Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#1 Bericht door Duncan » vrijdag 26 augustus 2011, 00:20

De afgelopen paar keer ben ik mijn verblijf in Thailand steeds in Banglamphu begonnen, vanaf het vliegveld simpel 20-30 minuten met de taxi en dan ergens een hotelletje op een minuut of 10 lopen van Khao San Road. Nu kennen we Banghlamphu zo ondertussen wel ( inclusief bezienswaardigheden ) en willen we wel eens wat anders.
Chinatown ken ik ook wel redelijk, verder is BKK voor mij - en de vrouw - een grote witte vlek ( op de verplichte bezienswaardigheden na ). Heb eerder in Hotel Bayoke ( met de Tower ) getukt, maar ik wil eigenlijk eens een ander deel van BKK leren kennen.
Hebben jullie suggesties voor bepaalde hotels in bepaalde stadsdelen tot ongeveer 3 kwartier met de taxi vanaf Suvarnabhumi?
Prijsidee 6-800 baht. Airco mag, hoeft niet ( de lucht is toch rot in BKK ), hot shower mag, hoeft ook niet, kabel tv boeit me ook niet ( want zij heeft de "liemoot" toch de hele tijd vast ), gewoon een leuk stekkie buiten de toeristengebieden met voldoende lokale eet- en drinkgelegenheid en bezienswaardigheden ( lokale markten, winkeltjes, musea, tempels, wat dan ook.
Merci alvast.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#2 Bericht door elst99 » vrijdag 26 augustus 2011, 06:08

Kijk is bij Agoda in de buurt van Nana skytrain station Sukumvit, vandaar kun heel Bangkok bereiken. Je kunt t.w, met de citylijn vanaf het vliegveld naar het centrum van Bangkok en daar neem je een taxi, geen files en voor 45 Bht.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#3 Bericht door Pieter » vrijdag 26 augustus 2011, 09:22

elst99 schreef:Kijk is bij Agoda in de buurt van Nana skytrain station Sukumvit, vandaar kun heel Bangkok bereiken. Je kunt t.w, met de citylijn vanaf het vliegveld naar het centrum van Bangkok en daar neem je een taxi, geen files en voor 45 Bht.
het verwonderd mij altijd dat mensen 12000 km vliegen op hier voor 15 euro te willen overnachten per persoon is
dat dus 7 en een halve euro

als je een hond in een kennel doet in NL ben je al 11 euro minimaal kwijt

Nee laat die Thais vooral lekker arm dan hebben we meer geld over voor tja waarvoor eigenlijk


maar goed ieder zijn meug en je bent een Ollander of je bent het niet.



Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#4 Bericht door Duncan » vrijdag 26 augustus 2011, 10:28

Dank Elst99, ik ga er eens op Googlen. [|)

Pieter, heb je ook nog nuttige informatie of moet je gewoon een beetje stoom afblazen?

Fyi, we blijven maximaal 2/3 nachten in Bangkok en gebruiken het hotel alleen om te slapen/douchen/spullen te dumpen ( en ik omdat ik na die vlucht niet meteen naar Loei door wil rammen, zolang ze nog niet zelf naar het vliegveld durft te rijden ). De rest van mijn 3-maanden stay komt de Thai ( de niet-toeristisch ingestelde ) helemaal niets te kort...

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#5 Bericht door unforgiven » vrijdag 26 augustus 2011, 10:39

http://www.hoteldebangkok.com/hotel-bangkok/home/th

Een vriend verblijft daar momenteel..belde mij erover , nabij city airport link....wel iets boven je budget..
There is only one road in life, the hard road.....

Theo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 04 juni 2011, 15:02

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#6 Bericht door Theo » vrijdag 26 augustus 2011, 12:09

Het white palace hotel, gelegen in prathunam op loopafstand van BTS station is een leuk hotel welke voldoet aan jouw wensen (prijs via agoda rond de 1000 bath) in dezelfde prijsklasse ligt het best bangkok house.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#7 Bericht door Duncan » vrijdag 26 augustus 2011, 12:17

Unforgiven, dat is toch in de buurt van Samsen Road ( dus bij Banghlamphu )?
Probleem is dat wanneer ik 1500+ Baht voor een kamer neertel en 250 baht p.p. aan eten ik slaande ruzie krijg met de vrouw. Het is een plattelandsmeid die alles in Bangkok veel te duur vindt, vies, druk, heet, eten zeer matig, dus dan moet je wat compromissen sluiten. :Whistle:

Edit: Theo, merci. Zou trouwens voor het eerst zijn dat we vooraf boeken. Meestal is het zo dat als we ergens komen en we een hotel zien dat binnengaan en als het bevalt blijven we, zo niet, gaan we verder als we niet moe zijn, als we dat wel zijn vertrekken we de volgende dag weer, op zoek naar iets beters. 8-)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#8 Bericht door elst99 » vrijdag 26 augustus 2011, 12:53

Kijk is bij: Agoda "Royal View Garden" net achter het "King Power", wij gaan daar ook vaak heen, is vlak bij Democracy Monument, waarvan alle busjes vertrekken naar de verschillende regio's, goede kamers, uitgebreid ontbijtbuffet voor +/- 1250 Bht. Je kan dan alle kanten op! Zelfs lopend naar Pratunam en per bus naar Banglamphu en Chinatown. Allerlei restaurantjes in de omg. Kamer met AC koelkast en kluisje. Wij zijn daar graag!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#9 Bericht door Mart » vrijdag 26 augustus 2011, 13:20

Hier moet je wat kunnen vinden:

http://bangkokguesthouse.net/
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#10 Bericht door Duncan » zondag 28 augustus 2011, 00:39

Dank voor de suggesties, allemaal.
We zijn eruit, we pitten even buiten Bangkok in Samut Prakan.
Is niet al te ver van Suvarnabhumi, en volgens de vrouw is het er erg mooi, "like holiday".

http://en.wikipedia.org/wiki/Samut_Prakan_Province

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#11 Bericht door unforgiven » zondag 28 augustus 2011, 09:59

Duncan schreef:Unforgiven, dat is toch in de buurt van Samsen Road ( dus bij Banghlamphu )?
Probleem is dat wanneer ik 1500+ Baht voor een kamer neertel en 250 baht p.p. aan eten ik slaande ruzie krijg met de vrouw. Het is een plattelandsmeid die alles in Bangkok veel te duur vindt, vies, druk, heet, eten zeer matig, dus dan moet je wat compromissen sluiten. :Whistle:

Edit: Theo, merci. Zou trouwens voor het eerst zijn dat we vooraf boeken. Meestal is het zo dat als we ergens komen en we een hotel zien dat binnengaan en als het bevalt blijven we, zo niet, gaan we verder als we niet moe zijn, als we dat wel zijn vertrekken we de volgende dag weer, op zoek naar iets beters. 8-)

Nabij Pratunam, een favoriete area in Bangkok, vele goedkope goede restaurantjes....
There is only one road in life, the hard road.....

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Suggesties leuk en betaalbaar hotel in Bangkok

#12 Bericht door joepattaya » maandag 12 september 2011, 02:05

Duncan schreef:Unforgiven, dat is toch in de buurt van Samsen Road ( dus bij Banghlamphu )?
Probleem is dat wanneer ik 1500+ Baht voor een kamer neertel en 250 baht p.p. aan eten ik slaande ruzie krijg met de vrouw. Het is een plattelandsmeid die alles in Bangkok veel te duur vindt, vies, druk, heet, eten zeer matig, dus dan moet je wat compromissen sluiten. :Whistle:

Edit: Theo, merci. Zou trouwens voor het eerst zijn dat we vooraf boeken. Meestal is het zo dat als we ergens komen en we een hotel zien dat binnengaan en als het bevalt blijven we, zo niet, gaan we verder als we niet moe zijn, als we dat wel zijn vertrekken we de volgende dag weer, op zoek naar iets beters. 8-)
Simpel dus.......het maakt jouw allemaal niet zoveel uit, behalve de lokatie dan. Laat je vrouw het dan maar oplossen. Krijgt ze niets geboekt, boek dan een lekker 'luxe' en betaalbaar hotel; heeft ze ook niets meer te klagen.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”