AOW na 2015

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW na 2015

#91 Bericht door prajak » donderdag 12 juli 2012, 01:05

Dat laatste betekent dan dat ook de pensioenen ingaan op latere datum. Dat betekent wat lucht voor de fondsen en verzekeringsmaatschappijen maar betekent mogelijk (zeker) een inkomensgat voor de mensen die het aangaat tenzij ze doorwerken maar ja, vutters zijn al gestopt en hebben een contract met einddatum zoals je al opmerkte.

Ik verwacht dat andere wetten worden aangepast. Anders krijg je een stoot extra mensen in de bijstand gedurende de 'gewen'periode. Ik lees net dat het AOW-voorstel ook door de Senaat aanvaard is.

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: AOW na 2015

#92 Bericht door rob kaen » donderdag 12 juli 2012, 03:02

Wet dat de pensioenleeftijd omhoog gaat.

Door de aanname van het wetsvoorstel van minister Kamp (Sociale Zaken) zal de AOW-leeftijd van 65 jaar in 2013, 2014 en 2015 telkens met één maand omhoog gaan. In 2016, 2017 en 2018 zal de AOW-leeftijd steeds met twee maanden omhoog gaan en in 2019 tenslotte met drie maanden. In dat jaar is dus de pensioengerechtigde leeftijd 66. Dit wordt uiteindelijk in 2023 ineens worden opgehoogd naar 67 jaar.

Er werd van tevoren al rekening gehouden met instemming. Het wetsvoorstel komt uit de koker van de zogenoemde Kunduzcoalitie van VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie. Ook de SGP stemde in met de plannen.

De PVV, SP, PvdA en 50Plus stemden tegen. Volgens de sociaaldemocraten zouden ouderen meer tijd moeten krijgen om zich voor te bereiden. [|) [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW na 2015

#93 Bericht door prajak » donderdag 12 juli 2012, 15:27

Dan weet je dus dat in 2023 de AOW leeftijd ineens een jaar extra ophoog gaat, van 66 naar 67. Goed, je bent nu...

Nu 60 en je wordt in 2023 65. Dan moet je in 11 jaar 2 jaar AOW extra zien te sparen, gemakshalve uitgaand van AOW zonder P-toeslag (die is voor jouw leeftijd vervallen) dus 50%, zeg 10 k euro per jaar, en dat twee keer, dus spaar extra 20 k euro in 11 jaar. EXTRA.

Nu 50 en spaar 20 k euro in 21 jaar. EXTRA.

Zie je het verschil ? Als men al EXTRA kan sparen......

En het rotte is, je krijgt het aan het eind van de rit niet terug... Het is weg.

Maar hoe je het ook aanpakt, er zal altijd een onevenredigheid in zitten, zo je wilt zelfs oneerlijkheid.

longneck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 10 maart 2008, 11:15

Re: AOW na 2015

#94 Bericht door longneck » dinsdag 17 juli 2012, 12:35

Mijn vrouw woont en werkt in Thailand en ik woon en werk in Nederland. Wij zijn zeven jaar getrouwd. Het is ons door de fijne regelgeving niet gegund om een gezin te vormen in Nederland. Wij hebben 1 dochter waarvoor ik recht heb op kinderbijslag. Zij heeft een dubbele nationaliteit en woont net als haar moeder in Thailand. Daar hebben we zelf niet voor gekozen en dus noodgedwongen in mijn ogen. Nu valt er een fijne brief van de svb in de bus met de mededeling dat per 1 januari 2013 de kinderbijslag gehalveerd wordt en per 1 juli 2013 volledig gestopt wordt.
Dat betekend voor ons een kostenpost van bijna €800 per jaar. Wij hebben er niet vrijwillig voor gekozen om gescheiden te leven en het is uitgesloten dat mijn vrouw daar alleen verblijft en onze dochter hier in Nederland zit.
Schandalig vind ik het. Bezwaar aantekenen kan nog niet maar dat ga ik zeker doen ook al zie ik het met een zwaar hoofd in. Buiten de druk van het niet samen kunnen/mogen zijn legt dit weer een extra spanning op ons gezin. En geloof me het zeven jaar gescheiden zijn is ons niet in de koude kleren gaan zitten. Zowel mijn vrouw als ik zijn er letterlijk ziek van geworden.
Laatst gewijzigd door longneck op dinsdag 17 juli 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: AOW na 2015

#95 Bericht door vleespet » dinsdag 17 juli 2012, 14:52

longneck schreef:Mijn vrouw woont en werkt in Thailand en ik woon en werk in Nederland. Wij zijn zeven jaar getrouwd. Het is ons door de fijne regelgeving niet gegund om een gezin te vormen in Nederland. Wij hebben 1 dochter waarvoor ik recht heb op kinderbijslag. Zij heeft een dubbele nationaliteit en woont net als haar moeder in Thailand. Daar hebben we zelf niet voor gekozen en dus noodgedwongen in mijn ogen. Nu valt er een fijne brief van de svb in de bus met de mededeling dat per 1 januari 2013 de kinderbijslag gehalveerd wordt en per 1 juli 2013 volledig gestopt wordt.
Dat betekend voor ons een kostenpost van bijna €1200 per jaar. Wij hebben er niet vrijwillig voor gekozen om gescheiden te leven en het is uitgesloten dat mijn vrouw daar alleen verblijft en onze dochter hier in Nederland zit.
Schandalig vind ik het. Bezwaar aantekenen kan nog niet maar dat ga ik zeker doen ook al zie ik het met een zwaar hoofd in. Buiten de druk van het niet samen kunnen/mogen zijn legt dit weer een extra spanning op ons gezin. En geloof me het zeven jaar gescheiden zijn is ons niet in de koude kleren gaan zitten. Zowel mijn vrouw als ik zijn er letterlijk ziek van geworden.
Wat een triest verhaal,ik neem aan dat je alle juridische mogelijkheden al hebt geprobeerd?
Ik zou in jouw geval overwegen om de media te gebruiken (natuurlijk in overleg met je advocaat).
Ik wens je heel veel sterkte,en ik hoop dat er na de verkiezingen een menselijker beleid komt dat jou in staat stelt bij je gezin te zijn,zoals het hoort.

:thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW na 2015

#96 Bericht door prajak » dinsdag 17 juli 2012, 15:54

Het kinderbijslagverhaal vind ik ondergeschikt. Het niet mogen samenwonen van man met vrouw en kind is een trieste zaak en dat alleen maar omdat je de 'pech' had verliefd te worden op iemand uit een land dat niet in de EU zit. Ik neem aan dat je nog te jong bent om definitief naar hier te komen en dan blijft alleen de hoop dat straks een ander beleid wordt gevoerd. Ik wens je sterkte.

Wat je mogelijk al hebt geprobeerd is een andere route, via een land in de EU waar de regels wat minder streng zijn, maar dan zul je daar eerst moeten wonen en werken en of dat in jouw geval kan... Maar daar zul je zelf naar hebben gekeken.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”