Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#1 Bericht door driver » maandag 17 september 2012, 09:29

Er werdt wat neergepend elders over de mogelijkheid van uitzetten van bijv je Thaise vrouw en kids wanneer jezelf komt te overlijden.
Tekstaanhef is misschien niet goed dat moet een modje dan maar even aanpassen eventueel.

Ik trap af :

Mijn vriendin is nu 1 jaar in Nederland, Woont als partner bij mij in huis,lees..verblijf bij partner.. ,Heeft sinds kort een 5 jarig verblijfsvisum .
Ze werkt als ZZP-ster en heeft blijkbaar vlgs de papieren die ze kreeg nu ook al wat AOW opgebouwd in Nederland ?


1.Stel...ik kom nu of binnen 5 jaar te overlijden dan moet ze vlgs mij lina recta ons land uit.
2.Stel...ik ga met haar trouwen hier in Nederland wat gebeurt er dan als ik komt te overlijden binnen die 5 jaar ?
3.Stel..ze is 5 jaar hier en krijgt misschien een Nederlands paspport en ik ga daarna dood mag ze dan blijven als partner of alleen als we getrouwd waren ?
4.Stel....ze is 5 jaar hier, Blijft haar Thaise paspoort houden moet ze dan weg of mag ze blijven ?


gr driver
Laatst gewijzigd door driver op maandag 17 september 2012, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#2 Bericht door Jim » maandag 17 september 2012, 10:19

driver schreef: Stel..ze is 5 jaar hier en krijgt misschien een Nederlands paspport en ik ga daarna dood mag ze dan blijven als partner of alleen als we getrouwd waren ?
in dit geval is ze gewoon nederlandse en heeft natuurlijk alle rechten die daar horen.
zelfs de vvd kan daar niets aan veranderen ;)
Stel....ze is 5 jaar hier, Blijft haar Thaise paspoort houden moet ze dan weg of mag ze blijven ?
na vijf jaar is ze langdurig ingezetene en kan ze een eigen verblijfsvergunning regelen.

bij de andere 2 gevallen is ze afhankelijk van de op dat moment geldende regels.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#3 Bericht door prajak » maandag 17 september 2012, 10:21

Stel-3, ik denk...als ze een NL paspoort heeft mag ze toch blijven ? Dan is ze immers Nederlandse.

Goed dat je het aankaart.

Wat je nog niet aankaart, dat moet een ander dan maar doen, is deze situatie maar dan zijn er kinderen met dubbele nationaliteit uiteraard. En maakt het dan uit of ze minder- of meerderjarig zijn ? Of moet een kind bij meerderjarigheid voor een nationaliteit kiezen ?

Jim, je bent me net voor......

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#4 Bericht door Wereldvreemd » maandag 17 september 2012, 13:23

driver schreef:Stel...ik kom nu of binnen 5 jaar te overlijden dan moet ze vlgs mij lina recta ons land uit.
Stel...ik ga met haar trouwen hier in Nederland wat gebeurt er dan als ik komt te overlijden binnen die 5 jaar ?
Stel..ze is 5 jaar hier en krijgt misschien een Nederlands paspport en ik ga daarna dood mag ze dan blijven als partner of alleen als we getrouwd waren ?
Stel....ze is 5 jaar hier, Blijft haar Thaise paspoort houden moet ze dan weg of mag ze blijven ?

gr driver
Ik zal mijn duit maar in het zakje doen aangezien ik de oorzaak van verwarring ben. Wat ik ooit aanhaalde, was het recht op uitkering (en in het geval van geen geld, is voor mijn partner maar 1 keuze over: Thailand)

Stel 1: Nee, volgens wetgeving mag dat niet. Dit is onder meer op basis van EU-regels. Marceziani heeft dit ooit bij BP aangehaald. Nu valt er nog wel een kanttekening te maken. In NL is samenwonen erkend, maar dat geldt niet voor veel andere landen.

Stel. 2: Zie, stel 1.

Stel. 3: Ja, dat mag.

Stel. 4: Zie wederom stelling 1.

De grote vraag is wat haar overige rechten zijn. Een aantal politieke stromingen wil graag de voorwaarden wijzigen voordat je bepaalde rechten hebt. Dat laatste is minstens zo zorgwekkend.
- -

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#5 Bericht door Jeanette » maandag 17 september 2012, 14:13

Het lijkt mij dat waar je ook recht op hebt (in die situatie) het aangevuld wordt met bijstand voor weduwen en wezen en die uitkering stopt als de dame terug gaat. AOW-rechten kunnen dan wel meegenomen worden.

Vergeet niet dat de uitvoering van deze wet(ten) meer slaat op wortels in de buurt van de Middellandse zee dan elders uit de wereld. :mrgreen:

Nog een andere vraag; stel je slaat haar het ziekenhuis in, moet zij dan terug? Dat is het slachtoffer dubbel pakken.
Toch?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#6 Bericht door Wereldvreemd » maandag 17 september 2012, 15:11

Jeanette schreef:Nog een andere vraag; stel je slaat haar het ziekenhuis in, moet zij dan terug? Dat is het slachtoffer dubbel pakken.
Toch?
Het "slachtoffer" moet niet terug. Ik zet slachtoffer tussen aanhalingstekens, omdat mishandeling nogal eens geinsinueerd wordt om zelfstanding in NL te verblijven. Een paar foto's van blauwe plekken is voldoende voor de overheid, terwijl die blauwe plekken ook kunnen komen van sporten, een portie ruige seks, werken, etc.

Een aantal claimt terecht mishandeling, maar ik ken ze die liever scheiden en in NL blijven door mishandeling te claimen.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#7 Bericht door prajak » maandag 17 september 2012, 15:21

"... een portie ruige seks,..."

Op de achterbank van een Citroën SM ?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Uitzetten van Ned/ Thaise onderdanen wanneer ?

#8 Bericht door Wereldvreemd » maandag 17 september 2012, 21:28

prajak schreef:"... een portie ruige seks,..."

Op de achterbank van een Citroën SM ?
Pfffff, dan zit ik meer te denken aan striemen van wat stukjes leer. Dat krijg je met die oude auto's. Françaises zijn oké, maar Franse auto's zijn een drama.

Zonder dollen, ik ken minimaal 3 gevallen, dat na een echtelijke onenigheid toch maar wat foto's van blauwe plekken genomen werden. In 1 geval betrof het een Thaise.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”