Registratie verkiezingen in NL

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#46 Bericht door printen44 » dinsdag 08 mei 2012, 18:33

Elst99, je gelukkig voelen is een gevoel. Heeft niets te maken met armoede, rijk zijn, gezond of ziek zijn.

Ieder mens ervaart geluk in zijn leven anders. Er zijn straatarme mensen die heel gelukkig zijn en steenrijke mensen die doodongelukkig zijn.

Al deze onderzoeken in vele landen hebben niet als basis rijk of arm. De vraagstelling was vrijwel altijd hetzelfde. "U woont in dit land. Bent u tevreden met uw leefomstandigheden? Bent u gelukkig te wonen in uw land?" en meer van zulke vraagstellingen. Er wordt vrijwel altijd de standaard aantal mensen ondervraagd, die "random" gekozen zijn.

Ik woon in Thailand en ik ben gelukkig hier. Maar dat was ik ook in Nederland. Ik woonde in een stad in Nederland en nooit een ogenblik gehad dat ik me ongelukkig voelde in Nederland. Ik woon in Thailand redelijk wat jaren en ook hier nog nooit ongelukkig gevoeld. En de paar keer dat ik op vakantie in Nederland was, was ik ook daar een gelukkig mens.

Gelukkig of ongelukkig zijn is een gevoelskwestie, niet een economische kwestie.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#47 Bericht door elst99 » dinsdag 08 mei 2012, 20:21

En hoeveel van die mensen hebben, vakantie niet meegerekend, in een ander land gewoond?
Een andere leefomgeving gekend? Hoe schatten ze dat in?
Ik hoop dat iedereen gelukkig is, maar daar heb ik mijn twijfels over!
Het zijn momenten! Die moet je koesteren! Om vervolgens weer met iets naars geconfronteerd te worden.
Zo is het leven!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Registratie verkiezingen in NL

#48 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 09 mei 2012, 11:30

Gaan ze in Den Haag eindelijk het licht zien aangaande de registratie van kiezers die in het buitenland wonen?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1209 ... ter__.html

De linkerhanden onder ons zullen zich wel afvragen waarom de VVD hier nu ineens mee komt, maar dat is simpelweg omdat ze stemmen nodig hebben. :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#49 Bericht door RuudThai » woensdag 09 mei 2012, 16:08

Prima dat het opnieuw wordt aangekaart, het is een herhaling van zetten want praktisch elke partij heeft daar bij de verkiezingen van 2010 al over gemekkerd en D66 heeft er destijds vragen over gesteld in de 2e Kamer. Werd volgens mij toen met één of andere dooddoener door de minister afgedaan.
In 2006 mochten we tenminste nog via internet stemmen!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#50 Bericht door RuudThai » woensdag 09 mei 2012, 16:16

elst99 schreef:En hoeveel van die mensen hebben, vakantie niet meegerekend, in een ander land gewoond?
Een andere leefomgeving gekend? Hoe schatten ze dat in?
Ik hoop dat iedereen gelukkig is, maar daar heb ik mijn twijfels over!
Het zijn momenten! Die moet je koesteren! Om vervolgens weer met iets naars geconfronteerd te worden.
Zo is het leven!
Je hebt nou allerlei negatieve dingen over Nederland geschreven, sommige met een kern van waarheid maar wel schromelijk overdreven, andere zijn alleen voor jouw eigen gevoel negatief want worden gelogenstraft door onderzoeken en cijfers.
Maar wat vind je nou eigenlijk positief aan Nederland? Wat houd je daar, waar geniet je van?
Ik wil het wel eens horen want als ik jou zo lees moet Nederland wel verworden zijn tot een ellendig land! Maar ja, sommige mensen zien nou eenmaal in elke zwartjoekel, kopvod, lichtgetinte hangjongere of Slavische wodkaslemper, kortom , alles wat niet-ariër is, een gevaar en tja, dan moet je wegwezen uit Nederland! :shock: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#51 Bericht door prajak » woensdag 09 mei 2012, 16:22

In NL heeft men de zekerheid dat je maar EEN stem uitbrengt. Want je staat in EEN register en krijgt EEN stemkaart. Ik kan via internet zoveel adressen hebben als ik wil en zou zonder controle meerdere keren kunnen stemmen.

De procedure zoals nu is eigenlijk eenvoudig al begrijp ik niet waarom ik iedere keer weer gegevens moet herhalen en mijn paspoortkopie geven. Met mijn BSN zou alles in een keer goed moeten zijn want Big Bro heeft alles in de computer staan.

Maar hoe eenvoudig ze het ook maken, ze zullen nooit meer dan een deel van de NL-ers in buitenlanden aan het stemmen krijgen per brief. Wat een achterhaalde nonsens en dan bij de gratie gods mag je het wel of niet naar de ambassade zenden...... Dat is volslagen achterhaald en ik begrijp niet dat men nog steeds geen fatsoenlijke beveiliging kan inbouwen.

Nou ja, ik begrijp het wel na de schandalen rond de sms-jes van bewindslieden en de 'veilige' overheidssites. Men huurt de verkeerde mensen in....en die zitten in een rondje en houden elkaar de hand boven het hoofd.

Kijk, al je ergens wilt bezuinigen kijk dan ook daar en niet naar Jan Hagel en Liselot Onweer als ze naar de dokter moeten.....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#52 Bericht door RuudThai » woensdag 09 mei 2012, 16:30

prajak schreef:In NL heeft men de zekerheid dat je maar EEN stem uitbrengt. Want je staat in EEN register en krijgt EEN stemkaart. Ik kan via internet zoveel adressen hebben als ik wil en zou zonder controle meerdere keren kunnen stemmen.
Maar die controle was er in 2006 en zal er altijd zijn en het hebben van meerdere adressen wil niet zeggen dat je meerdere keren kunt stemmen.
Nee, in 2006 was het prima en zo wil ik het weer terug, misschien in iets gemoderniseerde vorm, maar wel via internet. Want de termijn tussen de ontvangst van je stembiljet en de uiterlijke retourontvangstdatum in Den Haag kan voor vele kiezers te kort zijn.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#53 Bericht door elst99 » woensdag 09 mei 2012, 17:32

Mag ik weten waar ik schromelijk overdrijf, jij als persoon wil terug, dus wil de waarheid niet horen?
Waar overdrijf ik, kom met feiten Ruud! Je idealiseert Nederland, omdat je duidelijk in Thailand je ei niet kwijt kunt, jij wil je zoon straks in Nederland zijn schoolopleiding laten volgen, terwijl je toen hij 5 jaar was nog niet met jou kon communiceren, dat zijn jouw woorden van 2 jaar geleden. Jij zegt dat je stiefdochter de Nederlandse taal in woord en geschrift machtig is, ik kan je dan zeggen dat dat een grote hele grote leugen is. Ze kan het misschien nog wat praten, maar schrijven zeker niet. 4 jaar lager onderwijs en vervolgens 5 Thais onderwijs, mag je dat ook niet verwachten.
Straks terug naar Nederland en op kosten van de Nederlandse belasting betaler de schade, als dat al mogelijk is bij laten spijkeren, waar jij schromelijk gefaald hebt, omdat je de plannen al had, had je minstens de moeite moeten nemen, het kind verbaal wat te leren.
Voordat je mensen beschuldigd van overdrijven, zit zeker niet in mijn aard, moet je wel kennis van zaken hebben en met alleen DWDD, Pauw en Witteman, de Volkskrant, dus linkse voorlichting, ben je niet in staat dat te beoordelen.
Je leest alleen wat je graag wilt horen, maar dat is niet de realiteit!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#54 Bericht door prajak » woensdag 09 mei 2012, 17:47

Ik ben niet blij met de discussie tussen Elst99 en Ruudthai in dit door mij gestart draadje. Het draadje gaat ergens anders over. Maar OK, ik wijk ook wel eens (vaak) van een draadje af.

Ik vraag me luidop af of het verstandig is een jong kind tijdens zijn opleiding, of dat nu kleuterschool is, lager onderwijs of voortgezet, te confronteren met verhuizing uit NL naar TH EN terug naar NL. Dat los van de gewijzigde omstandigheden in NL want het kind was bij vertrek zo jong, dat zal het zich niet herinneren. De ouders wel, denk ik.....

De stap naar een ander land geeft ALTIJD verlies, achterstand. Je kunt dat opvangen met een opleiding op een goede internationale school in Thailand maar die zijn dun gezaaid. En daarna terug naar NL en weer een achterstand en weer achter raken en een stap terug zetten ? Wat doe je je kind aan.

Ik heb de verhalen gehoord van een NL-er uit de provincie Udon die kinderen naar NL heeft gehaald. Ruudthai weet wie ik bedoel. Die bleken achterstanden te hebben in taal en in algemene vorming. Dat betekent niet alleen ellende voor die kinderen maar ook extra kosten voor de ouder.

Moet je jouw kind naar NL halen vanwege de opleiding ? Ik zeg nee. Al betekent dat wel dat het kind in Thailand een paar jaar door moet leren om het niveau te halen voor voortgezette studie. Nou en ? We leven tegenwoordig 80+ jaar en geef ze dan toch die brede basis naar het peil van het land. Niet te veel zeuren over de leeftijd waarop. Heus, een kind komt er wel. Dan maar een paar jaar later.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#55 Bericht door elst99 » woensdag 09 mei 2012, 19:11

Ik vind deze discussie ook niet leuk, maar verwijt me niet, als je de omstandigheden en feiten niet kent, dat iemand overdrijft.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Registratie verkiezingen in NL

#56 Bericht door Jeanette » woensdag 09 mei 2012, 22:22

Je overdrijft alleen de last die jij van dit alles hebt.

Maar ik wordt een beetje depri van al die opsommingen en ...
elst99 schreef:Ik hoop dat iedereen gelukkig is, maar daar heb ik mijn twijfels over!
Het zijn momenten! Die moet je koesteren! Om vervolgens weer met iets naars geconfronteerd te worden.
..... zelfs je positieve zinnen eindigen met een domper. Ik sluit me (al een tijdje) af voor jou reakties. Daar is het leven te leuk voor.

Chance Choice Change :idea:

[|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#57 Bericht door elst99 » donderdag 10 mei 2012, 07:16

We hadden het hier over wel of niet stemmen en dat vond ik geleuter.
Goed lezen Jeanette, ik heb geschreven dat ik het waarneem, niet dat ik er persoonlijk last van heb.
Ik heb het over Nederland als ik terugkom vanuit Thailand! Woon op een dorp en daar kent men zijn buren nog.
Voel me niet geroepen om zwerfvuil op te rapen met 69, als er nog zoveel werkeloze jongeren, die ze daarvoor in kunnen zetten rondhangen. De ouderen gooien geen zwerfvuil op straat, zijn vaak ook degene die alles gescheiden inleveren bij de Gemeentewerf.

Dat je na 2 maanden vakantie, je mensen mist, zou zeggen niet meer gaan!
Denk dat het vrij normaal is als er in je omgeving mensen zijn die hulp nodig hebben, dat je inspringt, daar hoef je je niet voor op de borst te kloppen, mijn buurvrouw is vorige week geopereerd, de buurman heeft hier de hele week meegegeten, het huis schoongemaakt en met bloemen versierd, maar dat zijn normale dingen, dat hoef je niet te vermelden toch?
En de verhalen van ellende die je opnoemt, denk je dat die persoon die van het dak sprong dat deed omdat hij zo gelukkig was.
Een positief bericht, de overheid gaat de belangrijkste taken van Prorail overnemen!
Ze hadden bij een brug vergeten de ene kant vast te zetten, kwamen daar na een maand achter, treinen met grote snelheid zijn een maand eroverheen gedenderd, gelukkig niets gebeurd, men had het vergeten was het commentaar!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Registratie verkiezingen in NL

#58 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 10 mei 2012, 07:36

prajak schreef:Ik ben niet blij met de discussie tussen Elst99 en Ruudthai in dit door mij gestart draadje. Het draadje gaat ergens anders over. Maar OK, ik wijk ook wel eens (vaak) van een draadje af.

Ik vraag me luidop af of het verstandig is een jong kind tijdens zijn opleiding, of dat nu kleuterschool is, lager onderwijs of voortgezet, te confronteren met verhuizing uit NL naar TH EN terug naar NL. Dat los van de gewijzigde omstandigheden in NL want het kind was bij vertrek zo jong, dat zal het zich niet herinneren. De ouders wel, denk ik.....

De stap naar een ander land geeft ALTIJD verlies, achterstand. Je kunt dat opvangen met een opleiding op een goede internationale school in Thailand maar die zijn dun gezaaid. En daarna terug naar NL en weer een achterstand en weer achter raken en een stap terug zetten ? Wat doe je je kind aan.

Ik heb de verhalen gehoord van een NL-er uit de provincie Udon die kinderen naar NL heeft gehaald. Ruudthai weet wie ik bedoel. Die bleken achterstanden te hebben in taal en in algemene vorming. Dat betekent niet alleen ellende voor die kinderen maar ook extra kosten voor de ouder.

Moet je jouw kind naar NL halen vanwege de opleiding ? Ik zeg nee. Al betekent dat wel dat het kind in Thailand een paar jaar door moet leren om het niveau te halen voor voortgezette studie. Nou en ? We leven tegenwoordig 80+ jaar en geef ze dan toch die brede basis naar het peil van het land. Niet te veel zeuren over de leeftijd waarop. Heus, een kind komt er wel. Dan maar een paar jaar later.

Nog ff off-topic reageren:
Wij hadden ook het plan opgevat om naar Thailand te verhuizen vanwege onze beslommeringen daar. We waren al een heel eind op streek om zaken in goede banen te leiden zoals o.a. een internationale school voor de kinderen.
Echter, zijn we gaande weg tot de conclusie gekomen dat we het onze kinderen niet aan kunnen doen (zowel vwb opleiding als sociale contacten) om ze in Thailand "weg te zetten".
Dus gaan we lekker door in NL en als de kinderen aan het eind van hun opleidingstraject zitten zien we wel weer.
Live your dream, don't dream your life.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Registratie verkiezingen in NL

#59 Bericht door DeDe » donderdag 10 mei 2012, 07:46

prajak schreef:Ik ben niet blij met de discussie tussen Elst99 en Ruudthai in dit door mij gestart draadje. Het draadje gaat ergens anders over. Maar OK, ik wijk ook wel eens (vaak) van een draadje af.

Ik vraag me luidop af of het verstandig is een jong kind tijdens zijn opleiding, of dat nu kleuterschool is, lager onderwijs of voortgezet, te confronteren met verhuizing uit NL naar TH EN terug naar NL. Dat los van de gewijzigde omstandigheden in NL want het kind was bij vertrek zo jong, dat zal het zich niet herinneren. De ouders wel, denk ik.....

De stap naar een ander land geeft ALTIJD verlies, achterstand. Je kunt dat opvangen met een opleiding op een goede internationale school in Thailand maar die zijn dun gezaaid. En daarna terug naar NL en weer een achterstand en weer achter raken en een stap terug zetten ? Wat doe je je kind aan.

Ik heb de verhalen gehoord van een NL-er uit de provincie Udon die kinderen naar NL heeft gehaald. Ruudthai weet wie ik bedoel. Die bleken achterstanden te hebben in taal en in algemene vorming. Dat betekent niet alleen ellende voor die kinderen maar ook extra kosten voor de ouder.

Moet je jouw kind naar NL halen vanwege de opleiding ? Ik zeg nee. Al betekent dat wel dat het kind in Thailand een paar jaar door moet leren om het niveau te halen voor voortgezette studie. Nou en ? We leven tegenwoordig 80+ jaar en geef ze dan toch die brede basis naar het peil van het land. Niet te veel zeuren over de leeftijd waarop. Heus, een kind komt er wel. Dan maar een paar jaar later.
Prajak, hier ben ik het helemaal mee eens en daarbovenop , de economie in Thailand zal zich nog een heel aantal jaren positief verder ontwikkelen en dus is er nog veel te doen, ook voor mijn zoon. (nu 8 jaar)
De vraag is voor mij veel meer " wordt mijn kind gelukkig ".

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Registratie verkiezingen in NL

#60 Bericht door Jim » donderdag 10 mei 2012, 08:34

DeDe schreef: De vraag is voor mij veel meer " wordt mijn kind gelukkig ".
Unicef: Nederlandse kinderen het gelukkigst
ANP − 14/02/07, 10:54

Kinderen in Nederland zijn het gelukkigst van alle kinderen in de ontwikkelde wereld. Dat blijkt uit een onderzoek van het VN-kinderfonds Unicef....

De organisatie vergeleek de positie van kinderen in 21 ontwikkelde landen op basis van veertig factoren; onder meer armoede, gezondheid en veiligheid, onderwijs, relatie met familie en de mate waarin de kinderen zelf aangaven gelukkig te zijn met hun leven.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... igst.dhtml
lol verkeerde quote :)

anyways, 5 jaar later is het nog steeds (of weer?) zo ;)
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/02/de- ... elukkigst/
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”