"Tea money" voor scholen moet transparanter

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: "Tea money" voor scholen moet transparanter

#16 Bericht door vleespet » vrijdag 16 september 2011, 16:14

Het is een beetje voorbarig om nu al kritiek te hebben,de huidige regering is nog maar net begonnen,en zoals iemand hier al heeft aangegeven loopt het beleid in elkaar over.
Volgend jaar om deze tijd zou je kunnen beoordelen hoe het huidige regeringsbeleid uitpakt.

Printen hoewel jouw berichten over het algemeen goed onderbouwd zijn wil ik je er toch op wijzen dat de cijfers uit de pers cijfers zijn met een grote dosis politieke voorkeur.
Een mooi voorbeeld daarvan is de huidige miljoenen nota,de telegraaf brengt met hun bekende schreeuwteksten dat de regering aan nivelering doet,vervolgens staat heel rechts Nederland te schreeuwen dat de plannen te links zijn.
In feite is er van nivelering geen sprake maar wordt de pers gebruikt om een bepaald beeld te creëren,hetzelfde gebeurt in Thailand.
Thaksin heeft Thailand al eens eerder uit de financiële malaise gehaald,dacht je nou heus dat hij zulke economische blunders gaat maken als in de pers wordt voorgesteld?

Neem die cijfers uit de pers maar met een korreltje zout en geef volgend jaar om deze tijd je oordeel,voordat je kritiek geeft moet je ze wel eerst de tijd gunnen om te regeren.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: "Tea money" voor scholen moet transparanter

#17 Bericht door RuudThai » vrijdag 16 september 2011, 16:36

vleespet schreef:Neem die cijfers uit de pers maar met een korreltje zout en geef volgend jaar om deze tijd je oordeel,voordat je kritiek geeft moet je ze wel eerst de tijd gunnen om te regeren.
Volgend jaar om deze tijd? Dat halen ze niet; tegen die tijd regeert generaal Prayuth Chan-ocha het land met een militaire junta....Dankzij Mevrouw "Na Kah" en haar partij die zo nodig broer Thaksin terug wilden halen wat niet gepruimd werd door het leger [|( [|( [|( .
En vleespet, het is niet alleen de Thaise pers die de plannetjes van Pheu Thai bekritiseert, maar ook internationale media en bekende economen zien er geen heil in.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "Tea money" voor scholen moet transparanter

#18 Bericht door printen44 » vrijdag 16 september 2011, 18:17

Vleespet, ik haal de cijfers uit de bijlage die over zaken doen in Thailand en de wereld. Artikelen die geschreven worden door journalisten en op de voorpagina verschijnen, neem ik met een korreltje zout. Maar als economen, van bekend staande universiteiten, economen van de NGO's en als analisten, die geen enkele band met de krant of de Democraten hebben, aangeven, dat de nieuwe regering bezig is om de schuldenlast van Thailand behoorlijk te verzwaren en als men uitgaven wilt gaan doen, die geen enkele dekking hebben, dan neem ik dat voor waar en onderbouwd aan. Voronai Vanijaka is zo'n voorbeeld van een onafhankelijke columnist. Hij spaart niemand, Phue Thai niet, maar ook de Democraten niet.

Het zijn niet de politici van de oppositie, die hevige kritiek hebben, maar de mensen die er, naar mijn mening, een beetje verstand van hebben. Want de oude regering heeft natuurlijk ook wel wat boter op haar hoofd.

Wat ik doe is gewoon de verkiezingsbeloftes naast de daadwerkelijke uitvoering ervan leggen. Plus wat men beweerde over de kosten in de verkiezingsstrijd en wat men daadwerkelijk aan kosten zal hebben. En beide, verkiezingsbeloftes en geraamde kosten, tegenover de werkelijkheid wijken hemelsbreed af .

Op punten waar de Democraten een beter economisch beleid hadden zullen ze zeker veel kritiek hebben, maar als je goed alles lees, dan is de kritiek eigenlijk niet over de economie, maar over de amnestie van Thaksin etc. etc.

Ik ben geen voorstander van zowel de Democraten als de Phue Thai of zijn voorgangers. Want allen hadden en hebben alleen hun eigen belang voor ogen en niet van de bevolking. De geschiedenis leert ons dat zeker.

Onder zowel de Democraten als de Thai Rak Thai en de PPP, bleef de arme bevolking arm en werd het rijke deel van de bevolking rijker. En nu onder de Phue Thai is dat hetzelfde liedje.

Ik luister niet naar de beloftes van politici, die zijn niets waard. Ik kijk alleen naar de resultaten en het begin van een ommezwaai ten goede en die zie ik echt niet in de nieuwe regering. Althans niet ten goede van de 80% van de bevolking van Thailand, die niet vermogend is.

De regering met al haar ministers, onder-ministers, onder-onder-minsters zijn familie van elkaar of hebben nauwe zakelijke banden met elkaar. Dat was trouwens ook onder Thaksin en onder Abjisit.

Veranderingen op politiek gebied kan alleen in Thailand mogelijk worden als vriendjespolitiek, zakkenvullerij en nepotisme verdwijnt en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

In een ingezonden brief van de Bangkok Post staat dat de kinderen al op jonge leeftijd leren dat steekpenningen je ver kan brengen, dit i.v.m. met het legaliseren van steekpenningen aan leraren en schoolhoofden. Men leert dat corruptie en zakkenvullerij een positieve inbreng heeft op hun leven. En dat legaliseren komt van een regering die stelt dat ze de belangen van de arme bevolking, hoog in het vaandel hebben. Zo hoog, dat ze het vaandel niet eens meer zien.

Ik vergelijk nooit de politiek van Thailand met de politiek van Nederland, omdat dat twee werelden apart zijn. Hoeveel kritiek ik ook de de Nederlandse coalitie-regering heb.

Het slaafs volgen van een politieke partij of politieke leider was nooit aan mij besteed. "Right or wrong, its my country" is een achterhaalde leuze.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”