Kerst

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kerst

#46 Bericht door Pieter » zondag 14 augustus 2011, 23:59

Jeanette schreef: De bijbel is geschreven door mensen Pieter. Het zijn vastgelegde gedachten van toen levenden en niet voor ons opgetekend. Daar zouden best schyzofrenen tussen gezeten kunnen hebben of drugsverslaafden. Maar ook hele wijze mensen. En vooral volksmenners. Maar dat doet allemaal niet ter zake. Iedereen moet zijn balans zien te vinden over het eigen leven en door te proberen anderen uit balans te krijgen verbeterd dat (als het goed is) de eigen balans niet.
het christelijk geloof en dan vooral 400 jaar na christus te constantinopel dus turken hebben de bijbel bepaald
alles wat minder gevallig was is eruit geknikkerd en zoals je al zij gewoon de openbaringen lezen dan kun je zien wat
een drugsverslaafde schyzofreen als een Paulus moet hebben gevoeld.

verder de evangelien zijn pas 100 tot 200 jaar later opgeschreven dus niemand heeft dat zelf beleefd

ook de vele vertaal fouten zijn bekend (Jezus zijn vrouw als afvallige vrouw bestempelen tja)

natuurlijk geven b.v. het evangelie van Thomas een iets beter beeld van de verzets held Jezus

Net als Boedha een charismatische mens. Niet meer en niet minder.

Pieter :crazy: :neus: :geek: 8-)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Kerst

#47 Bericht door nbreeker » maandag 15 augustus 2011, 01:49

Mijn moeder geboren op 1ste kerstdag ging als jong meisje naar de zondagschool en daar werd verteld dat Adam en Eva waren de eerste mensen op de wereld,ze kregen twee zonen Kain en Abel tot op een dag Kain Abel doodsloeg,en hij na zijn daad vluchte naar een ander land, en hij trouwde daar een vrouw.
Toen mijn moeder haar vinger opstak en vroeg hoe het kon dat kain een vrouw in een ander land trouwde terwijl net was verteld dat Adam en Eva de enigste mensen op de aarde waren,mocht ze vertrekken naar huis en werd er op haar aanwezigheid niet langer prijs gesteld.
Ik weet niet hoe oud ik was toen mijn moeder me dat vertelde maar ik ben het nooit meer vergeten.Nu weten jullie het ook.
have a nice day [|) [$)
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Kerst

#48 Bericht door Mart » maandag 15 augustus 2011, 06:29

Is er een geestelijke in de zaal die de bevoegdheid heeft gekregen om godsdienstonderricht te geven en/of bepaalde gewijde handelingen te verrichten en/of religieuze bestuursfuncties uit te oefenen. :angel:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kerst

#49 Bericht door Jeanette » maandag 15 augustus 2011, 07:21

Mart schreef:Is er een geestelijke in de zaal die de bevoegdheid heeft gekregen om godsdienstonderricht te geven en/of bepaalde gewijde handelingen te verrichten en/of religieuze bestuursfuncties uit te oefenen. :angel:
Nee, de sollicitant heeft zich teruggetrokken, krijgt ergens anders een beter salaris. :worshippy:

Marianne Fredriksson heeft een trilogie geschreven en daarin een wereld beschreven waarvan er 1000 jaar later inderdaad over geschreven zou kunnen worden als er geschreven is over het Paradijs. Mij stoort het onmogelijke van Genessis niet nbreeker, neem het gewoon niet letterlijk.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Kerst

#50 Bericht door nbreeker » maandag 15 augustus 2011, 07:40

Mart schreef:Is er een geestelijke in de zaal die de bevoegdheid heeft gekregen om godsdienstonderricht te geven en/of bepaalde gewijde handelingen te verrichten en/of religieuze bestuursfuncties uit te oefenen. :angel:
je bent niet gauw tevereden Mart,over het een wordt je boos over het ander sarcastisch. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”