Niet te geloven.

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Niet te geloven.

#1 Bericht door nbreeker » woensdag 09 november 2011, 11:37

Vandaag kwam mijn zoon thuis met een formulier van school over motorbike's,om op school te mogen stallen moet hij een kopie van z'n rijbewijs,boek motor en huisboek meenemen tevens moet hij een helm dragen en mag niet boven de 20 km rijden op het school terrein met niet meer dan een persoon achterop.
Het heeft lang geduurd maar eindelijk begint het hier ook door te dringen dat er wat aan gedaan moet worden net als vroeger in Nederland.
Er komt een sticker op z'n bike als hij voldoet aan de eisen zonder sticker geen toegang tot de school. :clap: :clap:

"Have a nice day"
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Niet te geloven.

#2 Bericht door Pieter » woensdag 09 november 2011, 15:13

nbreeker schreef:Vandaag kwam mijn zoon thuis met een formulier van school over motorbike's,om op school te mogen stallen moet hij een kopie van z'n rijbewijs,boek motor en huisboek meenemen tevens moet hij een helm dragen en mag niet boven de 20 km rijden op het school terrein met niet meer dan een persoon achterop.
Het heeft lang geduurd maar eindelijk begint het hier ook door te dringen dat er wat aan gedaan moet worden net als vroeger in Nederland.
Er komt een sticker op z'n bike als hij voldoet aan de eisen zonder sticker geen toegang tot de school. :clap: :clap:

"Have a nice day"
In nederland is het brommert of fiets aan de hand op het school terrein
(tenminste 40 jaar geleden)

Ik zou een illegale brommertstalling net buiten de school beginnen

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Niet te geloven.

#3 Bericht door nbreeker » woensdag 09 november 2011, 23:59

Pieter schreef:
nbreeker schreef:Vandaag kwam mijn zoon thuis met een formulier van school over motorbike's,om op school te mogen stallen moet hij een kopie van z'n rijbewijs,boek motor en huisboek meenemen tevens moet hij een helm dragen en mag niet boven de 20 km rijden op het school terrein met niet meer dan een persoon achterop.
Het heeft lang geduurd maar eindelijk begint het hier ook door te dringen dat er wat aan gedaan moet worden net als vroeger in Nederland.
Er komt een sticker op z'n bike als hij voldoet aan de eisen zonder sticker geen toegang tot de school. :clap: :clap:

"Have a nice day"
In nederland is het brommert of fiets aan de hand op het school terrein
(tenminste 40 jaar geleden)

Ik zou een illegale brommertstalling net buiten de school beginnen

Pieter
Dit zijn motors Pieter minimaal 100 cc en daar moet je een rijbewijs voor hebben,en voor een brommert hoefde dat vroeger niet.
Vroeger hadden we in Nederland ook lichte motoren,oa de DKW daar moest je ook een rijbewijs voor hebben en was geen brommert. :clap: :clap:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Niet te geloven.

#4 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 13:02

nbreeker schreef:
Pieter schreef:
nbreeker schreef:Vandaag kwam mijn zoon thuis met een formulier van school over motorbike's,om op school te mogen stallen moet hij een kopie van z'n rijbewijs,boek motor en huisboek meenemen tevens moet hij een helm dragen en mag niet boven de 20 km rijden op het school terrein met niet meer dan een persoon achterop.
Het heeft lang geduurd maar eindelijk begint het hier ook door te dringen dat er wat aan gedaan moet worden net als vroeger in Nederland.
Er komt een sticker op z'n bike als hij voldoet aan de eisen zonder sticker geen toegang tot de school. :clap: :clap:

"Have a nice day"
In nederland is het brommert of fiets aan de hand op het school terrein
(tenminste 40 jaar geleden)

Ik zou een illegale brommertstalling net buiten de school beginnen

Pieter
Dit zijn motors Pieter minimaal 100 cc en daar moet je een rijbewijs voor hebben,en voor een brommert hoefde dat vroeger niet.
Vroeger hadden we in Nederland ook lichte motoren,oa de DKW daar moest je ook een rijbewijs voor hebben en was geen brommert. :clap: :clap:
DKW, Deutsche Kraft Werken, had ook 49.9cc brommertjes. Dus niks rijbewijs.

Mooie tijd trouwens, was fan van DKW met hun pruttelende 2 tact autootjes. Met een schroevendraaier en een hamer aan de praat te krijgen indien ze weigerde dienst te doen.
Later Auto Union en via VW nu het gerenomeerde AUDI
Puur klasse auto, heb ze zelf gereden toen het nog kon. (€)
Helaas lukt dat nu niet meer. :o
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Niet te geloven.

#5 Bericht door Pieter » donderdag 10 november 2011, 15:32

Edje schreef:
DKW, Deutsche Kraft Werken, had ook 49.9cc brommertjes. Dus niks rijbewijs.

Mooie tijd trouwens, was fan van DKW met hun pruttelende 2 tact autootjes. Met een schroevendraaier en een hamer aan de praat te krijgen indien ze weigerde dienst te doen.
Later Auto Union en via VW nu het gerenomeerde AUDI
Puur klasse auto, heb ze zelf gereden toen het nog kon. (€)
Helaas lukt dat nu niet meer. :o

DKW was toch Duitse kinder wagen ??

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Niet te geloven.

#6 Bericht door prajak » donderdag 10 november 2011, 15:56

Dat waren van die prutteldingen, de DKW, de Trabant en de Trabant Sport, ja, die heb ik ooit gezien...een 'racewagen'..... En de Skoda, een stuk degelijker dan de DDR auto's. Ik kon tijdens een paar jaar van mijn arbeidzaam leven in een DKW van een collega meerijden van Haarlem naar Mokum en ben die dingen gaan waarderen.

Nu terug naar de gevaren op de weg hier. Het wordt steeds erger en mijn dame begint aan te dringen op de aanschaf van een auto. Kleinzoon begint groot te worden, bijna 13, en dan met drie op de Honda, dat wordt link, ook voor de Honda. Ik durf wel en rij degelijk (hard) maar het zijn altijd de anderen die gevaarlijk rijden.....

De Toyota Avanza lijkt ons wel wat, een gezinswagen voor de stad en ik hoor van farang dat het een betrouwbaar ding is. Hoge instap voor mijn kunstheup; hij past net op mijn kleine en lage oprit. En 'maar' 7 ton nieuw; dat is op te hoesten.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Niet te geloven.

#7 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 16:17

prajak schreef: De Toyota Avanza lijkt ons wel wat, een gezinswagen voor de stad en ik hoor van farang dat het een betrouwbaar ding is. Hoge instap voor mijn kunstheup; hij past net op mijn kleine en lage oprit. En 'maar' 7 ton nieuw; dat is op te hoesten.
Zou ik overgaan tot aankoop van een auto dan ook de Avanza. Div. Toyota's gereden (huur) en deze is prima bevallen. In deze prijsklasse zijn alle Toyota's gelijk wat betreft bedienings comfort en betrouwbaarheid, de Avanza spring er boven uit gezien bergruimte indien achterzittingen weggeklapt. Blijft comfortabel.
Hier in Pattaya echter voorlopig niet. Met mijn Honda PCX scheur ik overal langs en met de bv Avanza sta ik geregeld in de file.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Niet te geloven.

#8 Bericht door prajak » donderdag 10 november 2011, 16:19

De PCX staat op mijn lijstje, heb nu een Airblade, maar dan moet ik eerst de dame zien te overtuigen.......en dat kon wel eens moeilijk worden. Nee, dat ZAL moeilijk worden...

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Niet te geloven.

#9 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 16:32

prajak schreef:De PCX staat op mijn lijstje, heb nu een Airblade, maar dan moet ik eerst de dame zien te overtuigen.......en dat kon wel eens moeilijk worden. Nee, dat ZAL moeilijk worden...
PCX bestemd voor 2 personen, een 13 jarige kan er echt niet meer bij.

Neem die PCX voor jezelf, vrouw of zoon (met 14 mag hij rijden indien licentie) als recreatie, de Avanza voor fam.uitstapjes, shopping etc.
Geld moet rollen toch, meenemen doen we toch niets.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Niet te geloven.

#10 Bericht door prajak » donderdag 10 november 2011, 16:37

"...Geld moet rollen toch, meenemen doen we toch niets...."

Mijn laatste hemd heeft geen zakken.

Maar mijn vrouw wel.... Overigens, het betreft mijn kleinzoon. Ik heb wat voortplanting betreft niets gepresteerd.....

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Niet te geloven.

#11 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 16:55

prajak schreef:"...Geld moet rollen toch, meenemen doen we toch niets...."

Mijn laatste hemd heeft geen zakken.

Maar mijn vrouw wel.... Overigens, het betreft mijn kleinzoon. Ik heb wat voortplanting betreft niets gepresteerd.....
En ik heb altijd begrepen dat die mensen aan de Roermonding zooooooooooooo goed zijn.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Steden”