Registratie verkiezingen in NL

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#31 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 15:16

Ja maar elst, VVD +CDA krijgen maar tussen de 40 en 50 zetels, dan komt er toch zeker 1 of meer linkse partij bij? [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#32 Bericht door elst99 » dinsdag 08 mei 2012, 15:23

D66 is een midden partij, denk toch, wil je niet ontmoedigen, wat ben ik lief hè, dat ze iets meer kans maken.
En voor de rest blijft het koffiedik kijken, er springt er niet een echt uit! Of zie ik dat verkeerd?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#33 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 15:36

't Is nog wat te vroeg om alles te beoordelen, eerst moet het Kunduzakkoord nog worden uitgewerkt, dan nog de verkiezingsprogramma's, de Europese ontwikkelingen enz. enz.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#34 Bericht door printen44 » dinsdag 08 mei 2012, 15:41

Een zaak lijkt zeker, de PVV is uitgesloten van welke combinatie ook. Geen enkele partij zal met de PVV nog willen samenwerken of laten gedogen. Ook al krijgt de PVV redelijk wat zetels.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#35 Bericht door prajak » dinsdag 08 mei 2012, 15:46

Niet te snel, Ruud. Jaren terug al kreeg ik van SP zijde opmerkingen dat ik iemand ben die 'van onze centen op de rug in zon' zou liggen. Toen had ik nog geen AOW, wel mijn zelf gespaard pensioen en bankgeld.

En als geld krap wordt dan kan alles; om de woorden van Wim Kan te verdraaien: als rood geld te kort komt, dan laat het los...

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#36 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 15:58

Jaren terug werd de SP ook maoistisch genoemd en dat is nu wel over. En vele vroegere standpunten zijn aangepast. Dus men zal ook daar aow'ers niet benadelen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#37 Bericht door prajak » dinsdag 08 mei 2012, 16:10

Wat zou de invloed op het budget zijn als men het wel doet: woonlandbeginsel AOW.

Dat mag niet voor mensen die in de EU wonen, die vallen er al uit. Mag het voor mensen in de verdragslanden sociale zekerheid ? Dat weet ik niet, ken de verdragtekst niet.

Het heeft geen invloed in landen met vergelijkbaar of duurder peil van levensonderhoud. Canada, Ome Sam, Japan, Taiwan en Down Under vallen er ook uit.

Blijft over IJsland en de andere landen met goedkoper leefpatroon. Wat wil ik dan zien ? Een spreiding van AOW-ers per land. Maar hoe kom ik daar aan ? Ik heb geen zin in een WOB verzoek...... Iemand ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#38 Bericht door prajak » dinsdag 08 mei 2012, 16:37

Gevonden ! En besproken in het hoofdstuk AOW/WAO en 'aangepakt' over een paar minuten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#39 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 16:46

Ik vind het niet interessant om te weten, er komt toch niets van. Misschien worden zelfs de al genomen maatregelen t.a.v. de invoering van het woonlandbeginsel voor de AKW en de ANW teruggedraaid nu ze niet meer gegijzeld worden door de PVV. Maar het CBS heeft hier ongetwijfeld cijfers over en die zijn openbaar.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#40 Bericht door elst99 » dinsdag 08 mei 2012, 16:54

Met alle respect voor een ieder zijn keuze, blijft het voor mij een vraag/weet, er is na alle onvrede na Fortuijn, niets gedaan met de wetenschap dat er een grote onvrede onder de Nederlanders heerst, buiten de PVV, is er weinig mee gedaan! Nu kun je er wel vanuit uitgaan dat de PVV niet meer aan de bak komt, dat zal ook wel, maar de onvrede die er is neem je daar niet mee weg.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#41 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 mei 2012, 17:04

Tja, en daar komt nu al die criminaliteit en dat egoisme vandaan wat jij hebt gesignaleerd, elst. Die onvrede leidt tot de schuld werpen op een bepaalde bevolkingsgroep, wat we 80 jaar geleden ook al eens hebben meegemaakt. :evil:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#42 Bericht door prajak » dinsdag 08 mei 2012, 17:14

Pim was toen voor mij een volksmenner, een Janmaat maar dan veel intelligenter. Ik heb Pim pas begrepen na de moord op hem en na veel lezen over zijn plannen en visie. We zouden nu in NL beter af zijn met Pim dan met die grofbek Geert. Of Pim zijn niet goed voorbereide klub in de hand had kunnen houden zullen we nooit weten, maar we weten wel dat Geert dat niet is gelukt. Het gebrek aan langdurig ervaren en opgeleid kader, ik heb dat al eens uitgelegd hier. Maar Pim kreeg de kans niet door die gestoorde gek.

De ontevredenen in Nederland hebben maar twee mogelijkheden: Geert en de PS. Ik zou alsdan zelf de PS kiezen, een constructieve klub al is die me vaak te links en dan vind ik Alexander ineens weer leuk. Ik weet het nog niet.

Niemand zit te wachten op een grote Geert-klub EN een grote SP-klub. Als straks de kamer bestaat uit 25 zetels voor Geert en 25 zetels voor de SP, dus 1/3 deel zetels waarmee niemand wil samenwerken, dan wordt Nederland als Griekenland.

Ik vind dat de SP in beginsel geen ban mag krijgen. Die klub is te lang op het gemeentelijk en provinciaal pluche gezeteld en kan de know how leveren die op ministerniveau wordt gevraagd. En ik vind meneer Roemer gewoon een toffe vent.....veel gezelliger dan die saaie mevrouw Sap die met Rutte in het torentje ging konkelefoezen....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#43 Bericht door printen44 » dinsdag 08 mei 2012, 17:20

elst99 schreef:Met alle respect voor een ieder zijn keuze, blijft het voor mij een vraag/weet, er is na alle onvrede na Fortuijn, niets gedaan met de wetenschap dat er een grote onvrede onder de Nederlanders heerst, buiten de PVV, is er weinig mee gedaan! Nu kun je er wel vanuit uitgaan dat de PVV niet meer aan de bak komt, dat zal ook wel, maar de onvrede die er is neem je daar niet mee weg.
Hoe rijmt het dan, Els99, dat in een groot onderzoek door de VN, Nederland als nummer vier uit de bus komt van landen waar de bewoners zeer tevreden zijn en graag in het land wonen. De drie noordelijke landen, Noorwegen, Zweden en Denemarken namen de drie eerste plaatsten in.

Waarom komen 70% van de emigranten, buiten Marokko en Turkij, binnen een jaar weer terug keren naar Nederland?

Onvrede vertaald zich niet in politieke keuzes. Tenminste niet in het algemeen. Er zijn sinds 1967, het jaar dat ik terugkeerde uit Namibia, tig partijen geweest die allemaal beweerde dat men in Nederland ontevreden zou zijn. En die kregen geen poot aan de grond. En elk onderzoek, van welke organisatie, laat ook elke keer zien dat Nederlanders dik tevreden zijn in Nederland.

Onvrede zit tussen de oren. Maar benaderd nooit de werkelijkheid.

En de PVV, ach, die kent maar een toonsoort en dat zijn de Islamieten. Een gepasseerd station thema. Geen wonder dat Wilders het nu op de Anti-Europa toer gooit.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#44 Bericht door elst99 » dinsdag 08 mei 2012, 17:40

Ha ha, Printen, vraag me toch echt af wat jij in Thailand doet, geen vrouw, geen gezin daar!
Tussen de armoe en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Thai horen klagen.
Maar dat zie ik ook bij reünie, een programma over reünie op scholen, waar je dan ook jou conclusie hoort en vervolgens de ellende en soms leuk dingen die mensen zijn overkomen, ze geven hun leven dan een 8.
Vraag me dan wel is af hoe beoordeel je dat? Zullen niet de mensen zijn die bij de voedselbank lopen of in de ww.
Maar wat let je kom terug en hoor bij al die gelukkigen.
Denk dat de drie noordelijke landen, met hun lage bevolkingsaanwas en grote van het land en dus hun privacy en niet op mekaars lip zitten, zich inderdaad gelukkiger voelen.
Ben je er al is geweest? Dan zou je de kwaliteit van leven daar kunnen begrijpen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#45 Bericht door prajak » dinsdag 08 mei 2012, 18:04

Ik denk dat de burgerlijke status, gehuwd, samenwonend, alleenwonend, er weinig mee te maken heeft. Het gaat om wat je MEEvoelt met de mensen om je heen en ik ben er van overtuigd dat Printen dat goed weet en voelt.

Ik heb de eer gehad Printen te mogen oppikken aan zijn hotel en bij mij thuis te ontvangen en we zaten op EEN lijn wat het gevoel is in dit land te leven, te LEVEN. De volgende dag ontmoette ik Printen en daar schoof een Thaise monnik aan aan onze tafel, een farang, en we ontdekten dezelfde belangstelling bij elkaar voor wat hier onder de mensen leeft.

Printen is echt een ervaringsdeskundige in dit land. Praat niet over terugaan naar NL, ik sta daar niet voor open.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”