Aanvoer problemen.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#61 Bericht door Mart » dinsdag 25 oktober 2011, 13:59

j.b schreef:
Mart schreef:Actueel bericht uit Hua Hin ( telefonisch, het forum lid JB is slecht ziende dus verzocht mij het te plaatsen )

Bij Tesco / Big C / 7-11 water totaal uitverkocht !
Kan je dat eens uitleggen want ik zie niet zo goed bvd. JB
Ja dat kan ik uitleggen, de door mij bedoelde heer JB wonende in Hua Hin is niet j.b
wonende in Chang Mai.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Aanvoer problemen.

#62 Bericht door vleespet » dinsdag 25 oktober 2011, 14:02

jumbo schreef:
vleespet schreef:Ondanks alle problemen die de thaise bevolking nu over zich heen krijgt,zijn er toch weer een paar ratten (lees ondernemers) die een slaatje willen slaan uit de situatie.
Door de aanvoer problemen worden werknemers met onbetaald verlof gestuurd,terwijl ze er gewoon voor verzekerd zijn.

:happyno: :twisted
deze ratten zijn dan uitsluitend Thaise ratten want de overigen, de multinationals zijn wel verzekerd.
daarnaast zijn de werknemers dan niet georganiseerd ook te dom om de SS waar ze wettelijk recht op hebben niet aan te vragen
waardoor de wetgevers op de hoogte komen van deze misstanden
Elke Thaise/'Internationale werkgever met meer dan 60 werknemers moet de bond binnen laten..
Dus zachtjes gezegd ben je of mis geinformeerd of slecht geinformeerd of praat je over de beautysalon van de buren [|( [|(

ofwel het verhaal van de klepel en de klok :roll: :roll:
Het geval waar ik het over heb betreft een japans bedrijf met meer dan 3000 werknemers.
Zo`n bedrijf is dus gewoon verzekerd,jij weet waarschijnlijk nog beter als ik hoe er in Thailand met vakbonden wordt omgegaan,ik hoef je toch niet de lijst te laten zien van vakbondsleiders die om het leven zijn gekomen door een ongelukje.
Aan de ene kant de verzekeringsgelden opstrijken en aan de andere kant de lonen niet betalen.
Dit is overigens niet alleen in Thailand,in Nederland hebben de werkgevers zich ook massaal schuldig gemaakt aan het misbruiken van de deeltijd WW ten tijde van de crisis.







Vanuit jouw positie lijkt het allemaal goed geregeld,maar dat heeft meer te maken met het feit dat jij aan de andere kant van de streep staat.
Er zijn maar heel weinig managers die zich willen verdiepen in problemen van de laagst betaalde,dat brengt alleen maar de bonus in gevaar.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#63 Bericht door jumbo » dinsdag 25 oktober 2011, 14:14

vleespet schreef:
Het geval waar ik het over heb betreft een japans bedrijf met meer dan 3000 werknemers.
Zo`n bedrijf is dus gewoon verzekerd,jij weet waarschijnlijk nog beter als ik hoe er in Thailand met vakbonden wordt omgegaan,ik hoef je toch niet de lijst te laten zien van vakbondsleiders die om het leven zijn gekomen door een ongelukje.
Aan de ene kant de verzekeringsgelden opstrijken en aan de andere kant de lonen niet betalen.
Dit is overigens niet alleen in Thailand,in Nederland hebben de werkgevers zich ook massaal schuldig gemaakt aan het misbruiken van de deeltijd WW ten tijde van de crisis.


Vanuit jouw positie lijkt het allemaal goed geregeld,maar dat heeft meer te maken met het feit dat jij aan de andere kant van de streep staat.
Er zijn maar heel weinig managers die zich willen verdiepen in problemen van de laagst betaalde,dat brengt alleen maar de bonus in gevaar.
Zoals ik al zei er hoeft maar 1 werknemer naar de social security te stappen en maar een vakbondslid aan de bel te trekken en het is gebeurd..
Het bedrijf waar ik werk is ook van die grootte en reken maar dat ik weet hoe het werkt maar de werknemers nog veel beter....en het gaat tenslotte niet om
alleen om fabrieksarbeiders....maar ook midden en hoger management en die laten echt niet met zich sollen...

Dat verhaal ken ik van de vakbondsleider, maar was dat niet Jmmy Hoffa?? :P :P

Ik ben niet zo bang voor mijn bonus is een variabel onderdeel van mijn inkomen omdat er veel factoren zijn waar die vanaf hangt maar meer op KPI dan op algemene basis, dat is van voor de watersnoodramp
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#64 Bericht door Edje » dinsdag 25 oktober 2011, 15:18

Heb een gebruiksaanwijzing willen sturen voor UPS en Noodvoeding
Wordt niet verzonden, vindt het wel goed zo.
Dit forum werkt niet naar behoren.
Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanvoer problemen.

#65 Bericht door Ben » dinsdag 25 oktober 2011, 15:25

Edje schreef:Heb een gebruiksaanwijzing willen sturen voor UPS en Noodvoeding
Wordt niet verzonden, vindt het wel goed zo.
Dit forum werkt niet naar behoren.
Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen.
Waarschijnlijk aangestoken door de Thaise FROC Werkt ook niet naar behoren :happyno:

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#66 Bericht door Edje » dinsdag 25 oktober 2011, 15:31

Ben schreef:
Edje schreef:Heb een gebruiksaanwijzing willen sturen voor UPS en Noodvoeding
Wordt niet verzonden, vindt het wel goed zo.
Dit forum werkt niet naar behoren.
Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen.
Waarschijnlijk aangestoken door de Thaise FROC Werkt ook niet naar behoren :happyno:
Wat is dat :?:
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanvoer problemen.

#67 Bericht door prajak » dinsdag 25 oktober 2011, 16:15

"...Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen..."

Heb ik ook wel last van. Komt door de structuur van het forum. Is niets aan te doen.

Lange stukken maak ik daarom eerst in Word en plaats ik daarna hier. Heb ik gelijk een kopie.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanvoer problemen.

#68 Bericht door Ben » dinsdag 25 oktober 2011, 17:25

Edje schreef:
Ben schreef:
Edje schreef:Heb een gebruiksaanwijzing willen sturen voor UPS en Noodvoeding
Wordt niet verzonden, vindt het wel goed zo.
Dit forum werkt niet naar behoren.
Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen.
Waarschijnlijk aangestoken door de Thaise FROC Werkt ook niet naar behoren :happyno:
Wat is dat :?:
Flood Relief Operation Center
Die hebben verstand van Dammen (met bierflesdopjes)

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Aanvoer problemen.

#69 Bericht door Bean » dinsdag 25 oktober 2011, 22:05

http://thainews.prd.go.th/en/news.php?id=255410250016

Die zullen ze nog gaan missen aankomende weken .

Maar Thaise trots en en gezichtsverlies gaat over lijken .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#70 Bericht door Edje » woensdag 26 oktober 2011, 12:32

prajak schreef:"...Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen..."

Heb ik ook wel last van. Komt door de structuur van het forum. Is niets aan te doen.

Lange stukken maak ik daarom eerst in Word en plaats ik daarna hier. Heb ik gelijk een kopie.
Dat zal het geweest zijn.

Iemand nog interesse over nood voedingen etc :?: . dan zal ik het eerst in Word maken en komt het er alsnog aan.
Groetjes; Edje

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanvoer problemen.

#71 Bericht door dutch » woensdag 26 oktober 2011, 12:38

Edje schreef:
prajak schreef:"...Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen..."

Heb ik ook wel last van. Komt door de structuur van het forum. Is niets aan te doen.

Lange stukken maak ik daarom eerst in Word en plaats ik daarna hier. Heb ik gelijk een kopie.
Dat zal het geweest zijn.

Iemand nog interesse over nood voedingen etc :?: . dan zal ik het eerst in Word maken en komt het er alsnog aan.

Dan wel een nieuw topic openen.
Op deze manier gaat elke informatie verloren. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#72 Bericht door Edje » woensdag 26 oktober 2011, 12:46

dutch schreef:
Edje schreef:
prajak schreef:"...Als je iets langer dan tig minuten nodig hebt om een bericht te plaatsen moet je ineens opnieuw inloggen..."

Heb ik ook wel last van. Komt door de structuur van het forum. Is niets aan te doen.

Lange stukken maak ik daarom eerst in Word en plaats ik daarna hier. Heb ik gelijk een kopie.
Dat zal het geweest zijn.

Iemand nog interesse over nood voedingen etc :?: . dan zal ik het eerst in Word maken en komt het er alsnog aan.

Dan wel een nieuw topic openen.
Op deze manier gaat elke informatie verloren. ;)
Zal ik doen. Ben de rest van de week niet achter de PC, zal begin volgende week worden.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanvoer problemen.

#73 Bericht door RuudThai » woensdag 26 oktober 2011, 12:53

Gisteren was ik in Khon Kaen voor controle in het Rama ziekenhuis en ben direct daarna naar Central Plaza gegaan, wat er tegenover ligt. De Tops ingedoken, want daar hebben ze producten die je hier in Sakon Nakhon (nog) niet ziet.
De sortering brood was voor mij overweldigend en daarvan heb ik dus het nodige ingeslagen voor de broodnodige variatie. Er was dan ook ruime keuze, geen lege planken.
Ook de vlees- en groenteschappen zagen er goed gevuld uit. De melkproducten waren minder gesorteerd en er waren flinke gaten. Allerlei andere schappen met verpakte voedingsproducten als koffie, meel, rijst enz. begonnen er armetierig leeg uit te zien. Er werden geeneens pogingen meer gedaan om de spullen die ze nog wel in voorraad hadden uitgebreid op de lege planken te leggen.
Zelfs de dierenvoeding was bijna op. Arme beestjes! Maar ja, een blikje Whiskas of Pedigree kun je goed bewaren in ondergelopen gebied en is ook wel eetbaar voor mensen.... :giggle:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanvoer problemen.

#74 Bericht door RuudThai » donderdag 27 oktober 2011, 12:24

Het drinkwater in flessen raakt op...
En er is altijd wel iemand die daar een slaatje uit wil slaan :cheesy: ....

Afbeelding
Stephff in The Nation

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanvoer problemen.

#75 Bericht door dutch » vrijdag 28 oktober 2011, 02:20

Gisteren in The Mall en in Klang Plaza 2.
Groentes beperkt.
Eieren beperkt en geen van de bekende merken ,maar alleen verpakte eieren in blanko verpakking.
Water in KP beperkte voorraad,maar geen limiet aangegeven.In The Mall 6 packs per familie.Alleen kleine flesjes.
Rijst voldoende voorraad ,evenals de droge bami's e.d.
Vis minder keuze maar nog wel voorraad.
Dierenvoer ruim voldoende.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”