Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#16 Bericht door Jeanette » vrijdag 14 september 2012, 11:15

Afbeelding

Deze foto is te groot maar geeft wel de sfeer van het Ban Phe strand goed weer.

Nog 15 weken, nu het hier zo herfstig is krijg ik er weer reuze veel zin in. 8-) :P [8)

Eric Donkaew
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#17 Bericht door Eric Donkaew » vrijdag 14 september 2012, 14:31

Net Jomtien Beach. Ik zie geen verschil.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#18 Bericht door elst99 » vrijdag 14 september 2012, 14:44

Thakiab Beach en Suan Son Beach hetzelfde, Prachuab Khirikan heeft ook zo'n strand allemaal nog erg rustig.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#19 Bericht door printen44 » vrijdag 14 september 2012, 15:42

Gewoon het Noorden bezoeken. Is veel beter dan in die strandstoelen hangen [$) [$) [$) [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#20 Bericht door prajak » vrijdag 14 september 2012, 15:47

"Na de kerst" is in het noorden en noordoosten de winter. Voor de maand januari kan Jeanette gerust haar bontje meenemen en de echtgenoot zijn Zeeman borstrok.... :giggle2: Nee, geen goed idee; wel als mensen komen in maart/september.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#21 Bericht door hema » vrijdag 14 september 2012, 15:57

Ja hoor Jeannette ik kom zo af en toe nog wel eens kijken op dit forum, wij hebben ons appartement weer gehuurd en nu zelfs nog een maand langer van eind nov tot eind maart.
Och dat plastic dat was bij elkaar misschien een dag of 4 dat het in zee lag, de stranden werden bij jullie vond ik goed schoongemaakt, bij ons maakte Duc van het eethuisje het strand waar we zaten altijd keurig schoon.

Wij hebben diverse lokaties aan de andere kant van de golf gehad maar daaar vond ik het niet fijn om de zee in te gaan, veel kwallen en heeeeeeel lang ondiep, bij Chumpon en Pranburie heel veel zandvlooien.

En dan de Andaman kant, daar zijn we nooit geweest moet er prachtig zijn maar ook veel duurder om iets te huren zoals ik gehoord heb.

Onze vrienden gaan voor 2 maanden eind dec tot 7 maart naar het Nice Beach hotel samen met zus en zwager, Henk en ik zijn er gaan kijken, mooie ruime kamers en een lift en dat is voor mijn vriendin een pre, denk dat het in het Laemya Inn misschien gezelliger is voor ze en misschien een wat beter ontbijt maar daar is geen zwembad en mijn vriendin wil niet in zee (misschien gaat ze dit jaar overstag) en als ze van het strand af komt moet ze toch wat omhoog lopen en dat lukt haar niet, wel jammer want zoals ik al zei denk ik dat het voor hun gezelliger is daar.

Succes met het zoeken

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#22 Bericht door Jeanette » vrijdag 14 september 2012, 23:23

Eric Donkaew schreef:Net Jomtien Beach. Ik zie geen verschil.
Misschien iets meer schaduw? En geen enorme rij (lege) strandstoelen. :mrgreen: En in het weekend komen de Thaise families
prajak schreef:"Na de kerst" is in het noorden en noordoosten de winter. Voor de maand januari kan Jeanette gerust haar bontje meenemen en de echtgenoot zijn Zeeman borstrok.... :giggle2: Nee, geen goed idee; wel als mensen komen in maart/september.
Dan kom je toch een weekje met junior naar het zuiden om hem de zee te laten zien?
En met 'bontje' bedoel je dan ruiten en bloemetjes door elkaar of de buitenkant van een dood dier? :mrgreen:
hema schreef:Ja hoor Jeannette ik kom zo af en toe nog wel eens kijken op dit forum, wij hebben ons appartement weer gehuurd en nu zelfs nog een maand langer van eind nov tot eind maart.
..........
Onze vrienden gaan voor 2 maanden eind dec tot 7 maart naar het Nice Beach hotel samen met zus en zwager, Henk en ik zijn er gaan kijken, mooie ruime kamers en een lift en dat is voor mijn vriendin een pre, denk dat het in het Laemya Inn misschien gezelliger is voor ze en misschien een wat beter ontbijt maar daar is geen zwembad en mijn vriendin wil niet in zee (misschien gaat ze dit jaar overstag) en als ze van het strand af komt moet ze toch wat omhoog lopen en dat lukt haar niet, wel jammer want zoals ik al zei denk ik dat het voor hun gezelliger is daar.

Succes met het zoeken
Dan raad ik aan dat ze vragen om geen kamer op de 9de verdieping te nemen want er gaat maar 1 lift naar de 9de.
En de achterkant kamers zijn goedkoper en niet zo heet.
Op de 3de verdieping is het zwembad en als wij daar lunchen zouden we er denk ik ook wel mogen zwemmen.

Laemya Inn is sowieso één trap, maar voor weinig baht denk ik dat Ae ze wel van en naar het strand wil rijden.
En er is free wifi. En da's 800 baht pw in Nice Beach, toch weer 20 euritjes. :idea:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#23 Bericht door Jeanette » woensdag 26 juni 2013, 08:56

Dit is een foto van 'ons' strand.

Afbeelding

Voor wie dat wil weten, dat gele gebouw tegen het park aan is waar we ons een beetje thuis voelen in de winter. 8-) [8) 8-)
Op de achtergrond Koh Samet.
[|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#24 Bericht door Jeanette » woensdag 11 september 2013, 11:02

Ja, we gaan weer deze winter naar dat gele gebouw iets links van het midden van de foto.

Zojuist bericht gehad van Greenwood dat we de 2 inclusief nachten eind januari mogen gebruiken. Bedankt Jack. :thumbsup:
Heel fijn want dan zitten we niet met oud op nieuw in de trein naar Trang maar in Laemya Inn. (ook beter voor de bitterballen en de kaas) :giggle3:

Dus nu ....
zaterdag 28 dec 21.40 Amsterdam - Bangkok
zondag 29 December .... aankomst 14.30 en transfer via Laemya Inn.

Verblijf daar tot 27 januari '14

Op 27 januari de bus van de pier Ban Phe (Koh Samet) naar Bangkok en naar het Prince Palace Hotel.
Tijdens onze 2 dagen daar onder andere naar de 14de verdieping waar Greenwood zit en onze mogelijkheden bij de Andamanzee bespreken en betalen. 8-) (vliegreis is al betaald)

29 januari de nachttrein naar Trang.
Van donderdag 30 januari tot vrijdag 21 februari gaan we de Andamanzee en z'n eilandjes onveilig maken.

Zeker is Koh Sukorn, ideaal op 1 persoon :mrgreen: na en de Emerald-grot op Koh Mook. Daar overnachten hoeft niet per se.
Dan eindigen op Krabi en daar vandaan op 21 februari een binnenlandse vlucht naar Bangkok.
Dan 1 overnachting in 'De Cottage', dat is 5 minuten van de luchthaven af.

22 Februari om 12.55 Bangkok - Amsterdam waar we 's avonds om 19.35 weer hopen aan te komen.

Dit lijkt mij een mooie combinatie van structuur, veiligheid en vrijheid. [8)

8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#25 Bericht door prajak » woensdag 11 september 2013, 15:28

Goed dat je weer eens af komt zakken ! En de reis plannen is bijna net zo leuk als hem uitvoeren. Veel plezier gewenst.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#26 Bericht door jumbo » vrijdag 13 september 2013, 06:56

Jeanette schreef:Na de Kerst willen we weer voor 8 weken naar Thailand. Alle andere zonnige bestemmingen zijn afgevallen omdat het
te duur is of het land is Islamitisch. En dan heb ik er niks te zoeken. En ik discrimineer niet, Staphorst of Jeruzalem willen we ook niet. :giggle3:

We denken er over om eerst weer naar Laemya Inn te gaan maar nu geen 8 weken.
Voor februari valt voor mij het strand van Ban Phe af vanwege al dat plastic in zee.
Verder Zuidelijk ken ik de kust niet zo goed en misschien sommige andere lezers hier wel.
Ook bij Krabi of in de Phuket provincie is er vast wel een strandje wat ideaal voor ons is.

Wat ons lijkt is iets aan een schone zee (1) met schaduw (2) twin-beds (niet te hard) (3) inclusief wifi (4)
meerdere restaurants op loopafstand (5) kookmogelijkheid voor als we te lui zijn om de deur uit te gaan(6)
betaalbaar (7) airco of fan (8) o, vergeet ik helemaal, graag massages in de buurt.

Wat een noten op onze zang hè?

De oostkust van de golf van Thailand en Pattaya vallen ook af.

Wie? :?:
[|)
Nai Tong beach in Phuket, voor Thalang
Prachtig strand, baaitje, bomen voor de schaduw, veel restaurants waar je prima kan eten
afgelegen en daardoor rustig

Nai Yang ligt ernaast wat meer toeristisch met meer mogelijkheden

bijkomend voordeel van deze locaties is dat je weer een keer met mij kan dineren, hehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#27 Bericht door Jeanette » vrijdag 13 september 2013, 08:34

Ha die Jumbo, alles goed met de kinderen en met - je toen nieuwe - vrouw?

We beginnen de 30ste januari waarschijnlijk bij Koh Sukorn en we eindigen in Krabi waar we de 21ste februari weer vandaan vliegen.

Daartussen is een hoop mogelijk.
Jou stekkie - aan de westkust van Phuket - is zo ver weg van mijn 2 punten als Ameland van Zierikzee. :mrgreen:
We zien wel, al is het een flink eind om, om de palmboom en strandstoel te wisselen voor een andere palmboom en strandstoelen.

Maar om met jou Siam weer eens te bevrijden lijkt me best wel weer eens leuk. 8-)

[8)

Ja, twee dingen staan nu al vast bij Greenwood van onze zuid-Thailand-maand, de treinreis en de laatste overnachting voor de terugvlucht.

Maar raad eens wat ons de nachttrein - met opgemaakte bedden - Bangkok - Trang (= 830 km en 13 uur) gaat kosten samen met een overnachting in 'de cottage hotel' voor onze laatste nacht in Thailand van deze reis?
Met transfers van het kleine binnenlandse vliegveld en de volgende dag transfer naar het grote vliegveld?

Voor 2 personen?

:?: :?:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#28 Bericht door jumbo » vrijdag 13 september 2013, 09:29

2 knaken en een bos uien?

Ik kan effe doorrijden naar Krabi...hhehhe
Met iedereen gaat alles nog goed!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#29 Bericht door Jeanette » vrijdag 13 september 2013, 12:25

jumbo schreef:Ik kan effe doorrijden naar Krabi...hhehhe
Met iedereen gaat alles nog goed!!
O, dat lijkt me helemaal leuk, zetten we dan het 'praathuis' daar voor een avondje neer in het weekend 16 - 18 februari? :?:
jumbo schreef:2 knaken en een bos uien?
De vraag is niet voor Thailandkenners maar voor mensen die denken dat je kapitalist moet zijn om in Thailand te overwinteren. [8) [|( [8)

[|)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#30 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2013, 05:44

Jeanette schreef:
jumbo schreef:Ik kan effe doorrijden naar Krabi...hhehhe
Met iedereen gaat alles nog goed!!
O, dat lijkt me helemaal leuk, zetten we dan het 'praathuis' daar voor een avondje neer in het weekend 16 - 18 februari? :?:
jumbo schreef:2 knaken en een bos uien?
De vraag is niet voor Thailandkenners maar voor mensen die denken dat je kapitalist moet zijn om in Thailand te overwinteren. [8) [|( [8)

[|)
wanneer zijn jullie in dat gebied van Thailand?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”