Consumentenreisgids sep/ok: Bangkok als stedentrip

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Consumentenreisgids sep/ok: Bangkok als stedentrip

#1 Bericht door pong » zondag 04 september 2011, 10:58

In deze uitgave van de consumentenbond staat een artikel van 4 blz over de stad Bangkok als stedenbestemming. Alle bekende vaste punten staan er heel kort wel in. Een wat vreemde verzameling hoteltips: the ROSE staat gezusterlijk naast enkele designhotels voor de yup-achtige jetsetter. Rijden per tukx2 wordt niet echt afgeraden, maar wel ontmoedigd. Wat vreemde prijzen soms, maar ach de 1e keer toerist weet niet beter. Lijkt me zo rond helf/eind 2010 geschreven, vanwege de ontbrekende nieuwtjes van nadien.
Maar het rare: ik kreeg na even denken het gevoel dat het niet gebaseerd is op eigen bezoek van een echte journalist, maar een samenraapsel van wat vragen gestort op enkele fora, m.n.. wereldwijzer (daar heeft die gids sinds paar maanden een soort overeenkomst mee) en wat daar voor reacties op kwamen.
En dat terwijl ik ze enkele maanden terug heb beknord door te melden dat hun ''research'' over taxi's vanaf airports (o.a. BKK-advies toen: make een deal!) niet klopte en dat ze dat simpeltjes zouden kunnen checken d.m.v. die fora.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Consumentenreisgids sep/ok: Bangkok als stedentrip

#2 Bericht door Duncan » zondag 04 september 2011, 13:33

Ach, niets mis met reisgidsen, zolang die reisgidsen maar geen reisleiders worden en de toerist er blind op vaart. De Lonely Planet bijvoorbeeld, daar kom je alleen als "attractie" of "do" in als er geld wordt betaald, zo niet, besta je gewoon niet.
Voordeel is wel dat als je blind op die reisgidsen vaart je ook niet weet wat je mist/tekort komt :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”