Thailand drugsleverancier

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Thailand drugsleverancier

#1 Bericht door RuudThai » donderdag 17 november 2011, 17:58

Nederland heeft de naam als fabricageland van XTC en andere drugsrommel, maar Thailand speelt nu ook een dubieuze rol als drugsgrondstoffenleverancier. Wie in de Thaise regering zou toestemming hebben gegeven tot de export van zo´n grote partij zooi?

114 Teletekst do 17 nov
***************************************
Enorme vangst xtc-grondstof

***************************************
` In de haven van Antwerpen is een
grote partij grondstoffen gevonden voor
de productie van xtc.Het gaat om 12.000
liter saffrol,een plantaardige stof uit
Thailand.De vloeistof zat in vaten en
had als bestemming Nederland.

De vondst werd een paar weken geleden
al gedaan,maar België hield het tot nu
toe geheim.De politie had de saffrol
uit de vaten gehaald en ze gevuld met
water naar Nederland gestuurd.Daar
werden vier mannen aangehouden.

België heeft Nederland gevraagd om hun
uitlevering.De 12.000 liter saffrol,dat
uit bomen wordt gewonnen,zou goed zijn
voor honderden miljoenen xtc-pillen.
***************************************

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Thailand drugsleverancier

#2 Bericht door vleespet » donderdag 17 november 2011, 20:47

Jij grijpt ook echt alles aan om jouw afkeer van de huidige regering kenbaar te maken.
Natuurrampen,en nu zelfs drugshandel,terwijl juist de vorige regering de handel in drugs weer op liet bloeien nadat Thaksin er een eind aan had gemaakt.

In plaats van met een vingertje te wijzen,zou je ook even af kunnen wachten totdat bekend wordt van welke "democraat"die vaten afkomstig zijn.

:happyno: :Whistle:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand drugsleverancier

#3 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 november 2011, 00:47

vleespet schreef:Jij grijpt ook echt alles aan om jouw afkeer van de huidige regering kenbaar te maken.
Natuurrampen,en nu zelfs drugshandel,terwijl juist de vorige regering de handel in drugs weer op liet bloeien nadat Thaksin er een eind aan had gemaakt.

In plaats van met een vingertje te wijzen,zou je ook even af kunnen wachten totdat bekend wordt van welke "democraat"die vaten afkomstig zijn.

:happyno: :Whistle:
Ruud.... ik zie langzamerhand dat ik niet de enigste ben die het vaak niet met je eens is,maar ik zet er een knipoog achter dan komt het zachter aan :thumbsup:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand drugsleverancier

#4 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 november 2011, 01:36

vleespet schreef:Jij grijpt ook echt alles aan om jouw afkeer van de huidige regering kenbaar te maken.
Natuurrampen,en nu zelfs drugshandel,terwijl juist de vorige regering de handel in drugs weer op liet bloeien nadat Thaksin er een eind aan had gemaakt.

In plaats van met een vingertje te wijzen,zou je ook even af kunnen wachten totdat bekend wordt van welke "democraat"die vaten afkomstig zijn.

:happyno: :Whistle:
Ik ben het met je eens maar wat de drugs aangaat om nu te zeggen Thaksin heeft daar een eind aangemaakt dat is niet helemaal waar hij heeft er een heleboel neer laten schieten daar waren vast ook mannetjes bij waar de politie vanaf wilde en die weinig of niks met drugs te maken hadden.
Ik denk dat het niet uit te roeien valt hoe zwaar ze ook gaan straffen,zolang ze niet bereid zijn de top aan te pakken en er zwaar aan verdiend wordt.
En maak nu niet dezelfde fout zoals onze wederzijdse vriend en geef jij de democraten overal de schuld van. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand drugsleverancier

#5 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 06:30

Wie was de verzender van die stof ? Stond er een naam bij, een politieke voorkeur ? Wat een verhaal om daarvan de huidige Thaise politiek de schuld te geven - dit land is wat illegale dingen betreft tot op het bot corrupt en dat is niet afhankelijk van de kleur van de politieke klub aan de macht.

En het doden van politieke tegenstanders gaat met iedere verkiezing driester worden; ik ken dit land nu 20 jaar en heb nooit anders gelezen. De ellende in het diepe zuiden heeft ook een corruptie-karakter; drugs, olie, andere handel en de overheid, van welke kleur dan ook, 'faalt' in het oplossen daarvan en het oppakken van de drugsbaronnen die dat financieren. Nee, ze sturen liever nog wat soldaatjes als kanonnenvlees.

Om die reden begrijp ik dat dieven zelfs de ondergelopen huizen beroven. Men ziet niet anders, weet niet beter.

Geld is de drijfveer. Maar waar niet ?

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand drugsleverancier

#6 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 november 2011, 07:02

prajak schreef:Wie was de verzender van die stof ? Stond er een naam bij, een politieke voorkeur ? Wat een verhaal om daarvan de huidige Thaise politiek de schuld te geven - dit land is wat illegale dingen betreft tot op het bot corrupt en dat is niet afhankelijk van de kleur van de politieke klub aan de macht.

En het doden van politieke tegenstanders gaat met iedere verkiezing driester worden; ik ken dit land nu 20 jaar en heb nooit anders gelezen. De ellende in het diepe zuiden heeft ook een corruptie-karakter; drugs, olie, andere handel en de overheid, van welke kleur dan ook, 'faalt' in het oplossen daarvan en het oppakken van de drugsbaronnen die dat financieren. Nee, ze sturen liever nog wat soldaatjes als kanonnenvlees.

Om die reden begrijp ik dat dieven zelfs de ondergelopen huizen beroven. Men ziet niet anders, weet niet beter.

Geld is de drijfveer. Maar waar niet ?
Ja waar niet dat verlaten huizen beroofd worden gebeurt in de gehele wereld ook in ons zogenaamd geciviliseerd klompenland. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand drugsleverancier

#7 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 07:13

"...ook in ons zogenaamd geciviliseerd klompenland...."

Zijn er nog klompen dan ? Ik ben er bijna 10 jaar weg, zie het niet meer dagelijks. Maar wat ik zo lees: dan wordt NL het land van klapschaatsen en relikatoen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand drugsleverancier

#8 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 november 2011, 07:25

prajak schreef:"...ook in ons zogenaamd geciviliseerd klompenland...."

Zijn er nog klompen dan ? Ik ben er bijna 10 jaar weg, zie het niet meer dagelijks. Maar wat ik zo lees: dan wordt NL het land van klapschaatsen en relikatoen.
Nu blijf er ook maar weg want je weet niet wat je ZIET en HOORD,ik denk ook niet dat je je nog thuis zult voelen daar.
Ik ga ieder jaar maar ga meestal weer eerder terug dan gepland.Ben altijd weer blij als ik hier ben.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Thailand drugsleverancier

#9 Bericht door v@go » vrijdag 18 november 2011, 11:44

nbreeker schreef:
prajak schreef:"...ook in ons zogenaamd geciviliseerd klompenland...."

Zijn er nog klompen dan ? Ik ben er bijna 10 jaar weg, zie het niet meer dagelijks. Maar wat ik zo lees: dan wordt NL het land van klapschaatsen en relikatoen.
Nu blijf er ook maar weg want je weet niet wat je ZIET en HOORD,ik denk ook niet dat je je nog thuis zult voelen daar.
Ik ga ieder jaar maar ga meestal weer eerder terug dan gepland.Ben altijd weer blij als ik hier ben.
Ja ik ga twee keer per jaar maar ga na 6 maanden gelukkig ook weer terug :cheesy: (helaas niet meer vrije dagen)
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thailand drugsleverancier

#10 Bericht door joepattaya » vrijdag 18 november 2011, 12:05

Safarol wordt o.a. OOK gebruikt in insectecides, parfums en zeep. Klinkt natuurlijk minder spectaculair dan drugs! :cheesy:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand drugsleverancier

#11 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 november 2011, 12:26

joepattaya schreef:Safarol wordt o.a. OOK gebruikt in insectecides, parfums en zeep. Klinkt natuurlijk minder spectaculair dan drugs! :cheesy:
Drugs klinkt veel spectaculairder en kan je gelijk de zittende regering onderuithalen.Met zeep kan dat niet. :cheesy: :clap:
Maar hier zijn er nadat het uitgewisseld was voor water en naar Nederland gestuurd 4 man gearresteerd die het in ontvangst namen.
Dus was het waarschijnlijk niet de bedoeling om het voor zeep te gebruiken. :giggle3:
Laatst gewijzigd door nbreeker op vrijdag 18 november 2011, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Thailand drugsleverancier

#12 Bericht door Edje » vrijdag 18 november 2011, 12:29

nbreeker schreef:
joepattaya schreef:Safarol wordt o.a. OOK gebruikt in insectecides, parfums en zeep. Klinkt natuurlijk minder spectaculair dan drugs! :cheesy:
Drugs klinkt veel spectaculairder en kan je gelijk de zittende regering onderuithalen.Met zeep kan dat niet. :cheesy: :clap:
Tuurlijk wel, glijden ze geheel onderuit :D
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand drugsleverancier

#13 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 november 2011, 12:36

Edje schreef:
nbreeker schreef:
joepattaya schreef:Safarol wordt o.a. OOK gebruikt in insectecides, parfums en zeep. Klinkt natuurlijk minder spectaculair dan drugs! :cheesy:
Drugs klinkt veel spectaculairder en kan je gelijk de zittende regering onderuithalen.Met zeep kan dat niet. :cheesy: :clap:
Tuurlijk wel, glijden ze geheel onderuit :D
Kijk jij maar uit dat je niet met je scooter onderuit glij. :cheesy: :cheesy:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand drugsleverancier

#14 Bericht door prajak » vrijdag 18 november 2011, 15:18

Preutsigheden ! Het is een glijmiddel. Kom daar dan gewoon voor uit !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand drugsleverancier

#15 Bericht door prajak » zondag 20 november 2011, 15:17

De overheid leest hier mee maar op steekwoorden. En de steekwoorden moeten passen in die enorme lijst verboden woorden anders gaat er geen rood lampje aan. Daarom zetten we hier zo min mogelijk namen. Maar zolang je niet verder gaat dan de kommentaren in de Engelstalige pers, en die gaan heel ver zelfs onder censuur, loop je geen risico. En loopt het forum geen risico. De bangmakerij is niet nodig bij de teksten die ik hier aantref.

Er is ineens een stuk weg hier. Er leest nog iemand mee.....en ik weet wie.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”