Waar of niet, lees het zelf

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Waar of niet, lees het zelf

#1 Bericht door Mart » zaterdag 12 november 2011, 11:03

Het gaat over een zeer belangrijk persoon in Thailand.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ress.dhtml
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waar of niet, lees het zelf

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 12 november 2011, 12:03

Stond op 8 november al in de Bangkok Post, dus oud nieuws in het AD:

HM falls ill as he sees the suffering

Published: 8/11/2011 at 12:00 AM
Newspaper section: News

His Majesty the King was so concerned for flood victims he fell ill last week, although the monarch's condition has improved, Her Royal Highness Princess Chulabhorn said yesterday

The princess made the statement while visiting and giving donations to flood victims in Pathum Thani yesterday.

She said that about a week ago, His Majesty the King had been watching flood news stories on television for five hours.

She said the monarch, who has been concerned for people suffering from the deluge, was probably stressed and fell ill as a result.

"His Majesty loves his people like his children," the princess said. "When he is aware that the people are suffering, so does he.

"But His Majesty said very little and it turned out he developed symptoms of illnesses such as internal bleeding.

"But now his condition is returning to normal."

The princess said doctors are determined to establish which part of his body had suffered and that the King was under observation.

"His heart always goes out to his people," the princess said.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Waar of niet, lees het zelf

#3 Bericht door Ben » zaterdag 12 november 2011, 17:55

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.

Mens van de dag .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar of niet, lees het zelf

#4 Bericht door jumbo » zondag 13 november 2011, 02:12

Geruchten gaan ook over de Thaise TV, natuurlijk gaan ze dat verbinden aan de staat van het land of de mensen maar het is niet meer als het gevolg van een minder sterk gestel en leeftijd...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waar of niet, lees het zelf

#5 Bericht door Wereldvreemd » maandag 14 november 2011, 12:58

Voor de verandering pas ik zelfcensuur toe. Het is mij te riskant om hier een duidelijk en oprecht antwoord te formuleren. Ik wil er alleen opwijzen dat het moment van onwel worden, niet vermeld wordt in het artikel.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar of niet, lees het zelf

#6 Bericht door prajak » maandag 14 november 2011, 16:16

Ieder ander is op die leeftijd met verdiend pensioen. Maar de onzekerheid in het land -en we hoeven geen namen en kleuren te noemen en ook niet het spelletje 'wie van de twee' te spelen- houdt troonsafstand tegen. En gebeurt het onvermijdelijke dan staat het leger eerder op belangrijke plaatsen zoals heel Bangkok, hete plekken in het land, de luchthavens en de grensposten dan 'het volk' het hoort. Al is het maar om te voorkomen dat er een prive jet landt uit een land met heel veel zand.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waar of niet, lees het zelf

#7 Bericht door RuudThai » dinsdag 15 november 2011, 16:11

prajak schreef:Ieder ander is op die leeftijd met verdiend pensioen. Maar de onzekerheid in het land -en we hoeven geen namen en kleuren te noemen en ook niet het spelletje 'wie van de twee' te spelen- houdt troonsafstand tegen. En gebeurt het onvermijdelijke dan staat het leger eerder op belangrijke plaatsen zoals heel Bangkok, hete plekken in het land, de luchthavens en de grensposten dan 'het volk' het hoort. Al is het maar om te voorkomen dat er een prive jet landt uit een land met heel veel zand.
Ik denk dat er in Thailand normaliter geen sprake is van troonsafstand. Ik dacht dat de meeste monarchen hier tot het einde blijven zitten en dat dan pas de opvolger aantreedt.
Als de koning 100 wordt dan is hij nog steeds koning.
En kijk eens naar de Europese monarchieen: daar is wel troonsafstand gebruikelijk maar de monarchen blijven toch vaak tot op respectabele leeftijd hun ambt uitoefenen.

En inderdaad, hier zal onmiddellijk het leger in de straten staan, zelfs zonder het uitroepen van de noodtoestand.... ;) [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waar of niet, lees het zelf

#8 Bericht door prajak » dinsdag 15 november 2011, 16:26

Met alle respect hoor, maar ook monarchen hebben recht op pensioen en rust. Als ik kijk hoe die mevrouw in het VK nu functioneert, ik vraag me af hoeveel adviseurs haar moeten steunen. Daar is aftreden wel gebruikelijk. In NL gelukkig ook.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Waar of niet, lees het zelf

#9 Bericht door vleespet » dinsdag 15 november 2011, 17:19

prajak schreef:Met alle respect hoor, maar ook monarchen hebben recht op pensioen en rust. Als ik kijk hoe die mevrouw in het VK nu functioneert, ik vraag me af hoeveel adviseurs haar moeten steunen. Daar is aftreden wel gebruikelijk. In NL gelukkig ook.
Die mevrouw in het VK heeft een goede reden om te blijven zitten,waarschijnlijk dezelfde reden als in Thailand.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar of niet, lees het zelf

#10 Bericht door jumbo » woensdag 16 november 2011, 01:27

vleespet schreef:
prajak schreef:Met alle respect hoor, maar ook monarchen hebben recht op pensioen en rust. Als ik kijk hoe die mevrouw in het VK nu functioneert, ik vraag me af hoeveel adviseurs haar moeten steunen. Daar is aftreden wel gebruikelijk. In NL gelukkig ook.
Die mevrouw in het VK heeft een goede reden om te blijven zitten,waarschijnlijk dezelfde reden als in Thailand.
je bedoelt de waardeloze regeringen die er nu zitten :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Waar of niet, lees het zelf

#11 Bericht door vleespet » donderdag 17 november 2011, 20:50

jumbo schreef:
vleespet schreef:
prajak schreef:Met alle respect hoor, maar ook monarchen hebben recht op pensioen en rust. Als ik kijk hoe die mevrouw in het VK nu functioneert, ik vraag me af hoeveel adviseurs haar moeten steunen. Daar is aftreden wel gebruikelijk. In NL gelukkig ook.
Die mevrouw in het VK heeft een goede reden om te blijven zitten,waarschijnlijk dezelfde reden als in Thailand.
je bedoelt de waardeloze regeringen die er nu zitten :giggle: :giggle:
Ik dacht meer aan de opvolging.
:Whistle:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar of niet, lees het zelf

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 18 november 2011, 01:58

vleespet schreef:
jumbo schreef:
je bedoelt de waardeloze regeringen die er nu zitten :giggle: :giggle:
Ik dacht meer aan de opvolging.
:Whistle:
Wat?? Gaat de nog steeds droge handdoek nu al in de ring?
Heeft de achterban, de bakermat van de PTP nu pas in de gaten dat ze eigenlijk kiest voor het drooghouden van de 'gehate elite' of dat het gehele partijprogramma maar loze leuzen waren die als er iets van kwam uitmonden in verkeerd getimede stimuleringen en wetten zoals de verhoging van het minimumloon als er een regelrechte crisis aan komt drijven en de subsidiering van de locale automarkt als de helft onder water staat??
Of dat de onzichtbare programma lijdraad nummer 1, Haal mijn broer ten koste van alles en iedereen terug, nu zichtbaar wordt??

Proost Vleespet, want ik weet zeker dat je je schaamt en je leed verdrinkt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Waar of niet, lees het zelf

#13 Bericht door vleespet » vrijdag 18 november 2011, 15:07

jumbo schreef:
vleespet schreef:
jumbo schreef:
je bedoelt de waardeloze regeringen die er nu zitten :giggle: :giggle:
Ik dacht meer aan de opvolging.
:Whistle:
Wat?? Gaat de nog steeds droge handdoek nu al in de ring?
Heeft de achterban, de bakermat van de PTP nu pas in de gaten dat ze eigenlijk kiest voor het drooghouden van de 'gehate elite' of dat het gehele partijprogramma maar loze leuzen waren die als er iets van kwam uitmonden in verkeerd getimede stimuleringen en wetten zoals de verhoging van het minimumloon als er een regelrechte crisis aan komt drijven en de subsidiering van de locale automarkt als de helft onder water staat??
Of dat de onzichtbare programma lijdraad nummer 1, Haal mijn broer ten koste van alles en iedereen terug, nu zichtbaar wordt??

Proost Vleespet, want ik weet zeker dat je je schaamt en je leed verdrinkt
Valt niet mee voor jou om begrijpend te lezen,zeker niet na een te grote inname!
Proost :crazy:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar of niet, lees het zelf

#14 Bericht door jumbo » zaterdag 19 november 2011, 01:54

vleespet schreef:
jumbo schreef:
Wat?? Gaat de nog steeds droge handdoek nu al in de ring?
Heeft de achterban, de bakermat van de PTP nu pas in de gaten dat ze eigenlijk kiest voor het drooghouden van de 'gehate elite' of dat het gehele partijprogramma maar loze leuzen waren die als er iets van kwam uitmonden in verkeerd getimede stimuleringen en wetten zoals de verhoging van het minimumloon als er een regelrechte crisis aan komt drijven en de subsidiering van de locale automarkt als de helft onder water staat??
Of dat de onzichtbare programma lijdraad nummer 1, Haal mijn broer ten koste van alles en iedereen terug, nu zichtbaar wordt??

Proost Vleespet, want ik weet zeker dat je je schaamt en je leed verdrinkt
Valt niet mee voor jou om begrijpend te lezen,zeker niet na een te grote inname!
Proost :crazy:
Of aan de vraagstelling?? Maar ik neem aan dat mijn puntjes zijn overgekomen gezien de stekelige reactie?? :giggle:

Maak je geen zorgen om mijn innamecapaciteiten, gebleken is dat het geestelijke gedeelte al vele malen groter is dan sommigen hier...
het kan zijn dat blootstelling aan UV stralen daar te maken mee heeft :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”