aow

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pung
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:13

aow

#1 Bericht door pung » zaterdag 21 januari 2012, 16:26

aow ik heb een vraag over de uitkering voor mijn vrouw als ik zou overlijden heeft zij dan recht opeen uitkering we hebben nu een partnerpensioen we zijn getroud maarzij is nooit in nl geweest groetjes pung

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: aow

#2 Bericht door Mart » zondag 22 januari 2012, 02:47

Partner pensioen ??? of AOW met toeslag ???
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: aow

#3 Bericht door nbreeker » zondag 22 januari 2012, 04:14

pung schreef:aow ik heb een vraag over de uitkering voor mijn vrouw als ik zou overlijden heeft zij dan recht opeen uitkering we hebben nu een partnerpensioen we zijn getroud maarzij is nooit in nl geweest groetjes pung
Pung je bent met deze Thaise vrouw getrouwd dus je hebt Aow + partnertoeslag.
Aangezien je vrouw nooit in Nederland heeft gewoond dus er is ook nooit voor haar betaald heeft ze nergens recht op.En ik neem aan dat je met je vrouw getrouwd bent nadat je met aow bent gegaan.
Je zult zelf iets op moeten opbouwen voor haar,voor het geval dat jij eerst naar Bhudda gaat zodat ze wat heeft als dank voor de goede zorgen. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: aow

#4 Bericht door printen44 » zondag 22 januari 2012, 07:26


rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: aow

#5 Bericht door rob kaen » dinsdag 06 maart 2012, 03:09

Waar wonen dan al die aow,ers over de hele wereld in thailand 797 aow,ers: Bron SVB


België.....59525
Spanje.....44388
Duitsland.....38424
Turkije.....21072
VS.....17812
Canada.....14740
Australië.....13201
Marokko.....11556
Engeland.....8761
Italië.....6790
Nieuw-Zeeland.....3743
Zuid-Afrika.....3064
Israel.....1533
Indonesië.....1008
Thailand.....797

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: aow

#6 Bericht door nbreeker » dinsdag 06 maart 2012, 05:01

pung schreef:aow ik heb een vraag over de uitkering voor mijn vrouw als ik zou overlijden heeft zij dan recht opeen uitkering we hebben nu een partnerpensioen we zijn getroud maarzij is nooit in nl geweest groetjes pung
Als je met haar bent getrouwd nadat je gepensioneerd bent dan is er voor haar nooit betaald en heeft je vrouw helaas geen recht op een uitkering.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: aow

#7 Bericht door nbreeker » dinsdag 06 maart 2012, 05:04

nbreeker schreef:
pung schreef:aow ik heb een vraag over de uitkering voor mijn vrouw als ik zou overlijden heeft zij dan recht opeen uitkering we hebben nu een partnerpensioen we zijn getroud maarzij is nooit in nl geweest groetjes pung
Pung je bent met deze Thaise vrouw getrouwd dus je hebt Aow + partnertoeslag.
Aangezien je vrouw nooit in Nederland heeft gewoond dus er is ook nooit voor haar betaald heeft ze nergens recht op.En ik neem aan dat je met je vrouw getrouwd bent nadat je met aow bent gegaan.
Je zult zelf iets op moeten opbouwen voor haar,voor het geval dat jij eerst naar Bhudda gaat zodat ze wat heeft als dank voor de goede zorgen. :giggle3:
Ik weet niet wie dit geschreven heeft ik ben het eens met de inhoud maar het antwoord komt niet van mijn hand.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”