6 Dagen Bangkok?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

6 Dagen Bangkok?

#1 Bericht door Tim76 » dinsdag 04 september 2012, 09:43

Hallo mensen!

2 jaar geleden zijn mijn vrouw en ik in Thailand geweest, waaronder Bangkok. We deden veel in weinig tijd, dus willen graag op ons gemakje terug. Nu hebben we een kleine die tegen de tijd van januari 12 maanden is. Graag willen we naar Bangkok voor ongeveer 6 dagen. In onze vorige vaakntie hebben we de gehele top 10 al bezocht, waaronder Royal Palace en de liggende Buddha. Ook een tocht op de rivier gemaakt, dus die dingen gaan we overslaan. Is 6 dagen dan erg veel om te slenteren en de stad te verkennen? Ik wil niet teveel en te lang reizen elke dag om alles buiten Bangkok te gaan bekijken, want dat lijkt me voor de kleine niet zo top. Wat is jullie ervaring als het gaat om Bangkok. Genoeg te doen om 6 dagen vol te maken? Of toch een kort uitstapje doen naar Hua Hin?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 6 Dagen Bangkok?

#2 Bericht door elst99 » dinsdag 04 september 2012, 10:45

Wat is je bedoeling: alleen shoppen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 6 Dagen Bangkok?

#3 Bericht door Jeanette » dinsdag 04 september 2012, 12:14

Wij gaan voor de 6de keer naar Thailand en dit is de 2de keer dat Bangkok voor ons niet meer hoeft.
We worden weer opgehaald van het vliegveld.
Trouwens, als het om het winkelen is kun je beter Bangkok aan het eind doen. Anders moet je alles de hele vakantie meeslepen.
Ook weet je nu nog niet of er overtollige water gaat gaat komen en wat dat gaat doen met Bangkok.

Ban Phe is lekker volks, net Katwijk in 1950.
Er is een 3dubbele bomenrij aan het strand voor schaduw en zitjes van strandstoelen en zelfgebouwde tafels beplakt met kastpapier.
Met Nice Beach Hotel heb je dan ook nog een zwembadje op de 2de (water op de 1ste, restaurant eronder) 8-) voor rond de €20,- per nacht.

Hoelang blijven jullie totaal in Thailand?

Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Re: 6 Dagen Bangkok?

#4 Bericht door Tim76 » dinsdag 04 september 2012, 12:45

Hey Elst en Jeanette,

het betreft niet echt shoppen, sowieso het culinaire Thailand meer ervaren. Ik heb het eten van de straat echt gemist de vorige keer. Maar ook gewoon genieten van China Town en Lumphini Park bijvoorbeeld. Ik heb al eerder gemerkt dat kopen van spulletjes niet echt mijn ding is, wel het dagelijkse ervaren. Bangkok op een andere manier ervaren dan het gehaaste van de eerste keer. Lekker

We blijven in totaal 2 - 2,5 week in Thailand, waaronder dus nog Chiang Mai en wellicht nog een heel klein beetje strand.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: 6 Dagen Bangkok?

#5 Bericht door Manuel » dinsdag 04 september 2012, 15:16

Bangkok.....
6 dagen....
6 weken....
6 maanden....

Altijd te kort..

Zoveel te zien en mee te maken!
Culinair? Je kan je hart ophalen!

Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Re: 6 Dagen Bangkok?

#6 Bericht door Tim76 » woensdag 05 september 2012, 08:36

Hey Manuel,

Dank voor je bericht. Heb jij wellicht nog wat insider tips voor ons? Ik vind het leuk om te dwalen, maar heb je nog leuke adviezen? Vandaag komt de nieuwste editie van Lonely Planet bij me binnen, maar wellicht heb je iets origineels of bepaalde wijken.

Dank alvast!

Groet,

Tim

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: 6 Dagen Bangkok?

#7 Bericht door Manuel » woensdag 05 september 2012, 11:16

Tim.. de gehele top 10??
Welk lijstje is dat? Ik heb er in het verleden ook al eens 1 gemaakt..: http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=163829

Zal eens denken of ik nog wat insider tips kan bedenken!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 6 Dagen Bangkok?

#8 Bericht door elst99 » woensdag 05 september 2012, 12:54

Banglamphu, chatuchackmarket, is een weekendmarkt, en de omg. Van Sukumvit bij Nana station.
Chinatown, misschien een fietstocht?
Met de boot naar Ayuthaya op zondag.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: 6 Dagen Bangkok?

#9 Bericht door v@go » woensdag 05 september 2012, 22:28

elst99 schreef:chatuchackmarket, is een weekendmarkt
Ja dit is mijn favoriet (helaas het weekend heeft maar 2 dagen dus kun je er geen 6 verblijven. :giggle: )
Hier is bijna alles te koop. Ook culinair kun je er van alles eten op het "pleintje".

Slenteren door de stad zou ik afraden
Neem een dagkaart van de Skytrain en stap uit bij een willekeurig station en loop daar wat rond en ga door naar de volgende.

En voor degene die snel heel Bangkok wil zien gaat lekker eten in de Baiyoke Tower 328 m hoog met op de 83e verdieping een ronddraaiende bar.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: 6 Dagen Bangkok?

#10 Bericht door Pieter » donderdag 06 september 2012, 02:32

Iemand die mensen met een kleine van 12 maanden naar de weekend market sturen
zijn wel erg niet wijs


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: 6 Dagen Bangkok?

#11 Bericht door pong » donderdag 06 september 2012, 11:23

slenteren? dat doe je nou juist niet erg prettig in BKK, verkeer, smog, vieze lucht, geen deugdelijke stoep, etc. Pas na donker wordt dat wat.
de beste buurt om toch wat te zien is toch het oude eiland Rattanakosin-rondom/zuid van dat vaak zo verfoeide Khaosarn. Rond Khaosarn zijn overigens talloze wat betere guesthoues die dol zijn op kleine kinderen-nooit oppas nodig, sommige met zwempoel etc. In het betonnen parkje aan de rivier is het later in de middag volop intercultureel spelen.
Verder zal je je toch moeten instellen op veel taxiritten naar andere plekken. Markten zien er IMHO overal eender uit en zijn eigenlijk nooit een genoegen om rond te kuieren- dan vind ik persoonlijk die rivier en de 10tallen zij-klongs veel attractiever om verder te ontdekken. Eventueel dat 10 bt treintje naar MaeKlong/Mahachai vanaf de WongWienYai (zie bangkokdaytrips), dat eindigt in en markt die even opzij wordt gezet als de trein erdoor moet. Of de grote tempel langsheen de rivier west van Bkk/Ohm-NOi/Yai (wat Raayking)-vissen voeren, spelebootjes varen, snacken, geheel couluer locale- enkel weekends.
ELK van de 10tallen AC shoppingcentres heeft wel ergens een kinderpark/speeltuin, al moet je vaak wel 10/20 bt entree betalen, soms per uur. dan zijn er de dierentuin-die van de staat en diverse private. Op zich heeft grotestad BKK diverse best wel aardige zaken voor the ''dek=koters'', maar dan wat ouder. Het children discovery museum, het spoormuseum (enkel zondags vroeg open) in Chatuchak PARK, etc.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”