BVN gaat verdwijnen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: BVN gaat verdwijnen

#31 Bericht door Ben » zondag 26 juni 2011, 03:40

nbreeker schreef:
Ben schreef:
nbreeker schreef:
Hier in Udon prima ontvangst foto's versturen en binnenhalen ook internetbankieren en skype werken prima kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.

Klopt voor 390 bath kan je dat allemaal, en dat een hele maand lang .
Ook in Udon.
Nu voor 390 bath heb je weinig en dat wordt gebruikt door bijna heel Thailand en werkt internet bankieren bijna niet ook skype is waardeloos dan,en niet zeggen Ben dat dat niet zo is daar ben ik ook mee begonnen maar nu betaal ik 1100 per maand maar heb dan ook geen problemen meer.Die tijd is voorbj voor een dubbeltje op de eerste rang.
Have a nice day.

http://www.tot.co.th/index.php?option=c ... =1&lang=en
http://www.trueonline.com/th/highlight.aspx

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: BVN gaat verdwijnen

#32 Bericht door Rene » maandag 27 juni 2011, 09:57

We zijn van 20-5 tot 20-6 in de Isaan bij mylady's rootsplek geweest en ergerde me aan de tv-beeldkwaliteit via de ouderwetse antenne. Bij navraag wat de prijs van een schotel was heb ik er maar een besteld zodat ze nu meer dan 200 zenders mooi scherp kunnen bekijken.
De schotel inclusief monteren voor 2500 baht en geen maandbedrag (PSI) . Nog dezelfde middag was alles gemonteerd en aangesloten.
Ik had toen de mogelijkheid van BVN. In eerste instantie prima om zo nu en dan het nieuws te zien maar gedurende de tijd ergerde ik me meer en meer aan flauwe soapseries zoals Boven wotter en andere flauwekul. :( Het is bij BVN schijnbaar nog niet geheel duidelijk dat mensen in den vreemde gemiddeld gezien niet zitten te wachten op vele herhalingen en flauwe series. Er is heel wat interessantere info uit te zenden dacht ik.
Maar goed het ging in eerste instantie om de beeldkwaliteit en de mogelijkheid om wat meer wereldzicht te geven en dat is gelukt. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN gaat verdwijnen

#33 Bericht door RuudThai » maandag 27 juni 2011, 15:27

Rene schreef:Ik had toen de mogelijkheid van BVN. In eerste instantie prima om zo nu en dan het nieuws te zien maar gedurende de tijd ergerde ik me meer en meer aan flauwe soapseries zoals Boven wotter en andere flauwekul. :( Het is bij BVN schijnbaar nog niet geheel duidelijk dat mensen in den vreemde gemiddeld gezien niet zitten te wachten op vele herhalingen en flauwe series. Er is heel wat interessantere info uit te zenden dacht ik.
Maar goed het ging in eerste instantie om de beeldkwaliteit en de mogelijkheid om wat meer wereldzicht te geven en dat is gelukt. :D
Is het nou mode om zo te kankerpitten op BVN? Ik vind het een prima zender met over het algemeen goede programma's voor elck wat wils. Nu, tijdens de zomerprogrammering, is het wat minder (wat ze zelf ook toegeven), maar ik kan het nog steeds met ruim voldoende waarderen.
Normaal zijn er ruim voldoende nieuws- en nieuwsachtergrondprogramma's als Een Vandaag, DWDD, Nieuwsuur, P&W (of K&VDB), Buitenhof, Andere Tijden enz. Voor de liefhebbers is er een enkele soap en toevallig nu een Groningse soap (vorig jaar een Twentse). Er zijn amusementsprogramma's zoals Andre Rieu, Ivo Niehe en wat Tros en Avro gedoe.

De laatste tijd zijn er aardige series als Adam E.V.A en nu elke week een Telefilm.
Natuurlijk zit ik niet de hele dag te kijken dus zie ik niet alles en bijv. de meeste Vlaamse programma's kunnen mij gestolen worden want dat is mijn cultuur niet. Maar leuk voor de Belgjes die geen eigen zender hebben! ;)

En mijn zoontje van 6 zit in de weekends (uitzendtijd is op weekdagen tijdens zijn schooltijd) vaak te kijken naar Sesamstraat en Klokhuis. Aanmerkelijk nuttiger dan de animatie-afvalproducten uit Japan/Korea/China, die de Thaise zenders meestal uitzenden voor de kinderen.

Ik ben in ieder geval blij dat BVN er is en ook blij dat ze alleen materiaal van de Nederlandse publieke zenders uitzenden en niet de populistische pulp van de commercielen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: BVN gaat verdwijnen

#34 Bericht door carpediem » maandag 27 juni 2011, 16:24

ik ben het met je eens Ruud
pluk de dag (carpediem)

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: BVN gaat verdwijnen

#35 Bericht door DeDe » dinsdag 28 juni 2011, 00:47

Ik ben het ook met je eens Ruud en dat alles nog gratis ook.
Daarbij, wil je iets niet zien, bij mij zit er een "uit" knop op het toestel, maar misschien bij anderen niet?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN gaat verdwijnen

#36 Bericht door joepattaya » dinsdag 28 juni 2011, 01:55

DeDe schreef:Ik ben het ook met je eens Ruud en dat alles nog gratis ook.
Daarbij, wil je iets niet zien, bij mij zit er een "uit" knop op het toestel, maar misschien bij anderen niet?
Dat klopt, ik heb een tv-toestel staan met een bewegingsmelder, zodra er ook maar iets beweegt, gaat hij aan en blijft hij aan totdat het bewegen ophoudt. Het is vooral daarom dat Thai nogal eens bewegen tijdens hun slaap :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”