inburgeringscursussen buitenland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ramai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 13 juni 2011, 21:21

inburgeringscursussen buitenland

#1 Bericht door ramai » dinsdag 02 augustus 2011, 15:41

Sinds dat vanuit de Nederlandse regering besloten is dat buitenlandse partners in het land van herkomst een voldoende inburgerings niveau en vervolgens aan de ambassade een inburgerings examen moeten afleggen voordat een MVV aangevraagd mag worden schieten de taalscholen en inburgeringscursussen als paddestoelen uit de grond.

Het blijkt dat een ieder zo'n taalschool mag starten waarbij totaal geen eisen aan de geschiktheid van de docent gesteld worden. De
Nederlandse overheid kan ook niet adviseren bijvoorbeeld d.m.v. een keurmerk of de school in potentie voldoende ervaring en kennis heeft om het gewenste niveau te bereiken.
Men is enigzins aan de Goden overgeleverd of de gemiddeld tussen 500 en 700 euro een goede uitgave is om met succes het inburgeringsexamen afteleggen of dat het ronduit weggegooid geld is.

Vanwege mijn persoonlijke situatie heb ik met schade en schande geleerd wat de ellende, frustratie en hoe het verloren geld voelt bij
een verkeerde keuze van een taalschool. Indien er eerst goed georiënteerd wordt bijvoorbeeld op fora, en uit eigen (vrienden)
netwerk kan dat veel koppijn voorkomen.

Via deze topic ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met lotgenoten omtrent inburgerings taalscholen in het Buitenland.

Zelf ben ik bijzonder te spreken over Nederlands leren in Bangkok.
Het programma zit goed in elkaar en de manier van lesgeven levert een optimaal resultaat op in een relatief korte tijd. De docent, Richard van der Kieft, is een gediplomeerd en zelfs TEFL erkend docent.
De leerstof wordt in kleine brokjes aangeboden die goed te behappen zijn en toch in 6 weken een benodigd goed resultaat halen voor het examen.
Er wordt ook een garantie afgegeven dat indien het examen niet behaald wordt, dat er gratis extra lessen gegeven worden om in de herkansing succesvol te zijn in het behalen van het examen.

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: inburgeringscursussen buitenland

#2 Bericht door driver » dinsdag 02 augustus 2011, 16:56

Er is hier onlangs weer een topic gesloten nadat iemand negatieve ervaringen met een school had gemeld waar ik dus ook dezelfde ervaring mee had met mijn vriendin.

De rest van mijn reactie heb ik inmiddels weggehaald omdat het toch geen zoden aan de bekende dijk zet.


mvg Arie
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 02 augustus 2011, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: inburgeringscursussen buitenland

#3 Bericht door Jim » dinsdag 02 augustus 2011, 17:24

gewoon op tijdens de vakantie in nederland naar school sturen.
veel beter, veel goedkoper en je bent nog 's samen ook.

http://www.joostweethet.nl/index.php?id=31
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: inburgeringscursussen buitenland

#4 Bericht door Henk Korat » dinsdag 02 augustus 2011, 20:50

Ramai, is dit reclame? :giggle:

Je hebt kennelijk de beste ervaringen. :giggle3:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”