Aanvoer problemen.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanvoer problemen.

#46 Bericht door dutch » dinsdag 25 oktober 2011, 10:21

jumbo schreef:
Mart schreef:Actueel bericht uit Hua Hin ( telefonisch, het forum lid JB is slecht ziende dus verzocht mij het te plaatsen )

Bij Tesco / Big C / 7-11 water totaal uitverkocht !
En we moeten die verslaggeving vetrouwen?? :lol:
Zojuist op Radio 1 (Nederland):
Volgens de Bangkok correspondent zou Tesco ALLE winkels in Thailand sluiten wegens gebrek aan goederen!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#47 Bericht door jumbo » dinsdag 25 oktober 2011, 10:35

dutch schreef:
jumbo schreef:
Mart schreef:Actueel bericht uit Hua Hin ( telefonisch, het forum lid JB is slecht ziende dus verzocht mij het te plaatsen )

Bij Tesco / Big C / 7-11 water totaal uitverkocht !
En we moeten die verslaggeving vetrouwen?? :lol:
Zojuist op Radio 1 (Nederland):
Volgens de Bangkok correspondent zou Tesco ALLE winkels in Thailand sluiten wegens gebrek aan goederen!
Hier gaat alles nog goed en beter als voor het weekend
Maar nu hebben al die grapjassen salaris ontvangen en staan er dus rijen voor de kassa
Rantsoen bestaat zeker niet in het thai of alleen voor kook olie [|( [|(
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Aanvoer problemen.

#48 Bericht door SiamTon » dinsdag 25 oktober 2011, 12:00

prajak schreef:Ja, een generator. Ik zal eens een stroomtechneutoloog vragen hoe zwaar die moet zijn voor mijn huis. Maar eerst het water oplossen...... Ik zal jullie er nu niet mee lastig vallen.
Voorop gesteld: ik ben geen 'stroomtechneutoloog'. Generatoren of wel aggregaten vallen onder de afdeling “EnergieTechniek”. Mijn afstudeerproject betrof de “InformatieTheorie” en dat is geheel iets anders. Beide studierichtingen vallen echter wel onder de overkoepelende studierichting “Elektrotechniek” . Dus zal ik toch een poging wagen om je op weg te helpen.

Maar daarvoor heb ik wel enige info nodig. Hoeveel groepen heb jij in jouw meterkast en hoeveel is het totale vermogen van al jouw elektrische apparatuur. Dus van alle elektrische apparaten:
koelkast/diepvriezer, TV/geluidsapparatuur, computerinstallatie, keukenapparatuur, huishoudelijke apparaten, eventuele tuingereedschap, ook de 'kleintjes' zoals koffiezetapparaat, waterkoker, strijkbout, etc. ,etc.
Op elk apparaat staat het vermogen vermeld. Dus is het een kwestie van alle apparaten nagaan en voor elk apparaat het bijbehornede vermogen te noteren en vervolgens al deze bedragen op te tellen.

Heb je plannen eventueel andere elektrische apparatuur aan te schaffen, ook die meetellen.
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 25 oktober 2011, 12:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Aanvoer problemen.

#49 Bericht door SiamTon » dinsdag 25 oktober 2011, 12:08

jumbo schreef:
vleespet schreef:
jumbo schreef: en dan de opslag problemen van gecreerde energie en gebruik in donkere tijden

Maar we weten allemaal dat Vleespet wat idealistisch is zijn opvattingen :Whistle: :giggle: :giggle:
Wie heeft het over opslag?
Er bestaat zoiets als het terugleverings principe,overdag lever je energie aan het net waardoor je meter terug draait,en s'nachts verbruik je dan weer energie van het net.
Ik had het over opslag, niet jij...en meer in het algemeen als specifiek tegen jou.
en je gedachte is zeker goed al wordt het aspect van investeren/terugverdienen dan minder omdat je overdag minder stroom verbruikt...
Kan dat ook in TH? Ik bedoel hebben zij die techniek in huis en werkt dat ook in de praktijk?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Aanvoer problemen.

#50 Bericht door SiamTon » dinsdag 25 oktober 2011, 12:20

jvs schreef:Volgens mij kun je gewoon de hoofdschakelaar onderbreken en dan is er geen verbinding meer met het net,waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Maar ja ik heb geen th papiertje aan de muur hangen,en wat betreft het aansluiten en opstarten van een generator? Gewoon een stekker aan de uitgang van de generator verbinden en die in een stopkontakt en verbinding is gemaakt,geen kabels of ander moeilijk gedrag.Opstarten?,1 keer aan het touwtje trekken en het ding snort,ook geen overmatig lawaai.Maar als je tegen de 80 aanloopt is het misschien teveel inspanning en kan iemand anders het doen?Misschien het grootste probleem om aan brandstof te komen.
Helemaal waar. Maar elk huis heeft meerdere groepen, dus moet je ook alle groepen verbinden met de aggregaat. Dus even uitzoeken welke wcd tot welke groep behoort.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Aanvoer problemen.

#51 Bericht door vleespet » dinsdag 25 oktober 2011, 12:22

Ondanks alle problemen die de thaise bevolking nu over zich heen krijgt,zijn er toch weer een paar ratten (lees ondernemers) die een slaatje willen slaan uit de situatie.
Door de aanvoer problemen worden werknemers met onbetaald verlof gestuurd,terwijl ze er gewoon voor verzekerd zijn.

:happyno: :twisted
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Aanvoer problemen.

#52 Bericht door vleespet » dinsdag 25 oktober 2011, 12:30

SiamTon schreef:
jvs schreef:Volgens mij kun je gewoon de hoofdschakelaar onderbreken en dan is er geen verbinding meer met het net,waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Maar ja ik heb geen th papiertje aan de muur hangen,en wat betreft het aansluiten en opstarten van een generator? Gewoon een stekker aan de uitgang van de generator verbinden en die in een stopkontakt en verbinding is gemaakt,geen kabels of ander moeilijk gedrag.Opstarten?,1 keer aan het touwtje trekken en het ding snort,ook geen overmatig lawaai.Maar als je tegen de 80 aanloopt is het misschien teveel inspanning en kan iemand anders het doen?Misschien het grootste probleem om aan brandstof te komen.
Helemaal waar. Maar elk huis heeft meerdere groepen, dus moet je ook alle groepen verbinden met de aggregaat. Dus even uitzoeken welke wcd tot welke groep behoort.
JVS heeft gelijk,de aansluiting van het aggregaat zit voorde groepenkast en voedt dus alle groepen.
onbelangrijke apparaten kun je gewoon uitschakelen om het gebruik te verminderen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Aanvoer problemen.

#53 Bericht door SiamTon » dinsdag 25 oktober 2011, 12:33

vleespet schreef:Ondanks alle problemen die de thaise bevolking nu over zich heen krijgt,zijn er toch weer een paar ratten (lees ondernemers) die een slaatje willen slaan uit de situatie.
Door de aanvoer problemen worden werknemers met onbetaald verlof gestuurd,terwijl ze er gewoon voor verzekerd zijn.

:happyno: :twisted
:?: Kunnen die werknemers dat dan niet ergens aangeven? Zijn er in TH geen instanties, welke voor de werknemers opkomen en hun belangen behartigen? :?:
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

Re: Aanvoer problemen.

#54 Bericht door j.b » dinsdag 25 oktober 2011, 12:37

Mart schreef:Actueel bericht uit Hua Hin ( telefonisch, het forum lid JB is slecht ziende dus verzocht mij het te plaatsen )

Bij Tesco / Big C / 7-11 water totaal uitverkocht !
Kan je dat eens uitleggen want ik zie niet zo goed bvd.
JB

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Aanvoer problemen.

#55 Bericht door SiamTon » dinsdag 25 oktober 2011, 12:44

vleespet schreef:
SiamTon schreef:
jvs schreef:Volgens mij kun je gewoon de hoofdschakelaar onderbreken en dan is er geen verbinding meer met het net,waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Maar ja ik heb geen th papiertje aan de muur hangen,en wat betreft het aansluiten en opstarten van een generator? Gewoon een stekker aan de uitgang van de generator verbinden en die in een stopkontakt en verbinding is gemaakt,geen kabels of ander moeilijk gedrag.Opstarten?,1 keer aan het touwtje trekken en het ding snort,ook geen overmatig lawaai.Maar als je tegen de 80 aanloopt is het misschien teveel inspanning en kan iemand anders het doen?Misschien het grootste probleem om aan brandstof te komen.
Helemaal waar. Maar elk huis heeft meerdere groepen, dus moet je ook alle groepen verbinden met de aggregaat. Dus even uitzoeken welke wcd tot welke groep behoort.
JVS heeft gelijk,de aansluiting van het aggregaat zit voorde groepenkast en voedt dus alle groepen.
onbelangrijke apparaten kun je gewoon uitschakelen om het gebruik te verminderen.
De aggregaat moet aangesloten worden NA de hoofdschakelaar en NA de kWh-meter maar VOOR de groepenverdeler van de huisinstallatie. Bij gebruik van de aggregaat moet eerst de verbinding tussen het net en de huisinstallatie middels de hoofdschakelaar onderbroken worden. Op deze wijze wordt er geen stroom in het net 'gepompt' en gaat de kWh-meter niet lopen en worden alle groepen van energie voorzien.
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 25 oktober 2011, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#56 Bericht door jumbo » dinsdag 25 oktober 2011, 13:17

vleespet schreef:Ondanks alle problemen die de thaise bevolking nu over zich heen krijgt,zijn er toch weer een paar ratten (lees ondernemers) die een slaatje willen slaan uit de situatie.
Door de aanvoer problemen worden werknemers met onbetaald verlof gestuurd,terwijl ze er gewoon voor verzekerd zijn.

:happyno: :twisted
deze ratten zijn dan uitsluitend Thaise ratten want de overigen, de multinationals zijn wel verzekerd.
daarnaast zijn de werknemers dan niet georganiseerd ook te dom om de SS waar ze wettelijk recht op hebben niet aan te vragen
waardoor de wetgevers op de hoogte komen van deze misstanden
Elke Thaise/'Internationale werkgever met meer dan 60 werknemers moet de bond binnen laten..
Dus zachtjes gezegd ben je of mis geinformeerd of slecht geinformeerd of praat je over de beautysalon van de buren [|( [|(

ofwel het verhaal van de klepel en de klok :roll: :roll:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aanvoer problemen.

#57 Bericht door elst99 » dinsdag 25 oktober 2011, 13:30

Hua Hin zit nog niet helemaal zonder water, wel bij de grote winkelcentra (Mall, Tesco, Gee un Tung) is alleen het hele dure water nog te krijgen. Kippen en eieren, heel weinig.
Er is een grote meute uit Bangkok hier in Hua Hin en dat zal wel zo blijven tot na het weekend, de regering heeft vanaf donderdag t/m maandag vrijaf gegeven. En er wordt flink gehamsterd, veel schappen zijn al leeg.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Aanvoer problemen.

#58 Bericht door pong » dinsdag 25 oktober 2011, 13:32

hedenochtend hier in NL op radio1-nieuwsszender, ook een verslagje van Cor Verhoef, een bekende blogger op thailandforum. Leraar engels en toneel op een BKKse high school. is nu met vakantie en de stad maar ontvlucht vanwege de leverantieproblemen en kans om weliswaar hoog en droog op de 7e et. te zitten-maar middenin stinkwater en dat wekenlang-mogelijk- lokte hem niet aan. Veel klachten oevr de Thaise regering die geen enkel plan heeft en van voor niet weet wat de achterkant doet.
Daarna M. Maas die inderdaad zoals JUmbo herhaalt, meldde dat alle tesco's maar dicht waren. DAT schijnt volgens TV echter enkel voor BKK te betreffen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#59 Bericht door jumbo » dinsdag 25 oktober 2011, 13:41

pong schreef:hedenochtend hier in NL op radio1-nieuwsszender, ook een verslagje van Cor Verhoef, een bekende blogger op thailandforum. Leraar engels en toneel op een BKKse high school. is nu met vakantie en de stad maar ontvlucht vanwege de leverantieproblemen en kans om weliswaar hoog en droog op de 7e et. te zitten-maar middenin stinkwater en dat wekenlang-mogelijk- lokte hem niet aan. Veel klachten oevr de Thaise regering die geen enkel plan heeft en van voor niet weet wat de achterkant doet.
Daarna M. Maas die inderdaad zoals JUmbo herhaalt, meldde dat alle tesco's maar dicht waren. DAT schijnt volgens TV echter enkel voor BKK te betreffen.
de verdeel centrales van tesco/bigc/topps zitten volgens planning allemaal in de buitenwijken soms op industriegebieden aan de snelwegen/doorgaande wegen
en vliegveld(en) dus Bangkok in komen is nu het probleem en dat mag ook alleen maar in de late avond en nachtelijke uren...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#60 Bericht door Edje » dinsdag 25 oktober 2011, 13:45

jumbo schreef:
pong schreef:hedenochtend hier in NL op radio1-nieuwsszender, ook een verslagje van Cor Verhoef, een bekende blogger op thailandforum. Leraar engels en toneel op een BKKse high school. is nu met vakantie en de stad maar ontvlucht vanwege de leverantieproblemen en kans om weliswaar hoog en droog op de 7e et. te zitten-maar middenin stinkwater en dat wekenlang-mogelijk- lokte hem niet aan. Veel klachten oevr de Thaise regering die geen enkel plan heeft en van voor niet weet wat de achterkant doet.
Daarna M. Maas die inderdaad zoals JUmbo herhaalt, meldde dat alle tesco's maar dicht waren. DAT schijnt volgens TV echter enkel voor BKK te betreffen.
de verdeel centrales van tesco/bigc/topps zitten volgens planning allemaal in de buitenwijken soms op industriegebieden aan de snelwegen/doorgaande wegen
en vliegveld(en) dus Bangkok in komen is nu het probleem en dat mag ook alleen maar in de late avond en nachtelijke uren...
De 7 is nog volledig open (eigen info van 24-10-10.30 uur)
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”