Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wonen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#91 Bericht door Jim » vrijdag 10 juni 2011, 19:00

het beste advies dat je iemand kan geven die de belgie-route wil doen is.. niet doen.
zoals aangehaald, die duurt minstens 1.5 jaar en je krijgt een bak ontmoedigingsbeleid en onbeschoftheid over je heen.. daar word je niet goed van.

doe de duitsland-route. ben je in 6 maanden klaar.

bij komend voordeel, duitsers hebben geen hekel aan nederlanders.
sterker nog, ze zijn er gek op.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#92 Bericht door Henk Korat » vrijdag 10 juni 2011, 19:08

De Belgie en Duitsland route is niet echt de aangewezen weg voor iemand die zo snel mogelijk met zijn vrouwtje wil zijn. Luister gewoon goed naar de raad van Ervee. Hij en ik hebben de Nederland route met succes hevolgd. Kost wat geduld en moeite, maar het resultaat mag er zijn.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#93 Bericht door Jim » vrijdag 10 juni 2011, 19:16

het is juist wel de aangewezen weg als je asap samen wilt zijn.
je partner hoeft namelijk niet meer terug naar thailand voor inburgeringsexames en MVV aanvragen.

de nederlandse route is tegenwoordig een stuk eenvoudiger geworden.
geen hoge inkomens eisen meer, maar wel verplicht een werkcontract voor onbepaalde tijd of iig langer dan een jaar.

als je freelance jobhopper bent dan kan je 't wel vergeten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#94 Bericht door nicod » vrijdag 10 juni 2011, 19:24

Klopt Jim en dit keer heb je op 2 vlakken gelijk. Je partner is per direct bij je aanwezig (via de belgie/ duitsland route in de basis wel op een gedoogbeleid).

En als je de systemen niet kent ga je te maken krijgen met een zwaar ontmoedigingsbeleid. Echter als je daarvan bewust bent en jij je daarop kunt instellen/ anticiperen is het een zeer werkbare constructie. de Nederlandse verhuis-procedure daarna is een fluitje van een cent (gedeeld door 2,20371 in euro's dan wel) :roll:

Ps. die (maximaal) 1,5 jaar geldt voor de goed geinstrueerde gemeentes als Antwerpen (in mijn geval) de kleinere gemeentes hebben een vlottere doorloopperiode.

Nog wel een aantekening Jim een freelance job hopper bestaat niet. je bent een freelancer of niet. ongeacht de jobs die je aanneemt. dan geldt de zelfstandige regeling, het gemiddelde van de 3 laatst genoten jaarinkomens voor belasting met een maximum van het laatste jaar. Daarmee kun je verder in de Belgie route.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#95 Bericht door perry » vrijdag 10 juni 2011, 19:37

Duitsland route echt geen 6 maanden maximaal 6 tot 8 weken duurt het en dan heeft ze een 5 jaar Aufenthalt bescheinigung

En die 6 of 8 weken met toeristen visum dus gelijk al bij elkaar.

Mits getrouwd natuurlijk.
Werk om te leven leef niet om te werken.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#96 Bericht door perry » vrijdag 10 juni 2011, 19:40

Henk Korat schreef:De Belgie en Duitsland route is niet echt de aangewezen weg voor iemand die zo snel mogelijk met zijn vrouwtje wil zijn. Luister gewoon goed naar de raad van Ervee. Hij en ik hebben de Nederland route met succes hevolgd. Kost wat geduld en moeite, maar het resultaat mag er zijn.
Geduld en vooral Geld :shock:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#97 Bericht door Jim » vrijdag 10 juni 2011, 19:59

perry schreef:Duitsland route echt geen 6 maanden maximaal 6 tot 8 weken duurt het en dan heeft ze een 5 jaar Aufenthalt bescheinigung
dat klopt.
het duitse gedeelte kan erg snel gaan.

de IND eist (ten onrechte) tegenwoordig alleen dat je minimaal 6 maanden hebt samengewoond in een ander EU land dan nederland.
het is dus verstandig om dat half jaar maar vol te maken.
nicod schreef:Je partner is per direct bij je aanwezig (via de belgie/ duitsland route in de basis wel op een gedoogbeleid).
van rechtswege ;)
het is volledig volgens de wet en er komt geen gedogen aan te pas (gelukkig) :)
je partner krijgt ook niet de gunst van een verblijfsvergunning maar heeft recht op een verblijfskaart.
Nog wel een aantekening Jim een freelance job hopper bestaat niet. je bent een freelancer of niet.
ik bedoel iemand die dan weer voor een baas werkt, dan weer zelfstandig.. etc. ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#98 Bericht door nicod » vrijdag 10 juni 2011, 20:21

Pff Jim ik wordt wel een beetje moe van het reageren op berichten terwijl jij niet goed leest en jezelf steeds wenst te verdedigen. Nog 1 keer dan maar.

Als je kiest voor de Belgie of duitsland route geldt officieel een gedoogbeleid in dat land (gedurende de procedure. DUS IN DAT LAND dit is een wettelijke term!)
6 maanden verblijf in europees lidstaatland. kun je het mee oneens zijn maar is een europese wet. voor ieder buurland binnen de EU.

Iemand die voor een baas werkt is geen freelancer voor de belastingdienst.

Maar ik houd ermee op. Wil je graag gelijk hebben. Ping hier heb je het gelijk! zij de tovenaar in ieder sprookje.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#99 Bericht door Jim » vrijdag 10 juni 2011, 21:13

Iedere burger van de Europese Unie die in het bezit is van een geldige identiteitskaart of een geldig paspoort heeft het recht het grondgebied van een lidstaat te verlaten om zich naar een andere lidstaat te begeven. Deze persoon kan in geen geval de verplichting worden opgelegd een uit- of inreisvisum over te leggen. Wanneer de betrokken burger niet over reisdocumenten beschikt, verleent het gastland de betrokkene alle redelijke middelen om hem in staat te stellen de vereiste documenten te verkrijgen of zich te laten toezenden.

Familieleden die niet de nationaliteit van een lidstaat bezitten, genieten hetzelfde recht als de burger die zij vergezellen. Zij kunnen er overeenkomstig Verordening (EG) nr. 539/2001 toe worden verplicht in het bezit te zijn van een visum voor kort verblijf. De verblijfskaart en het visum voor kort verblijf worden als gelijkwaardig beschouwd.

http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 152_nl.htm
ik heb de afgelopen 6 jaar EU-recht op het gebied van gezinshereniging gegeten en gedronken.
op BP.nl heb ik meer posts dan op het thailand forum en ik heb talloze mensen geholpen met een EU-route en ik heb 'm zelf ook gedaan.

gedogen is iets oogluikend toestaan wat verboden is.
daar is hier geen sprake van.

wat betreft je 6 maanden termijn.. dat zijn er 3.
Verblijfsrecht voor een termijn van langer dan drie maanden

Het recht van verblijf voor een termijn van langer dan drie maanden blijft aan bepaalde voorwaarden onderworpen:

ofwel de verplichting als werknemer of als zelfstandige een economische activiteit uit te oefenen;
ofwel de verplichting over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de burger tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland. De lidstaten mogen niet het bedrag van de bestaansmiddelen vaststellen dat zij als toereikend beschouwen, zij moeten rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de betrokkene;
ofwel de verplichting een opleiding te volgen in de hoedanigheid van student alsook over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de student tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland;
ofwel familielid zijn van een burger van de Unie die onder een van bovengenoemde categorieën valt.
dus..
nicod schreef: De uitspraken die ik las over de belgie route waren minimaal onzorgvuldig en vaker nog onjuist.
mss tijd voor een hand in eigen boezem? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#100 Bericht door nicod » zaterdag 11 juni 2011, 10:54

Ping pff

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 20:30
Locatie: ayutthaya

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#101 Bericht door luc.cc » zaterdag 11 juni 2011, 13:36

Sert schreef:Ik deel de mening van Gardensafari.

Hier in Thailand is het heel simpel. Je mag hier wonen, zolang je zelf in je levensonderhoud kan voorzien. Of via een baan, of via een pensioen. Je hebt een visum nodig en je zult je moeten blijven melden bij immigratie.

Op het moment dat je diezelfde regelgeving in een of andere vorm toe zou passen in Nederland, wordt je kennelijk tegenwoordig PVV'er genoemd. Maar ik was al weg voordat Wilders enige betekenis had en ben niet meer in Nederland geweest sindsdien.

Ik zou een dergelijk systeem niet verkeerd vinden. Het sociale vangnet is voor diegenen die daar hun levenlang aan hebben bijgedragen. Kom je dus op latere leeftijd naar Nederland, dan kan je geen gebruik maken van dat systeem omdat je er nooit aan hebt bijgedragen. Heb je er bijvoorbeeld 3 jaar aan bijgedragen, dan mag je er maximaal 3 jaar gebruik van maken. Iets in die richting. Een volledige uitwerking van zo'n systeem kan ik niet geven; ik ben geen econoom en geen politicus.

Dus: immigranten zijn welkom. Op het moment dat ze niet langer in hun levensonderhoud kunnen voorzien: vertrekken. Jammer maar helaas.
De natuur werkt ook zo: de sterkeren overleven, de zwakkeren redden het niet. Dat houdt het gehele systeem gezond. Het sociale vangnet dat er is in Nederland, was ooit bedoeld om kleine klappen op te vangen: als je ziek wordt of arbeidsongeschikt of door een andere reden niet volledig in je levensonderhoud kan voorzien. Of als je een gehandicapt kind krijgt.

Maar helaas werd er teveel misbruik van gemaakt. Het werd te makkelijk om je ziek te melden na een avond doorzakken in de kroeg. Ik heb het altijd tekenend gevonden dat het ziekteverzuim onder contracters (freelancers) minimaal was, vergeleken met het ziekteverzuim onder het eigen personeel.
Ik heb ooit mijn hand verbrijzeld bij een motor ongeluk. Daarvoor ben ik welgeteld 1 dag 'ziek' geweest, vanwege een herstel operatie 1 week na het ongeval. Met mijn andere hand en mijn hersens kon ik gewoon mijn werk doen. In diezelfde periode was ik 's avonds bij een collega. Daar was iemand anders ook op bezoek, die al 3 weken thuis zat. Hij had last van z'n polsen en kon dus niet werken, maar hij kon wel de hele avond lang halve liters bier vasthouden. Ik dacht alleen van mijn bruto salaris worden dit soort figuren dus van een uitkering voorzien.

Het systeem werkt alleen als er noodzakelijk gebruik van wordt gemaakt door diegenen die er aan hebben bijgedragen.

De Tunesiër is dit geval een economische vluchteling die nooit wat heeft bijgedragen aan het systeem of de maatschappij. Dus: geen rechten.
En de Thaise die naar Nederland komt, valt in principe in dezelfde categorie. Natuurlijk is zo'n opmerking niet leuk als het om jouw partner gaat, maar blijf wel reëel.

Volledig met je eens
Fijn om hier te zijn

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#102 Bericht door perry » zaterdag 11 juni 2011, 18:00

Ind Jim heeft gelijk gedoogen is iets anders dit is volgens de Europeesche wet .. Duitse wet

Dus dat heet getrouwd zijn en ook de Taaltoets heeft men niet nodig dit is wel het geval met duitse Staatburgers die een buitenlandse partner hebben is krom maar dit is de Wet.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#103 Bericht door Gardensafari » zaterdag 11 juni 2011, 18:41

perry schreef:Ind Jim heeft gelijk gedoogen is iets anders dit is volgens de Europeesche wet .. Duitse wet

Dus dat heet getrouwd zijn en ook de Taaltoets heeft men niet nodig dit is wel het geval met duitse Staatburgers die een buitenlandse partner hebben is krom maar dit is de Wet.
Bezopen!
Zo'n verdrag belemmert dus de juiste gang van zaken.
Zeg gewoon in Duitsland dat je met je vrouw uiteindelijk naar Nederland wil en je vrouw hoeft opeens geen Duits meer te leren.
Maar goed: Jim heeft natuurlijk wèl gelijk als hij stelt dat als de regels zo zijn, niemand jou kan verbieden er gebruik van te maken.
Het is aan de politici om zoiets te veranderen...
En als zelfs Berlusconi dit soort bezopen regeltjes gebruikt om van de Tunesiërs af te komen..
Die Tunesiërs willen immers naar Frankrijk, mede omdat ze Frans parleren.
Enfin, de Fransen boos.
Maar hadden die niet eenzelfde soort beleid met een tentenkamp bij de startplaats van de Eurostar voor alle Aziaten die eigenlijk naar Engeland wilden?
Wij noemen zulks de Europese Unie :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#104 Bericht door perry » zaterdag 11 juni 2011, 20:20

Ik wil helemaal niet terug naar Nederland waarvoor hier is het net zo goed vertoeven en ik ben in 10 min in Nederland :cheesy: :giggle:
Werk om te leven leef niet om te werken.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#105 Bericht door nicod » zaterdag 11 juni 2011, 20:27

Perry ik wilde antwoorden: " ik begrijp het, ook ik heb gedacht in Belgie te blijven wonen". Maar ik snap het toch niet helemaal gezien je status van expat/ wonend in Thailand. zou wel graag leren hoe je die afstand in 10 minuten overbrugt, want de reis erheen (Thailand) en terug stoort mij nog het meest :D (waarschijnlijk ben je nu in Weeze:)?

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”