ervaringen Koh Muk (mook), Koh Kradan en/of Koh Ngai?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Florine
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 05 augustus 2011, 14:52

ervaringen Koh Muk (mook), Koh Kradan en/of Koh Ngai?

#1 Bericht door Florine » woensdag 07 december 2011, 20:21

Ik wil graag 1 of 2 van deze eilanden bezoeken, planning is dan 2 nachten per eiland. Iemand van hier ervaring met deze eilanden? Zo ja, vertelll!! en... welke accomodatie wordt aanbevolen? Ik heb natuurlijk al veel gelezen maar.. de keus blijft moeilijk!

Wilde eigenlijk naar Ko Lipe, maar dat is echt te 'ver' voor 4 nachten (we komen vanaf Railay, willen dan 4 nachten ander(e) eiland(en) ) en dan naar Phi Phi. Ko Lipe is helaaas dan toch te ver voor die korte tijd kwam ik achter. Dus nu ben ik benieuwd naar deze eilandjes!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: ervaringen Koh Muk (mook), Koh Kradan en/of Koh Ngai?

#2 Bericht door Jeanette » donderdag 08 december 2011, 13:26

http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=817811

Heb je hier wat aan? Dit was onze keus 2 jaar geleden.

CarlMarius
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 22 mei 2008, 12:57

Re: ervaringen Koh Muk (mook), Koh Kradan en/of Koh Ngai?

#3 Bericht door CarlMarius » vrijdag 06 januari 2012, 16:55

Ben vorig jaar drie nachten geweest op Koh Mook en drie nachten op het eiland Koh Libong.
Op het eerste eiland verbleven wij bij het Nature beach resort. Wij waren hier in de maand Juli en waren de enige bezoekers op het resort. Het veel duurdere resort Navalai ligt op een paar minuten loopafstand en heeft een mooier strand. Bij eb valt het water weg en staar je naar een drooggevallen strand met rotsen. Op het eiland wonen overwegend moslims maar alcohol kan je kopen in de kleine buurtwinkeltjes. Op een dag hebben we de excursie naar de Emerald cave gedaan. De zee was best ruw en het zwemmen door een grot zonder lifejackets was voor sommige mensen een minder prettige ervaring.
Het nabij gelegen eiland Koh Libong hebben we geslapen in het Libong Beach resort.
Het resort is rustig gelegen maar helaas vergane glorie. De faciliteiten laten ten wense over, wederom met eb weinig zee om in te zwemmen. Het strand is vervuild met drijfafval en de tuinen om de bungalows slecht onderhouden. Het eten in het overigens verlaten resort is echter super. Heerlijke (vis)gerechten die spotgoedkoop zijn. Als je hecht aan weinig luxe, rust en stilte en vriendelijke mensen dan zit je op Koh Libong goed. Een scooter huur je voor 200 bath per dag en daarmee kan je het eiland verkennen.
Ik denk niet dat ik nog snel een keer één van deze twee eilanden zal bezoeken. Dit omdat het zwemmen en relaxen op het strand veel minder is als op de andere door mij bezochtte eilanden.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”