Immigratiekosten weer duurder

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Immigratiekosten weer duurder

#1 Bericht door RuudThai » donderdag 30 juni 2011, 16:43

Van Nu.nl, 27 juni:

Hogere leges immigratie

DEN HAAG - Buitenlanders die naar Nederland komen voor werk, studie of gezin, zijn daar per 1 juli meer geld aan kwijt. De legestarieven gaan omhoog om ze meer kostendekkend te maken. Dat geldt niet voor de eerste aanvraag van kennismigranten.

Dat heeft minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) maandag aan de Tweede Kamer geschreven. Een machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) wordt 50 tot 600 euro duurder, afhankelijk van het doel van het verblijf in Nederland.

De leges voor een verblijfsvergunning voor buitenlanders die met een mvv het land in zijn gekomen, gaan met 112 euro omhoog, met uitzondering van kennismigranten.

Ook voor buitenlanders die geen machtiging tot voorlopig verblijf nodig hebben, zoals Canadezen, Japanners en Amerikanen, stijgen de leges, met 62 tot 600 euro.

De verhoging brengt jaarlijks 18 miljoen euro op. De tarieven dekken dan ongeveer twee derde van de kosten. Leers wil dit nog hoger maken, maar gaat ook de kosten terugbrengen.
------------------

Dat krijg je met een Bruin Rechts kabinet..... :neus: Binnenkort kunnen alleen Nederlanders met een inkomen van tenminste 2 x modaal hun partner uit het buitenland halen.
Henk kan zijn Noi uit Thailand vergeten en Ingrid haar Patrick uit Goudkust.... [|( Ze kunnen er naar fluiten :Whistle:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Immigratiekosten weer duurder

#2 Bericht door Henk Korat » donderdag 30 juni 2011, 17:21

Ja Ruud, dat is jammer maar helaas. :giggle2:

Als je het aantal vreemdelingen, dat je toelaat, sterk vermindert en het ambtenaren terug wil brengen, kan er iets mis gaan in de kostendekking. Dan moeten de tarieven omhoog. :thumbsup:

Jullie hebben allemaal het proces van toeristenvisum, MVV en inburgeringscursus meegemaakt. Ik heb me gedurende dat proces afgevraagd, hoe bijvoorbeeld een Turkse of Marokaanse medelander, die zijn vrouw wil laten overkomen, dat allemaal kan bekostigen.
Ik behoor niet tot de allerarmste van Nederland, in tegendeel, maar ik keek toch behoorlijk op van de kosten. :?: :?:

Die gaan nu omhoog. Zal gezinshereniging nog financieel haalbaar zijn? Of was dat juist de bedoeling van deze tariefsverhoging? [|) [|( [8)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Immigratiekosten weer duurder

#3 Bericht door Gardensafari » donderdag 30 juni 2011, 17:39

Henk Korat schreef:Ja Ruud, dat is jammer maar helaas. :giggle2:

Als je het aantal vreemdelingen, dat je toelaat, sterk vermindert en het ambtenaren terug wil brengen, kan er iets mis gaan in de kostendekking. Dan moeten de tarieven omhoog. :thumbsup:

Jullie hebben allemaal het proces van toeristenvisum, MVV en inburgeringscursus meegemaakt. Ik heb me gedurende dat proces afgevraagd, hoe bijvoorbeeld een Turkse of Marokaanse medelander, die zijn vrouw wil laten overkomen, dat allemaal kan bekostigen.
Ik behoor niet tot de allerarmste van Nederland, in tegendeel, maar ik keek toch behoorlijk op van de kosten. :?: :?:

Die gaan nu omhoog. Zal gezinshereniging nog financieel haalbaar zijn? Of was dat juist de bedoeling van deze tariefsverhoging? [|) [|( [8)
Twee vliegen in één klap.
Een handjevol mensen, zoals op dit forum, zal zich er druk over maken.
De rest van Nederland vindt het prima.
En dat begrijp ik wel.
Veel militairen worden onaangenaam geraakt door de bezuinigingen.
Evenals anderen in de gezondheidszorg.
En dan nog cultuur en omroep (die laatste gun ik het van harte, overigens).
Daarbij valt deze maatregel in het niet.
Uiteraard heb ik het dan over de financiële kant van de zaak.

En voor de minder bedeelden: is gezinshereniging nog haalbaar, is roken nog haalbaar, is een auto nog haalbaar, is de sportclub nog haalbaar?
Een kwestie van prioriteitstelling.
Liefde kost geld.
En dat treft Thailandliefhebbers dubbel :Whistle: :cheesy: [|)
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Immigratiekosten weer duurder

#4 Bericht door printen44 » donderdag 30 juni 2011, 18:04

Ach, wat klagen jullie nou. Wacht gewoon af, het wordt nog erger. Zowel voor de Nederlanders in Nederland als de Nederlanders in het buitenland. Henk en Ingrid juichen dit toe, totdat zij ook in hun inkomen worden getroffen. Maar zoals de Premier ook zei: "Nederland krijgt een rechts kabinet om je vingers bij af te likken". Maar dat is ook alles. Die vingers aflikken, want meer krijg je niet te eten. [8) [8)

Ik ga aan het einde van het jaar naar Namibie. Als buitenlander kan ik daar drie maanden naar toe zonder visum en zonder uitnodiging. Overigens woont mijn zuster woont er.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Immigratiekosten weer duurder

#5 Bericht door vleespet » donderdag 30 juni 2011, 19:17

printen44 schreef:Ach, wat klagen jullie nou. Wacht gewoon af, het wordt nog erger. Zowel voor de Nederlanders in Nederland als de Nederlanders in het buitenland. Henk en Ingrid juichen dit toe, totdat zij ook in hun inkomen worden getroffen. Maar zoals de Premier ook zei: "Nederland krijgt een rechts kabinet om je vingers bij af te likken". Maar dat is ook alles. Die vingers aflikken, want meer krijg je niet te eten. [8) [8)

Ik ga aan het einde van het jaar naar Namibie. Als buitenlander kan ik daar drie maanden naar toe zonder visum en zonder uitnodiging. Overigens woont mijn zuster woont er.
Printen je hebt helemaal gelijk het wordt nog erger.
Het enigste lichtpuntje is dat ze straks te ver gaan,als straks de kinderen van Henk en Ingrid niks meer te eten hebben keren ze zich net zo snel weer tegen het bruine beleid.

In sneltreinvaart worden nieuwe voorstellen aangenomen,de een nog extremer dan de andere.
Het onverdoofd slachten was eigenlijk een niet te verklaren iets gezien de banden van Geert met Israël,maar let op er is iets op gevonden,als je kunt bewijzen dat een dier niet extra zal lijden dan mag je wel ritueel slachten.
Ik voorspel nu al dat volgend jaar de joden een wetenschappelijk bewijs hebben en de moslims niet.

De publieke omroep wordt de mond gesnoerd,het KNMI verteld de waarheid over het klimaatprobleem,dus weg ermee.

Ze zijn zo vol van zichzelf dat ze denken dat ze onaantastbaar zijn,maar wat begon in de arabische landen is nu beland in griekenland en binnenkort in spanje en dan komt het wel heel dichtbij.

In de USA,de grootste economie ter wereld is de bodem van het potje ook bereikt,en bij Jan met de pet is net als hier niks meer te halen.

Er is maar één oplossing:een globaal opheffen van het bankgeheim.
Het is toch crimineel dat griekse reders,ex dictators,en andere oplichters miljarden belasting ontduiken terwijl hun landgenoten verhongeren.

En als landen als de kaaiman eilanden weigeren,gewoon niks meer leveren,eens kijken hoe lang ze overleven op een kokosnoten dieet.
:twisted :twisted :twisted
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Immigratiekosten weer duurder

#6 Bericht door elst99 » donderdag 30 juni 2011, 19:31

Vleespet wat zoek jij in Thailand? Is het daar zoveel beter? De oogartsen in Thailand kunnen je een goede bril voorschrijven dan gaan je ogen echt open!!!
En de meerderheid van de Nederlanders is ondanks alle maatregelen tevreden met deze regering.
Er wordt eindelijk iets gedaan aan "alle" misstanden en misbruik die er door uitkeringstrekkende wordt gedaan.
En eindelijk verstaan ze de taal die een heleboel Nederlanders spreken! Dat er iets goed fout was, dringt gelukkig nu door.!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Immigratiekosten weer duurder

#7 Bericht door vleespet » donderdag 30 juni 2011, 20:02

elst99 schreef:Vleespet wat zoek jij in Thailand? Is het daar zoveel beter? De oogartsen in Thailand kunnen je een goede bril voorschrijven dan gaan je ogen echt open!!!
En de meerderheid van de Nederlanders is ondanks alle maatregelen tevreden met deze regering.
Er wordt eindelijk iets gedaan aan "alle" misstanden en misbruik die er door uitkeringstrekkende wordt gedaan.
En eindelijk verstaan ze de taal die een heleboel Nederlanders spreken! Dat er iets goed fout was, dringt gelukkig nu door.!
Elst ik ben blij dat je zo reageert,dan weet ik tenminste dat de boodschap is overgekomen.
Juist iemand van jouw generatie zou eigenlijk beter moeten weten.
Met mijn ogen is niets aan de hand,ik kan iedereen recht in de ogen kijken,mijn turkse collega,de marokkaanse buren en de soedanese krantenbezorger.
Kan jij dat ook Elst ?
En wat ik in Thailand zoek,in 1979 ben ik verliefd geworden op thailand,een paar jaar daarna op mijn vrouw en al 18 jaar op het dorp waar ik in de winter verblijf en waar wij deel uitmaken van de samenleving.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Immigratiekosten weer duurder

#8 Bericht door printen44 » donderdag 30 juni 2011, 20:07

Ach, Elst99, dat deden regeringen ook in de dertiger jaren. "Misstanden" opruimen. Nou, dat deden ze perfect. "Misbruik" maken van weet ik wat? Hup, het kamp in en je hoorde daarna niets meer van ze. En de meeste mensen vonden het nog goed ook. "Kraft durch Freude" oftewel geef ze wat kruimels en ze vinden het best.

En toen het land in puin lag, zeiden ze van hoog tot laag: "Maar wij wisten van niets, hoe ze die "misstanden" opruimde en de "misbruik" te lijf gingen".

En waarom denk je dat in die landen en ik noem ze: Duitsland, Italie, Spanje daar nu zulke strenge wetgeving op dat gebied bestaat, dat die soort regeringen nooit meer aan de macht daar kunnen komen?

Het ontbreekt nog aan dat Wilders en zijn consorten niet tegen Henk en Ingrid zeggen: "Ga nu maar rustig slapen, wij ruimen de boel wel op". En als je dan wakker wordt, kijk je tegen de puinhoop aan en kunnen anderen de schade gaan herstellen. En dan nog beweren "We hebben het echt niet geweten".

We kunnen onze vingers aflikken, totdat we de botten van die vingers kunnen zien. en dan nog beweren: "Die vingers smaken toch wel lekker". [8)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Immigratiekosten weer duurder

#9 Bericht door elst99 » donderdag 30 juni 2011, 20:49

Zelf denk ik dat jullie nog jonger zijn dan ik, niks mis mee! maar het steeds teruggrijpen naar het verleden, die jezelf niet hebt meegemaakt , alleen uit boeken, is armoe. Ik weet iemand die de geschiedenis niet kent is ook niet voorbereid op de toekomst, maar om het nou alleen terug te grijpen als het je het beste uitkomt is ook armoe!!!!!! Want dan ken je de geschiedenis van Thailand helemaal niet en zelf denk ik dan ga je er niet wonen uit vrije keus!
Vleespet dat jij je prettig voelt in een volkswijk is prima, niks mis mee, ik heb niets tegen een Marrokaan, Turk of wat dan ook, aangepast aan onze wet en onze normen en waarden, maar daar ontbreekt het nog wel is aan en dat is niet alleen mijn Makke maar van een hoop Nederlanders, andersom moet ik mij aanpassen aan hun gewoonten en normen en waarden en zelfs in Thailand moet ik dat en dat doe ik uit eigen wil, Ik betaal min visa, hou me aan hun regels en dat kost me geen moeite.
Doe geen beroep op hun voorzieningen, dus een ideale gast. En dat zou bij ons ook wenselijk zijn.
Laten we wel wezen tegen een echte asielzoeker/ zonder financieel gewin, heeft geen Nederlander bezwaar.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”