Non-O retirement visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Non-O retirement visa

#1 Bericht door fvliege » vrijdag 20 mei 2011, 06:18

Heb in het verleden altijd een Non-O retirement visa gehad. laten velopen omdat ik op dat moment de 800.000 bath niet had. Daarna een visa run gemaakt naar Loa en daar een toeristenvisa 2 maanden + een maand gekregen. Vlieg 2 juni naar nederland mijn visa verloopt 5 juni dus geen probleem. Maar wil weer een nieuw Non-O retirement aanvragen als ik terug kom over 5 weken. Wat te doen. :roll:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Non-O retirement visa

#2 Bericht door elst99 » vrijdag 20 mei 2011, 06:40

Denk dat je een extention to stay had en dat is iets anders als een retired O, die kun je volgens mijn bescheiden mening alleen in je paspoortland aanvragen.
Je kan bij het consulaat in Amsterdam, een retired O multiple aanvragen voor een jaar, moet je iedere 3 maanden een visumtrip maken. Je inkomen moet dan boven de 65.000 Bht p.m. zijn. Dat kan zijn je AOW en bedrijfspensioen. Heb je dat, dan is het ook mogelijk om met een retired O van 3 maanden die om te zetten in een Extention to stay, maar daarvoor moet je bij de Emigration in Thailand zijn, maar dat is bekend neem ik aan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Non-O retirement visa

#3 Bericht door fvliege » vrijdag 20 mei 2011, 16:27

Dank je voor je antwoord maar ik had een retired O moest iedere drie maanden naar Suratthani voor mij visa verlenging. In het begin kon ik zelfs met de nachtboot mee geven ik leef op Koh-tao iemand in Surat haalde het op (kennis van mij een Thai ) ging naar de immigration en stuurde het weer terug. Heb het ooit in Bkk allemaal geregeld mijn bankboek laten zien en met een bankstate van mijn bank en klaar. Daarna overlaten schrijven naar Surat.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Non-O retirement visa

#4 Bericht door elst99 » vrijdag 20 mei 2011, 16:44

Dan had je dus een extention to stay, anders moest je iedere 3 maanden Thailand uit! Nu kun je dus wel een O visum aanvragen in A'dam en met dat visum evt. naar de emigration in Surat Thani, let wel je moet gelegaliseerde pensioen of inkomsten-papieren hebben. Dat kun je evt. per post.met de Ned.Ambassade in Bangkok regelen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”