Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#31 Bericht door elst99 » zondag 15 september 2013, 06:42

Ik denk Jeanette, dat je voor 20.000 Bht een eind komt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#32 Bericht door Jeanette » zondag 15 september 2013, 09:46

jumbo schreef: wanneer zijn jullie in dat gebied van Thailand?
Jeanette schreef:Van donderdag 30 januari tot vrijdag 21 februari gaan we de Andamanzee en z'n eilandjes onveilig maken.
We beginnen met een maand Ban Phe en (het staat er echt hoor) dan komt Krabi aan het eind. :D


elst99 schreef:Ik denk Jeanette, dat je voor 20.000 Bht een eind komt!
Het ging om de treinreis voor 2 personen en 1 overnachting met transfers Elst99
Dit was 2760 baht via Greenwood.

[8)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#33 Bericht door jumbo » dinsdag 17 september 2013, 14:43

Jeanette schreef:
jumbo schreef: wanneer zijn jullie in dat gebied van Thailand?
Jeanette schreef:Van donderdag 30 januari tot vrijdag 21 februari gaan we de Andamanzee en z'n eilandjes onveilig maken.
We beginnen met een maand Ban Phe en (het staat er echt hoor) dan komt Krabi aan het eind. :D


elst99 schreef:Ik denk Jeanette, dat je voor 20.000 Bht een eind komt!
Het ging om de treinreis voor 2 personen en 1 overnachting met transfers Elst99
Dit was 2760 baht via Greenwood.

[8)
we zien elkaar, Januari ben ik waarschijnlijk 3 weken in Europa en dan een maandje Thailand/Azie. Moet lukken dus
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#34 Bericht door Jeanette » zaterdag 05 oktober 2013, 23:18

Om dat 'positieve kleine dingen' draadje van niet te vervuilen is hier een sfeerfoto van 'ons' strand. 8-) Uit 2011

Afbeelding en Afbeelding

Dus voor mij het Katwijk van de jaren 60/70

[|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#35 Bericht door Jeanette » zondag 06 oktober 2013, 22:34

driver schreef:
Jeanette schreef:Gaaf Arie, die laatste foto herken ik. 8-)
Dit is zo'n beetje halverwege de kustweg van - ik schat - 12 km waarvan Mae Ramphung Beach het zuidelijkste deel is en dat tegen het natuurpark aanligt waarvan Koh Samet ook deel uitmaakt.

Gek genoeg heb ik altijd gezegd dat dat zo'n fotogeniek plekje is met al die palmbomen en toch heb ik er nog geen foto's van.

Ga ik deze winter maken.

[8)
Als je gezien vanaf het water recht door dus water rechts bedoel ik rijdt zit je na een paar km tegen een berg aan te kijken waar je niet rechtdoor kan voor zover ik het zag.
Dan moet je links en weer rechtsaf en dan zit achter de berg een plaatsje/haventje en rechts vlgs mij een Marine basis oid ?
Ga je dat plaatsje door kom je uiteindelijk rechts de boten naar Ko Samet tegen.

Wij zaten de andere kant op een paar km waar ook veel hotels staan en wat eethuisjes.
Zowel Suk als ik vonden het daar wel leuk al viel er op wat discoos in /bij de hotels verder niet veel te doen.

gr driver
Ik heb het even naar dit draadje gehaald. 8-)
Jeanette schreef:Dit is een foto van 'ons' strand.


Afbeelding

Voor wie dat wil weten, dat gele gebouw tegen het park aan is waar we ons een beetje thuis voelen in de winter. 8-) [8) 8-)
Op de achtergrond Koh Samet.
[|)
Al die bossen lopen uit in een berg - rechts en naar voren - en dat heet het natuurpark Laemya. Bij die berg stopt ook de kustweg en het strand.
Je ziet de weg op de foto afbuigen. Het echte Ban Phe - waar de pieren zijn - is achter het natuurpark.

Tja, ik denk dat jij hier ook zal vinden dat er weinig te beleven is.
Maar overwinteren is ook wat anders dan op vakantie gaan.

In het weekend komen er veel bussen met Thaise toeristen en dan is er karaoka, een marktje of een thais bandje of zoiets.

[8) [|) [8)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#36 Bericht door driver » zondag 06 oktober 2013, 22:56

Okee, doe ik hier nog wat fotoos waar wij in 2011 zaten .
Na ons praatje in het andere topic en jou foto gezien te hebben zaten we daar vlakbij denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#37 Bericht door driver » zondag 06 oktober 2013, 23:03

Jeanette schreef:
driver schreef:
Jeanette schreef:Gaaf Arie, die laatste foto herken ik. 8-)
Dit is zo'n beetje halverwege de kustweg van - ik schat - 12 km waarvan Mae Ramphung Beach het zuidelijkste deel is en dat tegen het natuurpark aanligt waarvan Koh Samet ook deel uitmaakt.

Gek genoeg heb ik altijd gezegd dat dat zo'n fotogeniek plekje is met al die palmbomen en toch heb ik er nog geen foto's van.

Ga ik deze winter maken.

[8)
Als je gezien vanaf het water recht door dus water rechts bedoel ik rijdt zit je na een paar km tegen een berg aan te kijken waar je niet rechtdoor kan voor zover ik het zag.
Dan moet je links en weer rechtsaf en dan zit achter de berg een plaatsje/haventje en rechts vlgs mij een Marine basis oid ?
Ga je dat plaatsje door kom je uiteindelijk rechts de boten naar Ko Samet tegen.

Wij zaten de andere kant op een paar km waar ook veel hotels staan en wat eethuisjes.
Zowel Suk als ik vonden het daar wel leuk al viel er op wat discoos in /bij de hotels verder niet veel te doen.

gr driver
Ik heb het even naar dit draadje gehaald. 8-)
Jeanette schreef:Dit is een foto van 'ons' strand.


Afbeelding

Voor wie dat wil weten, dat gele gebouw tegen het park aan is waar we ons een beetje thuis voelen in de winter. 8-) [8) 8-)
Op de achtergrond Koh Samet.
[|)
Al die bossen lopen uit in een berg - rechts en naar voren - en dat heet het natuurpark Laemya. Bij die berg stopt ook de kustweg en het strand.
Je ziet de weg op de foto afbuigen. Het echte Ban Phe - waar de pieren zijn - is achter het natuurpark.

Tja, ik denk dat jij hier ook zal vinden dat er weinig te beleven is.
Maar overwinteren is ook wat anders dan op vakantie gaan.

In het weekend komen er veel bussen met Thaise toeristen en dan is er karaoka, een marktje of een thais bandje of zoiets.

[8) [|) [8)
Maakt mij niet uit hoor als er weinig te beleven valt ik vermaak me meestal wel en Suk is ook makkelijk en snel tevreden.
Die vermaakt zich al als ze kan slapen :mrgreen:

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#38 Bericht door Jeanette » dinsdag 28 januari 2014, 06:37

We zitten nu in Bangkok en zo staan de puntjes op de i.
Morgen om 17.00 uur de nachttrein naar Trang
Van 30-01 tot 11-02 naar Sukorn Beach Bungalows. = 12 nachten
Van 11-02 tot 17-02 naar Isara Lanta. + 6 nachten.
Van 17-02 tot 21-02 naar Centara Anda Dhevi Resort & Spa ... ahum ... 4 nachten.
Dan de vlucht Krabi - Bangkok en 1 nacht in de Cottage.

Voor straks staat winkelen in de verdiepingen onder dit hotel op het programma of de marktjes voor de deur. En rechtsaf over een bruggetje moet er een restaurantje zijn dat 'White Flag' heet.

Kom op Jeanette, de deur uit.
:giggle3:

[8)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#39 Bericht door driver » dinsdag 28 januari 2014, 17:56

Veel plezier daar toegewenst ennehh....fotoos ?..kijk en leesvoer ?.. :thumbsup:

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#40 Bericht door Jeanette » woensdag 29 januari 2014, 05:23

Gaat vast wel komen maar nu even niet.
We leveren zo de bagage af bij het station en gaan dan kijken of die massage tent daar in de buurt er nog is. 8-)

Om nou tot 5 uur te gaan slenteren door de stad zien mijn benen niet zo zitten.

Gisteren weer lekker rolbestendig bezig geweest .....
The lower floors of Bobae Tower contains more than 1,000 shops forming a world class wholesale fashion center ...
.... en een lange 'bloemetjes' zonnejurk gekocht. :giggle3:
Ik vind het nog steeds zo vreemd dat dit hotel met 3 torens boven op al die winkeltjes en parkeergarage staat. Je hebt echt op de 11de verdieping het gevoel weer op straat niveau te zijn.

Tot op Sukorn mensen.

[8)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#41 Bericht door jomel17 » woensdag 29 januari 2014, 09:57

.... en een lange 'bloemetjes' zonnejurk gekocht.


hoe kan je zonnen in een lange jurk??
Ik vond het ook heel raar toen ik in 2007 daar kwam , eerst naar boven om in te checken.
Mijn vriendin (nu vrouw) vond het geweldig al die winkels daar en over de brug de markt..
หลงรัก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#42 Bericht door prajak » woensdag 29 januari 2014, 15:42

Nou, Jeanette, het ziet er goed uit hoor !

Afbeelding

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#43 Bericht door Jeanette » maandag 14 juli 2014, 09:11

Zo, de tickets zijn geboekt, we gaan van 8 januari tot 7 februari weer naar Thailand dus korter dan de vorige jaren.
Laemya Inn wordt nu gerund door een Thaise familie en zonder 'de jongens' is het ons eigenlijk te ver van het strand.

We zijn dus weer op zoek naar een ander stekkie aan zee daar in de buurt, dat is het vaste land bij Koh Samet.
Bij de ferry's is het strand niet veel soeps dus aan de westelijke kant van het Laemya natuurpark ligt 12 km prachtig strand vaak overschaduwd door bomen.

Voor Rob is Nice Beach hotel prima - op geen gratis wifi na.
Maar -hoe graag ik ook uit eten ga - ik zou dat liever niet 3 x per dag doen en dus heb ik liever een (kleine) keuken er bij.

Hoogbouw vind ik geen bezwaar en zeezicht is meteen ook de zonzijde, dat hoeft ook niet.
Maar we hebben nog bijna een half jaar dus er is geen haast met boeken.

[|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#44 Bericht door Jeanette » dinsdag 13 januari 2015, 06:52

We zijn er weer. 8-) [8) 8-)

Deze eerste week reizen we samen met een mysterie gast. :?:
Dit heeft nu al veel plezier gebracht want Bangkok was echt leuk en normaal zien we dat meer als een acclimatiseer tijd, waarbij we veel te veel tijd op de kamer doorbrengen. Tja ....
We hebben heerlijk gegeten in China Town en de avond erna hebben we een Siam-avond-cultureel ... eh ... ja zoiets. geboekt met z'n 3en.
In China Town een dolle avond gehad met z'n 5en. Voor Peter en Julienne is Thailand nieuw, wij zijn er vaker geweest. We hebben heerlijk gegeten maar vlak achter mij ging het verkeer gewoon door.
De reis naar Thailand was heel apart. Ik had een wandelstok met zitting meegenomen en op de een of andere manier was ik daarna bij de gehandicapten ingedeeld. Dus in Bangkok moest ik in een rolstoel en werd ik door de emigratie controle gereden, ik hoefde niet eens te gaan staan. Heel vreemd, een soort van rolwisseling met mijn gewone 'zorgende' ikkie.
Echt lekker zit die stok niet trouwens het gaf mij een blikken kont. (my dellicat old bottom :mrgreen: )

De 2de avond dus op naar het Cultureel centrum.
Eerst lopen, dan de sky-train - maar dat bleek een metro - en dan een pendelbusje naar het cultureel centrum. Daar bleek dat we een behoorlijk korting hadden van Greenwood. (thumbsup)
Het was een leuke belevenis, heerlijk eten en fantastische stoelen. In de voorstelling had wat meer vaart kunnen zitten maar het bleef een groots spektakel.
Op de terugweg stonden we lang in de rij voor een taxi die allang op waren. Dus weer met het busje naar het station en daar een taxi genomen. De chauffeur snapte niets. Prince Palace? Zelfs foto's van het hotel, uitvergroot op de naam, bobao tower op alle mogelijke intonaties uitgesproken .... niets. Dus gebeld, een Thai sprak bobao tower uit en hij snapte het. :D
Het Prince Palace Hotel is echt slecht, ze doen gewoon het licht uit op de vaste tijd ook als er nog meer dan 10 mensen verbinding aan het zoeken zijn. Alleen bij het Geenwood Travel kantoor was er hier verbinding. Bij het ontbijt is regelmatig alles op maar toch lopen ze dan met rinkelende bellen rond dat het over 20 minuten einde ontbijt is.
Gelukkig houden we geen van 3en veel van eten.
Oeps, mijn neus ....

Afbeelding
Die 2de foto .... toch maar niet hè?

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#45 Bericht door afra » dinsdag 13 januari 2015, 07:49

Nou dan zal ik me maar bekend maken haha. Wilde zo graag weer hierheen al was het maar voor een ruime week. Woensdag geboekt en donderdagavond vertrokken. Tja als je tegen mij zegt ga maar mee...
Het is erg gezellig en Thailand valt weer heerlijk als een warme deken over me heen. We zitten nu in Ban Phe en het is hier heel relaxed. Jammer dat je op het forum geen foto's direct van je mobiel kunt plaatsen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”