Inburgering nu zelf helemaal betalen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#31 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 juni 2011, 11:49

loodvrij schreef:
Altijd maar weer betalen riep ze woedend...typisch nederland...nooit genoeg.... :giggle: :P
Heeft niks te maken met Thai zijn.
Zo denkt volgens mij iedereen in Nederland erover ( :Whistle: voor de goede verstaander).
Die kosten zijn exorbitant.
Maar ze zullen eerder verder stijgen dan minder worden:
De overheid heeft geld nodig, veel geld.
Zeker als we ook nog eens een keer de Grieken moeten gaan redden...
Het is ook altijd wat Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#32 Bericht door Jim » zaterdag 18 juni 2011, 15:53

Gardensafari schreef:
In navolging van sommige andere forumleden bezigt Printen44 in de vorige zin een ergerlijk stukje demagogie.
En dat zit 'm in de passage "Henk en Ingrid stemde op Wilders enz..."
wat is daar mis mee?
het komt uit z'n eigen verkiezingsprogramma.
Henk en Ingrid betalen voor Ali en Fatima, schreef Geert Wilders in zijn verkiezingsprogramma.

http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/ ... or-mensen/
heel veel mooie woorden optypen wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt ;)
Jeanette schreef: Betekend die uitspraak in de zaak Ruiz Zambrano dat het dure traject van de inburgeringscursus vervangen kan worden door een paar kinderen op de wereld te zetten? Dat lijkt op kindmisbruik nog voor de conceptie.
die uitspraak betekent dat een kind het recht heeft om op te groeien bij z'n ouders.
het is geen vervanging voor het inburgeringsprogramma.
het is een mensenrecht.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#33 Bericht door Jim » zaterdag 18 juni 2011, 16:09

loodvrij schreef: behalve dat je dus zelf helemaal moet betalen voor de inburgering is er nog iets wat je moet betalen.
Als je dus uiteindelijk ook Nederlands staatsburger wil worden moet je ook nog bijna 900 euro betalen voor je paspoort.
Ik begrijp best dat het een hele procedure is en dat daar kosten aan verbonden zijn, maar zoveel...?
in belgie kost 't helemaal niets.
het is dus puur ontmoedigingsbeleid (net zo als de RP in thailand).
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#34 Bericht door driver » zaterdag 18 juni 2011, 16:42

Jim schreef:
loodvrij schreef: behalve dat je dus zelf helemaal moet betalen voor de inburgering is er nog iets wat je moet betalen.
Als je dus uiteindelijk ook Nederlands staatsburger wil worden moet je ook nog bijna 900 euro betalen voor je paspoort.
Ik begrijp best dat het een hele procedure is en dat daar kosten aan verbonden zijn, maar zoveel...?
in belgie kost 't helemaal niets.
het is dus puur ontmoedigingsbeleid (net zo als de RP in thailand).
Klopt, ze zijn hier compleet aan het doorslaan met hun achterlijk gedoe omtrent inburgeren en het laten over komen van in dit geval een Thaise partner en zetten alles op alles om zo min mogelijk mensen binnen te laten komen en komen ze toch dan mogen we de hoofdprijs betalen daar zijn we wel goed voor om financieel te grazen te worden genomen door die figuren die dit allemaal bedacht hebben.
Ik wou dat ik nu Belg was dan was het leven op dit punt een stuk eenvoudiger :mrgreen:

mvg driver

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#35 Bericht door vleespet » zaterdag 18 juni 2011, 17:10

driver schreef:
Jim schreef:
loodvrij schreef: behalve dat je dus zelf helemaal moet betalen voor de inburgering is er nog iets wat je moet betalen.
Als je dus uiteindelijk ook Nederlands staatsburger wil worden moet je ook nog bijna 900 euro betalen voor je paspoort.
Ik begrijp best dat het een hele procedure is en dat daar kosten aan verbonden zijn, maar zoveel...?
in belgie kost 't helemaal niets.
het is dus puur ontmoedigingsbeleid (net zo als de RP in thailand).
Klopt, ze zijn hier compleet aan het doorslaan met hun achterlijk gedoe omtrent inburgeren en het laten over komen van in dit geval een Thaise partner en zetten alles op alles om zo min mogelijk mensen binnen te laten komen en komen ze toch dan mogen we de hoofdprijs betalen daar zijn we wel goed voor om financieel te grazen te worden genomen door die figuren die dit allemaal bedacht hebben.
Ik wou dat ik nu Belg was dan was het leven op dit punt een stuk eenvoudiger :mrgreen:

mvg driver
Klopt helemaal Driver het is aan de ene kant de PVV tevreden houden en als tegenprestatie mag de VVD er een prijskaartje aanhangen.
Het trieste is dat ze inclusief het CDA weten dat we die nieuwe instromers hard nodig hebben.
Sterker nog als morgen alle mensen van buitenlandse origine hun biezen pakken en terug gaan naar het land van herkomst dan is overmorgen Nederland naar de knoppen.

Als over een paar jaar de babyboomers gestopt zijn met werken en we arbeidskrachten moeten importeren krijgen we niemand meer omdat de huidige regering de goede naam die Nederland altijd had als gastvrij land te grabbel gooit.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#36 Bericht door Henk Korat » zaterdag 18 juni 2011, 22:25

Over de inburgeringscursus en het betalen van de kosten ben en blijf ik van mening dat nu ook de inburgeringsverplichting moet vervallen. Bezuinigingen begrijp ik. Ik heb de kosten van de inburgeringscursus zelfs betaald en dat was een groot bedrag. Als de Overheid hier grotendeels voor moet opdraaien dan is dat heel wat.

In een aantal jaren zal Nederland weer eens terug moeten komen op haar schreden. Iemand schreef al dat de babyboomers dan allemaal met pensioen zijn en er een groot gebrek aan technische en gewone handjes zal zijn.

Maar met een hoge werkeloosheid in Spanje en Griekenland lost dat zich wellicht in Europees verband op.

Zeker weten doe ik dat niet, want ik heb ook niet de christallenbol.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#37 Bericht door joepattaya » zondag 19 juni 2011, 03:34

Ik zie de "Henk en Ingrid" als de gastvrije Nederlanders, die hun gasten van verre een slaapplaats aanbieden.
Henk en Ingrid verruilen hun gerieflijke 2-persoonsbed voor wat luchtbedden in de woonkamer; ook gerieflijk, zeker omdat het maar tijdelijk is. De gasten ontbreekt het aan niets en worden lieflijk opgenomen door "Henk en Ingrid".
Het wordt een stuk minder gerieflijk, als blijkt dat de gasten nog niet van plan zijn om te vertrekken.
Na een aantal dagen wordt het Henk en Ingrid een beetje te veel en worden ontevreden, willen eigenlijk de gasten niet buiten de deur zetten, maar gaan uitvluchten en redenen bedenken om van ze af te komen.

Henk en Ingrid klootjesvolk? Wat nou......ze hadden net zo goed Julienne en Victor of Klaartje en Kees-Jan kunnen heten.

Het punt is, dat "Henk en Ingrid" symbool staan voor al die Nederlanders die leven met een hoop onvrede en zich nu vastplampen aan diegenen die voor hen het probleem "op gaan lossen".

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#38 Bericht door Gardensafari » zondag 19 juni 2011, 08:39

Henk en Ingrid zijn besmette namen geworden.
Wilders wilde er een soort geuzennaam van maken.
Zijn tegenstanders deden daarop het omgekeerde.

Maar de achterban van Wilders bestaat uit vogels van diverse pluimage.
Allereerst de proteststemmers.
Mensen die niets zien in de "ideologie" van de huidige partijen.
Dan mensen die het met Wilders eens zijn.
En tenslotte de mannen met de echte ruggengraat, de ideologisch wel gemotiveerden :crazy:
Zoals lieden die voor de Wilderstijd stemden op de Volksunie of Janmaat.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#39 Bericht door chelobechek » zondag 19 juni 2011, 11:06

Kinderbijslag en kindgebonden budget maximaal voor 2 kinderen
• Stopzetten alle kinderbijslag naar het buitenland
• Geen enkele uitkering naar het buitenland – uitzondering: AOW


Ik dreig nu off-topic te gaan. Alvast mijn excuses daarvoor. Echter de titel van dit draadje komt regelrecht uit het partijprogramma van de PVV.

Bovenstaande punten komen daar eveneens rechtstreeks uit. Kinderbijslag en kindgebonden budget zijn nauw verweven. Vervalt de ene, dan heeft dat vroeg of laat gevolgen voor de ander.

Mijn punt:

Iedereen met in het buitenland woonachtige kinderen die zelf in NL de kost moet verdienen voor het onvrijwillig gescheiden levende gezin heeft belang bij het niet realiseren van de PVV doelstellingen.

Veel immigranten hebben belang bij het exporteren van kindgebonden budget, kinderbijslag en wie weet wat voor andere regelingen verder nog. Wij als meervoudig nationale gezinseenheden hebben dezelfde belangen. Soms bekruipt mij het gevoel dat mensen dat uit het oog verliezen.

Chelo

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#40 Bericht door Jim » zondag 19 juni 2011, 11:11

Gardensafari schreef:Henk en Ingrid zijn besmette namen geworden.
Wilders wilde er een soort geuzennaam van maken.
Zijn tegenstanders deden daarop het omgekeerde.
de tegenstanders hebben daar niet veel voor hoeven doen.

ik ken eigenlijk weinig mensen die er openlijk voor uit durven te komen dat ze voor de pvv stemmen, tenzij ze onder elkaar zijn.
ook op dit forum zijn ze onzichtbaar terwijl statistisch gezien toch 1/5 op de pvv moet hebben gestemd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#41 Bericht door dutch » zondag 19 juni 2011, 11:23

Ik stem al vanaf mijn 18 op de vvd en daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.
Ook heb ik geen geheim gemaakt van het feit dat ik vind dat Wilders groot gelijk heeft om op de gevaren van de Islam te wijzen, die hij (en ook ik) beschouwd als een ideologie en niet als een religie.
De publieke uitspraak van Donner omtrent het falen van de multiculti samenleving, werd 10 jaren geleden door Fortuin reeds gedaan(en voor hem nog enkelen ) en werd niet in dank afgenomen.

De massale instroom heeft ons,die met Thaise bruiden aankwamen,geen goed gedaan.Helaas
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#42 Bericht door Gardensafari » zondag 19 juni 2011, 11:23

Jim schreef:
Gardensafari schreef:Henk en Ingrid zijn besmette namen geworden.
Wilders wilde er een soort geuzennaam van maken.
Zijn tegenstanders deden daarop het omgekeerde.
de tegenstanders hebben daar niet veel voor hoeven doen.

ik ken eigenlijk weinig mensen die er openlijk voor uit durven te komen dat ze voor de pvv stemmen, tenzij ze onder elkaar zijn.
ook op dit forum zijn ze onzichtbaar terwijl statistisch gezien toch 1/5 op de pvv moet hebben gestemd.
De meesten op dit forum zijn globetrotters.
Die hebben meer van de wereld gezien.
Hebben dus ook meer benul van cultuurverschillen enz.
Sommigen zien ook niets in de islam.
Maar de meesten is, denk ik, de blinde islam-haat van Wilders vreemd.

De overige standpunten van Wilders zijn een wat vreemde mengelmoes van VVD en PvdA-gedachtes.
Wellicht uitsluitend te verklaren vanuit populisme.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#43 Bericht door Gardensafari » zondag 19 juni 2011, 11:26

dutch schreef: De massale instroom heeft ons,die met Thaise bruiden aankwamen,geen goed gedaan.Helaas
Prima vaststelling.
En zo werkt het altijd: de goeden moeten onder de kwaden lijden.
En voor heel veel PVV-stemmers zijn Nederlanders die met een Thai thuiskomen sowieso smeerlappen, dus daar hoef je niets voor te doen.
En zo denken vele niet-PVV-stemmers er ook over, denk ik zo.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#44 Bericht door vleespet » zondag 19 juni 2011, 11:36

Een tijdje geleden hadden wij een discussie over het opkomende populisme in europa,mijn duitse vriend verwoorde het heel goed.
Wij duitsers sprak hij hebben een niet zo fris verleden,maar wij hebben er tenminste van geleerd.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#45 Bericht door printen44 » zondag 19 juni 2011, 16:48

Naar mijn bescheiden mening is het ongeveer zoals in de dertiger jaren. Men is onzeker over de toekomst en de economie gaat niet al te best. Dan zoekt men een zondebok.

Dat was toen het jodendom. Populisme is het vinden van die zondebok, die alle schuld van de vermeende narigheid op zijn hals krijgt. En dan staat er een persoon op, goed gebekt, en die wijst op die zondebok, zegt dat het allemaal de schuld is van die zondebok en roept dan dat hij dat wel even oplost.

Voor je het weet is die populist aan het bewind, doet zijn naam eer aan en lost het vermeende probleem op. Alleen zitten de inwoners van dat land met de brokstukken opgescheept.

De geschiedenis heeft voorbeelden te over van dat populisme. Buitenlanders, vreemde cultuur, kortom anders zijn dan de doorsnee inwoner van het land zijn meestal de zondebok als het vermeend slecht gaat. Alles wordt aan die zondebok opgehangen.

Populisme is een gevaar voor elk land. Makkelijke oplossingen zijn er nooit. Maar die populist verkondigt dat hij wel de makkelijk oplossing aanbiedt. Nog nooit heeft een populist een land verder geholpen, maar vrijwel altijd het land naar de afgrond gebracht of is die afgrond ingegaan. Ook hier is de geschiedenis vol van voorbeelden.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”