Drinkwater filter(s)

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Drinkwater filter(s)

#1 Bericht door fvliege » vrijdag 03 februari 2012, 07:16

Hallo forumleden.
Ben aan het zoeken geweest op het forum naar informatie over drinkwaterfilter. Maar niets gevonden.Wie o wie heeft ervaring met drinkwaterfilters. Op dit moment kopen we de wel bekende 20 ltr drums maar gezien mijn slechte rug en waar wij wonen (Koh-Tao) moet ik altijd deze drums zelf ophalen ze kunnen ze niet brengen geen 4wiel. dus moet ik er ca. 50 mtr mee tillen en ja mijn rug. Nu overwegen we om een drinkwater filter (s) aan te schaffen.
We vangen regenwater op via de dakgoot in 3 tanks van 3000 ltr. Waar het water reeds van bladeren en andere verontreiniging wordt ontdaan, doormiddel van zeer fijn gaas. Maar dan nog wil ik het niet drinken. Nu gebruiken we het alleen voor toilet en douche.
Wie heeft er ervaring mee.

Bedankt al vast.


ferry

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Drinkwater filter(s)

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 03 februari 2012, 07:28

fvliege schreef:Hallo forumleden.
Ben aan het zoeken geweest op het forum naar informatie over drinkwaterfilter. Maar niets gevonden.Wie o wie heeft ervaring met drinkwaterfilters. Op dit moment kopen we de wel bekende 20 ltr drums maar gezien mijn slechte rug en waar wij wonen (Koh-Tao) moet ik altijd deze drums zelf ophalen ze kunnen ze niet brengen geen 4wiel. dus moet ik er ca. 50 mtr mee tillen en ja mijn rug. Nu overwegen we om een drinkwater filter (s) aan te schaffen.
We vangen regenwater op via de dakgoot in 3 tanks van 3000 ltr. Waar het water reeds van bladeren en andere verontreiniging wordt ontdaan, doormiddel van zeer fijn gaas. Maar dan nog wil ik het niet drinken. Nu gebruiken we het alleen voor toilet en douche.
Wie heeft er ervaring mee.

Bedankt al vast.


ferry
voor eten in te koken koffie eieren etc gebruik ik zo'n drietraps ding die je bij elke homepro kan kopen.

ik voed dat ding met bangkok leiding water (en dat is bijna schoon genoeg om te drinken trouwens)

Ik geef nog geen licht in het donker en ben er nog niet ziek van geworden.

verder altijd flessen van 1 liter de andere vind ik ook te zwaar (zelfs die van 5 liter doen we niet dus)

voor de tuin te sproeien pomp ik water uit de klong die naast m'n huis loopt

Pieter

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Drinkwater filter(s)

#3 Bericht door nbreeker » vrijdag 03 februari 2012, 08:50

fvliege schreef:Hallo forumleden.
Ben aan het zoeken geweest op het forum naar informatie over drinkwaterfilter. Maar niets gevonden.Wie o wie heeft ervaring met drinkwaterfilters. Op dit moment kopen we de wel bekende 20 ltr drums maar gezien mijn slechte rug en waar wij wonen (Koh-Tao) moet ik altijd deze drums zelf ophalen ze kunnen ze niet brengen geen 4wiel. dus moet ik er ca. 50 mtr mee tillen en ja mijn rug. Nu overwegen we om een drinkwater filter (s) aan te schaffen.
We vangen regenwater op via de dakgoot in 3 tanks van 3000 ltr. Waar het water reeds van bladeren en andere verontreiniging wordt ontdaan, doormiddel van zeer fijn gaas. Maar dan nog wil ik het niet drinken. Nu gebruiken we het alleen voor toilet en douche.
Wie heeft er ervaring mee.

Bedankt al vast.


ferry
Ferry ik denk dat je moet gaan kijken naar een reverse-osmosis unit,als je het water daar doorheen pomp kan je het rustig drinken je hoeft niet zo'n grote unit te kopen als je het alleen voor drinkwater gebruik.Laat je ook eens inlichten over een UV.Unit na de reverse osmosis unit.
Kijk je kan filteren wat je wilt maar bacterien filter je er niet uit en laat je niets wijs maken van je kunt het bijna drinken want je speelt wel met je gezondheid.
Je kunt gaan googelen en dan eens gaan kijken bij Global dan heb je snel genoeg door of ze weten waar ze over praten.Ik loop ook met het idee om van die Stainlesssteel filters aan te schaffen twee achter elkaar maar dat is meer om het zand er uit te halen en de hardheid omlaag te brengen maar dan nog kan je het niet drinken.
Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Drinkwater filter(s)

#4 Bericht door Edje » vrijdag 03 februari 2012, 12:39

fvliege schreef:Hallo forumleden.
Ben aan het zoeken geweest op het forum naar informatie over drinkwaterfilter. Maar niets gevonden.Wie o wie heeft ervaring met drinkwaterfilters. Op dit moment kopen we de wel bekende 20 ltr drums maar gezien mijn slechte rug en waar wij wonen (Koh-Tao) moet ik altijd deze drums zelf ophalen ze kunnen ze niet brengen geen 4wiel. dus moet ik er ca. 50 mtr mee tillen en ja mijn rug. Nu overwegen we om een drinkwater filter (s) aan te schaffen.
We vangen regenwater op via de dakgoot in 3 tanks van 3000 ltr. Waar het water reeds van bladeren en andere verontreiniging wordt ontdaan, doormiddel van zeer fijn gaas. Maar dan nog wil ik het niet drinken. Nu gebruiken we het alleen voor toilet en douche.
Wie heeft er ervaring mee.

Bedankt al vast.


ferry
Je moet niet bij het eerste buitje het water al opvangen, pas als het dak goed schoon gespoeld is beginnen met opvangen.
Vanuit je voorraad vaten een geschikte pomp ( bronzen/kunststof binnenwerk) gebruiken om het water naar een in de handel verkrijgbare, zoals eerder genoemd (Global) te leiden.
De voorkeur is om er een te kiezen met UV lamp. De uitgang van deze apparaten geven geen druk op de leiding, maar vullen langzaam een voorraad reservoir. Dit water is zeer goed drinkbaar, beter dan SPA,SOURCI en welk merk dan ook.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Drinkwater filter(s)

#5 Bericht door v@go » zaterdag 04 februari 2012, 00:08

hier hebben ze alles wat je aan filters nodig hebt los en zelfs een compleet machientje

http://www.acwa-service.de/umkehrosmose ... fAodtFGa4w
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Drinkwater filter(s)

#6 Bericht door nbreeker » zaterdag 04 februari 2012, 01:11

v@go schreef:hier hebben ze alles wat je aan filters nodig hebt los en zelfs een compleet machientje

http://www.acwa-service.de/umkehrosmose ... fAodtFGa4w
Ja deze unit bedoel ik alleen moet je nu een pomp vinden die je minimaal 3,5 bar geeft.Deze units zijn ook in Thailand te koop.Kijk naar het nummer en zoek het dan hier in Thailand bv bij Global.
Nu kijk eens aan Purepro - EC 105.Ben trouwens benieuwd wat ze hier kosten
Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”