BVN gaat verdwijnen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN gaat verdwijnen

#16 Bericht door dutch » maandag 20 juni 2011, 04:14

jumbo schreef:Ik heb in mijn pied-a-terre in Bangkok sinds kort PSI en daar kan ik BVN mee bekijken. Nooit gemist toen ik het niet had, maar ik moet toegeven dat ik nu nieuws, sport en actualiteiten en soms docu's wel kijk...
Maar om er nou geld voor te geven Dutch, dat gaat me veeeeel te ver... :lol:
Ik kan me nog herinneren dat er "tientjes leden" waren.
ik neem aan dat zo'n bijdrage minimaal is?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: BVN gaat verdwijnen

#17 Bericht door elst99 » maandag 20 juni 2011, 11:04

Kijk in Nederland weinig nederlandse tv, zeker nu in de zomer je mist niets. Uitzendingen van 30 jaar geleden "Ter land ter zee en in de Lucht" en de A-team, zwanger- en bevallings verhalen en "toen was geluk nog heel gewoon" kom je tegen. Nou niet echt mijn vermaak.
Fiets hem erin ( ;) en al zulk soort ongein. De EO met familie herenigingen na ruzie, daar hoef je geen abonnement voor te nemen Dutch!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN gaat verdwijnen

#18 Bericht door dutch » maandag 20 juni 2011, 11:26

elst99 schreef:Kijk in Nederland weinig nederlandse tv, zeker nu in de zomer je mist niets. Uitzendingen van 30 jaar geleden "Ter land ter zee en in de Lucht" en de A-team, zwanger- en bevallings verhalen en "toen was geluk nog heel gewoon" kom je tegen. Nou niet echt mijn vermaak.
Fiets hem erin ( ;) en al zulk soort ongein. De EO met familie herenigingen na ruzie, daar hoef je geen abonnement voor te nemen Dutch!
Je noemt me nu net wel uitzendingen op waar ik niet in het minst in geinteresseerd ben.
:happyno:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: BVN gaat verdwijnen

#19 Bericht door vleespet » maandag 20 juni 2011, 13:47

Ik ben het met Dutch eens,BVN heeft echt wel mooie progamma's,ik herinner mij nog de Beagle een schitterende natuur docu over de evolutie,of die serie over belgische bieren (ik ben even de naam kwijt) en studio sport natuurlijk,ik zou niet graag het voetbal missen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN gaat verdwijnen

#20 Bericht door Mart » maandag 20 juni 2011, 15:18

Mijn vrouw kijkt regelmatig naar Sesamstraat, heb ik even rust :giggle:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: BVN gaat verdwijnen

#21 Bericht door Gardensafari » maandag 20 juni 2011, 19:57

vleespet schreef:die serie over belgische bieren (ik ben even de naam kwijt)
Een gevaarlijk teken!

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: BVN gaat verdwijnen

#22 Bericht door Jim » dinsdag 21 juni 2011, 00:06

Mart schreef:Mijn vrouw kijkt regelmatig naar Sesamstraat, heb ik even rust :giggle:
wie kopt 'm in? ;) :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN gaat verdwijnen

#23 Bericht door joepattaya » dinsdag 21 juni 2011, 02:08

vleespet schreef:Ik ben het met Dutch eens,BVN heeft echt wel mooie progamma's,ik herinner mij nog de Beagle een schitterende natuur docu over de evolutie,of die serie over belgische bieren (ik ben even de naam kwijt) en studio sport natuurlijk,ik zou niet graag het voetbal missen.
"Tourne Generale" oftewel in ABN: rondje voor de hele zaak!!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN gaat verdwijnen

#24 Bericht door joepattaya » dinsdag 21 juni 2011, 02:11

Jim schreef:
Mart schreef:Mijn vrouw kijkt regelmatig naar Sesamstraat, heb ik even rust :giggle:
wie kopt 'm in? ;) :giggle:
Niemand Jim, Sesamstraat is uitermate geschikt voor de nieuwe Nederlanders die moeten inburgeren EN voor expats die de Nederlandse taal en gebruiken bij moeten houden.
Volgende keer een betere voorzet graag :cheesy:

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: BVN gaat verdwijnen

#25 Bericht door Pieter » dinsdag 21 juni 2011, 08:25

joepattaya schreef:
Jim schreef:
Mart schreef:Mijn vrouw kijkt regelmatig naar Sesamstraat, heb ik even rust :giggle:
wie kopt 'm in? ;) :giggle:
Niemand Jim, Sesamstraat is uitermate geschikt voor de nieuwe Nederlanders die moeten inburgeren EN voor expats die de Nederlandse taal en gebruiken bij moeten houden.
Volgende keer een betere voorzet graag :cheesy:
Mijn vrouw leest graag Jip en Janneke
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN gaat verdwijnen

#26 Bericht door dutch » woensdag 22 juni 2011, 01:35

Antwoord van BVN (bericht op KF)
quote
Qte
U heeft een reactie op de aangekondigde bezuinigingen en vraagt wat voor consequenties dit heeft voor BVN.

BVN zal blijven bestaan als samenwerking van de Nederlandse publieke omroep en de Vlaamse VRT. De deelname van de Wereldomroep aan BVN wordt be?indigd, maar u kunt in de toekomst gewoon naar BVN blijven kijken.

Het kabinet wil dat RNW zich uitsluitend nog richt op het bieden van betrouwbare en onafhankelijke informatie aan mensen in landen zonder vrije pers. De informatievoorziening aan Nederlanders in het buitenland wordt volledig geschrapt. Ook zal RNW niet langer een bijdrage leveren aan het scheppen van een realistisch beeld van Nederland voor een wereldwijd publiek. RNW wordt vanaf 1 januari 2013 niet langer gefinancierd door OCW, maar door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het is nog niet bekend welk bedrag het kabinet voor deze gewijzigde taakstelling vrijmaakt.

RNW is geschokt door de plannen van het kabinet. Meer informatie vindt u in ons persbericht: http://corporate.rnw.nl/nederlands/pers ... elling-ocw.

Als u wilt protesteren tegen het kabinetsbesluit kunt u de petitie te tekenen op http://www.radionetherlands4u.nl/ en http://jebandmetnederland.nl/.

Vertrouwend u met dit bericht van dienst te zijn, bedanken wij u voor uw betrokkenheid bij onze organisatie.

Vriendelijke groet,

Mies van Steensel van der Aa
BVN Publieksvoorlichting
unqte
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: BVN gaat verdwijnen

#27 Bericht door nbreeker » zondag 26 juni 2011, 02:29

dutch schreef:
driver schreef:
dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren :twisted

Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren. :evil:
Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?
Om via de radio wat Nederlandstalig gepraat aan te horen ?
Of zie ik het nu te zwart / wit ?


=====================================================================
De Wereldomroep zal zich in de toekomst beperken tot het verspreiden van het vrije woord in landen waar de vrijheid van meningsuiting onder druk staat, zo is na afloop van het vrijdagse kabinetsberaad bekend gemaakt. Dit betekent dat het informeren van Nederlanders in het buitenland en het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland niet langer tot het takenpakket behoren.
======================================================================



mvg driver

Via internet beelden binnenhalen ?? Wel misschien in Pattaya en Bangkok, maar hier in het wat meer platteland en dan ook nog buiten Korat city is het met de beschikbare download speed maar magertjes gesteld.Dus niet!
Ook skypen gaat maar moeizaam.
Niet denken dat de hele wereld op hetzelfde technische nivo van internet staat als in Nederland.(Mijn familie zit zich hier dood te lachen en te ergeren als ze de kneuterigheid van internet aanschouwen.
Toen ik in Indonesie werkte zat ik via de wereldomroep e.e.a. van Nederland via de radio te volgen.
Er zullen nog wel meer redene te bedenken zijn.
Hier in Udon prima ontvangst foto's versturen en binnenhalen ook internetbankieren en skype werken prima kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: BVN gaat verdwijnen

#28 Bericht door nbreeker » zondag 26 juni 2011, 02:41

Gisteren heerlijk live via de computer aangesloten op de tv de TT van Assen zitten te kijken,alle drie de races,125 cc,de moto 2 en de moto GP.En de volgende week in Mugello in Italie.
De dagen daarvoor de trainingen en de qualificatie,zie ik toch liever dan de fabeltjeskrant.
Have a nice day.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: BVN gaat verdwijnen

#29 Bericht door Ben » zondag 26 juni 2011, 02:43

nbreeker schreef:
Hier in Udon prima ontvangst foto's versturen en binnenhalen ook internetbankieren en skype werken prima kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.

Klopt voor 390 bath kan je dat allemaal, en dat een hele maand lang .
Ook in Udon.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: BVN gaat verdwijnen

#30 Bericht door nbreeker » zondag 26 juni 2011, 03:11

Ben schreef:
nbreeker schreef:
Hier in Udon prima ontvangst foto's versturen en binnenhalen ook internetbankieren en skype werken prima kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.

Klopt voor 390 bath kan je dat allemaal, en dat een hele maand lang .
Ook in Udon.
Nu voor 390 bath heb je weinig en dat wordt gebruikt door bijna heel Thailand en werkt internet bankieren bijna niet ook skype is waardeloos dan,en niet zeggen Ben dat dat niet zo is daar ben ik ook mee begonnen maar nu betaal ik 1100 per maand maar heb dan ook geen problemen meer.Die tijd is voorbj voor een dubbeltje op de eerste rang.
Have a nice day.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”