Aanvoer problemen.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanvoer problemen.

#16 Bericht door dutch » zondag 23 oktober 2011, 01:27

prajak schreef:Ja, een generator. Ik zal eens een stroomtechneutoloog vragen hoe zwaar die moet zijn voor mijn huis. Maar eerst het water oplossen...... Ik zal jullie er nu niet mee lastig vallen.
Voor verlichting (s'nachts) heb ik overal noodverlichting ( 6-8 uren).
De generator heeft 2 contactdozen waarbij ik 2 haspels van elk 25 meter heb (4 contacten per haspel).Hier kan ik naar behoefte de koelkast-fan-tv e.d. aansluiten.
(twee 10 liter jerrycans met 91 benzine staan altijd klaar--af en toe wel vernieuwen ;) )
Laatst gewijzigd door dutch op zondag 23 oktober 2011, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#17 Bericht door jumbo » zondag 23 oktober 2011, 01:36

dutch schreef:
prajak schreef:Ja, een generator. Ik zal eens een stroomtechneutoloog vragen hoe zwaar die moet zijn voor mijn huis. Maar eerst het water oplossen...... Ik zal jullie er nu niet mee lastig vallen.
Voor verlichting (s'nachts) heb ik overal noodverlichting ( 6-8 uren).
De generator heeft 2 contactdozen waarbij ik 2 haspels van elk 25 meter heb (4 contacten per haspel).Hier kan ik naar behoefte de koelkast-fan-tv e.d. aansluiten.
(twee 10 liter jerrycans met 91 benzine staan altijd klaar--af en toe wel vernoeuwen ;) )
Dutch je hebt hier in Thailand ook generatoren die gevoed worden door een op gas brandende compressor (of hoe dat ook heet)
die kan je weer voeden met een tank van tuin- en snijafval van het eten/fruit en de resten
Erg handig en uiteraard goeikoop want je kan op dat gasbijvoorbeeld ook koken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Aanvoer problemen.

#18 Bericht door vleespet » zondag 23 oktober 2011, 02:32

Wat een gehannes met generatoren en haspels,ik zorg wel dat ik tegen de tijd dat ik verhuis zonnepanelen heb,nooit meer afhankelijk van die onbetrouwbare elektriciteit maatschappijen.
:thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanvoer problemen.

#19 Bericht door dutch » zondag 23 oktober 2011, 02:56

Het klinkt als een complete industriele installatie ;) :mrgreen:
Heb alleen maar palmen en planten /struiken in pot,dus geen tuinafval.
Maar het principe klinkt wel aardig, want zo'n generator maakt aardig wat lawaai.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanvoer problemen.

#20 Bericht door dutch » zondag 23 oktober 2011, 03:01

vleespet schreef:Wat een gehannes met generatoren en haspels,ik zorg wel dat ik tegen de tijd dat ik verhuis zonnepanelen heb,nooit meer afhankelijk van die onbetrouwbare elektriciteit maatschappijen.
:thumbsup:
Kom op,vleespet.Doe nou niet alsof je nog nooit in Thailand bent geweest :roll:
Een of twee haspels uitrollen en de motor starten (net als een buitenboordmotor)!!Neen......dan dat geleuter met kaarsjes en aanstekers/lucifers :roll: .
Overigens probeer ik al lang om bijv. mijn buitenverlichting op zonne energie te krijgen (als begin) en heb ik mijn warmwatervoorziening al middels een zonneboiler.
De huis zonnepanelen (voldoende voor ca. 4-5000 Kw/maand,zijn maar moeizaam te vinden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#21 Bericht door Mart » zondag 23 oktober 2011, 03:33

dutch schreef: Overigens probeer ik al lang om bijv. mijn buitenverlichting op zonne energie te krijgen (als begin) en heb ik mijn warmwatervoorziening al middels een zonneboiler.
De huis zonnepanelen (voldoende voor ca. 4-5000 Kw/maand,zijn maar moeizaam te vinden.
Mijn ervaring met buitenverlichting op zon energie is dat de levensduur erg kort is.

Enne ....... de investering in zon panelen op dit moment is erg kostbaar.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#22 Bericht door jumbo » zondag 23 oktober 2011, 03:33

dutch schreef:
vleespet schreef:Wat een gehannes met generatoren en haspels,ik zorg wel dat ik tegen de tijd dat ik verhuis zonnepanelen heb,nooit meer afhankelijk van die onbetrouwbare elektriciteit maatschappijen.
:thumbsup:
Kom op,vleespet.Doe nou niet alsof je nog nooit in Thailand bent geweest :roll:
Een of twee haspels uitrollen en de motor starten (net als een buitenboordmotor)!!Neen......dan dat geleuter met kaarsjes en aanstekers/lucifers :roll: .
Overigens probeer ik al lang om bijv. mijn buitenverlichting op zonne energie te krijgen (als begin) en heb ik mijn warmwatervoorziening al middels een zonneboiler.
De huis zonnepanelen (voldoende voor ca. 4-5000 Kw/maand,zijn maar moeizaam te vinden.
en dan de opslag problemen van gecreerde energie en gebruik in donkere tijden

Maar we weten allemaal dat Vleespet wat idealistisch is zijn opvattingen :Whistle: :giggle: :giggle:
Laatst gewijzigd door jumbo op zondag 23 oktober 2011, 03:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#23 Bericht door jumbo » zondag 23 oktober 2011, 03:35

Mart schreef:
dutch schreef: Overigens probeer ik al lang om bijv. mijn buitenverlichting op zonne energie te krijgen (als begin) en heb ik mijn warmwatervoorziening al middels een zonneboiler.
De huis zonnepanelen (voldoende voor ca. 4-5000 Kw/maand,zijn maar moeizaam te vinden.
Mijn ervaring met buitenverlichting op zon energie is dat de levensduur erg kort is.

Enne ....... de investering in zon panelen op dit moment is erg kostbaar.
Als je praat over de tuinlampjes dan heb je gelijk Mart, maar gewone lampen op solar energy moet kunnen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Aanvoer problemen.

#24 Bericht door vleespet » zondag 23 oktober 2011, 03:54

jumbo schreef:
dutch schreef:
vleespet schreef:Wat een gehannes met generatoren en haspels,ik zorg wel dat ik tegen de tijd dat ik verhuis zonnepanelen heb,nooit meer afhankelijk van die onbetrouwbare elektriciteit maatschappijen.
:thumbsup:
Kom op,vleespet.Doe nou niet alsof je nog nooit in Thailand bent geweest :roll:
Een of twee haspels uitrollen en de motor starten (net als een buitenboordmotor)!!Neen......dan dat geleuter met kaarsjes en aanstekers/lucifers :roll: .
Overigens probeer ik al lang om bijv. mijn buitenverlichting op zonne energie te krijgen (als begin) en heb ik mijn warmwatervoorziening al middels een zonneboiler.
De huis zonnepanelen (voldoende voor ca. 4-5000 Kw/maand,zijn maar moeizaam te vinden.
en dan de opslag problemen van gecreerde energie en gebruik in donkere tijden

Maar we weten allemaal dat Vleespet wat idealistisch is zijn opvattingen :Whistle: :giggle: :giggle:
Wie heeft het over opslag?
Er bestaat zoiets als het terugleverings principe,overdag lever je energie aan het net waardoor je meter terug draait,en s'nachts verbruik je dan weer energie van het net.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#25 Bericht door jumbo » zondag 23 oktober 2011, 03:58

vleespet schreef:
jumbo schreef: en dan de opslag problemen van gecreerde energie en gebruik in donkere tijden

Maar we weten allemaal dat Vleespet wat idealistisch is zijn opvattingen :Whistle: :giggle: :giggle:
Wie heeft het over opslag?
Er bestaat zoiets als het terugleverings principe,overdag lever je energie aan het net waardoor je meter terug draait,en s'nachts verbruik je dan weer energie van het net.
Ik had het over opslag, niet jij...en meer in het algemeen als specifiek tegen jou.
en je gedachte is zeker goed al wordt het aspect van investeren/terugverdienen dan minder omdat je overdag minder stroom verbruikt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Aanvoer problemen.

#26 Bericht door vleespet » zondag 23 oktober 2011, 03:59

energie stil’
Laatste update: 22 oktober 2011 15:05 info AMSTERDAM – Olie- en gasconcern Shell heeft via Showa Shell geïnvesteerd in een nieuw type zonnepaneel. Dat terwijl Shell eerder nog liet weten voorlopig niet meer te zullen investeren in wind- en zonne-energie.
Foto: Thinkstock Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag. De krant baseert zich op berichtgeving van Solar Frontier. Dat Japanse bedrijf maakte bekend een miljard dollar (725 miljoen euro) te steken in een fabriek voor de productie van een nieuw type zonnepaneel.

Solar Frontier is een dochterbedrijf van het beursgenoteerde Showa Shell, dat voor 35 procent in handen is van Shell. Omgerekend heeft Shell dus 350 miljoen dollar in de zonnepanelen gestopt, zonder daar publiciteit aan te wijden.


Een woordvoerder laat weten dat Shell ‘gewoon haar deel op zich neemt van de investeringsbeslissingen van Showa Shell’.


Nederland

De fabriek in Japan is de grootste ter wereld in zijn soort, schrijft het NRC. De zonnepanelen zijn gebaseerd op dunne-filmtechnologie en worden intussen in grote hoeveelheden geleverd aan India, Duitsland, Afrika, Italië en de VS.

Sinds vorige maand zijn de panelen ook verkrijgbaar in Nederland, bij SolarClarity in Weesp.

Ook idealistisch,Jumbo?of werken bij shell ook alleen maar "dromers"?
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#27 Bericht door jumbo » zondag 23 oktober 2011, 04:33

vleespet schreef:
Ook idealistisch,Jumbo?of werken bij shell ook alleen maar "dromers"?
Ik denk dat je vergeet aan te geven waar deze technologie voor gebruikt wordt en dan de prijs en hoe het verschlt van de huidige technieken
n Thailand....
Kijk een stukje googelen/vinden, knippen, plakken kan iedere idealist, maar het omzetten naar iets bruikbaars is voor de denkers weggelegd... :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanvoer problemen.

#28 Bericht door jumbo » zondag 23 oktober 2011, 04:35

vleespet schreef:energie stil’
Laatste update: 22 oktober 2011 15:05 info AMSTERDAM – Olie- en gasconcern Shell heeft via Showa Shell geïnvesteerd in een nieuw type zonnepaneel. Dat terwijl Shell eerder nog liet weten voorlopig niet meer te zullen investeren in wind- en zonne-energie.
Foto: Thinkstock Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag. De krant baseert zich op berichtgeving van Solar Frontier. Dat Japanse bedrijf maakte bekend een miljard dollar (725 miljoen euro) te steken in een fabriek voor de productie van een nieuw type zonnepaneel.

Solar Frontier is een dochterbedrijf van het beursgenoteerde Showa Shell, dat voor 35 procent in handen is van Shell. Omgerekend heeft Shell dus 350 miljoen dollar in de zonnepanelen gestopt, zonder daar publiciteit aan te wijden.


Een woordvoerder laat weten dat Shell ‘gewoon haar deel op zich neemt van de investeringsbeslissingen van Showa Shell’.


Nederland

De fabriek in Japan is de grootste ter wereld in zijn soort, schrijft het NRC. De zonnepanelen zijn gebaseerd op dunne-filmtechnologie en worden intussen in grote hoeveelheden geleverd aan India, Duitsland, Afrika, Italië en de VS.

Sinds vorige maand zijn de panelen ook verkrijgbaar in Nederland, bij SolarClarity in Weesp.

Ook idealistisch,Jumbo?of werken bij shell ook alleen maar "dromers"?
Er worden ook wat tegenstellingen gegeven; ze gaan investeren maar leveren al wel???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanvoer problemen.

#29 Bericht door prajak » zondag 23 oktober 2011, 16:31

Zonne-energie is aardig maar KUN je in dit land het teveel wel overgeven naar het electriciteitsnet ? Bestaat die voorziening ? Begrijpen ze die techniek ?

Zo ja, dan kun je het overwegen ware het niet dat stroom hier zo goedkoop is dat je de installatie mogelijk pas in de derde generatie na jou terugverdient. Na mij de zondvloed, denk ik dan.... En of de andere generaties het ding onderhouden ... schoonmaken ... begrijpen..... ?

En verder; stroom kun je niet opslaan, nog niet. Dus als de stroom uitvalt heb je hoogstens een paar ups-dingen kunnen opladen of accu's en zit je toch snel zonder.

Nee, een generator, daar denk ik ook aan, maar dan wel een die het hele huis kan overnemen simpel door buiten een schakelaar over te halen en het ding te starten zonder met kabels te slepen. De schakelaar heb ik al.....

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aanvoer problemen.

#30 Bericht door Mart » zondag 23 oktober 2011, 17:46

prajak schreef: Nee, een generator, daar denk ik ook aan, maar dan wel een die het hele huis kan overnemen simpel door buiten een schakelaar over te halen en het ding te starten zonder met kabels te slepen. De schakelaar heb ik al.....
Die schakelaar heb je helemaal niet nodig, bij stroom uitval start de noodstroom voorziening automatisch, maar voor een heel huis ? is mogelijk :giggle:
Prijskaartje :?: en gratis een partij herrie :neus:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”