BVN gaat verdwijnen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

BVN gaat verdwijnen

#1 Bericht door dutch » zaterdag 18 juni 2011, 08:18

http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren :twisted

Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren. :evil:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: BVN gaat verdwijnen

#2 Bericht door driver » zaterdag 18 juni 2011, 08:34

dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren :twisted

Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren. :evil:
Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?
Om via de radio wat Nederlandstalig gepraat aan te horen ?
Of zie ik het nu te zwart / wit ?


=====================================================================
De Wereldomroep zal zich in de toekomst beperken tot het verspreiden van het vrije woord in landen waar de vrijheid van meningsuiting onder druk staat, zo is na afloop van het vrijdagse kabinetsberaad bekend gemaakt. Dit betekent dat het informeren van Nederlanders in het buitenland en het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland niet langer tot het takenpakket behoren.
======================================================================



mvg driver

Theo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 04 juni 2011, 15:02

Re: BVN gaat verdwijnen

#3 Bericht door Theo » zaterdag 18 juni 2011, 09:45

Ik denk dat je het een beetje te zwart wit ziet.
Een vriend van mij is vrachtwagenchauffeur en rijdt met zeer grote regelmaat op de Balkan en soms verder tot Iran toe. Hij vertelde mij dat de wereldomroep, voor de internationale chauffeurs zowel een zeer belangrijke bron van verkeersinformatie als contact met het thuisfront is gedurende hun werk.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN gaat verdwijnen

#4 Bericht door dutch » zaterdag 18 juni 2011, 10:15

driver schreef:
dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren :twisted

Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren. :evil:
Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?
Om via de radio wat Nederlandstalig gepraat aan te horen ?
Of zie ik het nu te zwart / wit ?


=====================================================================
De Wereldomroep zal zich in de toekomst beperken tot het verspreiden van het vrije woord in landen waar de vrijheid van meningsuiting onder druk staat, zo is na afloop van het vrijdagse kabinetsberaad bekend gemaakt. Dit betekent dat het informeren van Nederlanders in het buitenland en het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland niet langer tot het takenpakket behoren.
======================================================================



mvg driver

Via internet beelden binnenhalen ?? Wel misschien in Pattaya en Bangkok, maar hier in het wat meer platteland en dan ook nog buiten Korat city is het met de beschikbare download speed maar magertjes gesteld.Dus niet!
Ook skypen gaat maar moeizaam.
Niet denken dat de hele wereld op hetzelfde technische nivo van internet staat als in Nederland.(Mijn familie zit zich hier dood te lachen en te ergeren als ze de kneuterigheid van internet aanschouwen.
Toen ik in Indonesie werkte zat ik via de wereldomroep e.e.a. van Nederland via de radio te volgen.
Er zullen nog wel meer redene te bedenken zijn.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: BVN gaat verdwijnen

#5 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 juni 2011, 10:17

Het eventueel verdwijnen van de wereldomroep roept bij mij gemengde gevoelens op.

Aan de ene kant: het is een op (tamelijk korte) termijn gedoemd instituut.
Nog even en in grote delen van de wereld is mobiel internet ver genoeg ontwikkeld om dit soort instituten volkomen verouderd te doen zijn.
De kosten wegen niet op tegen de baten.
Alleen al de zenders vreten energie: zo'n 300 tot 500 kilowatt per stuk.
En er zijn er een stuk of zeven geloof, inclusief die op de Antillen en in Afrika (Madagascar).
Dat is dus al een kleine centrale op zich....

In de jaren '70 echter was het echter de bron van vermaak bij uitstek.
Je hoorde de wereldomroep op de Spaanse stranden.
Mijn ex-vrouw komt uit Polen.
Zij kwam midden jaren '70 naar Nederland.
In Polen had ze via de wereldomroep al een cursus Nederlands gedaan.
De Nederlandse wereldomroep werd in die tijd gelukkig niet door de communistische stoorzenders weggedrukt.
De BBC, de Duitse wereldomroep en de Amerikaanse uiteraard wèl.

Ik heb dus nog uiterst romantische herinneringen aan dat instituut.
Als het weggaat verdwijnt er weer een stukje geschiedenis uit mijn jongere jaren.
Helaas, maar c'est la vie.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: BVN gaat verdwijnen

#6 Bericht door driver » zaterdag 18 juni 2011, 10:27

dutch schreef:
driver schreef:
dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren :twisted

Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren. :evil:
Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?
Om via de radio wat Nederlandstalig gepraat aan te horen ?
Of zie ik het nu te zwart / wit ?


=====================================================================
De Wereldomroep zal zich in de toekomst beperken tot het verspreiden van het vrije woord in landen waar de vrijheid van meningsuiting onder druk staat, zo is na afloop van het vrijdagse kabinetsberaad bekend gemaakt. Dit betekent dat het informeren van Nederlanders in het buitenland en het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland niet langer tot het takenpakket behoren.
======================================================================



mvg driver

Via internet beelden binnenhalen ?? Wel misschien in Pattaya en Bangkok, maar hier in het wat meer platteland en dan ook nog buiten Korat city is het met de beschikbare download speed maar magertjes gesteld.Dus niet!
Ook skypen gaat maar moeizaam.
Niet denken dat de hele wereld op hetzelfde technische nivo van internet staat als in Nederland.(Mijn familie zit zich hier dood te lachen en te ergeren als ze de kneuterigheid van internet aanschouwen.
Toen ik in Indonesie werkte zat ik via de wereldomroep e.e.a. van Nederland via de radio te volgen.
Er zullen nog wel meer redene te bedenken zijn.
Okee, ik dacht te zwart / wit schijnt dus :

Het internet / skype probleem hebben Suk en ik ook in Suphan maar dan bel ik haar .
In Sung Noen woont ze vlakbij Seagate dus geen probleem verder met internet / skype.

Zit je er verder vanaf dan heb je idd niks en kan BVN wel handig zijn om wat op de hoogte gehouden te worden.

Theo : Hmmmm...had ik niet aan gedacht als ik eerlijk ben maar kan me daar wel in vinden.

mvg driver

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: BVN gaat verdwijnen

#7 Bericht door duikertje » zaterdag 18 juni 2011, 11:54

Tja ik weet niet wat jullie van het niveau van BVN vinden maar ik vind het maar kneuterig allemaal en helemaal niet up to date als het om nieuws gaat.
Vaak zit je naar een uitzending te kijken met nieuws wat al een dag of meer oud is en veel herhalingen.
Sesamstraat en dat suffe Belgiëse spelletje, blokken zit ik ook niet echt op te wachten, kijk liever naar een lekkere Thaise soap :crazy:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: BVN gaat verdwijnen

#8 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 juni 2011, 12:52

duikertje schreef:kijk liever naar een lekkere Thaise soap :crazy:
Daar zitten in ieder geval meer visueel aantrekkelijke elementen in dan in de Nederlandse televisie... :worshippy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN gaat verdwijnen

#9 Bericht door joepattaya » zondag 19 juni 2011, 10:34

Bron: http://www.bvn.tv

BVN is een samenwerkingsverband van de Nederlandse Publieke Omroep, Radio Nederland Wereldomroep en de VRT. De afdeling Programmazaken en eindregie van BVN stellen de uitzending op de televisiezender samen door programma’s te selecteren van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen. Ook zorgen zij ervoor dat de programmagegevens worden gepubliceerd via diverse media.

De RNW is dus een deel van BVN. Daarmee wil volgens mij nog niet zeggen dat BVN daarmee gaat verdwijnen.......

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: BVN gaat verdwijnen

#10 Bericht door duikertje » zondag 19 juni 2011, 10:49

Dat is duidelijk er wordt alleen gemeld dat er radio uitzendingen verdwijnen, Dutch opende de topic alsof bvn zou verdwijnen maar dat is (nog) niet zo.
Ik heb eens geinformeerd bij een verkoper van sateliet schotels of het mogelijk was om CNN, Al-jazeera, BBC e.d te ontvangen maar volgens hem ging dat niet.
Het lijkt mij toch dat op een bepaalde schotel afstelling deze internationale nieuwszenders te ontvangen moeten zijn.
Of dat hij bedoelde dat het niet mogelijk is om bij de afstelling voor BVN dan ook die nieuws zenders te ontvangen of dat die helemaal niet te krijgen zijn was mij niet duidelijk.
Mischien moet er dan een tweede schotel bij.
Wie heeft daar ervaring mee.
Mischien moet er een nieuwe topic gestart worden hierover

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN gaat verdwijnen

#11 Bericht door dutch » zondag 19 juni 2011, 11:14

duikertje schreef:Dat is duidelijk er wordt alleen gemeld dat er radio uitzendingen verdwijnen, Dutch opende de topic alsof bvn zou verdwijnen maar dat is (nog) niet zo.
Ik heb eens geinformeerd bij een verkoper van sateliet schotels of het mogelijk was om CNN, Al-jazeera, BBC e.d te ontvangen maar volgens hem ging dat niet.
Het lijkt mij toch dat op een bepaalde schotel afstelling deze internationale nieuwszenders te ontvangen moeten zijn.
Of dat hij bedoelde dat het niet mogelijk is om bij de afstelling voor BVN dan ook die nieuws zenders te ontvangen of dat die helemaal niet te krijgen zijn was mij niet duidelijk.
Mischien moet er dan een tweede schotel bij.
Wie heeft daar ervaring mee.
Mischien moet er een nieuwe topic gestart worden hierover
Je hebt gelijk.Ik had er een uitroepteken en een vraagteken bij moeten zetten.
Ik vrees toch dat ze beiden veel met elkaar te maken (zullen) hebben.

Van de BVN website: BVN is een samenwerkingsverband van de Nederlandse Publieke Omroep, Radio Nederland Wereldomroep en de VRT. De afdeling Programmazaken en eindregie van BVN stellen de uitzending op de televisiezender samen door programma’s te selecteren van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen. Ook zorgen zij ervoor dat de programmagegevens worden gepubliceerd via diverse media.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

papillon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 19:46

Re: BVN gaat verdwijnen

#12 Bericht door papillon » zondag 19 juni 2011, 14:01

Ik had BVN in een resort op Koh Tao, waar ik een dag of 3 heb gezeten. Het Beste van Nederland, daar staat die afkorting toch voor? Ik vond het een verzameling van alle programma's die ik in Nederland ook nooit keek. Dus dat Beste geldt in elk geval niet voor mij.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN gaat verdwijnen

#13 Bericht door joepattaya » maandag 20 juni 2011, 01:53

papillon schreef:Ik had BVN in een resort op Koh Tao, waar ik een dag of 3 heb gezeten. Het Beste van Nederland, daar staat die afkorting toch voor? Ik vond het een verzameling van alle programma's die ik in Nederland ook nooit keek. Dus dat Beste geldt in elk geval niet voor mij.
BVN......het beste van Vlaanderen ......eeeeen......Nederland; althans volgens Tommy van Sesamstraat. :cheesy:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN gaat verdwijnen

#14 Bericht door dutch » maandag 20 juni 2011, 03:04

De BVN is dus duidelijk bedoeld voor de mensen die niet meer in Nederland wonen.
Sesamstraat voor de kindertjes van expats en emigranten,niets mis mee.
Als ik zo om me heen beluister is er toch best een grote groep die regelmatig/af en toe de BVN opzet.
Zelf vind ik de informatie zoals Buitenhof-P&W-eenvandaag-Vlaanderen vakantieland-e.d. interessant om te volgen.
Niet elke dag en niet ten koste van alles en duidelijk selectief.Het is begrijpelijk dat zo'n compilatie programma niet de hele dag alles en iedereen kan boeien,daar is het ook niet voor bedoeld.
Je kan op de website vaak al een inhoudsopgave lezen van wat er gaat komen.

Zou er ook geen moeite mee hebben om lid te worden en een omroepsbijdrage te betalen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: BVN gaat verdwijnen

#15 Bericht door jumbo » maandag 20 juni 2011, 03:06

Ik heb in mijn pied-a-terre in Bangkok sinds kort PSI en daar kan ik BVN mee bekijken. Nooit gemist toen ik het niet had, maar ik moet toegeven dat ik nu nieuws, sport en actualiteiten en soms docu's wel kijk...
Maar om er nou geld voor te geven Dutch, dat gaat me veeeeel te ver... :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”