Te koop Toyota Fortuner 2.7

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#46 Bericht door greenthaiway » vrijdag 28 september 2012, 07:03

Heen en terug vanuit Jomtien ben ik aan bezine meer dan 8,000 THB kwijt, verkoop met gezellige koffieleut loont niet.
Tank altijd gasohol 95, kost mij genoemd bedrag, de wagen rijdt plm 1:10.
Computer en spulletjes raak ik toch wel kwijt, no problem.
Ja, de etentjes waren altijd lekker, roggebrood met heerlijke kaassoorten enz.enz.
Volgens mij kun je afvallen wel vergeten :mrgreen:
Nog een verlaat dankwoord...

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#47 Bericht door Duncan » zaterdag 29 september 2012, 01:05

carpediem schreef:Laos en Cambodja kun je in alleen als de auto op je eigen naam staat. Geldt ook voor motoren en bromfietsen.
Mag ik even in het topic inbreken? Wellicht dat iemand weet hoe het zit met auto's die nog niet zijn afbetaald? Zijn daar regels voor ( ik had begrepen dat je daarmee niet de grens over mocht ) of heb je dan een of ander document met heel veel stempels voor nodig?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#48 Bericht door greenthaiway » zaterdag 29 september 2012, 04:33

Hallo Duncan,
Het eigendomsbewijs heb je voorzover ik weet bij de grens nodig.
Misschien zijn er andere mogelijkheden, dat weet ik niet.
Dat eigendomsbewijs is in het bezit van de wettelijke eigenaar, lees Leasing Co.
Dit wordt aan jou overhandigt als de laatste betalingstermijn is voldaan, m.a.w. de schuld totaal is afbetaald.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#49 Bericht door prajak » zaterdag 29 september 2012, 07:07

De bescherming van de financier is hier beter dan in Nederland. Daar zou je de auto over de grens kunnen verpatsen, laten 'omkatten' heet dat denk ik, en de financier kan naar de poen fluiten als de eigenaar van de auto dan gelijk verkast naar een land waarmee Nederland geen uitleveringsverdrag heeft.....

Overigens, nu ik er over nadenk, je kunt Laos en Birma in over land zonder dat de grenspolitie je ziet (of wil zien op zekere afspraak...) en dan is de auto ook uit zicht. Maar laat ik niemand op een slecht idee brengen ! Een farang autoverhuurder uit Nongkhai is zo twee Jeeps kwijtgeraakt....... Het kan verkeren.....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#50 Bericht door dutch » zaterdag 29 september 2012, 07:52

Kreeg vandaag een bekeuring in de bus.
Het betreft mijn oude Fortuner die ergens 50km te hard had gereden(foto was bijgesloten)
Nu heb ik de auto al 3 maanden geleden ingeruild en was ik op de dag van het delict (19 September) in Hua Hin.
Ik heb Toyota maar even gebeld en die gaan het regelen?

Mijn eerste bekeuring sedert 1983 en toen reed ik in Enschede 54 km in de binnenstad :cheesy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#51 Bericht door NieTan » zondag 30 september 2012, 22:33

greenthaiway schreef:
NieTan schreef:Juich niet te vroeg, een auto is pas verkocht als je je centen hebt en het papierwerk geregeld is!
Het is een gewilde wagen hier in Thailand dus kwijt raken doe je hem wel. Ga je nu versnelde stappen nemen richting the Phils? Goede keuze ieder geval! Mocht je nog info nodig hebben kan je me altijd een pbtje sturen, ben op erg veel plekken geweest en weet aardig wat over het land! Heb je al een place for living in gedachte?
Ben met de verkoop van deze wagen niet zo juicherig, LOL.
Zal 'm missen, was wel de beste die ik ooit heb gehad en dat zijn er iets van 55 of meer...
Bedrijfsauto's niet meegerekend.
Denk aan Cebu, Cagayan d'Oro, Iloilo, Boracay, Baguio, Davao City of Palawan Island...
Ik houd je aanbod in gedachten.
Er worden geen versnelde stappen ondernomen, rustig aan dan breekt het lijntje niet.
Verwacht binnen twee maanden verkast te zijn.

Je moet, als je naar PHIL reist een retourtje hebben heb ik begrepen.
Was laatst bij een reisagentschap in de WALKINGSTREET van Pattaya, vroeg vrijblijvend de kosten van een vliegticket, ze hadden een retourtje BKK-Manila voor iets meer dan 10,000 THB

Hoe bevalt het je BTW op Koh Samui?
Moet zo, na de havermouthpap, naar het Imm Office hier te Jomtien voor het 90 day report, :shock: :roll:, al dat frobelwerk op mijn leeftijd, zucht :mrgreen:
In 2 maanden die kant al uit vind ik toch aardig rap! Beste boek je je ticket op www.cebupacificair.com beetje de promos in de gaten houden en dan kan je retour voor zon 5000 baht vliegen.
Wbt retour vlucht heb je gelijk in, hangt van je visa af! De plekken die je noemt zou ik voor cebu city kiezen, een echte stad met shopping malls een aardig uitgaans leven en een redelijke welvaart. Het eiland Cebu is verder ook erg mooi! Boracay, een van de mooiste plekken waar ik ben geweest.
Alleen niet om te wonen het is te klein en te duur voor mij. Palawan erg mooi, super natuur alleen voor mij te rustig. Vergelijk het met de isaan van Thailand. De andere plekken niet heel erg bijzonder! Bohol ook zeker een aanrader, Panglao island Alona beach!

Koh Samui, we zijn nu zon 8 maanden hier en het gaat eigenlijk heel goed. Het restaurant wat we overgenomen hebben loopt erg goed maar helaas werken we te hard gemiddeld 80 uur in de week.
Om te wonen is Samui prima voor me, het heeft eigenlijk alles wat ik zoek. Enige grote tegenvaller is de Thaise bevolking. Ik vind het echt een geweldig land om te wonen maar de mentaliteit van die Thaien af en toe O.M.Budha!

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#52 Bericht door greenthaiway » maandag 01 oktober 2012, 05:06

Kreeg een uurtje geleden een SMS-je van de aspirant koper.
Hij had de voorgenomen aankoop overlegt met zijn staf, de man werkt ergens bij een internationaal bedrijf.
Zij adviseerden hem om de auto niet te kopen omdat het te omslachtig zou zijn.
Ik heb na 5 minuten terug geschreven dat ik begrip voor hun standpunt heb, wensde hem met een sans rancune het beste.
Ik heb 17 reacties op de advertentie gekregen en zou nummer twee van het lijstje kunnen bellen.
Heb echter het besluit genomen NIET naar de Philippijnen te gaan.
Het verkopen van de wagen is in wezen kapitaal vernietiging, nadat alle financierings termijnen zijn voldaan over 5 jaar en 6 maanden, krijg ik er w.s. nog ruim 600,000 THB voor.

Probeer het topic als niet geplaatst te beschouwen :mrgreen: 8-)
Auto wordt niet verkocht, waarvan akte :mrgreen:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#53 Bericht door carpediem » maandag 01 oktober 2012, 06:50

Ga gewoon lekker een paar weken op vakantie naar de philipijnen.
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#54 Bericht door prajak » maandag 01 oktober 2012, 06:54

"...Auto wordt niet verkocht, waarvan akte ..."

Duidelijk.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#55 Bericht door Wouter_Udon » maandag 01 oktober 2012, 09:16

greenthaiway schreef: Heb echter het besluit genomen NIET naar de Philippijnen te gaan.

Weer een andere mooie jonge bloem tegen het lijf gelopen zeker :Whistle: :clap: :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#56 Bericht door carpediem » maandag 01 oktober 2012, 11:40

Wouter_Udon schreef:
greenthaiway schreef: Heb echter het besluit genomen NIET naar de Philippijnen te gaan.

Weer een andere mooie jonge bloem tegen het lijf gelopen zeker :Whistle: :clap: :cheesy:
Nee.
Hij houdt gewoon teveel vaan zij autootje.
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#57 Bericht door prajak » maandag 01 oktober 2012, 14:56

Ben je onderhand niet te oud voor zo'n grote en snelle bak ? Er is een leuk model op de markt voor mensen op zekere leeftijd. :giggle2:

http://www.youtube.com/watch?v=NCkbjNgPX5g

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#58 Bericht door greenthaiway » maandag 01 oktober 2012, 15:22

prajak schreef:Ben je onderhand niet te oud voor zo'n grote en snelle bak ? Er is een leuk model op de markt voor mensen op zekere leeftijd. :giggle2:

http://www.youtube.com/watch?v=NCkbjNgPX5g
Leuk dat weer eens te zien, stel dat toch maar zo lang mogelijk uit.
De rollator duurt nog lang mag ik hopen, hoewel...
Zie je dat gestroomlijnde model?
Dat imponeert de dames in het verzorgingshuis gegarandeerd.
Zou er nog wat te beleven zijn op het gebied van amor daar? :mrgreen:

http://www.google.nl/search?q=rollator& ... 00&bih=785

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#59 Bericht door prajak » maandag 01 oktober 2012, 15:35

Er zijn er al heel wat..... Je laat je toch wel verwennen tegen die tijd, Greenthaiway ? Anders de advertenties volgen.

Pronte dame, 85, met rollator, zoekt goed uitziende heer, bbhh doch kinderen geen bezwaar "om samen nog iets van het leven te maken"..... En de laatste zin in het Thais natuurlijk......

Laten we er maar om lachen; het kan er sneller zijn dan we denken....

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Te koop Toyota Fortuner 2.7

#60 Bericht door Duncan » woensdag 03 oktober 2012, 01:30

Dank, Greenthaiway en Prajak, voor de antwoorden ( en Prajak, we gaan toch maar niet stout de grens over, want met mijn gelukkig gesternte zal dat ongetwijfeld misgaan en kom ik Thailand waarschijnlijk nooit meer in, en daar is dat land me net wat te lief voor ) [|) .
Op zich een begrijpelijk standpunt van de financier, aan de andere kant gaat het "nog maar" om drie termijnen, en het bezit van mijn vrouwtje ( huis en land staan op haar naam ) overstijgt dat ruimschoots en er staat nog iemand ( haar oom ) garant. Dus linksom of rechtsom zouden ze dat geld lachend kunnen cashen.
Maar er zal wel een reden voor zijn. Toch jammer, had graag Laos met de auto willen verkennen.

Enne, Greenthaiway, ik ken uw persoonlijke omstandigheden en motivaties niet, maar als u nog niet definitief wil settelen is Thailand dan niet een stuk makkelijker om als "hub" te gebruiken voor de omliggende landen? Het ligt wel erg centraal, en - zeker waar wij zitten, Loei provincie - is bijvoorbeeld Viet Nam hemelsbreed gezien dichterbij dan Bangkok, Cambodja ook goed te doen, Laos op loopafstand en Tachilek op een uur of 10-11 rijden...
Als je eenmaal op de Filippijnen zit ben je toch wel erg vliegtuigafhankelijk...

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”