Inburgering nu zelf helemaal betalen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#46 Bericht door joepattaya » maandag 20 juni 2011, 02:09

dutch schreef:De massale instroom heeft ons,die met Thaise bruiden aankwamen,geen goed gedaan.Helaas
Dutch, het probleem schuilt 'm niet in die paar Thaise bruiden. Het schuilt 'm botweg in de Noord-Afrikaanse instroom. Dit wil men aanpakken en pakt iedeen onder de noemer "Islam". Maar aangezien men in Nederland niet discrimeert :cheesy: mag men niet alleen deze doelgroep aanpakken en pakt men gemakshalve iedereen, ook de Zweedse 'bankiers', de Thaise 'bruiden', de Chinese 'koks', de Braziliaanse 'bartenders', de Amerikaanse 'zakenlieden'.

Binnen nu en 4 jaar, komt men erachter dat er een luchtbel op de arbeidsmarkt ontstaat met niet-ingevulde jobs, jobs die door Nederlandse autochtonen niet gedaan zullen worden en men zal net als in het begin van de 70-er jaren weer naarstig op zoek gaan naar "gastarbeiders".

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#47 Bericht door joepattaya » maandag 20 juni 2011, 02:14

Gardensafari schreef:De Duitse Thai die ik in Duitsland tegenkom spreken vaak beter Duits dan de Nederlandse Thai Nederlands spreken.
En met al die naamvallen is Duits voor een Thai nog veel moeilijker dan Nederlands.
Maar ik ken de Duitse examens niet, dus dat is slechts een terloopse toevoeging...
Wat ik zo weet van het Duitse inburgerings-gebeuren, is dat dit vrij serieus overkomt.
Waarom een Thai mogelijk beter Duits spreekt, dan Nederlands:
- een Duitser spreekt minder goed Engels en is minder goed in staat om Thais te leren; de Thai is dus "verplicht" om snel Duits te leren
- er zijn meer Duitsers in de bekende plaatsen in Thailand waardoor de Thai meer Duits oppikken
- er zijn sowieso meer Duitse cursussen in Thailand (inclusief inburgerings-cursussen)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#48 Bericht door jumbo » maandag 20 juni 2011, 03:03

dutch schreef:Ik betaal in Thailand bijna 200.000 baht voor een permanent residency.(Dat is geen paspoort hoor!!) ;)
Mensen die dat halen zijn op de vingers van een hand te tellen.Sedert 2006 geen nieuwe PR's meer afgegeven.
De afgave is inderdaad na de coup gestokt, maar je kan nog steeds aanvragen en de temp toekenning bestaat gewoon. Waarom?? Geen idee
Het kost overigens 200.000 thb als je werkt, als je gehuwd bent (en tax betaler) dan kost het de helft...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#49 Bericht door jumbo » maandag 20 juni 2011, 03:04

printen44 schreef:
Blij dat ik een verstokte vrijgezel ben. [8) [8) [8)

Een andere optie is hier wonen met je partner dan heb je dat gezanik ook niet...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#50 Bericht door Mart » maandag 20 juni 2011, 04:40

jumbo schreef:
printen44 schreef:
Blij dat ik een verstokte vrijgezel ben. [8) [8) [8)

Een andere optie is hier wonen met je partner dan heb je dat gezanik ook niet...
En ...... men mag zelf voor een cursus Thai betalen :giggle:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#51 Bericht door jumbo » maandag 20 juni 2011, 05:44

Mart schreef:
jumbo schreef:
printen44 schreef:
Blij dat ik een verstokte vrijgezel ben. [8) [8) [8)

Een andere optie is hier wonen met je partner dan heb je dat gezanik ook niet...
En ...... men mag zelf voor een cursus Thai betalen :giggle:
Of de werkgever :D 8-)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#52 Bericht door Mart » maandag 20 juni 2011, 09:31

Of de werkgever :D 8-)
Jij heb altijd geluk :lol: maar mijn werkgeefster is geen Zeeuwse, maar wel zunnig :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#53 Bericht door elst99 » maandag 20 juni 2011, 10:15

Jammer dan, mijn Leo heeft een zeeuwse, niet zunig, in iedere hand een gat :giggle2:
Hij spreekt wel 5 talen ;) en nog zelf betaalt ook!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#54 Bericht door Mart » maandag 20 juni 2011, 11:42

elst99 schreef:Jammer dan, mijn Leo heeft een zeeuwse, niet zunig, in iedere hand een gat :giggle2:
Hij spreekt wel 5 talen ;) en nog zelf betaalt ook!
Ook Thai en Lao :?: Nee :?: dan heb ik 3 streepjes voor, ofschoon ik wel vaak maar woorden moet zoeken. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#55 Bericht door elst99 » maandag 20 juni 2011, 11:57

HaHa, Mart die naar woorden moet zoeken :clap: Jij moet de familie kunnen vertaan en met thais en lao, wij hebben het chinees nog niet onder de knie, maar goed mijn schondochter preekt goed engels, daar hebben we geluk.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#56 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 juni 2011, 14:58

elst99 schreef:HaHa, Mart die naar woorden moet zoeken :clap: Jij moet de familie kunnen vertaan en met thais en lao, wij hebben het chinees nog niet onder de knie, maar goed mijn schondochter preekt goed engels, daar hebben we geluk.
Zozo, een dominee in de familie? Nou, dan weten we waar al die stichtelijke taal vandaan komt! :cheesy: ;) :angel:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#57 Bericht door Henk Korat » dinsdag 21 juni 2011, 17:02

joepattaya schreef:
dutch schreef:De massale instroom heeft ons,die met Thaise bruiden aankwamen,geen goed gedaan.Helaas
Dutch, het probleem schuilt 'm niet in die paar Thaise bruiden. Het schuilt 'm botweg in de Noord-Afrikaanse instroom. Dit wil men aanpakken en pakt iedeen onder de noemer "Islam". Maar aangezien men in Nederland niet discrimeert :cheesy: mag men niet alleen deze doelgroep aanpakken en pakt men gemakshalve iedereen, ook de Zweedse 'bankiers', de Thaise 'bruiden', de Chinese 'koks', de Braziliaanse 'bartenders', de Amerikaanse 'zakenlieden'.

Binnen nu en 4 jaar, komt men erachter dat er een luchtbel op de arbeidsmarkt ontstaat met niet-ingevulde jobs, jobs die door Nederlandse autochtonen niet gedaan zullen worden en men zal net als in het begin van de 70-er jaren weer naarstig op zoek gaan naar "gastarbeiders".

Ik heb me door de eerste 11 pagina's van Donner's integratienota geworsteld :crazy: . Inderdaad veel breedspraak, maar de Turks Marokaanse Nederlander in de eerste of tweede generatie komt er niet goed af. Er is hier en daar een lovend woord over de Chinezen en Surinamers in de HBO doorstroom, maar dat is het.

Joepattaya heeft gelijk. Wij (ik), die slechts de behoefte heeft aan een lieve vrouw die me verzorgd, betalen de rekening van die Turkse en Marokaanse criminelen. Nee ik discrimineer niet :worshippy: . Dat deed Donner ook niet in zijn nota toen hij de misdaadcijfers van deze bevolkingsgroep werden vergeleken met de autochtone :Whistle: .

Het wordt er niet leuker op. Gezakt voor je inburgeringsexamen? Inpakken en wegwezen :mrgreen: . Wil een een permanente verblijfsvergunning? Goed, maar dan moet je wel een zeker opleidingsniveau hebben :shock: . In april is het inburgeringsexamen op de ambasades al verzwaard met letterkunde (?) en begrijpend lezen.

De invoering van verscherpte eisen zal geleidelijk gaan, maar moeten in de loop van 2013 afgerond zijn.

Ik zal dus waarschijnlijk eerder naar Thailand emigreren dan voorzien :asian22: :giggle2:

Joepattaya sprak over de luchtbel in de arbeidsmarkt. Ja, die zal ontstaan, maar waarschijnlijk ingevuld worden door Spanjaarden en Grieken. In die landen is de werkloosheid hoog.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgering nu zelf helemaal betalen

#58 Bericht door Jim » dinsdag 21 juni 2011, 18:26

turken hoeven niet verplicht in te burgeren dus kunnen ze ook niet worden uitgezet als ze het diploma niet op tijd halen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”