Apple

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Apple

#1 Bericht door sunbird » dinsdag 17 januari 2012, 10:04

U kunt nu gratis downloaden Dict Thai version 2.0 [|)
Het is de Engelse Dictionary app voor uw Mac < dus even naar de App store>
Laatst gewijzigd door sunbird op vrijdag 10 februari 2012, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Apple

#2 Bericht door joepattaya » dinsdag 17 januari 2012, 10:52

Ik ben gestopt met drinken, ik ga stoppen met roken, ik ben homofiel en zeker geen digifiel..........
Sunbird, misschien kun jij eens uitleggen wat ik tekort kom zonder iPod, iPhone, iPad, iTV, iTunes, maar ook alle equivalente produkten van collega-makelij.

Ik kraak je niet af, integendeel. Ik probeer het alleen te snappen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Apple

#3 Bericht door printen44 » dinsdag 17 januari 2012, 11:05

Joep, snap het nou, we worden ouder, opa. [8) [8) [8) [8)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Apple

#4 Bericht door Ben » dinsdag 17 januari 2012, 12:25

Calling with my iphone.
Listen to my itunes on my ipod.
Play with my ipad.
Look my itv

Solly honey ihave no time for you,itobusy :crazy:

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Apple

#5 Bericht door Meritus » dinsdag 17 januari 2012, 16:53

Ben schreef:Calling with my iphone.
Listen to my itunes on my ipod.
Play with my ipad.
Look my itv

Solly honey ihave no time for you,itobusy :crazy:
.... aaahhhh, jij bent deze mijheer ....

Afbeelding

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Apple

#6 Bericht door Duiker » dinsdag 17 januari 2012, 18:23

Ik weet het niet Joep, missien is het het puntje op de i.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Apple

#7 Bericht door joepattaya » woensdag 18 januari 2012, 02:07

Ik zie het al, ik ben niet de enige.
Ik ken iemand hier in mijn dorp, en da's een echte digifiel.
Elke keer als Apple weer een keutel dropt in de vorm van een iPhone 1,2,3,4 al dan niet met S of een iPad 1 of 2 al dan niet met 3G en/of WiFi dan begint het bij mijnheer van alle kanten te jeuken.

Is het begeerde speelgoed (want dat is het in mijn ogen) dan eenmaal in bezit, dan begint het pas echt goed.....dowloaden van Apps en andere aanverwante artikelen en vervolgens iedereen lastig vallen met allerlei onzin die via Apps binnengehaald worden........."Kijk eens, ik kan zelfs een glaasje bier drinken met mijn iPhone!" Uhhh? Dat doe je toch met vrienden?
Of: "Kijk eens, nu brandt er een kaarsje en als ik er tegenaan blaas, dan flakkert het vlammetje!"
Nou, da's boffen......

Oh ja, het heerschap haalt ook nieuws binnen en de beurskoersen van de BEL20 en is daarom de laatste tijd bijzonder chagrijnig, omdat hij zowat elke minuut geconfronteerd wordt met zijn minder waard wordend aandelenpakketje.

Ik heb ook een 'speeltje', dat geef ik toe, maar het blijft bij bellen, gebeld worden, sms-en ontvangen en versturen. Voor spelletjes moet ik betalen, voor gebruik van maps moet ik betalen, voor downloaden van muziek moet ik betalen, voor gebruik van internet moet ik betalen (en het schermpje is te klein om er van te kunnen genieten).

Het grootste nadeel is, dat veel mensen hun e-mails ontvangen op hun smart-phone. Deze wordt weergegeven in OF een totaal ander formaat OF in heel kleine karakters; in beide gevallen moeilijk te lezen. IK krijg welo de mededeling dat de mail ontvangen en gelezen is, maar vervolgens wordt er niets mee gedaan. Dat is natuurlijk niet de fout van de smart-phone maar meer van de gebruiker, maar toch. Ik ondervind dat steeds vaker en stuur dan ook speciale smart-e-mails: een korte email met een bijlage in Word of Adobe. Veel gebruikers van smart-phones hebben het gelukkig nog niet nodig gevonden om Adobe Reader te installeren op hun APP-araat.

Hoe dan ook, nu mijn Garminnetje naar behoren werkt heb ik de OVI- of Nokia-maps niet meer nodig en kan het dingetje terug naar de winkel. De volgende wordt hoogstwaarschijnlijk een toestelletje waar als extra 'Bluetooth' zit om het handsfree bellen via mijn Garminnetje mogelijk te maken, maar een small-talk zal ook voldoen. Dikke kans dat het een Nokia 1280 wordt :)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Apple

#8 Bericht door elst99 » woensdag 18 januari 2012, 02:47

Het is beslist niet zo dat je voor alle app's moet betalen, je cd's kun jezelf in ITunes zetten en vervolgens op je iPad downloaden, boeken, 400 staan erop , vele kun je gratis downloaden, al mijn foto' s staan er op, je kunt er films en video'op kwijt en met skype kun je bellen, zonder kosten of tegen geringe kosten. maakt goede foto's en video's.
Om mee te reizen is hij reuze handig, minder zwaar. Spelletjes als wordfeud, (scrabble) kun je met veel personen spelen. hotel-en vluchtenboeken en internetbankieren, agenda, wekker, weatherbug en nog veel meer.
Naast een oude Nokia n90, heb je bijna geen computer meer nodig. Met een batterijduur van 10 uur, voor een lange vlucht ideaal.
En als je Facebook en twitter gebruikt, kan allemaal! Geen opstarttijd direct klaar!
Persoonlijk ben ik erg enthousiast over de iPad, kopen dan nog een 2e, maar wachten even op de nieuwste die ergens in April in de verkoop komt, dan hebben we er ieder een, i.v.m. Lezen .
Ja ik ben een Apple-fan!
Geen mens die de hele dag met de telefoon in de hand loopt, dus geen iPhone.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#9 Bericht door sunbird » woensdag 18 januari 2012, 03:09

joepattaya schreef:Ik ben gestopt met drinken, ik ga stoppen met roken, ik ben homofiel en zeker geen digifiel..........
Sunbird, misschien kun jij eens uitleggen wat ik tekort kom zonder iPod, iPhone, iPad, iTV, iTunes, maar ook alle equivalente produkten van collega-makelij.

Ik kraak je niet af, integendeel. Ik probeer het alleen te snappen.
Dat is misschien het probleem... het snappen ;)
Maar je ziet er zijn meer Apple fans :clap:
Bovendien te oud ? Ook opa's kunnen toch leren :lol:
je moet maar zo denken de een lust haring met slagroom en de ander wil graag pindakaas :o

ฉันรักของฉัน iMac :thumbsup:
Afbeelding

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Apple

#10 Bericht door printen44 » woensdag 18 januari 2012, 03:37

sunbird schreef:
joepattaya schreef:Ik ben gestopt met drinken, ik ga stoppen met roken, ik ben homofiel en zeker geen digifiel..........
Sunbird, misschien kun jij eens uitleggen wat ik tekort kom zonder iPod, iPhone, iPad, iTV, iTunes, maar ook alle equivalente produkten van collega-makelij.

Ik kraak je niet af, integendeel. Ik probeer het alleen te snappen.
Dat is misschien het probleem... het snappen ;)
Maar je ziet er zijn meer Apple fans :clap:
Bovendien te oud ? Ook opa's kunnen toch leren :lol:
je moet maar zo denken de een lust haring met slagroom en de ander wil graag pindakaas :o

ฉันรักของฉัน iMac :thumbsup:
Ik denk soms met heimwee terug naar die tijd dat ik met een typemachine en een vaste telefoon op mijn bureau alle zaken deed als secretaris van de Ondernemingsraad. Geen gebel als ik op het toilet zat, geen getwitter dat ik net de auto instap, geen getweet dat ik mijn neus gesnoten moet worden, geen Facebook waarin ik mijn vrienden bij de honderden tel, kortom, in die tijd kon je nog rustig je werk doen zonder geplaagd te worden door allerlei onzin wat men uitkraamt over android en app. Dat was de goede ouwe tijd waarin je persoonlijk met mensen sprak en niet via een apparaatje met tekst.

Gelukkig ga ik niet met al die onzin mee. De PC, een desktop, en wat surfen op het net en wat schrijven in forums en thats that. En een mobieltje van meer dan zeven jaar oud. En die doet het nog prima. Doet wat het moet doen, als telefoon fungeren.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#11 Bericht door sunbird » woensdag 18 januari 2012, 06:50

printen44 schreef:[
Gelukkig ga ik niet met al die onzin mee. De PC, een desktop, en wat surfen op het net en wat schrijven in forums en thats that. En een mobieltje van meer dan zeven jaar oud. En die doet het nog prima. Doet wat het moet doen, als telefoon fungeren.
Onzin ? :cry: Verre van dat, ga met de tijd mee, nu lijkt het mij een beetje als de mensen "achter de geraniums" :happyno: , (hier kun je natuurlijk in de tuin zitten :lol: )
Leer nog eens wat, blijf bij de tijd ! Is in ieder geval , en zeker , gezond voor het "koppetje " :thumbsup:
Nu lijkt het mij een beetje zielig, met alle respect
Afbeelding

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Apple

#12 Bericht door dutch » woensdag 18 januari 2012, 07:09

sunbird schreef:
printen44 schreef:[
Gelukkig ga ik niet met al die onzin mee. De PC, een desktop, en wat surfen op het net en wat schrijven in forums en thats that. En een mobieltje van meer dan zeven jaar oud. En die doet het nog prima. Doet wat het moet doen, als telefoon fungeren.
Onzin ? :cry: Verre van dat, ga met de tijd mee, nu lijkt het mij een beetje als de mensen "achter de geraniums" :happyno: , (hier kun je natuurlijk in de tuin zitten :lol: )
Leer nog eens wat, blijf bij de tijd ! Is in ieder geval , en zeker , gezond voor het "koppetje " :thumbsup:
Nu lijkt het mij een beetje zielig, met alle respect
Ik volg printen44 volledig.
Dit heeft NIETS met "bij de tijd blijven" te maken en ZEKER NIETS met zielig!
Zielig is pas als je in een restaurant ,6 mensen rondom een tafel zie zitten ,waarbij er minimaal 4 tot 5 of aan het bellen zijn,of aan het teksten zijn.(Ik ga er dan maar van uit dat ze geen spelletjes aan het doen zijn,dat zou helemaal de top zijn.)
Kijk op de straat naar voetgangers of in een winkelcentrum en zie zeer velen of lopen te bellen/teksten.Dubbel zo erg is als ze deze activiteit onder het rijden doen. :twisted
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#13 Bericht door sunbird » woensdag 18 januari 2012, 07:56

Ik volg printen44 volledig.

Kijk op de straat naar voetgangers of in een winkelcentrum en zie zeer velen of lopen te bellen/teksten.Dubbel zo erg is als ze deze activiteit onder het rijden doen. :twisted[/quote]

Hallo G..

Gedeeltelijk met je eens, toch.... en dat bedoel ik, kennis verrijkt je geest.
Heerlijk om Ipad te hebben(nieuws/boeken en zoveel meer, zelfs de vertaling voor je Thai's.
en wat een genot kun je hebben om te luisteren naar muziek met een Ipod
Dus geen bezwaar een Android /Cloud/IOS Etc. te gebruiken.
Zo .....beam media naar je TV met Airplay,
ik neem aan dat velen nu een flatscreen hebben (smart TV) of zijn er nog die een oud "zwaargewicht hebben" ( Opa's tijd ;) )
ehhhhh waar is "Apple" gebleven, ;) ?
daar ging deze topic over
Afbeelding

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Apple

#14 Bericht door elst99 » woensdag 18 januari 2012, 07:58

Met alle respect beide heren, ik loop ook niet met de telefoon in de hand en aan sms-en alleen wanneer nodig, maar je blijft toch ook niet bij Windows 95 hangen? Je wilt toch ook graag een beetje snelheid? Leest toch ook graag, gaat toch niet met een koffer vol boeken opstap?
En of dat nu een Apple is of een ander tablet (Apple is verdomd makkelijk in gebruik) dat doet er weinig toe
Aan ieder toestel is een uitknop, als ik niet bereikbaar wil zijn, dan gaat hij gewoon uit,of dat nu de computer, de IPad , de iPod of de telefoon is.
Lees dus overal, strand, bij het zwembad of waar ik ook wil. Synchroniseer alles met de computer en alles is up to date.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Apple

#15 Bericht door printen44 » woensdag 18 januari 2012, 08:00

sunbird schreef:
printen44 schreef:[
Gelukkig ga ik niet met al die onzin mee. De PC, een desktop, en wat surfen op het net en wat schrijven in forums en thats that. En een mobieltje van meer dan zeven jaar oud. En die doet het nog prima. Doet wat het moet doen, als telefoon fungeren.
Onzin ? :cry: Verre van dat, ga met de tijd mee, nu lijkt het mij een beetje als de mensen "achter de geraniums" :happyno: , (hier kun je natuurlijk in de tuin zitten :lol: )
Leer nog eens wat, blijf bij de tijd ! Is in ieder geval , en zeker , gezond voor het "koppetje " :thumbsup:
Nu lijkt het mij een beetje zielig, met alle respect
Sunbird, je moet gewoon doen wat je leuk vindt. Ik vind het niet leuk als ik met mensen in gesprek ben en telkens klinkt daar een muziekje. Dan wordt er gekeken naar mails, sms'jes of worden er gesprekken gevoerd met dat mobieltje, i-pad, i-phone of wat voor apparaten ook.

Ik ben 67 jaar, zit niet achter de geraniums, zit ook niet de hele dag op mijn veranda, maar praat graag met echte mensen en niet tegen apparaten. Ik gebruik de PC, internet en mobieltje als dat functioneel is in mijn doen en laten en ik weiger een slaaf te worden van een i-pad, i-phone, tablet of hoe ze ook moge heten.

Ik weet als geen ander dat tijden veranderen, maar wat ik wel weet, is dat er een wat onpersoonlijke wereld ontstaan is aan het worden, waar apparaten de functie van persoonlijke contacten overnemen. En ik doe daar ook een deel aan mee, via schrijven in forums. Maar ik weiger een slaaf te worden van die onpersoonlijke (schijn)wereld.

Vanochtend had ik met een goede kennis er nog over. Je ziet zelden meer kinderen op straat spelen met een hoepel, tol, touwtje springen, zandkastelen bouwen, kortom zich als kinderen gedragen en spelen. Kinderen zitten achter een scherm, spelletjes te spelen. Ik zie kinderen lopend met hun apparaatje in de hand, te bellen, sms'jes sturen, spelletjes spelen, maar zelden wordt hun eigen fantasie geprikkeld door eigen initiatief wat spelen betreft. De PC, i-pod, i-pad, e-book en wat er allemaal verder te koop is, haalt elke eigen initiatief bij kinderen weg. Mijn neefje leerde ik schaken, zijn zoon speelt liever met zijn mobieltje. Schaken, leert vooruit denken en initiatief nemen, een mobieltje doet dat niet.

Dat is niet praten over de "goede ouwe tijd", maar over dat er een generatie aankomt, die alleen maar is opgegroeid met apparaten die vertellen wat ze moeten doen. Misschien ben ik in dat opzicht pessimistisch, maar apparaten moeten naar mijn mening functioneel zijn in je doen en laten en niet als "speeltje" fungeren. Waarschijnlijk had Chaplin gelijk in zijn film "Modern Times".

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”