Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#1 Bericht door Jeanette » zaterdag 19 mei 2012, 17:45

Na de Kerst willen we weer voor 8 weken naar Thailand. Alle andere zonnige bestemmingen zijn afgevallen omdat het
te duur is of het land is Islamitisch. En dan heb ik er niks te zoeken. En ik discrimineer niet, Staphorst of Jeruzalem willen we ook niet. :giggle3:

We denken er over om eerst weer naar Laemya Inn te gaan maar nu geen 8 weken.
Voor februari valt voor mij het strand van Ban Phe af vanwege al dat plastic in zee.
Verder Zuidelijk ken ik de kust niet zo goed en misschien sommige andere lezers hier wel.
Ook bij Krabi of in de Phuket provincie is er vast wel een strandje wat ideaal voor ons is.

Wat ons lijkt is iets aan een schone zee (1) met schaduw (2) twin-beds (niet te hard) (3) inclusief wifi (4)
meerdere restaurants op loopafstand (5) kookmogelijkheid voor als we te lui zijn om de deur uit te gaan(6)
betaalbaar (7) airco of fan (8) o, vergeet ik helemaal, graag massages in de buurt.

Wat een noten op onze zang hè?

De oostkust van de golf van Thailand en Pattaya vallen ook af.

Wie? :?:
[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#2 Bericht door prajak » zaterdag 19 mei 2012, 17:58

Tja, Jeanette, de eis over die twinbeds doet de deur dicht, dan kan ik je niet helpen met Chommanee Beach in Nongkhai-West :lol: . Alle andere dingen kloppen al hebben we geen zee maar een rivier doch je kunt je er dagenlang amuseren met een goed Isan restaurant op loopafstand, een 1,5 km maar. En ik woon daar, dus dat is een enorme meevaller voor je.

Jeanette, grijp je niet te hoog met jouw eisenpakket ? Heus, je komt zo in Lochem uit, Pension Hommeles.....

Nee, ga naar waar je altijd jouw zin had, en besteed drie dagen aan het zoeken naar een andere locatie voor volgend jaar. Dan heb je het met eigen ogen gezien en dat is altijd beter.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#3 Bericht door joepattaya » zondag 20 mei 2012, 04:01

Kans is groot, dat ik van 27-12 t/m 4-1 in het Verenigd Konkrijk rondhang.....London, Cardiff, Birmingham, Liverpool, Cambridge........iemand nog tips in die contreien?
Reisgezelschap 3 volwassen Thai en 3 koters 10, 4 en 1 jaar oud en mezelf natuurlijk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#4 Bericht door prajak » zondag 20 mei 2012, 05:02

Ja Joep, een dikke tip: winterkleren mee......

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#5 Bericht door chelobechek » zondag 20 mei 2012, 06:45

joepattaya schreef:Kans is groot, dat ik van 27-12 t/m 4-1 in het Verenigd Konkrijk rondhang.....London, Cardiff, Birmingham, Liverpool, Cambridge........iemand nog tips in die contreien?
Reisgezelschap 3 volwassen Thai en 3 koters 10, 4 en 1 jaar oud en mezelf natuurlijk.
Absolute aanraders:

Greenwich Maritime Museum (let op de 0 meridiaan)
The Cutty Sark (schijnt weer open te zijn voor het publiek)
The Wallace Collection (hopelijk nog steeds gratis toegang) en de National Portrait Gallery (beide in Londen)

Veel plezier!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#6 Bericht door Wouter_Udon » zondag 20 mei 2012, 08:03

Zorgen dat je op 31-12 om 24.00 op Trafalgar Square staat om de jaarwisseling mee te maken. Schijnt iets unieks te zijn.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#7 Bericht door Jim » zondag 20 mei 2012, 11:17

voor het soft spotgevoel? :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#8 Bericht door prajak » zondag 20 mei 2012, 16:16

Trafalgar met oudjaar, ik ben er een keer bij geweest. Ze doen de nieuwjaarsduik van Nederland na maar net iets eerder..... Als dat nog mag; mijn bezoek aan Trafalgar is denk ik 30 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#9 Bericht door Kees » zondag 20 mei 2012, 16:38

Goede tips allemaal, maar volgens mij wil Jeanette helemaal niet naar Londen hoor :giggle:
Niet klagen, maar dragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#10 Bericht door prajak » zondag 20 mei 2012, 16:46

Maar Joep wel......!

En Jeanette is welkom in Nongkhai. Maar als je een echt strandmens bent dan heb je hier niks te zoeken......

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#11 Bericht door Jeanette » maandag 21 mei 2012, 11:33

Bedankt Kees. 8-)
joepattaya schreef:Kans is groot, dat ik van 27-12 t/m 4-1 in het Verenigd Konkrijk rondhang.....London, Cardiff, Birmingham, Liverpool, Cambridge........iemand nog tips in die contreien?
Reisgezelschap 3 volwassen Thai en 3 koters 10, 4 en 1 jaar oud en mezelf natuurlijk.
Als je dat andere stel met de kinderen nou gewoon een ballenbak met klimrekken laat zoeken zou je met de overgebleven volwassen Thai :D naar een musical kunnen gaan.
"We wil rock you" draait dan misschien nog steeds. Of je gaat samen eten om die band te verstevigen waar je eerder al een foto van plaatste. :giggle3:

Zojuist antwoord gekregen van Jeroen. €1890,- voor de elite tickets van 27 decenber tot 21 februari. Vorig jaar was dat €1720,-
Waarom geven ze nou geen tickets uit met een flexibele datum van een week en dan met korting? Na Kerst hebben we een week waarin het ons niet uitmaakt op welke dag we vliegen. Dan zouden ze zeg 3 weken van te voren kunnen zien welke dag hun het beste uitkomt. Win/win situatie. :idea:

Ja, jammer Prajak dat je niet aan zee woont, je zou denk ik heel goed met mijn man kunnen opschieten. (Al is die een beetje allergies voor de sfeer hier)

Verder heeft Jeroen huurhuizen in Hua hin en Cha-am met 2 slaapkamers en privé zwembad maar dat zoeken we helemaal niet.
Met een inc. ontbijt eten we gewoon teveel. En vaak gingen we 's avonds maar naar het restaurant om te eten terwijl we amper honger hadden want je kunt niet zelf effen een soepie opzetten. En omdat we bang waren om anders om 10 uur te gaan snaaien en snoepen.

Hema, lees jij hier nog? Gaat jullie plan voor Laemya nog door?

[|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#12 Bericht door Jeanette » dinsdag 22 mei 2012, 08:00

Ik hoopte op wat snelle reakties. (piep)
Om vanuit je bed, soms nog voor het ontbijt de zee te kunnen inlopen, zo’n locatie kan ik wel vinden.
Een betaalbaar stekkie waar je kunt kiezen voor zelf koken en uit eten gaan is ook geen probleem.

Maar die 2 combineren wordt misschien wel onmogelijk. Jammer.
Een gat in de markt dus, of ben ik de enige met deze wensen?

En €945,- per elite ticket van Eva Air, dat is nu redelijk hè? Dan gaan we dat maar vast boeken, de rest heeft geen haast.

[|)

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#13 Bericht door Kees » dinsdag 22 mei 2012, 09:20

En €945,- per elite ticket van Eva Air, dat is nu redelijk hè?
Ja dat is een goede prijs, maar waarschijnlijk alleen geldig tot eind deze maand.
Wij hebben 1017,52 betaald (3 maanden ticket), rechtstreeks bij EVA AIR, dus geen boekingskosten :)
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#14 Bericht door Edje » dinsdag 22 mei 2012, 16:03

joepattaya schreef:Kans is groot, dat ik van 27-12 t/m 4-1 in het Verenigd Konkrijk rondhang.....London, Cardiff, Birmingham, Liverpool, Cambridge........iemand nog tips in die contreien?
Reisgezelschap 3 volwassen Thai en 3 koters 10, 4 en 1 jaar oud en mezelf natuurlijk.
Deze topic heet toevallig wel 'reizen naar Thailand'
Groetjes; Edje

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waar zullen we komende winter eens naar toe gaan.

#15 Bericht door Jeanette » woensdag 23 mei 2012, 12:05

Edje je komt als mosterd na de maaltijd met het zwaaiende vingertje.

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”