Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#16 Bericht door sawadikrap » zondag 19 augustus 2012, 08:04

prajak schreef:Kijk eens rond in jouw buurt. Zoek naar mensen die afdakjes maken of hekken. Vraag naar een naay chaang (ingenieur). Kijk of je mensen ziet die ijzeren stangen in stukken snijden en dan lassen. DIE moet je hebben.
Prajak :)

Doe ik inmiddels en heb misschien een adres van een Thai die het kan maken, maar nog niet 100% zeker.
Maar zal zeker om mij heen kijken en mensen gewoon aanspreken of laten aanspreken die klussen of dingen maken.
Moet geen grote klus zijn voor mensen die handig zijn.

Als het gelukt is zal ik het zeker plaatsen in dit forum.

Robert. :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#17 Bericht door prajak » zondag 19 augustus 2012, 09:27

Foto's graag !

Kijk eens hier....

Afbeelding

Dit is thans het kattenhuis. Jij hebt die cementen vloer niet nodig, hoogstens een stevige rand van cement of klinkers om het ijzer op te zetten; een dikke spijker er in en het waait niet weg.

Tussen de spijlen laat je roestvrij gaas spannen; het deurtje maak je dicht of ook met gaas, een paar dakplaten er op, desnoods een nachthok er in dat ze kunnen schuilen mocht het koud worden (in in Nongkhai wordt het koud in nov-dec-jan) en dan bamboezitstokken. Voer- en drinkspullen en klaar is jouw voiliere en precies op de maten die jij wilt.

Wil je twee/drie 'dichte' wanden dan vraag je naar 'maai faa' in het NL uitgesproken. Dat is een soort 'hout' maar geen hout doch geperst spul dat zonder verf kan. Wordt gewoon in het ijzer geboord en vastgezet met schroeven.

Afbeelding

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#18 Bericht door sawadikrap » maandag 20 augustus 2012, 08:24

Prajak :)

Ziet er prima en stevig uit, maar voor mij te groot.
Maar geeft wel een goede idee wat mogelijk is.
Je hebt een zeer grote tuin, jalours op het want houd van ruimte en dus een grote tuin.

Maar woon in Pattaya en gezien wat ik kan uitgeven voor de huur een voor mij heerlijke tuin.
Woon in Thailand zeer luxe zou dit nooit in Holland kunnen permiteren maar voliere moet achter het huis niet te groot zijn.

Wacht op dit moment op een reactie van een Thai die het zou kunnen maken.
Maar nog geen reactie en verder kijk ik om mij heen en informeer. ;)

Dit is de tuin van mij dus zie je ook mijn beperkingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Robert. :mrgreen:
prajak schreef:Foto's graag !

Kijk eens hier....

Afbeelding

Dit is thans het kattenhuis. Jij hebt die cementen vloer niet nodig, hoogstens een stevige rand van cement of klinkers om het ijzer op te zetten; een dikke spijker er in en het waait niet weg.

Tussen de spijlen laat je roestvrij gaas spannen; het deurtje maak je dicht of ook met gaas, een paar dakplaten er op, desnoods een nachthok er in dat ze kunnen schuilen mocht het koud worden (in in Nongkhai wordt het koud in nov-dec-jan) en dan bamboezitstokken. Voer- en drinkspullen en klaar is jouw voiliere en precies op de maten die jij wilt.

Wil je twee/drie 'dichte' wanden dan vraag je naar 'maai faa' in het NL uitgesproken. Dat is een soort 'hout' maar geen hout doch geperst spul dat zonder verf kan. Wordt gewoon in het ijzer geboord en vastgezet met schroeven.

Afbeelding

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#19 Bericht door sawadikrap » maandag 20 augustus 2012, 08:32

Dus de voliere moet iets zijn zoals deze foto's op internet tonen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de kooi waar nu de zebra vinkjes inzitten, heb inmiddels met alle jonge vogeltjes 20 .
en er zijn nog eitjes en jongen die nog kaal zijn. Dus ik denk te klein voor zoveel vogeltjes.

Afbeelding


En gras parkieten die in eenzelfde maat kooi zitten die dus wel veel aangeboden worden in Pattaya.

Ze roesten denk ik minder snel en zijn steviger dan gaas wat je in de winkel koopt in Pattaya.

Jammer dat deze kooien niet groter te koop zijn.
Heb zelfs gedacht kooien aan elkaar te maken door de wanden te verwijderen.

Is dat een erg dom idee ?????

De plastic was om de grote regenbuien, is tijdelijk.



Robert :mrgreen:


p.s. het eerste aquarium wat achter het huis buiten staat is weg, daar zou dus de voliere moeten staan en uiteraard ook de brommer is dan weg. ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#20 Bericht door prajak » maandag 20 augustus 2012, 10:10

Jouw voliere komt halfdroog te staan en dat is niet leuk voor vogeltjes. Dus je ontkomt niet aan een dak. De poep valt op de tegels dus je ontkomt niet aan een deur om er in te kunnen. Ja, ik filosofeer maar wat...... De kooi moet smal zijn gezien de plaats achter het huis maar kan lang zijn en dat geeft ruimte om te vliegen. Je laat de kooi van ijzer maken, goedkoper dan hout want hout is duur, en dat kun je laten schilderen. Een, twee of drie wanden laat je dichtmaken met 'maai faa' en klaar is kees.

Zo groot is mijn tuin niet; het perceel is 480 m2 en het huis 10 bij 12 meter plus een schuurtje plus de overlapping dus zeg 200 m2. Maar geheel vrijstaand.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#21 Bericht door RuudThai » maandag 20 augustus 2012, 15:12

Ik zou de 3e volière nemen, die van metaal. Maar het dak moet niet van heldere golfplaat zijn, dan wordt het veel te heet in de kooi. Gewoon metalen golfplaat of platte plaat met een boogje aan de voorkant tegen teveel zon- en regeninval.
Een metalen kooi is het best bestand tegen het weertype hier, hout rot snel weg vooral onderaan.
Het mooiste zijn natuurlijk aluminium profielen want die zijn roestvrij. Is hier gewoon te koop bij de diverse gamma's en ook de verbindingsstukken.
Het gaas vastzetten op het metaal doe je met popnagels.
Als je een vloer hebt van cement of tuintegels kun je het beste regelmatig de zaadpelletjes opvegen en daarna de tuinslang of de hogedrukspuit erop zetten om de poep weg te spuiten.

Als ik zo je zebra'tjes bekijk heb je diverse kleuren. Ik zie een grijze man, een grijsbont mannetje, een paar witte en mogelijk een bruine? (4e van links op stok). Ik heb jaren gehad dat ik met 20 verschillende kleurslagen fokte, 40 broedkoppels had en meer dan 300 jongen in 1 jaar... :crazy: :crazy:
En dan had ik ook nog enkele tientallen broedkoppels andere Australische prachtvinken!
Mooie hobby, alleen werd het op den duur een beetje arbeidsintensief en zag ik mijn toenmalige vrouw en de kinderen haast niet meer. Toch - ik zal jullie voor zijn - is ons huwelijk niet daardoor gestrand :cheesy: .

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#22 Bericht door Duiker » maandag 20 augustus 2012, 17:18

Hoe vaak moet die volière eigenlijk verplaatst worden? Doe anders een touwtje om het pootje van het vogeltje. Dan kan ie gelijk een eindje vliegen. :D
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#23 Bericht door prajak » dinsdag 21 augustus 2012, 01:46

Ik denk alleen bij verhuizing.

Maar een idee kan zijn er wieltjes onder te maken die je 'neerlaat' als de kooi moet blijven staan en die je 'omhoog zet' als de kooi weg moet, bijvoorbeeld om de vloer te reinigen.

Je kunt de wieltjes er ook permanent op hoogte onder laten staan maar dan moet de kooi een bodemgaas hebben anders vliegen de gevleugelde vrienden weg. Het maakt het reinigen van de tegels er wel een stuk eenvoudiger op.

Mijn kattenhuis is verplaatsbaar; er zitten een paar stalen spijkers in de cementen vloer en die werden gelast aan de ijzeren constructie. Dat kan dus los. Maar ga ik hier ooit weg dan blijft het huisje staan hoor. Er kan ook een hond in, een schoonmoeder en eventueel zelfs een schuurtjesman.............

Wat is een schuurtjesman ? Gebruik de zoekfunktie maar.....

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#24 Bericht door sawadikrap » dinsdag 21 augustus 2012, 07:04

Prajak :o


Klopt een dak is nodig ook voor de regen.
De poep op tegels ben ik aan gewend want ik heb honden, dat is het nadeel misschien van tegel vloer.
Maar ik haal elke dag de poep al weg voor mijn honden en spuit de stenen meerdere keren schoon, dus al aan gewend.

Dus wat je zegt klopt daarom jou tuin is lekkerder want door tegels ruikt het sneller.
Maar huis is gehuurd en tegels lagen er al.

Ja kan wel een lange voliere worden en het is achter het huis veel koeler dus ook een voordeel.
Dus geen hitte, ook als het zeer warm is.

Wist niet dat kooi van ijzer goedkoper was, dus houten voliere is voor mij geen keuze.

Je informatie brengt mij dichter bij dat ik moet komen aan een zaak of persoon die kan lassen en dit kan maken.


Heb niets meer gehoord over de Thai die het zou kunnen maken.

En ga nu dus op een las bedrijf informeren of ze dit kunnen of iemand kennen.

Nou een riant huis en vrijstaand, ik heb wel een tuin rondom het huis, dus enige vrijheid heb ik gelukkig ook.

Ik ben nu denk ik compleet wat het moet worden, nu de lasser of bedrijf nog.

Robert.

Bedankt Prajak. :thumbsup:
prajak schreef:Jouw voliere komt halfdroog te staan en dat is niet leuk voor vogeltjes. Dus je ontkomt niet aan een dak. De poep valt op de tegels dus je ontkomt niet aan een deur om er in te kunnen. Ja, ik filosofeer maar wat...... De kooi moet smal zijn gezien de plaats achter het huis maar kan lang zijn en dat geeft ruimte om te vliegen. Je laat de kooi van ijzer maken, goedkoper dan hout want hout is duur, en dat kun je laten schilderen. Een, twee of drie wanden laat je dichtmaken met 'maai faa' en klaar is kees.

Zo groot is mijn tuin niet; het perceel is 480 m2 en het huis 10 bij 12 meter plus een schuurtje plus de overlapping dus zeg 200 m2. Maar geheel vrijstaand.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#25 Bericht door sawadikrap » dinsdag 21 augustus 2012, 07:49

RuudThai :)

Ik heb dus twee mogelijkheden zonder dat het echt dom is begrijp ik.
De golfplaten zijn geen probleem heb verschillende zaken dicht bij mij die het verkopen, echter de aluminium platen ben ik onbekend mee.
Ga zeker kijken hoe het eruit ziet en wat je zegt hoe het in elkaar gemaakt word. :mrgreen:

Ja heb door Prajak :) ook al gelezen dat hout is duurder en van jou ook minder duurzaam.
Ik heb een stenen vloer dus achter het huis is wegvegen en wegspuiten geen probleem.

Dit was een foto van langer geleden zal een foto maken waar duidelijk is dat ik veel kleur slagen heb, en inmiddels de 7 jonge vogeltjes die al kunnen vliegen.
Vandaag vond ik een net geboren jong dood die uit het nest gevallen is. Erg jammer, maar er zijn meerdere die naar ik hoop wel uit het nest komen en net als de 7 oudere zullen volgroeien. :)

Je hebt zeker zeer veel broedkoppels gehad en enorm veel jongen per jaar. :D

Bij mij is dat nog beperkt.

300 in een jaar dat is echt zeer veel, hoe kwam je er vanaf ?

Ken de prachtvinken niet maar als totaal heb je zeer veel werk en als dat thuis spanningen geeft dan is het niet te doen.

Vind trouwens dat er weinig voliere vogels die bij zebravinkjes gehouden kunnen worden die in Pattaya worden aangeboden.

Jammer. :|

Ik woon meestal alleen dus heb geen partner die mijn dieren op een gegeven moment een probleem zou kunnen vinden.

Robert. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


RuudThai schreef:Ik zou de 3e volière nemen, die van metaal. Maar het dak moet niet van heldere golfplaat zijn, dan wordt het veel te heet in de kooi. Gewoon metalen golfplaat of platte plaat met een boogje aan de voorkant tegen teveel zon- en regeninval.
Een metalen kooi is het best bestand tegen het weertype hier, hout rot snel weg vooral onderaan.
Het mooiste zijn natuurlijk aluminium profielen want die zijn roestvrij. Is hier gewoon te koop bij de diverse gamma's en ook de verbindingsstukken.
Het gaas vastzetten op het metaal doe je met popnagels.
Als je een vloer hebt van cement of tuintegels kun je het beste regelmatig de zaadpelletjes opvegen en daarna de tuinslang of de hogedrukspuit erop zetten om de poep weg te spuiten.

Als ik zo je zebra'tjes bekijk heb je diverse kleuren. Ik zie een grijze man, een grijsbont mannetje, een paar witte en mogelijk een bruine? (4e van links op stok). Ik heb jaren gehad dat ik met 20 verschillende kleurslagen fokte, 40 broedkoppels had en meer dan 300 jongen in 1 jaar... :crazy: :crazy:
En dan had ik ook nog enkele tientallen broedkoppels andere Australische prachtvinken!
Mooie hobby, alleen werd het op den duur een beetje arbeidsintensief en zag ik mijn toenmalige vrouw en de kinderen haast niet meer. Toch - ik zal jullie voor zijn - is ons huwelijk niet daardoor gestrand :cheesy: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#26 Bericht door prajak » dinsdag 21 augustus 2012, 09:49

Je kunt ook 'stenen' dakdek nemen zoals, als ik goed kijk, jouw achterbuurman heeft. Die plaat is bijna een cm dik en isoleert beter. Die plaat is gemakkelijk op maat te maken met een haakse slijper. Ik heb ze boven mijn hele huis en op het kattenhuis. In diverse kleuren te koop want het oog wil ook wat.....

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#27 Bericht door sawadikrap » donderdag 23 augustus 2012, 08:50

:cheesy:
Duiker schreef:Hoe vaak moet die volière eigenlijk verplaatst worden? Doe anders een touwtje om het pootje van het vogeltje. Dan kan ie gelijk een eindje vliegen. :D

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#28 Bericht door sawadikrap » donderdag 23 augustus 2012, 09:03

Ja heeft te maken met schoonmaken, omdat de vloer steen is.
En zou kunnen dat het in de tijd wel verplaatst moet worden.
Mijn grote bak met koi karpers is ook totaal uit elkaar te halen, en meegenomen naar een ander adres. Ik heb nog een contract voor ruim 3 jaar, en dan woon ik in dit huis 6 jaar.
Ik vind het huis heerlijk maar woon zeer ver van alles weg, o.a. het centrum of het strand.

Dus zou ik in die jaren op een huis vallen richting Zuid Pattaya voor een prijs die voor mij te betalen is ja dan zou ik verhuizen :)

Dus wieltjes of een plaat onder de voliere en op een tafel, dan kan de hoogte van de voliere niet zo groot zijn dan zou ik dat prima vinden.
Mijn vogel kooien die ik nu heb zijn ook mee te nemen en te verhuizen. :D

Jou kattenhuis is ook perfect te verplaatsen en schoonmoeder mazzel heb ik niet. :giggle: Al zijn er veel heel aardige schoonmoeders.


Denk dat ik alle informatie wel heb nu nog de persoon of zaak die het kan maken. Dat zal zeker lukken maar het is blijven informeren en laat jullie het weten als de voliere er staat.

Bedankt voor alle reactie informatie en tips.,

Robert. :thumbsup:
prajak schreef:Ik denk alleen bij verhuizing.

Maar een idee kan zijn er wieltjes onder te maken die je 'neerlaat' als de kooi moet blijven staan en die je 'omhoog zet' als de kooi weg moet, bijvoorbeeld om de vloer te reinigen.

Je kunt de wieltjes er ook permanent op hoogte onder laten staan maar dan moet de kooi een bodemgaas hebben anders vliegen de gevleugelde vrienden weg. Het maakt het reinigen van de tegels er wel een stuk eenvoudiger op.

Mijn kattenhuis is verplaatsbaar; er zitten een paar stalen spijkers in de cementen vloer en die werden gelast aan de ijzeren constructie. Dat kan dus los. Maar ga ik hier ooit weg dan blijft het huisje staan hoor. Er kan ook een hond in, een schoonmoeder en eventueel zelfs een schuurtjesman.............

Wat is een schuurtjesman ? Gebruik de zoekfunktie maar.....

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#29 Bericht door sawadikrap » donderdag 23 augustus 2012, 09:08

prajak schreef:Je kunt ook 'stenen' dakdek nemen zoals, als ik goed kijk, jouw achterbuurman heeft. Die plaat is bijna een cm dik en isoleert beter. Die plaat is gemakkelijk op maat te maken met een haakse slijper. Ik heb ze boven mijn hele huis en op het kattenhuis. In diverse kleuren te koop want het oog wil ook wat.....

Ga zeker naar de afdek mogelijkheden kijken al zal eerst de voliere er nog moeten komen,.
Maar dank voor de tip, ik heb een zee van informatie maar nog niemand die het kan maken.

Toch blij er mee, want misschien even tijd maar ik zal iemand zeker vinden.

:D

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te koop gevraagd voliere, die te verplaatsen is.

#30 Bericht door sawadikrap » donderdag 23 augustus 2012, 09:14

Denk dat ik niet meer tips of adviezen nodig heb want heb zoveel verschillende mogelijkheden inmiddels gehoord, nu nog het uitvoeren. :P
Ben aan het kijken om mij heen maar het is nu uiteraard zeer heet, en ben soms beperkt door mijn Epilepsie.
Maar heb nu genoeg om te weten wat beter is en waar ik op moet letten.

En wat duurder goedkoper en duurzamer is.

Bedankt allemaal.

Blij dat ik het geplaatst heb en laat zeker de foto's zien als de kooi wat het ook gaat worden er staat.


Robert. :mrgreen: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”