Computer te koop

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Computer te koop

#16 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 22 september 2011, 20:38

Zelfs met illegale windows versies kun je gewoon updaten.
Live your dream, don't dream your life.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#17 Bericht door menan » vrijdag 23 september 2011, 02:42

Een computer bestaat uit losse elementen die in elkaar gezet worden. Je kunt naar een shop gaan en zeggen die en die elementen wil ik er in hebben. Bij kant en klare computers ben je aangewezen op wat een shop voor een bepaalde prijs wil verkopen en stelt dus oo basis hiervan de computer samen. Mensen die iets meer verstand van computers hebben kopen veelal geen kant en klare computers, maar kijken naar waarvoor ze die willen gebruiken en zoeken dan de juiste elementen bij elkaar. Vaak in overleg met de shop. Een spelletjescomputer vraagt een ander samenstelling dan een kantoorcomputer. Wanneer mensen een computer upgraden bouwen ze in feite een nieuwe computer. Zorgvuldig samengesteld uit bewust gekozen elementen.
Zo is mijn computer opgebouwd voor snelheid en snel laden. Ik wilde een extra ventilator. Ik wilde 2 windowsystemen. W7 en Window XP. omdat mijn boekhoudprogramma alleen in XP kon werken. Ik wilde 2 HDD's. 1 voor de C-schijf en 1 HDD (1Terra)voor bestanden. Om in geval van nood een eenvoudige backup te kunnen maken.
Deze computer is dus in de volksmond 2e hands omdat ik de behuizing heb behouden, omdat deze voldeed aan wat ik wilde. In april heb ik dat gedaan en in mei heb ik een nieuwe gekocht. Dus daarom is de prijs zeker niet te duur. Van rond de 1000 naar 600, met een Voiptelefooncentrale en handset er bij. Ik gebruik nu een VOIP-telefoon om goedkoop van en naar Nederland te bellen. Heb gewoon mijn nummer in Apeldoorn gehouden. Dus mensen kunnen mij bellen en ik bel tegen lokaal Apeldoorns tarief. En zeer helder geluid. Alsof je in Nederland zit.

Let wel , dat wanneer je een kant en klare computer koopt dat je ook nog voor windows betaald. Meestal de eenvoudige versie. Dus 1000,- incl Windows. Mijn computer is excl Windows. De hoogste versie + XP is er bij opgezet en updates werken prima. De code zit er in. Tja, wat kan ik er nog meer van zeggen. Geen liefhebbers? Dan gaat het over.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Computer te koop

#18 Bericht door Harm » vrijdag 23 september 2011, 11:20

menan schreef:Een computer bestaat uit losse elementen die in elkaar gezet worden. Je kunt naar een shop gaan en zeggen die en die elementen wil ik er in hebben. Bij kant en klare computers ben je aangewezen op wat een shop voor een bepaalde prijs wil verkopen en stelt dus oo basis hiervan de computer samen. Mensen die iets meer verstand van computers hebben kopen veelal geen kant en klare computers, maar kijken naar waarvoor ze die willen gebruiken en zoeken dan de juiste elementen bij elkaar. Vaak in overleg met de shop. Een spelletjescomputer vraagt een ander samenstelling dan een kantoorcomputer. Wanneer mensen een computer upgraden bouwen ze in feite een nieuwe computer. Zorgvuldig samengesteld uit bewust gekozen elementen.
Zo is mijn computer opgebouwd voor snelheid en snel laden. Ik wilde een extra ventilator. Ik wilde 2 windowsystemen. W7 en Window XP. omdat mijn boekhoudprogramma alleen in XP kon werken. Ik wilde 2 HDD's. 1 voor de C-schijf en 1 HDD (1Terra)voor bestanden. Om in geval van nood een eenvoudige backup te kunnen maken.
Deze computer is dus in de volksmond 2e hands omdat ik de behuizing heb behouden, omdat deze voldeed aan wat ik wilde. In april heb ik dat gedaan en in mei heb ik een nieuwe gekocht. Dus daarom is de prijs zeker niet te duur. Van rond de 1000 naar 600, met een Voiptelefooncentrale en handset er bij. Ik gebruik nu een VOIP-telefoon om goedkoop van en naar Nederland te bellen. Heb gewoon mijn nummer in Apeldoorn gehouden. Dus mensen kunnen mij bellen en ik bel tegen lokaal Apeldoorns tarief. En zeer helder geluid. Alsof je in Nederland zit.

Let wel , dat wanneer je een kant en klare computer koopt dat je ook nog voor windows betaald. Meestal de eenvoudige versie. Dus 1000,- incl Windows. Mijn computer is excl Windows. De hoogste versie + XP is er bij opgezet en updates werken prima. De code zit er in. Tja, wat kan ik er nog meer van zeggen. Geen liefhebbers? Dan gaat het over.

Menan, er is / was een liefhebber genaamd Mart maar daar reageer je niet op. Dus niet de boel omdraaien.
Laatst gewijzigd door Harm op vrijdag 23 september 2011, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Computer te koop

#19 Bericht door Jim » vrijdag 23 september 2011, 12:07

en je hebt nog steeds niet verteld wat er in zit ;)

hier een voorbeeldje van wat er in een computer tka advertentie moet staan:
Beschrijving

Intel Core2Quad Q8200 2.33Ghz
Sapphire AMD Radeon HD5770 1GB
500GB HDD
DVD Brander van LG
OCZ modXstream 600watt (crossfire waardig)
MSI p45 platinum (crossfire waardig)
4GB DDR2 van GeIL
nieuwe Zalman koeler

Vraagprijs € 450,-
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Computer te koop

#20 Bericht door prajak » vrijdag 23 september 2011, 15:32

Als het spul in die PC van westerse kwaliteit is dan lijkt de prijs me een koopje. Zelfs al zijn het 'maar gebruikte spullen' dan is de westerse kwaliteit beter dan wat je hier koopt.

Ik ben geen kandidaat, ik heb een goed werkende PC maar alles er in is al eens vervangen, het systeembord al vaker zelfs. Thaise kwaliteit, zeg ik dan maar. Ik heb de PC ook ontdaan van een van de zijkanten voor wat extra koeling in dit hete land.

Mocht ik er een bijkopen dan is die voor de dame en die zit er niet uren per dag achter dus dan is een eenvoudiger ding goed genoeg. Maar ook dan ga ik niet naar de winkel maar laat een techneut dat in elkaar flansen, een winkeltje waar je struikelt over de rommel, oude voedingen, oude schermen, lege PC kasten, de duvel en zijn moer ligt er op PC gebied en daar koop ik de spullen en daar vertrouw ik die meneer ... en al die mooie winkels niet.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#21 Bericht door Pieter » vrijdag 23 september 2011, 15:47

prajak schreef:Als het spul in die PC van westerse kwaliteit is dan lijkt de prijs me een koopje. Zelfs al zijn het 'maar gebruikte spullen' dan is de westerse kwaliteit beter dan wat je hier koopt.

Ik ben geen kandidaat, ik heb een goed werkende PC maar alles er in is al eens vervangen, het systeembord al vaker zelfs. Thaise kwaliteit, zeg ik dan maar. Ik heb de PC ook ontdaan van een van de zijkanten voor wat extra koeling in dit hete land.

Mocht ik er een bijkopen dan is die voor de dame en die zit er niet uren per dag achter dus dan is een eenvoudiger ding goed genoeg. Maar ook dan ga ik niet naar de winkel maar laat een techneut dat in elkaar flansen, een winkeltje waar je struikelt over de rommel, oude voedingen, oude schermen, lege PC kasten, de duvel en zijn moer ligt er op PC gebied en daar koop ik de spullen en daar vertrouw ik die meneer ... en al die mooie winkels niet.
Hoezo er zijn ook merk artikelen hier te koop

Voor thuis gebruik vorig jaar gekocht een PC (HP/Compaq) prijs 7990 THB (zonder scherm dus voor 4150 THB een samsung breedbekkikker scherm.

Net als met auto's als je gewoon van a naar b wilt is bijna elke auto tegenwoordig ok (behalve chinese misschien)

Ja als je de hele dag zit te gamen met een helm op en je kamer omgebouwd hebt tot een cockpit van een boeing voor je
vlucht simulator zou ik voor solidstate drive gaan

anders is het misschien een Mac omdat die mooier is

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Computer te koop

#22 Bericht door Jim » vrijdag 23 september 2011, 15:58

prajak schreef:Als het spul in die PC van westerse kwaliteit is dan lijkt de prijs me een koopje. Zelfs al zijn het 'maar gebruikte spullen' dan is de westerse kwaliteit beter dan wat je hier koopt.
westerse kwaliteit? :giggle:

alles wordt in china gemaakt.
ook alle apple meuk.

het is met de gegeven informatie onmogelijk te beoordelen of de prijs een koopje is.
Pieter schreef:Voor thuis gebruik vorig jaar gekocht een PC (HP/Compaq) prijs 7990 THB
ook dat zegt niet veel, behalve dat hp, compaq e.d. allerlei goedkope rommel gebruiken om de prijzen te drukken.
mensen kijken voornamelijk naar het stikkertje op de kast en dat stikkertje is er gewoon door een lief klein onderbetaald chinees meisje opgeplakt.

mensen die een mac kopen en geen profesioneel musikant of grafisch ontwerper zijn, hebben een gaatje in hun hoofd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Computer te koop

#23 Bericht door prajak » vrijdag 23 september 2011, 16:22

Nee, dat geloof ik niet. Er is spul en er is spul. Daarom zijn er ook verschillen in prijs. En dat het in China in elkaar gepeuterd is zegt niets over de kwaliteit. Het gaat om wie het heeft gemaakt en wat voor rommel ze er in hebben gestopt, of niet.
.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Computer te koop

#24 Bericht door Jim » vrijdag 23 september 2011, 16:39

e tijden dat er in china alleen zaken 'in elkaar gepeuterd' werden liggen ver achter ons.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Computer te koop

#25 Bericht door mooatje » vrijdag 23 september 2011, 18:39

Jim schreef:en je hebt nog steeds niet verteld wat er in zit ;)

hier een voorbeeldje van wat er in een computer tka advertentie moet staan:
Beschrijving

Intel Core2Quad Q8200 2.33Ghz
Sapphire AMD Radeon HD5770 1GB
500GB HDD
DVD Brander van LG
OCZ modXstream 600watt (crossfire waardig)
MSI p45 platinum (crossfire waardig)
4GB DDR2 van GeIL
nieuwe Zalman koeler

Vraagprijs € 450,-
Zolang je niet over deze(minimum)gegevens beschikt is alle gezeur over prijs zinloos.Voor deze prijs koop je nu al laptops met een moderne(dit jaar)i3 processor.Een goeie 100€ meer en je hebt een i5.
Als je dan bekijkt dat een toren goedkoper is dan een laptop dan moet je ook meer krijgen.
Waar is die pc voor geschikt?Wil je enkel op internet,neem dan een simpele laptop met een goede internet verbinding:b/g/n.

Wil je film of fotobewerking uitvoeren als hobby dan heb je zeker meer specificaties nodig.
Voor die prijs,hier gevraagd koop je een deftige nieuwe.Is die pc beter dan moet je als kandidaat koper over meer gegevens beschikken.
Je koopt geen kat in een zak.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Computer te koop

#26 Bericht door nbreeker » zaterdag 24 september 2011, 01:36

prajak schreef:Nee, dat geloof ik niet. Er is spul en er is spul. Daarom zijn er ook verschillen in prijs. En dat het in China in elkaar gepeuterd is zegt niets over de kwaliteit. Het gaat om wie het heeft gemaakt en wat voor rommel ze er in hebben gestopt, of niet.
.
Nu Prajak computers is Jim zijn gebied en volgens mij weet hij waar hij over praat,en zoals hij zegt die tijd dat ze maar wat aanpeuterde in China is lang vervlogen tijd.

Ik heb de eer gehad 2 jaar geleden nog een klus te doen in China nu ik keek m'n ogen uit zo modern.
En de tijd dat je een computer in elkaar kon sleutelen van een berg rommel en dan denken dat het werkt kan je ook wel vergeten.De techniek gaat zo snel dat is bijna niet bij te fietsen.

En de zijkanten van je computer afhalen is ook niet zo handig je verstoort de luchtstroom van je koeler.
Je computer wordt warm en trekt op die manier een berg stof aan en wordt hij nog warmer. :happyno:

have a nice day.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Computer te koop

#27 Bericht door nbreeker » zaterdag 24 september 2011, 01:39

Wouter_Udon schreef:Zelfs met illegale windows versies kun je gewoon updaten.
Ik geloof je maar ik krijg het met W7 niet voor elkaar het werkt een paar dagen en dan trekt windows weer aan de bel.En hoe vaak kan je het nummer veranderen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Computer te koop

#28 Bericht door Jim » zaterdag 24 september 2011, 16:28

zolang je windows update kb971033 niet installeert, kan je zonder problemen updaten.
hij moet dan wel al gevalideerd zijn.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Computer te koop

#29 Bericht door mooatje » zaterdag 24 september 2011, 19:49

Jim schreef:zolang je windows update kb971033 niet installeert, kan je zonder problemen updaten.
hij moet dan wel al gevalideerd zijn.

Nooit zomaar updates automatisch laten installeren als niet alles legaal is.Eerst informatie ontvangen en dan ZELF beslissen wat gedownload en geïnstalleerd wordt.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Computer te koop

#30 Bericht door menan » woensdag 26 februari 2014, 16:37

Een beetje laat,maar hij staat nog ongebruikt. Wel nieuw moederbord en opnieuw geïnstalleerd. Nog iemand belangstelling. Hogere middenklasse desktop. 10.000 baht als dat ok is.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”