Kerst

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kerst

#31 Bericht door Jim » zondag 14 augustus 2011, 13:25

Jeanette schreef: Iedereen heeft een geest. = bewezen
bronnetje? :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kerst

#32 Bericht door Jeanette » zondag 14 augustus 2011, 13:36

De geest is het denkende deel van de mens, het deel dat beslist of je gaat praten, lopen of typen. En het deel van jou dat de beslissing nam om hier te reageren op mijn vorige post.
Het feit dat je een geest hebt zegt niet direkt wat over je intelligentie net zomin als het bezit van een lichaam wat zegt over 'mooi zijn'.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kerst

#33 Bericht door Jim » zondag 14 augustus 2011, 13:39

de hersenen zijn het denkende deel van de mens ;)
als de geest het denken voor zijn rekening zou nemen, dan zou hersenletsel het denken niet belemmeren.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Kerst

#34 Bericht door unforgiven » zondag 14 augustus 2011, 13:52

Jeanette schreef:
unforgiven schreef: Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is blauw :mrgreen: Zelfs mijn geest ?? laten we zeggen mijn gedachten ben ik wel eens kwijt, waar heb ik mijn ziel dan nu weer gelaten......... 8-)
En daar heb je 2 dagen overnagedacht? :clap: Maar prima hoor, je geest verliest aan kracht (echt geestig vind ik je niet), je lichaam verouderd (lichamelijkheid wordt steeds minder vanzelfsprekend) en je bent dus zonder ziel (zielig hoor) Het hebben van een ziel hoort bij mij niet bij God, hel en hemel.

Mart, ik wilde naast jou geloofbelijdenis de mijne zetten. Het is alleen geen geloof maar meer hoop. Dat alles eindigt met de dood vind ik zo'n negatief gegeven en in de natuur wordt niks verspild. En als mijn idee van reincarnatie klopt reincarneren er later misschien een hoop Thailandliefhebbers straks via Thaise moeders.

Wat een discussie, en alleen omdat unforgiven vroeg wat er met Kerst mis was.
Niet over nagedacht hoor, maar zou ik nu serieus moeten reageren op zoveel onzin..
Er is geen ziel er bestaat geen geest behalve de gedachten die wij vormen...
Geloof is slechts de angst om de verantwoordelijkheid te nemen voor je totale zelf en de dood te accepteren als iets definitiefs..
There is only one road in life, the hard road.....

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Kerst

#35 Bericht door carpediem » zondag 14 augustus 2011, 14:16

Unforgiven schreef:

Jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat er een god bestaat wat natuurlijk niet zo is...

Is dat je geloof????? of weet je dat zeker.

Ik geloof nergens in, alleen mezelf.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kerst

#36 Bericht door Pieter » zondag 14 augustus 2011, 14:39

carpediem schreef:Unforgiven schreef:

Jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat er een god bestaat wat natuurlijk niet zo is...

Is dat je geloof????? of weet je dat zeker.

Ik geloof nergens in, alleen mezelf.
Ik wel gewoon er bestaat altijd een kans dat er iets is
en zo ja dan kan je daar profijt van hebben

waarom zou ik het risico nemen om iets wat ik niet kan vatten met zekerheid te ontkennen
dat kan ik niet en daarom ik doe er verder niks mee

(en vind de extremen van zeker weten en zeker weten van niet natuurlijk de minst nadenkende mensen )



Pieter

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kerst

#37 Bericht door Jim » zondag 14 augustus 2011, 14:51

het gaat niet om geloof of weten.
het gaat om waarschijnlijkheden.

de kans dat er een (volgens de 3 grootste religies op deze planeet) almachtig wezen is dat alles heeft geschapen is oneindig klein.
de kans dat zo'n wezen zijn 'zoon' naar de aarde stuurt zodat wij hem kunnen vastspijkeren op een plankje is nog veel kleiner.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kerst

#38 Bericht door Pieter » zondag 14 augustus 2011, 15:08

Jim schreef:het gaat niet om geloof of weten.
het gaat om waarschijnlijkheden.

de kans dat er een (volgens de 3 grootste religies op deze planeet) almachtig wezen is dat alles heeft geschapen is oneindig klein.
de kans dat zo'n wezen zijn 'zoon' naar de aarde stuurt zodat wij hem kunnen vastspijkeren op een plankje is nog veel kleiner.
De kans dat er op andere planeten leven in welke vorm dan voorkomt is statistisch groot
toch wordt hiervoor tot nu toe geen enkele teken van leven gedetecteerd

dit is dus het omgekeerde de waarschijnlijkheid dat er ander leven is is groot maar misschien toch niet ??

en Jim je weet toch dat de mens het uitvloeisel is van een experiment van een genetische kruising tussen leven van hier en
buitenaarse reuzen die ons daarna voor de mijn industrie gebruikte :geek:


Genesis 6:

1. Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden,
2. zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen.
3. En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.
4. De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Job 1:

6. Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de HERE te stellen, en onder hen kwam ook de satan.


http://home.kpn.nl/fm-ter-horst/reuzen.html

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kerst

#39 Bericht door Jim » zondag 14 augustus 2011, 15:23

Pieter schreef:
Jim schreef:het gaat niet om geloof of weten.
het gaat om waarschijnlijkheden.

de kans dat er een (volgens de 3 grootste religies op deze planeet) almachtig wezen is dat alles heeft geschapen is oneindig klein.
de kans dat zo'n wezen zijn 'zoon' naar de aarde stuurt zodat wij hem kunnen vastspijkeren op een plankje is nog veel kleiner.
De kans dat er op andere planeten leven in welke vorm dan voorkomt is statistisch groot
toch wordt hiervoor tot nu toe geen enkele teken van leven gedetecteerd
dat komt omdat we nog niet verder hebben gekeken dan onze neus lang is ;)
het is hetzelfde als dat ik nu, op m'n burostoel in alkmaar om me heen kijk en zeg: er zijn geen tijgers, want ik zie ze niet.

we kunnen nu zo'n 100 jaar radiosignalen uit de ruimte ontvangen.
dwz dat we een omtrek van 100 lichtjaar hebben 'verkend'.
de melkweg is 100.000 lichtjaar groot.
de dichtstbijzijnde buur galaxie is zo'n 2.5 miljoen lichtjaar van ons verwijderd.

ons universum is gigantisch en het is niet eens uniek, want er zijn er waarschijnlijk ontelbare.

het idee dat het door 1 wezen is geschapen en dat alles ook nog 's volgens een masterplan verloopt is lachwekkend :)
en Jim je weet toch dat de mens het uitvloeisel is van een experiment van een genetische kruising tussen leven van hier en
buitenaarse reuzen die ons daarna voor de mijn industrie gebruikte :geek:
de kans daarop is iig een heel stuk groter :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kerst

#40 Bericht door Jeanette » zondag 14 augustus 2011, 16:02

unforgiven schreef: Niet over nagedacht hoor, maar zou ik nu serieus moeten reageren op zoveel onzin..
Er is geen ziel er bestaat geen geest behalve de gedachten die wij vormen...
Geloof is slechts de angst om de verantwoordelijkheid te nemen voor je totale zelf en de dood te accepteren als iets definitiefs..
...zou je serieus moeten reageren?
Nee.
Moet je anderen belachelijk maken?
Nee.

Waarom doe je dat dan wel? Is dat uit angst voor je eigen laatste conclusie?
Als ik vind dat de geest bewezen is door de werking van de hersenen ben ik dan belachelijker dan iemand die electriciteit bewijst door de werking van b.v. de stofzuiger?

De bijbel is geschreven door mensen Pieter. Het zijn vastgelegde gedachten van toen levenden en niet voor ons opgetekend. Daar zouden best schyzofrenen tussen gezeten kunnen hebben of drugsverslaafden. Maar ook hele wijze mensen. En vooral volksmenners. Maar dat doet allemaal niet ter zake. Iedereen moet zijn balans zien te vinden over het eigen leven en door te proberen anderen uit balans te krijgen verbeterd dat (als het goed is) de eigen balans niet.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Kerst

#41 Bericht door vleespet » zondag 14 augustus 2011, 17:46

Zou Jeanette dan toch gelijk hebben?

De ziel weegt 21 gram

Misschien een beetje een rare titel voor een experiment maar dit is toch ooit een keer echt uitgevoerd! Het speelde zich allemaal af in 1907...

Een kleine honderd jaar geleden was er een wetenschapper, Duran MacDougall genaamd, die het bestaan van de ziel wou aantonen. Hij bedacht toen een van de meest opzienbarende experiment ooit: hij ging het gewicht van de ziel wegen.

Voor zijn experiment kwam hij voor paar problemen te staan: als zijn proefpersoon bijvoorbeeld te veel beweegt kun je het niet goed wegen. Daarom koos hij ervoor patiënten te gebruiken die erg zwaar ziek waren en dus stilletjes overlijden. Hij maakte een soort constructie waarbij het hele bed hing aan een soort weegschaal.

Het experiment kon beginnen, wat er toen gebeurde stelt de huidige wetenschap nog steeds voor raadsels. De proefpersonen die dood gingen op de weegschaal werden echt ietsje lichter. Niet veel, meestal iets rond de 21 gram, maar toch genoeg om je af te vragen waar die 21 gram nou vandaan komt. Het lichaam begint vlak na het overlijden nog niet meteen met ontbinden dus dat kan het niet zijn. MacDougalls conclusie: het moet wel de ziel zijn die dan het lichaam verlaat.

Nu nog steeds staan wetenschappers voor grote raadsel over dit probleem. Waar komt toch die 21 gram vandaan?? In de wetenschap bestaat een gouden wet en die luid: "Iets is waar tenzij het tegendeel is bewezen". Dus als je niet in de ziel gelooft zou je het tegendeel moeten bewijzen. Veel succes!!
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kerst

#42 Bericht door Jeanette » zondag 14 augustus 2011, 18:34

vleespet schreef:Zou Jeanette dan toch gelijk hebben?
Maar ik wil helemaal mijn gelijk niet aantonen. Er is geen gelijk.
Dat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest zouden verwijzen naar de ziel, het lichaam en de geest van mensen (en misschien wel van alle leven) houd ik alleen voor mogelijk.

Het enige wat ik van de andere posters hier vraag is; "Maak andere zienswijzen niet belachelijk".

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Kerst

#43 Bericht door Borat » zondag 14 augustus 2011, 19:30

Jeanette schreef:
vleespet schreef:Zou Jeanette dan toch gelijk hebben?
Maar ik wil helemaal mijn gelijk niet aantonen. Er is geen gelijk.
Dat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest zouden verwijzen naar de ziel, het lichaam en de geest van mensen (en misschien wel van alle leven) houd ik alleen voor mogelijk.

Het enige wat ik van de andere posters hier vraag is; "Maak andere zienswijzen niet belachelijk".
Het zou mooi zijn als Geertje met zijn haatpaleizen ook zo ruimdenkend was als jij Jeanette :D
Neem jij het stokje nu weer over RuudThai?

En dit allemaal na een vraag waar in Thailand je leker kerst kunt vieren hahaha, gezellig.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kerst

#44 Bericht door Jeanette » zondag 14 augustus 2011, 19:34

Borat schreef: Neem jij het stokje nu weer over RuudThai?

En dit allemaal na een vraag waar in Thailand je leker kerst kunt vieren hahaha, gezellig.
Welk stokje Borat? Tja, ik blijf blond....?

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Kerst

#45 Bericht door Borat » zondag 14 augustus 2011, 19:42

het stokje Geertje-bashen

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”