Thai hebben geen moeite met corrupte regering

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thai hebben geen moeite met corrupte regering

#16 Bericht door Ben » donderdag 21 juli 2011, 19:16

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10216 ... html?p=5,2

Buitenlanders hebben er ook geen moeite mee :clap:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thai hebben geen moeite met corrupte regering

#17 Bericht door driver » donderdag 21 juli 2011, 20:19

printen44 schreef:Driver, jij vind het prima dat regeringsleden geld onttrekken, die eigenlijk ten goede van de bevolking zou moeten zijn.

Want dat is de definitie van corruptie. Geld of goederen op illegale wijze onttrekken van diegene die het nodig hebben. En dat ondersteun je?

Het gaat er niet om of regeringen wel of niet corrupt zijn, maar of dat je de corruptie goedvind of tenminste tolereert.

Onderzoek heeft uitgewezen dat Thailand bijna een miljard baht per jaar kwijt is aan corruptie en dat vindt jij goed?
Maakt mij allemaal niks uit of het nu in Thailand is of hier in Nederland .
Graaien en de boel bedonderen gebeurt al sinds mensen heugenis en hoe hoger opgeleid hoe meer ze pakken en de overheid is vaak het hoogste dus tel uit hun winst.
En als ik het niet goed zou vinden zou ik het dan kunnen tegenhouden ?

mvg driver

ps..tekst iets verwijderd / veranderd omdat het anders te veel afwijkt van de vraag.
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 22 juli 2011, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Thai hebben geen moeite met corrupte regering

#18 Bericht door printen44 » vrijdag 22 juli 2011, 03:51

Driver, zoals eerder geschreven, het gaat of je er mee kan leven dat regeringen corrupt mogen zijn. Dat was de vraagstelling. Niet de vraagstelling dat een regering per definitie corrupt is.

De vraagstelling was ook niet of lagere overheden corrupt mogen of per definitie corrupt zijn.

Nogmaals vind jij het prima dat regeringen corrupt zijn?

De vraagstelling in de enquete was dan ook niet of je wel of niet goedkeurt dat iedereen corrupt is.

Bij een enquete is de duidelijke vraagstelling belangrijk, want anders krijg je opmerkingen, zoals jij in voorgaande bericht geeft. Je opmerkingen geven niet weer wat de vraagstelling in de enquete vraagt.

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

Re: Thai hebben geen moeite met corrupte regering

#19 Bericht door j.b » vrijdag 22 juli 2011, 06:39

Als een ander corrupt is vind je het erger dan als je het zelf bent [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thai hebben geen moeite met corrupte regering

#20 Bericht door driver » vrijdag 22 juli 2011, 06:59

printen44 schreef:Driver, zoals eerder geschreven, het gaat of je er mee kan leven dat regeringen corrupt mogen zijn. Dat was de vraagstelling. Niet de vraagstelling dat een regering per definitie corrupt is.

De vraagstelling was ook niet of lagere overheden corrupt mogen of per definitie corrupt zijn.

Nogmaals vind jij het prima dat regeringen corrupt zijn?

De vraagstelling in de enquete was dan ook niet of je wel of niet goedkeurt dat iedereen corrupt is.

Bij een enquete is de duidelijke vraagstelling belangrijk, want anders krijg je opmerkingen, zoals jij in voorgaande bericht geeft. Je opmerkingen geven niet weer wat de vraagstelling in de enquete vraagt.
Okee, ik dacht dat ik al had gezegt ..mij maakt het niets uit oid dus ...ja, regeringen mogen van mij corrupt zijn en ik kan er wel mee leven.
Tekst in eerdere post weggehaald / veranderd voordat daar weer discussie over komt over de voors en tegens ervan en we idd te veel gaan afwijken van het onderwerp.

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”