Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#1 Bericht door joepattaya » woensdag 07 december 2011, 08:18

http://www.komchadluek.net/detail/20111 ... B8%AD.html

En dan krijg je dit als googel-vertaling, met dank aan goechel!! Kun je nog lachen, lach dan mee.
Strekking is in ieder geval:
Rond middernacht op de 7-12-2011 is een nieuwe bus onderweg van Chiang Mai naar Bangkok in de provincie Lampang van de weg geraakt en in een LPG-station terecht gekomen.
8 passagiers zijn ter plaatse overleden en de overige 51 passagiers zijn na behandeling naar huis of verblijven nog in het ziekenhuis.
Oorzaak van het ongeval: Waarschijnlijk heeft de chauffeur niet opgelet of is in slaap gevallen.

EVERYDAY I face death eight tinnitus.
ผkk.sp. elevated relative to check the name of the deceased and the pain. After the accident. Air-conditioned tour bus overturned. It sleeps eight people died due to 58.
December 7, 54, after an accident. Air-conditioned bus tour of the New Vehicle Limited persistence Blue - White City - Bangkok No. 10-2932 for the Home Department against the fence of the pumps. "Quartz crystal gas," located on Phaholyothin Road. Km 621-622 Moo 5, Ban Tha Pha district, Tern District, Lampang แmepa as soon as eight deaths and another 51 were injured. Last Pol.Col P full bloom ผkk.sp. elevated Lampang disclose the names of deceased relatives, and 8 the opportunity to interact with multi industry Niigata Prefecture official. All cases were. For death is the 1. Boonrod even Tiger Driver 2. Mrs. moon my bearings age 49 years, residing at 91 / 1 Moo 5, Tambon Mae's Chiang Dao district, Chiang Mai 3.'s Engineering model (. last name unknown) 4. Ms. Susan Bush a 39-year-old rocker, residing at 164 Moo 9, Tambon Mae Ai District, Chiang Mai, Luang 5. Miss Peng spy woman aged 30 years and residing at 26 Moo 9. . Phanom Dong Rak district, Dax crucial Surin 6. Mr. Somsak can perpetually 26 years old, residing at 12 Moo 3, Tambon Phra That Phanom district, Nakhon Phanom field 7. Mr. Suwan're 20 years old vines. residing at 596 Moo 10, Tambon Nong Bua district, Chai Prakan, Chiang Mai and 8. women do not know the name, shape, weight wear white pants, black - all 51 of the injured and the rest. Possessed elevated Lampang Hospital where the injured were transported to the stern. The treatment at the hospital center. Lampang. Pol.Col P said that the accident investigation. There are no sure signs of the crash. The cause of the accident was the driver of a tour bus cause sleep. The above points have been similar incidents of this nature occur, then many. Fortunately, it did not penetrate into the gas pump. If the Sun through a terrible tragedy. The baggage and property. They were ordered to be kept in custody at a pharmacist. Elevated relative to contact point. T.t. multi Niigata Prefecture official owner of the case unless he was asked to remind the public in December of this year's festival. new They were different and festive. Be especially careful when driving. Should rest and prepare for a shabby. Enough before departure.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#2 Bericht door chelobechek » woensdag 07 december 2011, 09:32

Ik ken het traject daar niet, maar het gaat vermoedelijk heuvel af. Er zit tussen Khon Kaen en BKK ook zo een stuk, de motor trekt niet altijd op zulke gedeeltes en je schuift zo van de weg af. Ik hou altijd mijn hart vast

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#3 Bericht door Edje » woensdag 07 december 2011, 13:21

chelobechek schreef:Ik ken het traject daar niet, maar het gaat vermoedelijk heuvel af. Er zit tussen Khon Kaen en BKK ook zo een stuk, de motor trekt niet altijd op zulke gedeeltes en je schuift zo van de weg af. Ik hou altijd mijn hart vast
Waarom zou de motor moeten trekken als je bergaf gaat :giggle:
Als je bergaf gaat moet je terugschakelen tot je een veilige snelheid hebt zonder te hoeven remmen.
Vrachtwagens en Bussen hebben ook nog een motor rem.

Bij automatische transmissie ga je van D naar 2, indien niet voldoende naar 1.
Groetjes; Edje

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#4 Bericht door chelobechek » woensdag 07 december 2011, 13:34

Dat moet je de chauffeur vertellen wijsneus

ps maak je niet druk he er is al genoeg ellende in de wereld

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#5 Bericht door Gardensafari » woensdag 07 december 2011, 17:38

We lachen om die Google-vertalingen en terecht.
Maar de essentie is te begrijpen.
Moet je het bericht wel enkele keren lezen, natuurlijk.
Maar ik vind dit al een knappe prestatie.
Zo wordt de wereld tenminste echt steeds kleiner.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#6 Bericht door Duncan » woensdag 07 december 2011, 19:25

5. Miss Peng "spy woman"
Was dat nou haar naam of haar beroep? :|
Ik ken die weg goed, en inderdaad, op bepaalde stukken kun je maar beter niet "meerijden".

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#7 Bericht door Harm » woensdag 07 december 2011, 19:34

Ook al ben ik wat langer onderweg, ga toch met de trein ( ook al is deze niet zalig makend)
Ben 2 x mee gereden met de bus vanuit Changmai richting Bkk. beide keren werd de versnellingsbak in zijn vrij gezet en raceden we met een noodgang naar beneden.
Bij de 1e stop via mijn vriendin gelijk navraag gedaan of ze wel goed bij hun hoofd waren en waarom ze geen lagere versnelling dan wel de motor rem niet gebruikten in de bergen / lange afdalingen.
simpel antwoord, zo hadden ze meer tijd over als ze stopten en bovendien scheelde het ook nog eens brandstof wat de baas dan wel weer leuk zal hebben gevonden
stel idioten. ik ga met de trein.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 08 december 2011, 02:36

future expat harm schreef: lagere versnelling dan wel de motor rem niet
Opschakelen en terugschakelen op de juiste momenten is sowieso iets waar de meeste chauffeurs nog niet van gehoord hebben. Naast onwetendheid kan het dan ook nog technisch falen zijn; soms is terugschakelen gewoonweg niet mogelijk.
Die zie je voornamelijk door grote voertuigen die bergafwaarts konstant in de ankers hangen of aan voertuigen die met een slakkegangetje van 3-5 km/u de berg op rijden en daarbij een pikzwart roet-gordijn achterlaten.

Sommige voertuigen zijn meer dan 30 jaar oud en rijden zonder of versleten synchro-meshes. Dan doet een "dubbele-kluts (double-clutch) wonderen, maar dat weten ze vaak niet. Een versnellingsbak wordt door velen als een straf gezien.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#9 Bericht door nbreeker » donderdag 08 december 2011, 04:17

chelobechek schreef:Dat moet je de chauffeur vertellen wijsneus

ps maak je niet druk he er is al genoeg ellende in de wereld
Waarom is hij nu een wijsneus hij heeft gelijk en jij ongelijk bergafwaarts rem je op de moter en de motor hoeft niet te trekken,en met een automaat ga je naar 2 en indien niet genoeg naar 1,en je kunt met een automaat ook 2 en 1 gebruiken als je berg opwaarts ga als je voelt dat de automaat steeds schakeld.
En hij maakt zich ook niet druk dus begrijp niet wat dat met "ellende in de wereld" heeft te maken. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#10 Bericht door Ben » donderdag 08 december 2011, 05:19

Automatic transmission use L Lowgear bergafwaards

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#11 Bericht door Edje » donderdag 08 december 2011, 12:14

nbreeker schreef:
chelobechek schreef:Dat moet je de chauffeur vertellen wijsneus

ps maak je niet druk he er is al genoeg ellende in de wereld
Waarom is hij nu een wijsneus hij heeft gelijk en jij ongelijk bergafwaarts rem je op de moter en de motor hoeft niet te trekken,en met een automaat ga je naar 2 en indien niet genoeg naar 1,en je kunt met een automaat ook 2 en 1 gebruiken als je berg opwaarts ga als je voelt dat de automaat steeds schakeld.
En hij maakt zich ook niet druk dus begrijp niet wat dat met "ellende in de wereld" heeft te maken. :giggle3:
Ik wilde er al niet meer op reageren omdat het zelf een wijsneus blijkt te zijn :idea:
Bedankt nbreeker.
Groetjes; Edje

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#12 Bericht door driver » donderdag 08 december 2011, 18:06

En weer zit ik lachend mee te lezen hier , Het ongeluk is natuurlijk triest maar de vervolg opmerkingen weer leuk vindt ik.
De Hollanders weten het weer beter , De Thai zijn weer dom , doen het niet goed of begrijpen het blijkbaar niet wat ik althans her en der lees als ik het goed heb .

Ook ik heb meerdere busritten meegemaakt daar zowel korte als lange en in heeeele oude maar ook vrij nieuwe bussen en tot nu toe vindt ik dat prima gaan.
Afremmen op het laatste moment, in zijn vrij naar beneden of weet ik veel hoe ze het doen ik vindt het allemaal wel prima ben tenslotte in een ander land waar ze hun eigen in dit geval verkeersregels en rijgedrag hebben dus wie ben ik dan om daar wat van te zeggen.
Dus heel simpel samengevat : Wil je dit niet huur dan een auto , koop een auto en rij lekker zelf door Thailand heen dan hoef je je niet te ergeren aan in dit geval de buschauffeurs die het niet goed doen vlgs sommigen hier en ga je met het openbaar vervoer met al hun gebreken pas je dan aan en accepteer hoe het gaat en zoniet...uitstappen en iets anders bedenken.

mvg driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#13 Bericht door Gardensafari » donderdag 08 december 2011, 22:16

Ik heb op Maui, Hawaii, bij een oude oom in de auto gezeten.
En daar is ook een beruchte weg.
Op zijn Amerikaans koop je een diploma als je hem hebt overleefd.
Nagenoeg alle Amerikanen rijden automaat.
En niks L of 1 of 2 bij het dalen.
Gewoon naar beneden racen en pas vlak voor een bocht vol in de ABS.
En met mijn giga hoogtevrees scheet ik dus zeven kleuren stront.

Nu was de oom, hoewel oud, een echte waaghals, want in de tweede wereldoorlog piloot in een jager...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#14 Bericht door driver » vrijdag 09 december 2011, 08:43

Gardensafari schreef:Ik heb op Maui, Hawaii, bij een oude oom in de auto gezeten.
En daar is ook een beruchte weg.
Op zijn Amerikaans koop je een diploma als je hem hebt overleefd.
Nagenoeg alle Amerikanen rijden automaat.
En niks L of 1 of 2 bij het dalen.
Gewoon naar beneden racen en pas vlak voor een bocht vol in de ABS.
En met mijn giga hoogtevrees scheet ik dus zeven kleuren stront.

Nu was de oom, hoewel oud, een echte waaghals, want in de tweede wereldoorlog piloot in een jager...
Dat soort oude mannen mag ik wel :clap:

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Busongeluk Chiang Mai -> BKK bij Lampang.

#15 Bericht door chelobechek » maandag 12 december 2011, 05:06

nbreeker schreef:
chelobechek schreef: :giggle3:
altijd lachen op dit hoogst informatieve forum waar de welhaast encyclopedische kennis van een aantal leden gepast en ongepast geetaleerd schijnt te moeten worden

spreek je eindelijk vloeiend Thai, willen ze nog niet met je praten.... dan maar op een forum per seconde wijzer spelen

:giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :giggle: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :giggle2: :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”