Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wonen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Angie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 10:26

Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wonen

#1 Bericht door Angie » woensdag 11 mei 2011, 18:17

Hallo allemaal,
Dank jullie op voorhand voor evt. reacties.
Mijn broer en zijn vriendin hebben al 3 jaar een 'relatie' via internet, zij is engels lerares in thailand, wat weer enorm scheelt in communicatie en nadat mijn broer een maand daar is geweest en zij nu lekker 3 maanden in nederland, heeft ze besloten dat ze graag hiernaartoe wil verhuizen.
Haar visum loopt natuurlijk in juli af, ze is al bijna een maand hier. Omdat mijn broer heel de dag werkt wil ik via deze wegen alvast veel informatie vergaren om eens door die regels en wetten van inburgering te worstelen.
Waar moet men in hemelsnaam beginnen? Natuurlijk is ze nu al bezig met nederlands te leren. Wat is goede leerstof om engels/nederlands te leren? Welke stappen kunnen we al nemen? Etc.
Mijn broer woont in Zuid-limburg ( nederland).

met vriendelijke groeten,
Angelique

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#2 Bericht door Jim » woensdag 11 mei 2011, 19:30

huisje huren in duitsland of belgie en ze hoeft niet eens meer terug en kan meteen bij 'm intrekken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgie-route
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 21:32

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#3 Bericht door somtam » woensdag 11 mei 2011, 19:33

Inburgeren om in aanmerking te komen voor een MVV moet tegenwoordig in het land van herkomst als je intoetst op Google, Nederlands leren in Thailand of inburgeren in Thailand rollen deze site's er uit en talloze meer.

http://nl.learndutchinthailand.com/?gcl ... Dgod1E0z5A

http://www.nederlandslerenbangkok.com/i ... 3godfjkefQ

http://www.nederlands-thailand.com/?gcl ... DgodEiO-6A

Succes
Liever 10 vogel's in de lucht dan 1 in de hand.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#4 Bericht door Gijs-CNX » woensdag 11 mei 2011, 19:47

Jim schreef:huisje huren in duitsland of belgie en ze hoeft niet eens meer terug en kan meteen bij 'm intrekken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgie-route

Jim,

Vraagje daar jij volgens mij ervaring hier me hebt:

Hoe het functioneertOm van de België-route gebruik te maken moet degene die een legaal verblijf in de Europese Unie heeft, getrouwd zijn om zijn of haar partner dezelfde rechten te laten krijgen als hij- of zijzelf. Vervolgens moet diegene bewijzen dat hij of zij gemeenschapsonderdaan is, door gebruik te maken van het Europese recht. Dit wordt dan gedaan door (tijdelijk) in een ander EU-land te gaan wonen. Meestal wordt 6 maanden aangehouden, maar over de minimale verblijfsduur is niets vastgelegd. Dat andere land wordt het gastland genoemd. In het gastland kunnen beide partners onmiddellijk hun EU-rechten en gemeenschapsonderdaanrechten uitoefenen en een verblijfskaart aanvragen. Aangezien de buitenlandse partner haar Europees recht ontleend aan die van zijn of haar partner, is het in feite niet noodzakelijk om samen naar dit land af te reizen. Het is volgens het Metock en het Sing arrest afdoende wanneer de EU-onderdaan deze EU-rechten opbouwt in het andere EU-land. Bij terugkeer naar Nederland blijft het gemeenschapsrecht van toepassing. Aangezien Europese regelgeving voorrang heeft boven nationale regelgeving is bij terugkeer naar Nederland dan niet meer het nationale vreemdelingenbeleid van toepassing, maar valt men, net als EU-onderdanen uit een ander EU-land die in Nederland zijn komen wonen, onder de veel soepelere Europese regels voor gezinshereniging en -vorming. Voor het inschrijven van de buitenlandse partner dient EU-toetsing aangevraagd te worden.

In België is het niet nodig om deze omslachtige route te volgen om dezelfde rechten als de Belgische partner te krijgen.

Bedoelt men hiermee dat je partner dan niet naar BE hoeft te komen?

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#5 Bericht door Ervee71 » woensdag 11 mei 2011, 20:07

Angie schreef:Omdat mijn broer heel de dag werkt wil ik via deze wegen alvast veel informatie vergaren om eens door die regels en wetten van inburgering te worstelen.
Ik kan maar advies geven, uit eigen ervaring, zorg dat je alles goed voorbereid.
Begin maar eens met het bekijken, wat er allemaal bijkomt kijken http://www.indklantdienstwijzer.nl/Default.aspx?jse=1

Verder heb ik veel informatie verzameld via http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

Via bovenstaande site kun je ook veel lesmateriaal verzamelen, voor de zelfstudie die volstaat voor het examen.


Meer vragen?
Neem maar contact op.
GETROUWD OP 24-08-2011

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#6 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 11 mei 2011, 22:05

Gijs-CNX schreef:Bedoelt men hiermee dat je partner dan niet naar BE hoeft te komen?
Ja, dat klopt op papier.... Feitelijk gaat het er om dat je ingeschreven staat in het andere EU-land. Je kunt er tenslotte wonen en vervolgens voor je werk "in de kost" gaan.... Ik zou het niet zo letterlijk opvatten en toch wel de weekenden terugkeren.

Gezien de woonplek van de vraagsteller, zou ik als de bliksem de grens overgaan en me het hele circus besparen. Voor de Belgie- of Duitsland-route woont hij al ideaal. Gebeurt niet vaak dat iemand zelfs nog kan kiezen. :D
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#7 Bericht door prajak » donderdag 12 mei 2011, 01:11

Is Zuid-Limburg een nieuwe provincie ? Zoals de Nederlandse provincie Noord-Brabant al heel lang een Nederlandse provincie is ?

Of woont jouw broer in het zuiden van Limburg ? Het maakt verder niet uit waar hij in Nederland woont voor de inburgering.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#8 Bericht door Pieter » donderdag 12 mei 2011, 06:13

prajak schreef:Is Zuid-Limburg een nieuwe provincie ? Zoals de Nederlandse provincie Noord-Brabant al heel lang een Nederlandse provincie is ?

Of woont jouw broer in het zuiden van Limburg ? Het maakt verder niet uit waar hij in Nederland woont voor de inburgering.
In het noorden van limburg spreken ze duits met een nederlands accent
in het zuiden van limburg spreken ze duits met een frans accent

dus als je in zuid Limburg woont moet je naar belgie en in noord Limburg naar germania

in beide gevallen zijn de kosten van verhuizen etc en trouwen waarschijnlijk vele malen lager dan
de kaalpluk NL kosten

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#9 Bericht door Jim » donderdag 12 mei 2011, 07:32

Wereldvreemd schreef:
Gijs-CNX schreef:Bedoelt men hiermee dat je partner dan niet naar BE hoeft te komen?
Ja, dat klopt op papier....
de IND eist dat je minimaal 6 maanden met je buitenlandse partner hebt samengewoond in een ander EU-land, anders komt je partner bij terugkeer in nederland niet door de EU-toetsing.
dat is niet terecht natuurlijk, maar ja, heb je zin in een jarenlang juridisch conflict met de overheid om je gelijk te behalen?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#10 Bericht door prajak » donderdag 12 mei 2011, 07:57

"...In het noorden van limburg spreken ze duits met een nederlands accent
in het zuiden van limburg spreken ze duits met een frans accent..."

Respect voor Limburgers is bij Pieter ver te zoeken. Doe kins mich de poekel roetsjen, Pieter.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#11 Bericht door Pieter » donderdag 12 mei 2011, 08:21

prajak schreef: Doe kins mich de poekel roetsjen, Pieter.
das midden limburgs

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#12 Bericht door perry » donderdag 12 mei 2011, 11:09

Niet moeilijk gaan doen eerst gaan Trouwen dan verhuis jij vast naar Duitsland (makkelijkste)
Dan laat je ze komen met een Toeristen visum inschrijven in de Duitse gemeente waar jij op dat moment woont.

Die sturen dan alles op en als het snel gaat heeft zij een binnen 6 weken een verblijfsvergunning voor 5 jaar.

Tip laat ze een NIEUW Thais paspoort maken met jou achternaam dat is altijd makkelijker.

En als het bevalt in Duitsland mooi daar blijven scheelt een hoop geld en Kopzorgen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#13 Bericht door Mart » donderdag 12 mei 2011, 11:17

" Joost mag het weten "

Perry zijn naam is niet Joost, maar hij weet het wel.

Sterker nog, hij heeft ervaring :? :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#14 Bericht door perry » donderdag 12 mei 2011, 12:42

Waarom Duitsland makkelijker.????

Omdat je in Duitsland niet aan een Huurcontract van 1 jaar vast zit.
En Omdat je in Duitsland geen Controle krijgt van een of andere Bromsnor.

Alleen als je geen Duits spreekt of verstaat dan zou ik voor Belgie kiezen.
Maar ik denk dat een Zuidlimburger ook wel een woordje Duits spreekt. ;)

Trouwens niks tegen Belgie behalve die wegbewijzering dan ;)
Werk om te leven leef niet om te werken.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Hoe te beginnen, schoonzusje wil naar nederland komen wo

#15 Bericht door Sert » donderdag 12 mei 2011, 16:03

Op dit moment zou ik de Lampedusa route proberen. Krijg je meteen een EU visum van Berlusconi, hallo Europa!

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”