Bedankt

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: maandag 20 september 2010, 19:10
Locatie: Nakhon Ratchasima

Bedankt

#1 Bericht door eltoro53 » vrijdag 05 augustus 2011, 10:17

Heb inmiddels motor bedankt voor de moeite.
Hoe verwijder je overigens berichten?
Laatst gewijzigd door eltoro53 op woensdag 31 augustus 2011, 02:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 05 augustus 2011, 14:36

eltoro53 schreef:Ben op zoek naar een motor of scooter, wel met groene boek.
Korat of omgeving.
Wel, probeer het eens bij de plaatselijke brommerboer!
Wij hebben vorige week voor onze dochter een Honda Wave 110 gekocht en die kostte 41.000 baht inclusief een rits cadeautjes als 2 helmen, verzekering, ventilator en soeppan.
Dit is het gewone brommermodel maar ze hadden ook een nieuw type, de Honda Scoopyi, en dat is een scootermodel. Kostte tussen de 49.000 en de 55.000 baht, afhankelijk van de uitvoering. En op dat bedrag kun je nog wel wat korting bedingen als je contant betaalt, of zoals wij, in 3 termijnen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#3 Bericht door Ashley » vrijdag 05 augustus 2011, 15:19

Zo een scoopy heeft mijn vriendin vorige maand gekocht voor 45000 bath.

Ik weet niet of ze er nog extra's bij heeft gekregen voor die prijs.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#4 Bericht door yandre » vrijdag 05 augustus 2011, 15:35

je kan eens kijkken op bath sold .com
staan diverse motors te koop diverse
prijs klases.
van 125 cc tot 1200 cc met garantie
bij de handelaar met groene boek alles geregeld
maar ook particulier diverse

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#5 Bericht door prajak » vrijdag 05 augustus 2011, 16:17

Eltoro, moet het een nieuwe zijn ?

Gebruikersavatar
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: maandag 20 september 2010, 19:10
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#6 Bericht door eltoro53 » zondag 07 augustus 2011, 04:24

Hallo,

Nee het hoeft geen nieuwe te zijn, en ik ben eigenlijk ook meer op zoek naar een motor dan naar een scooter. Zoals ik al zei ben 125 kilo ruim en 186 dus niet echt voor zo'n scooter. Een 400 cc Honda had ik gezien, maar het is moeilijk om er een te vinden met groene boek. De prijs mag ook wat hoger zijn tot zo'n 100.000. Weet trouwens niet goed wat zo'n groen boek inhoudt en waarom je die moet hebbenh. Ik woon nu in Korat en er is me verteld dat er erg veel politie controle is, wat ik al heb ondervonden toen ik met mijn Isuzu door het rood reed en 400 baht moest betalen. Maar er wordt gezegd dat je bijvoorbeeld in Khon kaen wel zonder kunt rijden omdat er daar niet gecontroleerd wordt. Er staat op Baht sold zo'n motor helemaal gereviseerd voor 100.000 baht ik heb er wel zin in en er staat klaar om te reiden belasting betaald, maar wel weer zonder boed kan ik dan rijden of niet? Ik snap er niks meer van, wie legt het me uit?

Als iemand een tweedehandse motor weet mag ie me ook bellen, ik ben vandaag in Khon kaen en omgeving!! 0880150281.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#7 Bericht door nbreeker » zondag 07 augustus 2011, 05:11

eltoro53 schreef:Hallo,

Nee het hoeft geen nieuwe te zijn, en ik ben eigenlijk ook meer op zoek naar een motor dan naar een scooter. Zoals ik al zei ben 125 kilo ruim en 186 dus niet echt voor zo'n scooter. Een 400 cc Honda had ik gezien, maar het is moeilijk om er een te vinden met groene boek. De prijs mag ook wat hoger zijn tot zo'n 100.000. Weet trouwens niet goed wat zo'n groen boek inhoudt en waarom je die moet hebbenh. Ik woon nu in Korat en er is me verteld dat er erg veel politie controle is, wat ik al heb ondervonden toen ik met mijn Isuzu door het rood reed en 400 baht moest betalen. Maar er wordt gezegd dat je bijvoorbeeld in Khon kaen wel zonder kunt rijden omdat er daar niet gecontroleerd wordt. Er staat op Baht sold zo'n motor helemaal gereviseerd voor 100.000 baht ik heb er wel zin in en er staat klaar om te reiden belasting betaald, maar wel weer zonder boed kan ik dan rijden of niet? Ik snap er niks meer van, wie legt het me uit?

Als iemand een tweedehandse motor weet mag ie me ook bellen, ik ben vandaag in Khon kaen en omgeving!! 0880150281.
Geen moter zonder groen boek kopen,geen boek geen nummerplaat,het boek houd in dat deze moter of scooter ingevoerd is in Thailand en dat er belasting op betaald is.
Het is het eigendoms bewijs van de moter,veel farangs zijn al gepakt en hebben alsnog de invoerbelasting moeten betalen en dan is het nog een hele klus om een nummerplaat te bemachtigen.Ze worden steeds wijzer in Thailand en ze vinden het heerlijk als ze je aan houden en je hebt geen nummerplaat of een valse en geen boek.
Als je een 2de hands moter wil kopen neem dan de tijd als je effe vlug een moterfiets koop dan heb je geheid problemen.Maar zoals een Thai zegt "up to you"ik wil je alleen maar waarschuwen het zijn tenslotte jou centen.
Er zijn hier in Udon zat motoren te koop.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#8 Bericht door nbreeker » zondag 07 augustus 2011, 05:54

Trouwens een Honda PCX kan jou makkelijk dragen hoor en is verdomd handig in het verkeer 125 cc injectie,kost ongeveer 70,000 bath nieuw heb je boek verzekering alles,en niet om de haverklap naar de monteur.Als ik jou was ging ik een keer proefrijden op zo'n pcx.Ik heb ook jou gewicht en lengte en ik rij zelf op een Yamaha 135 cc X1R en dat gaat prima,had hier voor een Honda 700 maar heb liever m'n X1R.
Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#9 Bericht door Luc » zondag 07 augustus 2011, 07:01

het gaat niet om een verkeersboete,
maar de pest hebben van een deftig accident te maken en dan niet inorde zijn.
Kan je zakken vol geld, en of jaren bak kosten.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#10 Bericht door driver » zondag 07 augustus 2011, 09:27

Luc schreef:het gaat niet om een verkeersboete,
maar de pest hebben van een deftig accident te maken en dan niet inorde zijn.
Kan je zakken vol geld, en of jaren bak kosten.
In thailand is alles af te kopen toch ?

Green book is ook wel via via aan te komen begreep ik inmiddels via iemand in Sung Noen en uiteraard tegen lagere prijs of het boekje dan identiek is aan een originele weet ik niet want ik heb er geen gebruikt van gemaakt wat ik wel weet dat er veel patje poser farangs rondrijden op o.a Harleys / BMW opgebouwd uit gejat spul en met nagemaakte papieren en nooit ergens last mee hebben tijdens controles oid.
Vraag me niet naar bron of referenties want ik ben geen klikratje :happyno:

mgr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#11 Bericht door prajak » zondag 07 augustus 2011, 10:20

"...In thailand is alles af te kopen toch ?..."

Misschien als je een arme Thai omver rijdt die genoegen neemt met 5 k baht. Rij je mij omver kan je dat een nieuwe heup kosten, de oude "nieuwe" moet er dan uit, en dan dok je een miljoen baht.

Bij een aanrijding betaal je ook het dagloon van de beschadigde persoon. Dus, hou je aan de regels. Een motor/auto zonder groen boek is een probleem van de persoon die de rommel verkoopt en die mag het oplossen.

We hebben het hier eerder over gehad.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#12 Bericht door nbreeker » zondag 07 augustus 2011, 11:04

driver schreef:
Luc schreef:het gaat niet om een verkeersboete,
maar de pest hebben van een deftig accident te maken en dan niet inorde zijn.
Kan je zakken vol geld, en of jaren bak kosten.
In thailand is alles af te kopen toch ?

Green book is ook wel via via aan te komen begreep ik inmiddels via iemand in Sung Noen en uiteraard tegen lagere prijs of het boekje dan identiek is aan een originele weet ik niet want ik heb er geen gebruikt van gemaakt wat ik wel weet dat er veel patje poser farangs rondrijden op o.a Harleys / BMW opgebouwd uit gejat spul en met nagemaakte papieren en nooit ergens last mee hebben tijdens controles oid.
Vraag me niet naar bron of referenties want ik ben geen klikratje :happyno:

mgr driver
Dom lullen is ook een kunst,die zogenaamde patje poser farang van je (meestal British)hebben genoeg betaald om bepaalde figuren en andere kant op te laten kijken.
Maar als je nu geen patje poser farang bent moet je je gewoon aan de wet houden en niet met zulke zaken inlaten,als je aangehouden wordt met een vals groen boek en ook een valse nummerplaat ga je gewoon voor schut,en kijken ze eerst op je bankrekening voordat ze je de hoogte van de bekeuring bepalen.
En alles af te kopen in Thailand,dat moet je aan die Nederlanders vragen die in de gevangenis in Bangkok zitten hoeveel ze af konden kopen nu weinig dus,daarom zitten ze er nog steeds.
Thailand is een geweldig land om te wonen maar je moet je gewoon gedragen want anders komen ze je gewoon halen,de een eerder de ander later maar gaan doen ze.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#13 Bericht door driver » zondag 07 augustus 2011, 12:49

nbreeker schreef:
driver schreef:
Luc schreef:het gaat niet om een verkeersboete,
maar de pest hebben van een deftig accident te maken en dan niet inorde zijn.
Kan je zakken vol geld, en of jaren bak kosten.
In thailand is alles af te kopen toch ?

Green book is ook wel via via aan te komen begreep ik inmiddels via iemand in Sung Noen en uiteraard tegen lagere prijs of het boekje dan identiek is aan een originele weet ik niet want ik heb er geen gebruikt van gemaakt wat ik wel weet dat er veel patje poser farangs rondrijden op o.a Harleys / BMW opgebouwd uit gejat spul en met nagemaakte papieren en nooit ergens last mee hebben tijdens controles oid.
Vraag me niet naar bron of referenties want ik ben geen klikratje :happyno:

mgr driver
Dom lullen is ook een kunst,die zogenaamde patje poser farang van je (meestal British)hebben genoeg betaald om bepaalde figuren en andere kant op te laten kijken.
Maar als je nu geen patje poser farang bent moet je je gewoon aan de wet houden en niet met zulke zaken inlaten,als je aangehouden wordt met een vals groen boek en ook een valse nummerplaat ga je gewoon voor schut,en kijken ze eerst op je bankrekening voordat ze je de hoogte van de bekeuring bepalen.
En alles af te kopen in Thailand,dat moet je aan die Nederlanders vragen die in de gevangenis in Bangkok zitten hoeveel ze af konden kopen nu weinig dus,daarom zitten ze er nog steeds.
Thailand is een geweldig land om te wonen maar je moet je gewoon gedragen want anders komen ze je gewoon halen,de een eerder de ander later maar gaan doen ze.
Dom lullen doen er hier wel meer dus dat kunstje is inmiddels al achterhaald denk ik.
De rest van je verhaal en voorbeelden zal wel kloppen niet iedereen heeft tenslotte altijd de mazzel aan zijn zijde maar ik gaf als voorbeeld aan dat er genoeg mogelijkheden zijn om het anders te doen en ook genoeg mensen hebben daar nog nooit geen last mee gehad.

mvg driver

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#14 Bericht door nbreeker » zondag 07 augustus 2011, 12:57

Er zijn genoeg mogelijkheden om het anders te doen,weet je dat of denk je dat of heb je dat van horen zeggen.Maar misschien wil je dat niet vertellen want hoe omschreef je dat ook weer je bent geen klikratje.
Laten we ons nu gewoon aan de wet houden hier dan houden we het hier het langste vol.Al die zijweggetjes zijn voor Thai's niet voor Farangs,een Thai komt er met een paar centen van af jou plukken ze kaal.
En de bajes is niet zoals in Holland met een of twee in een cel,dat is een moterfiets want daar begon het mee niet waard.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#15 Bericht door driver » zondag 07 augustus 2011, 13:42

nbreeker schreef:Er zijn genoeg mogelijkheden om het anders te doen,weet je dat of denk je dat of heb je dat van horen zeggen.Maar misschien wil je dat niet vertellen want hoe omschreef je dat ook weer je bent geen klikratje.
Laten we ons nu gewoon aan de wet houden hier dan houden we het hier het langste vol.Al die zijweggetjes zijn voor Thai's niet voor Farangs,een Thai komt er met een paar centen van af jou plukken ze kaal.
En de bajes is niet zoals in Holland met een of twee in een cel,dat is een moterfiets want daar begon het mee niet waard.
Ik weet waar ik eventueel moet zijn maar ga daar verder niet op in zoals eerder gemeld en daar blijft het bij.

Wat jouw reactie hierboven betreft daar je 100 % gelijk in en kan ik het dus mee eens zijn.

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”