M-biljet

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

M-biljet

#1 Bericht door Khon Neua » zaterdag 30 juni 2012, 17:55

Zijn er mensen met ervaring met een belasting aangifte voor een Thaise partner die geen voor jaar in Nederland woont dus is geimmigreerd naar Nederland.

Hiervoor schijn je het papieren M biljet moeten gebruiken.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: M-biljet

#2 Bericht door Ervee71 » zaterdag 30 juni 2012, 18:35

Khon Neua schreef:Zijn er mensen met ervaring met een belasting aangifte voor een Thaise partner die geen voor jaar in Nederland woont dus is geimmigreerd naar Nederland.

Hiervoor schijn je het papieren M biljet moeten gebruiken.

Zou ik ook graag wat meer info. over willen.
Blijkt dat we een verkeerde aangifte hebben ingediend, volgens de brief die we hebben mogen ontvangen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: M-biljet

#3 Bericht door Gardensafari » zaterdag 30 juni 2012, 20:35

Ik heb even rondgeneusd op de site van de belastingdienst.
In het jaar van emigratie of immigratie heb je een M-biljet nodig.
Dat kun je niet downloaden.
En het is met geen mogelijkheid via de gecompliceerde site te bestellen.
Dus moet je de belastingtelefoon bellen: 0800 - 0543.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: M-biljet

#4 Bericht door Khon Neua » zaterdag 30 juni 2012, 20:54

Klopt Gardensafari helaas was ik zover ook al, ook ik heb een brief van de belasting dienst gehad . waarin gemeld word dat er een verkeerd biljet is gebruikt voor de aangifte . zonder verdere uitleg dus dan maandag maar weer gaan bellen. Zo houden ze elkaar maar aan het werk.

waarom het programma waar je aangifte mee doet geen m biljet ondersteunt is mij ook onduidelijk . zoveelste slechte automatisering bij de belasting dienst .

makkelijker kunnen we het niet maken moeilijker wel zal het moto wel zijn.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: M-biljet

#5 Bericht door Khon Neua » zaterdag 30 juni 2012, 23:58

hier is de toelichting te downloaden

http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1t11fd.pdf

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: M-biljet

#6 Bericht door Ervee71 » zondag 18 november 2012, 08:18

We hebben ondertussen een M-biljet ingevuld en mogen nu €1600,- belasting betalen...oeps foutje bij de belastingen?

Mijn vrouw heeft geen inkomen, trekt geen uitkering. We hebben alleen de algemene heffingskorting en deze was keurig meegenomen in de aangifte, maar helaas niet door de behandelende ambtenaar. Nu in afwachting van het beroep.
GETROUWD OP 24-08-2011

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: M-biljet

#7 Bericht door Khon Neua » maandag 19 november 2012, 19:10

heb inmiddels 900 euro terug ontvangen ook dmv het m biljet . Niet een erg gebruiks vriendelijk biljet . Maar ja volgend jaar een gewone aangifte via de pc .

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: M-biljet

#8 Bericht door Edje » dinsdag 20 november 2012, 13:17

Ik kreeg ook ineens ineens, 3 jaar na de aangifte met M biljet, een aanslag van € 500,=
Bezwaarschrift ingediend. Kreeg vandaag bericht dat het in behandeling was met de opmerking om het bezwaar maar even mondeling te komen toelichten.
Onmogelijk dus. Je raad het al, dat wordt dus betalen.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: M-biljet

#9 Bericht door prajak » dinsdag 20 november 2012, 15:26

Edje, staat er geen doorkiesnummer op dat briefje ? Indien ja, bel hem/haar op en maak hem/haar er op attent dat je in Thailand woont en bied aan schriftelijk toelichting te willen geven als ze je de vragen per email willen stellen of per brief.

En indien er geen doorkiesnummer is stuur me een pb dan geef ik je een doorkiesnummer in Heerlen en dan stel je de vragen aan een ander die je wel wil doorverbinden. Dan heb je een verkeerd nummer gedraaid....foutje, bedankt......

Je hebt denk ik een standaardbriefje gekregen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: M-biljet

#10 Bericht door Edje » woensdag 21 november 2012, 13:00

prajak schreef:Edje, staat er geen doorkiesnummer op dat briefje ? Indien ja, bel hem/haar op en maak hem/haar er op attent dat je in Thailand woont en bied aan schriftelijk toelichting te willen geven als ze je de vragen per email willen stellen of per brief.

En indien er geen doorkiesnummer is stuur me een pb dan geef ik je een doorkiesnummer in Heerlen en dan stel je de vragen aan een ander die je wel wil doorverbinden. Dan heb je een verkeerd nummer gedraaid....foutje, bedankt......

Je hebt denk ik een standaardbriefje gekregen.
Schijnbaar een standaardbrief, bevat alleen een 0800 nummer.

Ezels zijn het, het wordt toch geadresseerd naar Thailand. [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|(
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: M-biljet

#11 Bericht door RuudThai » donderdag 22 november 2012, 06:44

+31555385385 = de Belastingtelefoon vanuit het buitenland. Die geven je als ze het zelf niet kunnen oplossen meteen een doorkiesnummer in Heerlen (of is het Roermond?), is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: M-biljet

#12 Bericht door Edje » donderdag 22 november 2012, 13:11

RuudThai schreef:+31555385385 = de Belastingtelefoon vanuit het buitenland. Die geven je als ze het zelf niet kunnen oplossen meteen een doorkiesnummer in Heerlen (of is het Roermond?), is mijn ervaring.
Ook voor mij een bekend nummer, meerdere malen gebruik van gemaakt. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en bent aan het einde nog niet veel wijzer.
In het verleden meerdere malen naar NL afgereisd om orde op zaken te stellen. Elke keer gelukt.
Het gaat nu echter om maar €500,=(geld genoeg) dus, een vliegreis richting NL zet geen zoden aan de dijk.
Wacht even de correspondentie af alvorens actie te ondernemen.
Groetjes; Edje

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: M-biljet

#13 Bericht door Ervee71 » woensdag 12 december 2012, 17:12

Ervee71 schreef:We hebben ondertussen een M-biljet ingevuld en mogen nu €1600,- belasting betalen...oeps foutje bij de belastingen?

Mijn vrouw heeft geen inkomen, trekt geen uitkering. We hebben alleen de algemene heffingskorting en deze was keurig meegenomen in de aangifte, maar helaas niet door de behandelende ambtenaar. Nu in afwachting van het beroep.

Het beroep is toegekend en we hebben zelfs nog €7,- teruggekregen. Toch maar effe gebeld, dat er later geen gezeik komt en ja, alles in orde nu.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: M-biljet

#14 Bericht door Edje » donderdag 13 december 2012, 13:27

Ervee71 schreef:
Ervee71 schreef:We hebben ondertussen een M-biljet ingevuld en mogen nu €1600,- belasting betalen...oeps foutje bij de belastingen?

Mijn vrouw heeft geen inkomen, trekt geen uitkering. We hebben alleen de algemene heffingskorting en deze was keurig meegenomen in de aangifte, maar helaas niet door de behandelende ambtenaar. Nu in afwachting van het beroep.

Het beroep is toegekend en we hebben zelfs nog €7,- teruggekregen. Toch maar effe gebeld, dat er later geen gezeik komt en ja, alles in orde nu.
Heb andere ervaringen.
Vandaag alles in orde, morgen weer een onbegrijpelijke aanslag in de bus. Zag door de bomen het bos niet meer.

Na langdurig heen en weer gebel heb ik sinds kort een kontaktpersoon voor alle belastingproblemen, kan nu per E-Mail. Afwachten of het allemaal werkt.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”