overstromingen in Chiang Mai

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

overstromingen in Chiang Mai

#1 Bericht door printen44 » woensdag 28 september 2011, 07:16

Er is vannacht en vanochtend veel regen in Chiang Mai gevallen. Hier is een link van Visa.com:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/501 ... es-halted/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: overstromingen in Chiang Mai

#2 Bericht door jumbo » woensdag 28 september 2011, 07:28

Het is jammer dat men hier altijd voor het doekje voor het bloeden gaat ipv van vanuit een landsbelang, en niet politiek of stembelang, de boel eens gefundeerd aan te pakken.

Ik weet de oplossing niet, kan er zo wel een paar bedenken zonder Ing achter de naam, maar gewoon de telefoon eens oppakken en te raden gaan bij landen waar watermanagement een prioriteit is lijkt me zelfs voor de gloednieuwe PM geen onoverkomelijke taak...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: overstromingen in Chiang Mai

#3 Bericht door RuudThai » woensdag 28 september 2011, 07:51

jumbo schreef:Het is jammer dat men hier altijd voor het doekje voor het bloeden gaat ipv van vanuit een landsbelang, en niet politiek of stembelang, de boel eens gefundeerd aan te pakken.

Ik weet de oplossing niet, kan er zo wel een paar bedenken zonder Ing achter de naam, maar gewoon de telefoon eens oppakken en te raden gaan bij landen waar watermanagement een prioriteit is lijkt me zelfs voor de gloednieuwe PM geen onoverkomelijke taak...
Die moet dat eerst via Skype van haar broer in Zandbakkia horen...... :cheesy:
En dan nog moet ze vervolgens toestemming aan Chalerm vragen :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: overstromingen in Chiang Mai

#4 Bericht door jumbo » woensdag 28 september 2011, 07:59

Ik weet dat het koren op je politieke molen was Ruud, maar in denk dat alle voorgaande kabinetten, regeringen en politici meer schuld aan hebben dan deze politieke maagd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: overstromingen in Chiang Mai

#5 Bericht door RuudThai » woensdag 28 september 2011, 08:10

jumbo schreef:Ik weet dat het koren op je politieke molen was Ruud, maar in denk dat alle voorgaande kabinetten, regeringen en politici meer schuld aan hebben dan deze politieke maagd
Ik heb het niet over schuld maar wel over haar politieke maagdelijkheid en haar geringe invloed op een krachtdadig beleid. Want ze is een leuke pitspoes maar de coureurs zitten toch in de rijdende Ferrari's en die maken het uit!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: overstromingen in Chiang Mai

#6 Bericht door jumbo » woensdag 28 september 2011, 08:19

RuudThai schreef:
jumbo schreef:Ik weet dat het koren op je politieke molen was Ruud, maar in denk dat alle voorgaande kabinetten, regeringen en politici meer schuld aan hebben dan deze politieke maagd
Ik heb het niet over schuld maar wel over haar politieke maagdelijkheid en haar geringe invloed op een krachtdadig beleid. Want ze is een leuke pitspoes maar de coureurs zitten toch in de rijdende Ferrari's en die maken het uit!
De pitspoezen voor haar hebben haar niet aangetoond hoe te werken, maw als de voorgaande regeringen de intentie hadden getoond het probleem stuctureel aan te passen en het niet als locale aangelegenheid te zien dan was het nu een niet zo uit de hand gelopen probleem geweest.
Heeft Yingunlucky niet teveel aan verknoeid...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: overstromingen in Chiang Mai

#7 Bericht door printen44 » woensdag 28 september 2011, 10:29

Je kan en mag de huidige regering niet verantwoordelijk houden voor de huidige wateroverlast. Alle voorgaande regeringen hebben veel beloofd, maar weinig gedaan. Goede adviezen van landen die weten hoe waterhuishouding in elkaar zit, werden afgeslagen. Vaak werden maatregelen genomen, die nog erger waren als de kwaal en de toestand verergerde.

Het enige wat je de huidige regering kan verwijten is dat de hulpverlening weinig of niets voorstelt. En het wateroverlast, daar hebbende armste mensen het meeste last van en die zijn alleen in verkiezingstijd belangrijk.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: overstromingen in Chiang Mai

#8 Bericht door RuudThai » woensdag 28 september 2011, 13:37

printen44 schreef:Je kan en mag de huidige regering niet verantwoordelijk houden voor de huidige wateroverlast. Alle voorgaande regeringen hebben veel beloofd, maar weinig gedaan. Goede adviezen van landen die weten hoe waterhuishouding in elkaar zit, werden afgeslagen. Vaak werden maatregelen genomen, die nog erger waren als de kwaal en de toestand verergerde.

Het enige wat je de huidige regering kan verwijten is dat de hulpverlening weinig of niets voorstelt. En het wateroverlast, daar hebbende armste mensen het meeste last van en die zijn alleen in verkiezingstijd belangrijk.
Ik hou de huidige regering ook niet verantwoordelijk. Als je even kijkt naar wat ik met rood heb aangegeven, bedoel ik slechts dat Yingluck NIETS zelfstandig zal mogen doen maar pas nadat vice-premier Chalerm Yubamrung EN broertje Thaksin hun zegen hebben gegeven.
Volgens mij is zetbaas Chalerm ook de echte machthebber na Thaksin die natuurlijk nummer 1 blijft. Zussie Yingluck is zijn pitspoes...... :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: overstromingen in Chiang Mai

#9 Bericht door prajak » woensdag 28 september 2011, 16:03

Ze kunnen er in dit land NERGENS iets van, water- en landschapsmanagement. Het is niet alleen water; water kun je beheersen met baggeren en dijken en overloop-landerijen. Met uiterwaarden, de ons zo bekende zomer- en winterdijk, maar wat doen de lui dan ? Die bouwen er huizen of leggen er velden met kool en tabak etc aan.

Landschapsmanagement wordt, als het er al is, kapot gemaakt door illegale houtkap en illegaal bouwen op plaatsen waar dat niet kan of mag. Natuurparken worden gesloopt. En als er dan water met modder omlaag komt dan heeft de overheid het gedaan. Terwijl de ambtenaren hun zakken hebben gevuld. Terwijl de vaak arme mensen puur uit nood een bos slopen, of de rijken puur uit winstbejag daar hun 'hutten' bouwen.

Het water is ook in extreme regenjaren te beheersen. Er zijn extra reservoirs nodig; als er veel water is moet je dat opslaan voor droge tijden. Maar ja, daar zit een lokaal belang (poen) of er ligt een begraafplaats (oei, gevoelig...) en dan gaat het niet door.

Dus blijft alles bij het oude. En ik woon op een heuvel....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: overstromingen in Chiang Mai

#10 Bericht door RuudThai » woensdag 28 september 2011, 16:12

prajak schreef: En ik woon op een heuvel....
Gevaarlijk! Als ze de bomen op de hellingen hebben gekapt kun je op een gegeven moment zo de Mekong in glijden..... En over een paar dagen komt er een grote orkaan vanaf de Filipijnen Vietnam en verder binnengezeild dus pas maar op! :shock: :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: overstromingen in Chiang Mai

#11 Bericht door prajak » woensdag 28 september 2011, 16:21

Dat wordt vastsjorren ! Alle hens aan dek dus. Mijn broer reist in Vietnam en ik mag hopen dat hij de lokale berichtgeving (dank aan Erwin Kroll...) in de gaten houdt. Het zal hier wel meevallen. Ben straks een week alleen thuis, dame gaat naar BKK en komt terug met moeder en kleinzoon, dus ik moet het dak zelf vasthouden.......

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”