Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#1 Bericht door driver » dinsdag 17 juli 2012, 13:48

Nu Sukanya een 1 jaar verblijfsvergunning geldig t/m 1-10-2012 heeft uiteraard een verlengaanvraag voor 5 jaar gedaan.
Op 21-06-2012 binnen gekomen bij de IND.
Op 29-06-2012 de 375,00 overgemaakt nadat we een brief hadden ontvangen dat de aanvraag na betaling werdt behandeldt .
Vandaag al bericht gehad dat Suk in Den Bosch haar verblijfsvergunning voor 5 jaar kan ophalen :thumbsup:
Dat ging dus heel snel vindt ik en Suk en ik waren dan ook ietswat verrast over dit bericht van de IND vandaag.
Morgen maar ffe met de motor ri Den Bosch :mrgreen:

gr driver

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#2 Bericht door ramsy1980 » dinsdag 17 juli 2012, 14:13

Je bent van harte welkom in mijn mooie geboortestad. Proficiat!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#3 Bericht door prajak » dinsdag 17 juli 2012, 15:58

Dat gaat vlotjes; dit gaat dan weer wel na het verhaal van rknoester zo net.

Maar ja, ik snap het al, men leest hier mee; ze hebben medelijden met jouw vrouw want, tja, dakloos in Thailand.....da's geen pretje......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#4 Bericht door driver » dinsdag 17 juli 2012, 18:35

ramsy1980 schreef:Je bent van harte welkom in mijn mooie geboortestad. Proficiat!
Dank je ramsy1980, Wordt as Vrijdag ivm wat wijzigingen in mijn werk planning.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#5 Bericht door driver » dinsdag 17 juli 2012, 18:43

prajak schreef:Dat gaat vlotjes; dit gaat dan weer wel na het verhaal van rknoester zo net.

Maar ja, ik snap het al, men leest hier mee; ze hebben medelijden met jouw vrouw want, tja, dakloos in Thailand.....da's geen pretje......
rknoester...nog niet gelezen dus doe ik nog.

Medelijden met Sukanya dat was het natuurlijk :thumbsup:
Tsja dakloos in Thailand zijn we wel maar gelukkig hebben we nu in Holland de komende 5 jaar een dak boven ons hoofd zolang ik de hypotheek tenminste kan opbrengen :mrgreen:
De 5 jaar geeft nu wat zekerheid maar sta niet raar te kijken als ik bijvoorbeeld over 2 jaar oid zeg...ik vertrek en ga naar een ander land waar dat dan ook mag zijn.
Suk vindt het tot nu toe prima en zegt...waar jij gaat ga ik ook geen probleem.

gr driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#6 Bericht door Henk Korat » dinsdag 17 juli 2012, 20:00

:worshippy: Gek genoeg Driver gaat de verlenging met 5 jaar zeer soepel. Was bij Tong ook het geval. In ieder geval gefeliciteerd.

Ik vind het alleen gek dat je de verblijfsvergunning in Den Bosch moet ophalen. Van Ede naar Den Bosch is toch een afstand. Wij konden de verblijfsvergunning op het Gemeentehuis in Rotterdam afhalen. Maar ja, als het goed weer is, heb je een mooie rit op de moter. :asian22:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#7 Bericht door driver » dinsdag 17 juli 2012, 21:03

Henk Korat schreef::worshippy: Gek genoeg Driver gaat de verlenging met 5 jaar zeer soepel. Was bij Tong ook het geval. In ieder geval gefeliciteerd.

Ik vind het alleen gek dat je de verblijfsvergunning in Den Bosch moet ophalen. Van Ede naar Den Bosch is toch een afstand. Wij konden de verblijfsvergunning op het Gemeentehuis in Rotterdam afhalen. Maar ja, als het goed weer is, heb je een mooie rit op de moter. :asian22:
Dank je, geeft voorlopig wat rust en zekerheid.
Ik hoor ook verhalern dat het heel lang duurt zoals bij mijn schoonzoon die heeft 5 mnd moeten wachten op bericht en het nieuwe pasje.
Den Bosch...Utrecht was beter geweest maar ik heb net weer een andere motor gekocht waarvoor er 2 weg moesten dat dan weer wel :cry: dus die kunnen we vrijdag mooi gaan uittesten voordat we op vakantie gaan binnenkort.

gr Arie

ps...zijn jullie nu weer terug ?

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#8 Bericht door Ervee71 » woensdag 18 juli 2012, 12:15

@Arie,

Via een ander kanaal al contact gehad, maar toch nogmaals gefeliciteerd met het vlotte verloop.

Henk Korat schreef::worshippy: Gek genoeg Driver gaat de verlenging met 5 jaar zeer soepel. Was bij Tong ook het geval. In ieder geval gefeliciteerd.

Ik vind het alleen gek dat je de verblijfsvergunning in Den Bosch moet ophalen. Van Ede naar Den Bosch is toch een afstand. Wij konden de verblijfsvergunning op het Gemeentehuis in Rotterdam afhalen. Maar ja, als het goed weer is, heb je een mooie rit op de moter. :asian22:

Tja de een heeft meer geluk dan de ander, bij ons duurde het ook een hele poos voor we eindelijk om het pasje konden gaan. De aanvraag was in december goedgekeurd, ze hebben er alleen 3 maanden overgedaan om het pasje te maken. Ik begrijp dan ook waarom het 375 euro kost :mrgreen:

Wij mochten er overigens in Rijswijk om en ook niet in Rotterdam, zelfs niet in Goes.
GETROUWD OP 24-08-2011

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#9 Bericht door Kalebath » woensdag 18 juli 2012, 12:41

van harte met de verlenging. Bij ons ging alles ook vrij snel. de oude mvv liep tot 23 juli 2012 de nieuwe was klaar in 29 april. dacht daar gaan weer een paar maanden van een 5 jarige mvv maar nieuwe pas had netjes eind datum 23 juli 2017 :)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#10 Bericht door driver » woensdag 18 juli 2012, 13:20

Ervee / Kalebath...dank je.
Schijnt bij de 1 snel te gaan dus en bij de ander weer tergend langzaam toch typisch maar wij zijn voorlopig klaar met aanvraag en afhandel vergunningen dat svheelt weer.
Alleen nog de verplichte schooldagen waar ik wat van baal omdat we onze vrijheid hiermee kwijt zijn maar ook daar komt ooit een eind aan denk ik maar.

gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#11 Bericht door RuudThai » woensdag 18 juli 2012, 16:57

driver schreef:Ervee / Kalebath...dank je.
Schijnt bij de 1 snel te gaan dus en bij de ander weer tergend langzaam toch typisch maar wij zijn voorlopig klaar met aanvraag en afhandel vergunningen dat svheelt weer.
Alleen nog de verplichte schooldagen waar ik wat van baal omdat we onze vrijheid hiermee kwijt zijn maar ook daar komt ooit een eind aan denk ik maar.

gr driver
Goed dat de procedure zo snel ging en zonder problemen. Maar ik vind het een goede zaak dat ze Nederlands moet leren want op haar leeftijd heeft ze daar zeker wat aan vooral als ze nog wil werken.
Mijn vrouw heeft haar inburgeringscursus in 4 jaar gedaan en haar diploma behaald. Lang, maar dat kwam omdat er maar 3 x per week (en één jaar zelfs maar 2 x per week) alleen de ochtend werd lesgegeven. Het prettige is dat ik nu goed met haar kan communiceren in mijn moedertaal en niet in halfslachtig Engels.
Die verplichte schooldagen voor het behalen van deze cursus zullen zeker van pas komen! :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#12 Bericht door driver » woensdag 18 juli 2012, 17:38

RuudThai schreef:
driver schreef:Ervee / Kalebath...dank je.
Schijnt bij de 1 snel te gaan dus en bij de ander weer tergend langzaam toch typisch maar wij zijn voorlopig klaar met aanvraag en afhandel vergunningen dat svheelt weer.
Alleen nog de verplichte schooldagen waar ik wat van baal omdat we onze vrijheid hiermee kwijt zijn maar ook daar komt ooit een eind aan denk ik maar.

gr driver
Goed dat de procedure zo snel ging en zonder problemen. Maar ik vind het een goede zaak dat ze Nederlands moet leren want op haar leeftijd heeft ze daar zeker wat aan vooral als ze nog wil werken.
Mijn vrouw heeft haar inburgeringscursus in 4 jaar gedaan en haar diploma behaald. Lang, maar dat kwam omdat er maar 3 x per week (en één jaar zelfs maar 2 x per week) alleen de ochtend werd lesgegeven. Het prettige is dat ik nu goed met haar kan communiceren in mijn moedertaal en niet in halfslachtig Engels.
Die verplichte schooldagen voor het behalen van deze cursus zullen zeker van pas komen! :thumbsup:
Het Nederlands leren vindt ik een prima zaak mede omdat ze ook amper Engels kan en 1,5 jaar jaar met handen en voeten communiceren begon zeer te doen dus nu ze ongeveer 6 mnd op school zit kunnen we eindelijk in het Hollands ruzie maken :mrgreen: en weer uitpraten uiteraard :angel: , De 3 dagdelen naar school wat ze nu doet is wat lastig omdat we ook nog trachten wat centjes te verdienen en met 2 volle dagen per week is dat voor Suk natuurlijk wat minder .
Voordeel is weer dat we niet zo veel werk hebben en dat ze dus heelll veelll tijd heeft om thuis te leren, of in de auto onderweg :thumbsup:
Komt allemaal wel goed ga ik vanuit en ook jij bedankt voor je reactie.

gr driver

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#13 Bericht door Harm » woensdag 18 juli 2012, 19:43

Henk Korat schreef::worshippy: Gek genoeg Driver gaat de verlenging met 5 jaar zeer soepel. Was bij Tong ook het geval. In ieder geval gefeliciteerd.

Ik vind het alleen gek dat je de verblijfsvergunning in Den Bosch moet ophalen. Van Ede naar Den Bosch is toch een afstand. Wij konden de verblijfsvergunning op het Gemeentehuis in Rotterdam afhalen. Maar ja, als het goed weer is, heb je een mooie rit op de moter. :asian22:

wij wonen in Almere en mochten naar s Hertogenbosch om dat stukje plastic op te gaan halen. En binnen 4 min. weer buiten en dat pokke end terug rijden
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#14 Bericht door Ervee71 » woensdag 18 juli 2012, 19:45

driver schreef:Alleen nog de verplichte schooldagen[/color] waar ik wat van baal omdat we onze vrijheid hiermee kwijt zijn maar ook daar komt ooit een eind aan denk ik maar.

gr driver
De schooldagen zijn alleen verplicht, als de gemeente of een andere instantie betaald voor de inburgering. Is dit niet het geval, hoef je niet naar school en kan je zelf thuis leren, om binnen 3,5 jaar te slagen voor het examen. Of het verstandig is, dat is weer een 2de.
RuudThai schreef:Mijn vrouw heeft haar inburgeringscursus in 4 jaar gedaan en haar diploma behaald. Lang, maar dat kwam omdat er maar 3 x per week (en één jaar zelfs maar 2 x per week) alleen de ochtend werd lesgegeven.
Tegenwoordig moet je het binnen 3,5 jaar halen en mijn vrouw heeft ook maar 3 dagdelen in de week les en 1 dagdeel dat ze op school gebruik kan maken van het computerlokaal, waar ze dan diverse online toetsen e.d. kan maken.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verlengaanvraag MVV voor 5 jaar...

#15 Bericht door driver » woensdag 18 juli 2012, 20:17

future expat harm schreef:
Henk Korat schreef::worshippy: Gek genoeg Driver gaat de verlenging met 5 jaar zeer soepel. Was bij Tong ook het geval. In ieder geval gefeliciteerd.

Ik vind het alleen gek dat je de verblijfsvergunning in Den Bosch moet ophalen. Van Ede naar Den Bosch is toch een afstand. Wij konden de verblijfsvergunning op het Gemeentehuis in Rotterdam afhalen. Maar ja, als het goed weer is, heb je een mooie rit op de moter. :asian22:

wij wonen in Almere en mochten naar s Hertogenbosch om dat stukje plastic op te gaan halen. En binnen 4 min. weer buiten en dat pokke end terug rijden
Dat was idd een aardig stukje rijden voor jullie.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”