Wel of niet Nederlandse worden ?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#46 Bericht door Gardensafari » donderdag 08 maart 2012, 18:22

driver schreef:
Zijn we getrouwd en ze is nog Thaise krijgt ze vlgs de info die ik gisteren kreeg van het pensioenfonds ook niks.
Is ze over 5,5 jaar Nederlandse krijgt ze dan wel weduwe pensioen ?...vlgs de man die me belde gisteren ook niet omdat er heel veel dingen zijn veranderd of gaan veranderen.
Geeft hij het nu onjuist door aan mij doe ik het nu ook aan jullie.
Wat een raar pensioenfonds.
Wel is een feit dat sommige pensioenfondsen eisen dat je getrouwd bent, dan wel dat je een geregistreerd partnerschap hebt.
De meeste penisoenfondsen, waaronder het ABP, nemen genoegen met een notarieel samenlevingscontract.
De nationaliteit van de partner is voor zover ik weet niet van belang.
Wel moet er sprake zijn van "samenwonen", dus moet je buitenlandse partner wel een verblijfsvergunning hebben, anders kun je überhaupt niet "samenwonen".
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#47 Bericht door dutch » donderdag 15 maart 2012, 00:57

Negatief advies van de Raad van Staten op de dubbele paspoort kwestie

http://www.rnw.nl/nederlands/article/ra ... roverwegen
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#48 Bericht door Jim » donderdag 15 maart 2012, 02:08

Recent bleek overigens uit berekeningen van RTL Nieuws dat het aantal negatieve adviezen van de Raad over wetsvoorstellen met zestig procent is gestegen sinds het aantreden van de huidige 'gedoogregering'. In bijna alle gevallen legde het kabinet de mening van zijn belangrijkste adviesorgaan naast zich neer.
heb ook lekker veel zin dan :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#49 Bericht door printen44 » donderdag 15 maart 2012, 04:07

Een negatief advies van de Raad van State heeft wel betekenis als een groep of individu de wet bij een rechtbank aankaart als ongrondwettig, discriminerend etc.

De Raad van State is een adviescollege. De Regering kan het advies opzij leggen, maar moet dat in de Memorie van Toelichting goed onderbouwen.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#50 Bericht door frans49 » donderdag 15 maart 2012, 05:44

printen44 schreef:.

De Raad van State is een adviescollege. De Regering kan het advies opzij leggen, maar moet dat in de Memorie van Toelichting goed onderbouwen.

Is een onderbouwing als :" Maar we moeten wel anders gedoogd Wilders ons niet meer" genoeg?
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#51 Bericht door Pieter » donderdag 15 maart 2012, 05:51

frans49 schreef:
printen44 schreef:.

De Raad van State is een adviescollege. De Regering kan het advies opzij leggen, maar moet dat in de Memorie van Toelichting goed onderbouwen.

Is een onderbouwing als :" Maar we moeten wel anders gedoogd Wilders ons niet meer" genoeg?
als ze het echt te bont maken kan het hoofd van de raad van state (dat is de Koningin ) nog altijd weigeren een wet te tekenen
je hebt dan wel een ander probleem maar ala, Ik denk zelfs dat als ze het echt te bont maken dat bea (met haar dubbel nationaliteit en haar zus ook) en natuurlijk Maximatje met haar dubbele er wel toe in staat is

in belgie heeft Bouwdewijn ooit geweigerd een wet te tekenen ( de belgische oplossing was dat hij voor 1 dag af trad)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”