Computer te koop

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Computer te koop

#1 Bericht door menan » woensdag 21 september 2011, 05:43

Ik ben verhuisd met 2 computers en 1 laptop. Ik heb een extra computer meegenomen omdat ik zeker wilde zijn van alle programma's die ik wilde gebruiken. Tevens wilde ik er 1 gebruiken als mediaplayer.
Nu, 2 maanden verder denk ik dat ik 1 computer niet nodig heb. voordat ik hier naar toe kwam heb ik alles vernieuwd. Alles hoogwaardig en zeer goede kwaliteit. Met W7 Ultimatum, NL versie. dit is echt een hele goede computer. Heeft er iemand belangstelling, neem dan even contact op via pb.
De prijs is rond de € 600,-. En hij zit vol met zeer bruikbare programma's, zoals afspelen van Blue Ray.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Computer te koop

#2 Bericht door printen44 » woensdag 21 september 2011, 09:40

Menam, met alle respect, maar 600 euro is ruim 25.000 baht. Voor die prijs heb ik een prima computer, nieuw, met een 17 inch flatscreen monitor, 3 jaar garantie, vol met allerlei programma's etc. En ze komen nog bij mij thuis alles installeren en komen na een paar dagen nog langs of alles prima werkt. Een goede PC koopt je al voor 13.000 baht, maar dan zonder monitor.

En mijn PC, in Thailand gekocht, heeft vrijwel alles in het Nederlands. De kosten: 21.000 baht inclusief 17 inch monitor, 3 jaar garantie, ingebouwde koeling op de processor, speciale transformator, geeft de PC de stroom, die de PC op dat moment nodig heeft, "stabilizer" en drie maanden gratis internet. Die drie maanden, daar maakte ik geen gebruik van. Veel te langzaam. [8)

Met andere woorden, 600 euro is misschien niet veel in Nederland, maar hier veel te duur.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Computer te koop

#3 Bericht door Jim » woensdag 21 september 2011, 09:49

ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat er in zit.
'hoogwaardig en goede kwaliteit' zegt niet veel in de computerwereld.

merk en type van de belangrijkste onderdelen wel.
wat voor moederbord, cpu, geheugen, hd of ssd, videokaart zit er in?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#4 Bericht door menan » woensdag 21 september 2011, 10:13

printen44 schreef:Menam, met alle respect, maar 600 euro is ruim 25.000 baht. Voor die prijs heb ik een prima computer, nieuw, met een 17 inch flatscreen monitor, 3 jaar garantie, vol met allerlei programma's etc. En ze komen nog bij mij thuis alles installeren en komen na een paar dagen nog langs of alles prima werkt. Een goede PC koopt je al voor 13.000 baht, maar dan zonder monitor.

En mijn PC, in Thailand gekocht, heeft vrijwel alles in het Nederlands. De kosten: 21.000 baht inclusief 17 inch monitor, 3 jaar garantie, ingebouwde koeling op de processor, speciale transformator, geeft de PC de stroom, die de PC op dat moment nodig heeft, "stabilizer" en drie maanden gratis internet. Die drie maanden, daar maakte ik geen gebruik van. Veel te langzaam. [8)

Met andere woorden, 600 euro is misschien niet veel in Nederland, maar hier veel te duur.

17# scherm kost natuurlijk niks. Kosten voor eventuele reparatie kosten natuurlijk ook niks. Maar wat is garantie? Waarop? Deze computer is getest en draait uitstekend. Ik zou er geen 600,- voor vragen wanneer de waarde niet rond de 1000, zou liggen. Het ligt aan het moederbord, processor, geheugen, programmatuur, extra koeling. Zit er allemaal nieuw in. Ik heb niet het idee dat computers zoveel goedkoper zijn hier. Tevens zit er een Ned versie van W7 Ultimate op. Daarnaast Microsoft Office 2010 (NL versie). Veel erg handige (prof) programma's. 4 mb Ramgeheugen. Extra harde schijf voor data. Tevens zit er een Acronis programma in die eenvoudig een backup kan terugzetten wanneer de computer crashed.
Maar voor die prijs kan ik er nog wel een VOIP-Telefoon Samsung SOHO solution met extra handset bij leveren.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#5 Bericht door menan » woensdag 21 september 2011, 10:18

Jim schreef:ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat er in zit.
'hoogwaardig en goede kwaliteit' zegt niet veel in de computerwereld.

merk en type van de belangrijkste onderdelen wel.
wat voor moederbord, cpu, geheugen, hd of ssd, videokaart zit er in?
Een SSD harde schijf zou natuurlijk iets te veel van het goede zijn voor die prijs. Het is een paradigit-computer. De onderdelen zijn allemaal vervangen door nieuwe hoge kwaliteitsprodukten. Ik houd niet van goedkope rommel. goedkoop is duurkoop. een vriend van mij heeft dat allemaal voor mij er in gezet.
Hij is niet aangesloten, dus kan ik er nu niet inkijken. Ik gebruik hem als mediaplayer in de slaapkamer, maar daar heb ik eigenlijk een echte kleine mediaplayer voor. diegene die er belangstelling voor heeft zal er zeker blij mee zijn.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Computer te koop

#6 Bericht door Mart » woensdag 21 september 2011, 12:27

Jim schreef:ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat er in zit.
'hoogwaardig en goede kwaliteit' zegt niet veel in de computerwereld.

merk en type van de belangrijkste onderdelen wel.
wat voor moederbord, cpu, geheugen, hd of ssd, videokaart zit er in?
Menan
een vriend van mij heeft dat allemaal voor mij er in gezet.
Die weet dan toch wat hij er in heeft gestopt
Tevens zit er een Ned versie van W7 Ultimate op. Daarnaast Microsoft Office 2010 (NL versie).
Met licentie ?

Ik heb wel belangstelling, maar wil geen kat in de zak kopen.
Aansluiten dus en kijken wat er inzit, want worden we het eens wil ik dat wonder wel zien functioneren.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#7 Bericht door menan » donderdag 22 september 2011, 02:32

Er zit ook nog een versie van Windows XP op.
Dus in het opstartmenu kun je kiezen tussen W7 Ultimate en Windows XP. Voor diegenen die nog niet met W7 kunnen werken. Tegen benzinevergoeding kom ik hem brengen en sluit ik hem aan en leg ik alles uit. Er zit een muis (gekleurde optische) en toetsenbord bij. Problemen? Geld terug. Ik wil geen gezeur.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Computer te koop

#8 Bericht door Mart » donderdag 22 september 2011, 04:19

Ik wil ook geen gezeur.
Dus de HAM vraag is, ........ met of zonder licenties :?:

Zonder licenties zijn de programma's illegaal en kunnen er geen updates plaatsvinden, dus .......
waardeloos. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Computer te koop

#9 Bericht door joepattaya » donderdag 22 september 2011, 08:38

Mart schreef:Ik wil ook geen gezeur.
Dus de HAM vraag is, ........ met of zonder licenties :?:

Zonder licenties zijn de programma's illegaal en kunnen er geen updates plaatsvinden, dus .......
waardeloos. :roll:
Punt is gemaakt: Computer in de aanbieding voor Euro 600
Geinteresseerd? Reageer via PB
Meer info? Reageer ook via PB
Te duur? Reageer dan niet.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Computer te koop

#10 Bericht door nbreeker » donderdag 22 september 2011, 11:26

Mart schreef:Ik wil ook geen gezeur.
Dus de HAM vraag is, ........ met of zonder licenties :?:

Zonder licenties zijn de programma's illegaal en kunnen er geen updates plaatsvinden, dus .......
waardeloos. :roll:
Ikzelf heb op mijn computer Windows XP prof.en in die 6 jaar dat ik hier woon heb ik 1 keer gehad dat Windows zei van je hebt een illegale copy,dus heb ik hem weg gebracht en nadien afkloppen geen last meer.
Ontvang ook updates geen probleem maar m'n zoon heeft een noteboek met windows 7 ook illegaal nu we kunnen doen wat we willen hebben al diverse keren het nummer veranderd maar als je update peilen ze je en zitten ze weer aan je broek.
Ik dacht van nu ik koop een legale versie en dan installeren we die op 2 computers hier in huis die staan 3 meter uit elkaar zelfs dat mag niet.
Zijn computer werkt nu weer maar update niet maar we hebben nu een computer technicien die eens in de zoveel tijd dat probleem oplost.
Voorheen kon je een programma op 3 computers kwijt maar ik denk vanwege de inflatie mr Gates dat niet meer goedvind. :happyno: :clap: :cheesy:

Have a nice day.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#11 Bericht door menan » donderdag 22 september 2011, 11:31

nbreeker schreef:
Mart schreef:Ik wil ook geen gezeur.
Dus de HAM vraag is, ........ met of zonder licenties :?:

Zonder licenties zijn de programma's illegaal en kunnen er geen updates plaatsvinden, dus .......
waardeloos. :roll:
Ikzelf heb op mijn computer Windows XP prof.en in die 6 jaar dat ik hier woon heb ik 1 keer gehad dat Windows zei van je hebt een illegale copy,dus heb ik hem weg gebracht en nadien afkloppen geen last meer.
Ontvang ook updates geen probleem maar m'n zoon heeft een noteboek met windows 7 ook illegaal nu we kunnen doen wat we willen hebben al diverse keren het nummer veranderd maar als je update peilen ze je en zitten ze weer aan je broek.
Ik dacht van nu ik koop een legale versie en dan installeren we die op 2 computers hier in huis die staan 3 meter uit elkaar zelfs dat mag niet.
Zijn computer werkt nu weer maar update niet maar we hebben nu een computer technicien die eens in de zoveel tijd dat probleem oplost.
Voorheen kon je een programma op 3 computers kwijt maar ik denk vanwege de inflatie mr Gates dat niet meer goedvind. :happyno: :clap: :cheesy:

Have a nice day.

Dan heb je het niet goed gedaan. Mijn W7 werkt op al mijn computers zonder problemen. Geen Bill Gates berichten. die krijg je alleen als je maar wat aanrommelt met illegale kopieën. Als je het goed doet is er niks aan de hand. Ik bedoel maar....

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Computer te koop

#12 Bericht door nbreeker » donderdag 22 september 2011, 12:07

Wat heb jij dan zo goed gedaan,en ik niet.Ik wil graag wat leren.Ik bedoel maar,wat bedoel je?
Mart vraagt je of je licenties heb maar dan antwoord je niet op dus neem ik aan dat die programma's van jou ook illegaal zijn en je er geen officieel nummer bij hebt.
Ik val je niet aan ik vertel alleen dat dat window7 dat ze hier in de computer winkel geinstalleerd hebben werkt voor een tijdje en dat nadat je aan het updaten bent je een boodschap krijg dat je een illegale versie heb.
Dat ik met windows xp geen last heb komt waarschijnlijk dat ze daar niet meer in geinteresseerd zijn. :asian22:

have a niceday.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Computer te koop

#13 Bericht door prajak » donderdag 22 september 2011, 14:18

Ik heb XP hier gekocht; de winkelier tevens techneut snapte er niks van dat ik 5 k baht wilde dokken maar gaf me een nieuwe en legale XP. Mooi, werkt fijn, automatisch updates. Totdat ik het laatste SP binnenkreeg en een week daarna de HD kapot ging. Goed, nieuwe HD, backup terugzetten, XP installen en wat bleek: illegaal.

De techneut erbij, BKK gebeld, en het antwoord: na het laatste SP wordt dat lange nummer gewijzigd (naam ? vraag me niet, ben een digibeet, iets met OEM ??) en dat nummer dat hoort bij de cd pakt dan niet meer. Het werd aan de telefoon gefikst en nu heb ik weer trouw mijn updates.

Dus dat kan ook nog..........

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Computer te koop

#14 Bericht door Harm » donderdag 22 september 2011, 16:25

prajak schreef:Ik heb XP hier gekocht; de winkelier tevens techneut snapte er niks van dat ik 5 k baht wilde dokken maar gaf me een nieuwe en legale XP. Mooi, werkt fijn, automatisch updates. Totdat ik het laatste SP binnenkreeg en een week daarna de HD kapot ging. Goed, nieuwe HD, backup terugzetten, XP installen en wat bleek: illegaal.

De techneut erbij, BKK gebeld, en het antwoord: na het laatste SP wordt dat lange nummer gewijzigd (naam ? vraag me niet, ben een digibeet, iets met OEM ??) en dat nummer dat hoort bij de cd pakt dan niet meer. Het werd aan de telefoon gefikst en nu heb ik weer trouw mijn updates.

Dus dat kan ook nog..........

SP ???
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Computer te koop

#15 Bericht door prajak » donderdag 22 september 2011, 16:58

Service pack.....

Ja, ik snap het, je denkt aan Emiel Roemer van de SP die vandaag een goeie beurt maakte in de 2e K maar in computertermen is SP een service pack......

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”