Het weer in juli / augustus

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Het weer in juli / augustus

#16 Bericht door veeteetje » zondag 25 september 2011, 19:36

Als je de keus zou hebben tussen reizen in juli/augustus of december/januari wat zou hier dan de voorkeur zijn? Prijs etc. buiten beschouwing gelaten... het prijsverschil is "slechts" 225 euro per persoon op 4 weken... en ticket voor vlucht maakt nagenoeg niets uit.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Het weer in juli / augustus

#17 Bericht door Jeanette » zondag 25 september 2011, 22:02

Ten eerste zijn wij pre-pensionada's en dat is heel fijn. En mijn keus wordt niet door Thailand bepaald maar door het Nederlandse weer. Daardoor vind ik persoonlijk 's zomers naar Thailand gaan zonde van het geld en de lange vliegreis. Dus voor mij is het kerstspullen opruimen en bij terugkomst bloeien al bijna de narcissen. (en de tulpen Afra, ik had ze deze keer in oranje)

Zo gauw de feestdagen achter de rug zijn zakken de prijzen voor overnachtingen al weer. Bij weeronline was een advertentie van booking.com en daar zie ik nice beach hotel staan. €17,32, als dat per kamer is is dat heel goedkoop, is het p.p. dan is het duur. Maakt niet zoveel uit als je 2 of 3 nachten blijft maar wij zaten er 7 weken. Dat prijsverschil van jou van €225 .... nee onzin, dit is Thailand, €450,- per kamer, ik vraag me af waar je dat gevonden hebt joh? Dat is 650 baht per nacht duurder dan in de zomer? Zeker iets erg luxieus?

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Het weer in juli / augustus

#18 Bericht door Loe » maandag 26 september 2011, 07:59

Ben van de zomer 3 maanden in Thailand geweest, maar ik heb toch een voorkeur voor de wintermaanden. Zoals Jeanette al zegt de zomer is in nederland (soms) lekker vol te houden. De beste periode voor Thailand is eind oktober tot half maart. Hou je veel van strand dan zou ik februari mrt kiezen dan is het water lekker warm. Hou je veel van reizen dan is oktober tm jan beter niet te warm.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Het weer in juli / augustus

#19 Bericht door veeteetje » maandag 26 september 2011, 16:48

"Helaas" zijn wij zomers gebonden aan de bouwvak en 's winters aan de 3 weken met kerst en oud & nieuw. Daarbuiten kunnen we niet op vakantie. Ja, in de winter wel een weekje eerder... maar later terug dan einde vakantie gaat niet wegens opstarten van werken. Dus dat is wel lastig want we moeten altijd (zomers en winters) in de dure periode op vakantie anders waren we begin januari weg gegaan en begin februari terug gekomen maar dat zit er helaas niet in.

Qua verschil in kosten in juli/augustus en december/januari heb ik een vergissing gemaakt... het is bijna Eur 1.000,00 op 4 weken tijd. Wij gaan onze reis zoals het er naar uit ziet regelen via Thailand Online.nl
Daar hebben we het beste gevoel bij.

Vanmorgen is de definitieve beslissing gevallen en we gaan toch in december 2012. Waarschijnlijk vertrekken we op dinsdag 11 december en komen 4 weken later terug. Dat is nog in de laatste week van onze vakantie.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Het weer in juli / augustus

#20 Bericht door Jeanette » maandag 26 september 2011, 17:18

Ik ben heel benieuwd naar je bouwstenen. Maar ga je dat 15 maanden van te voren al vastleggen en aanbetalen?

Hier heb je mijn reis van 2008

http://reislog.riksja.nl/jeanette/

Het gekke is, je moet onderaan beginnen met lezen.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Het weer in juli / augustus

#21 Bericht door veeteetje » maandag 26 september 2011, 17:59

Ik zal morgen de bouwstenen even plaatsen; heb ze nu niet bij de hand.

We leggen in januari / februari eea vast, dat kan nog niet. Ik vind het nu ook nog te vroeg maar ben wel altijd een klein jaar van tevoren met reserveren.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Het weer in juli / augustus

#22 Bericht door veeteetje » dinsdag 27 september 2011, 13:50

Jeanette schreef:Ik ben heel benieuwd naar je bouwstenen. Maar ga je dat 15 maanden van te voren al vastleggen en aanbetalen?

Hier heb je mijn reis van 2008

http://reislog.riksja.nl/jeanette/

Het gekke is, je moet onderaan beginnen met lezen.
Hoi Jeanette, zoals beloofd de bouwstenen:
Easy Going Bangkok
The river and the railway
Avontuur in een notendop
Woudreuzen en meren

Tussendoor verblijven we voor een aansluiting van elke bouwsteen in diverse hotels in diverse plaatsen: Chiang Mai, Bangkok, Ayutthaya etc.

En we sluiten af met 10 nachten Koh Phangan.

Het enige dat vooral mijn man en ik eigenlijk ook wat `vervelend´ vinden is dat de hotels pas waar we verblijven bij ons pas bekend worden NA definitieve boeking. Dat willen we niet want we betalen veel geld voor een reis en willen dus ook van tevoren weten waar we terecht komen. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal en logisch...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Het weer in juli / augustus

#23 Bericht door Jeanette » dinsdag 27 september 2011, 21:45

Al deze bouwstenen heb ik ook gedaan. Een prachtreis gehad. Het is ideaal voor mensen die nog nooit in Thailand zijn geweest maar je blijft alleen wel uit je koffer leven en de transfers nemen meer tijd in beslag dan je lief is. Ik hoor zelden dat mensen op deze manier blijven reizen want op de bonnefooi reizen in Thailand is erg eenvoudig.

Dan zou ik me niet zo druk maken over de kamers op het tour gedeelte als je ergens 1 of 2 nachten blijft. Maar voor langer pikte ik het echt niet. Toe zeg, 15 maanden verder zit er echt nog niks vol hoor. Ik wordt steeds benieuwder wat jou dit nou gaat kosten incl. vliegreis. Die 1000 extra blijft als een vraagteken door mijn hoofd spoken.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Het weer in juli / augustus

#24 Bericht door veeteetje » woensdag 28 september 2011, 07:22

Jeanette, je hebt een PB.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”