Verkiezing in Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Verkiezing in Thailand

#241 Bericht door Mart » zaterdag 09 juli 2011, 08:23

Ik weet dat jij het woord "meid" als negatief beoordeelt, maar dat komt ongetwijfeld wegens je langdurig verblijf in Thailand en het mogelijk daarmee gepaard gaande verlies van inzicht in de voortschrijdende ontwikkelingen der Nederlandsche ( Nederlandse ) :roll: Taal.
Is het voor jouw aanvaardbaar :?: :?: :?: :giggle2: :giggle2: :giggle2:

F*mk* was een meid voordat ze de politiek in ging :Whistle: :Whistle:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Verkiezing in Thailand

#242 Bericht door vleespet » zaterdag 09 juli 2011, 09:55

Luc schreef:Yingluck, wordt ook onderzocht op omkoping,
ze heeft tijdens de campange noedelsoep gemaakt en dat gratis weggegeven....dat is omkoping en mag dus niet.
Het kan toch niet te gek wezen....en als de oppositie niet anders te doen heeft dan daar zijn tijd mee te vullen ????
Ik heb hier al aardig wat omgekocht - gratis weggegeven, natuurlijk niet als politicus.
Ik weet wel dat er veel verboden is, herinner o.a. het kookprograma....
Het is algemeen bekend dat de huidige oppositie heel slechte verliezers zijn.
Ze zullen alles uit de kast halen om deze regering weg te krijgen,tot aan een vliegveld bezetting aan toe.
Eigen belang boven landsbelang. :twisted
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verkiezing in Thailand

#243 Bericht door printen44 » zaterdag 09 juli 2011, 10:43

Ik schreef dat al eerder dat een stembusoverwinning van de Phue Thai wat reacties zal opleveren. Ik blijf erbij dat de "elite" en de "onzichtbare hand" er alles aan zullen doen om de nieuwe coalitie zo moeilijk mogelijk te maken.

Overigens klinken nu ook de stemmen van vooraanstaande economen, geen aanhangers van de Democraten, dat als de Phue Thgai zijn economische beloftes wil gaan uitvoeren, Thailand op den duur in een economische depressie terecht zal komen. Volgens die economen zal het land nooit de schulden die zij moet maken om alles te kunnen betalen, kunnen afbetalen.

Het gaat met name over de optrekking van het minimum dagloon in zeven jaar tot een dagloon van 1000 baht en de gegarandeerde rijstprijs voor de boeren die hoger ligt dan de wereldhandelsprijs voor rijst. Ook de opmerkingen van vooraanstaande Phue Thai leden over het manipuleren van de baht, baart de economen zorgen. Yingluck heeft gisteren haastig laten weten dat de nieuwe regering niet aan de baht wil morrelen.

Er zijn twee scenario's, volgens de economen, dat de inflatie gierend omhoog gaat en dat de baht niets meer waard wordt. De tweede scenario is dat Thailand zijn schulden niet meer kan betalen en dus een "default-nation" wordt. Een tweede Griekenland of zelfs Zimbabwe wordt dan in het vooruitzicht gesteld.

Populistische verkiezingsbeloftes is een ding, die beloftes waarmaken, is een andere zaak. Die twee zaken gaat vaak niet samen. Aldus de economen.

Thailand kan wat economische schokken hebben. Thailand heeft grote bedragen aan buitenlandse valuta. Dus de "doem-scenario's" worden niet op korte termijn zichtbaar, maar op lange termijn. Maar nu al is de inflatie hoog in Thailand en dat kan een teken aan de wand zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#244 Bericht door jumbo » maandag 11 juli 2011, 03:15

ca. 9 mio werknemers met het minimumloon, optrekking naar 300 thb per dag voor 1 Januari
2012 is de belofte, stijging per werknemer per dag gemiddeld 45thb? reken de rest zelf maar uit...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Verkiezing in Thailand

#245 Bericht door vleespet » maandag 11 juli 2011, 04:32

jumbo schreef:ca. 9 mio werknemers met het minimumloon, optrekking naar 300 thb per dag voor 1 Januari
2012 is de belofte, stijging per werknemer per dag gemiddeld 45thb? reken de rest zelf maar uit...
Eindelijk wat erbij voor de minima,het effekt zal echter van korte duur zijn .
De ondernemers gaan die loonkosten gelijk door berekenen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#246 Bericht door jumbo » maandag 11 juli 2011, 05:17

vleespet schreef:
jumbo schreef:ca. 9 mio werknemers met het minimumloon, optrekking naar 300 thb per dag voor 1 Januari
2012 is de belofte, stijging per werknemer per dag gemiddeld 45thb? reken de rest zelf maar uit...
Eindelijk wat erbij voor de minima,het effekt zal echter van korte duur zijn .
De ondernemers gaan die loonkosten gelijk door berekenen.

waarom is het effect van korte duur als de ondernemers het doorberekenen?
Prijsverhogingen?? Dat is toch een logisch gevolg als de regering een koekje geeft uit andermans trommel??
Je schijnt niet te begrijpen dat het totaal geen 'opoffering' is van een regering om derden hun plannen te laten betalen... het komt niet uit hun zak..
Logisch dus dat er wat anders wordt bedacht om de stijgende kosten te nivelleren... konden ze dat echt niet vooraf bedenken?? Maar ja doel 1 is bereikt; tegemoet gekomen aan de belofte , hoe dat afloopt zien we dan wel???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Verkiezing in Thailand

#247 Bericht door Gardensafari » maandag 11 juli 2011, 08:23

Het verhogen van de lonen lijkt ook mij een onzalig plan.
En zeker als de verhogingen zo fors zijn als nu wordt aangekondigd.

Ik denk dat er een tweedeling zal ontstaan.
Grote werkgevers en ook internationale bedrijven zullen die hogere lonen wel moeten betalen.
De kleine werkgevers kijken wel uit.
En de arme dagloners gaan liever tegen minder geld aan het werk, dan dat ze het volle pop eisen maar niet worden aangenomen.

Daarnaast zal het de inflatie aanwakkeren.

Sommige grote internationale concerns zullen niet meer investeren in Thailand als de lonen daar te hoog zijn vergeleken met de buurlanden.
Misschien zijn er zelfs die hun productie gaan verplaatsen.

En of het nu lukt of niet, zulke hoge lonen trekken natuurlijk arbeiders aan uit de omringende landen.
Er zijn nu al heel wat Cambodjanen, Laotianen en Birmezen in Thailand.
Dat zullen er niet minder worden.
En door het hoge uurloon, blijft er veel meer werk over voor zwartwerkers en illegalen.
Die krijgen natuurlijk veel minder betaald, maar ook de zwartwerklonen stijgen...

Daarnaast zal de werkgelegenheid (althans in het "witte" circuit) afnemen.
Bijvoorbeeld klusjes aan en rond het huis zullen voor veel mensen gewoon te duur worden.
Restaurant en hotels zullen het met minder mensen willen zien te klaren.
Of de prijzen gaan omhoog.
En behalve oplopende inflatie leidt zulks ook tot minder toeristen.

Het kunstmatig fors verhogen van de lonen is normaliter totaal ongewenst, tenzij er iets bijzonders aan de hand is.
Ik zie maar één "bijzondere" reden: de verkiezingsoverwinning.

Nu overigens maar afwachten of de soep zo heet wordt gegeten....

Het verhogen van het loon is al onverstandig, het kopen van rijstoogsten tegen prijzen boven marktniveau is rampzalig.
Het treft de financiële positie van de overheid.
Het zal leiden tot enorme fraudes.
De overheid zal binnenkort kunnen zeggen dat het een enorm positieve invloed heeft gehad op de rijstproductie.
Want die gaat flink omhoog.
Maar dat is alleen op papier.

De praktijk: een boer verkoopt tegen staatsprijzen zijn oogst aan de staat.
Die slijt het aan een slimme handelaar.
Die verkoopt de oogst weer aan dezelfde boer.
En die verkoopt het tegen staatsprijzen weer aan de overheid.

En wie maakt zich nog druk om kwaliteit?
Je verkoopt gewoon aan de overheid de grootst mogelijke rotzooi.
Wat maakt het uit?

En is de Thaise overheid uitgerust om dit effectief te controleren?
Met de huidige corruptie kun je dat natuurlijk ook volledig vergeten.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verkiezing in Thailand

#248 Bericht door RuudThai » maandag 11 juli 2011, 09:02

vleespet schreef:
jumbo schreef:ca. 9 mio werknemers met het minimumloon, optrekking naar 300 thb per dag voor 1 Januari
2012 is de belofte, stijging per werknemer per dag gemiddeld 45thb? reken de rest zelf maar uit...
Eindelijk wat erbij voor de minima,het effekt zal echter van korte duur zijn .
De ondernemers gaan die loonkosten gelijk door berekenen.
Eindelijk? De afgelopen 2,5 jaar zijn de minimumlonen onder de regering-Abhisit zeker al een keer of 4 verhoogd oftewel aangepast aan de inflatie plus wat extra.
Aan het einde van het thaksintijdperk in 2006 lagen de minimumlonen in deze provincie rond de 100 baht per dag, nu is dat ongeveer 150 baht. Dus het minimumloon verhogen naar de Pheu Thai norm betekent voor Sakon Nakhon een verdubbeling.... :clap:
Prachtig hoor, ik gun het de mensen van harte, alleen, wie gaat dat betalen? Ik heb al vaker geschreven dat er voor al die mooie PTP-plannen geen enkele dekking is aangegeven. Dus wordt het een sigaar uit eigen doos: BigC verhoogt zowel de lonen voor haar werknemers als de prijzen voor de klanten.

Of geeft Thaksin de rest van zijn kapitaal grootmoedig aan de bevolking van Thailand :crazy: :cheesy: :happyno: . Nee natuurlijk, die moet eerst al die lui betalen die bij hem op de koffie komen in Brunei en/of Hongkong: zowat de hele Pheu Thai fractie inclusief de roodhemdenopruiers, Barnharn Silpa-archa van een kleinere coalitiepartij en wat er zoal meer stiekem daar naar toevliegt. En daarna plotsklaps een vette bankrekening op de Kaaimaneilanden heeft. Is tenminste zo mijn inschatting, want dit is Thaksinland geworden en geen Thailand meer.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verkiezing in Thailand

#249 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 14:29

Ga maar gauw terug naar Nederland, kun je dat misschien van de ondergang redden, alhoewel ze zijn er nu wel achter dat een groot gedeelte van het ambtenarencorps eruit kan en ook de eerste en tweede kamer kunnen met 1/3 minder, zouden we dan toch een verstandige regering hebben?
Ach ja de een gaat met veel geld naar Dubai en de ander met een uitkering naar Oost-Thailand en beiden bemoeien zich met politiek, ja het is wat! :crazy:
Hebben ze jouw daarover geinformeerd? Over de vluchten en de bankrekeningen op de Kaaimaneilanden of is dit duimzuigers werk? Kan me toch niet voorstellen dat dit in The Nation of Bangkokpost staat!
Graag de "Bronmelding"
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verkiezing in Thailand

#250 Bericht door RuudThai » maandag 11 juli 2011, 15:09

elst99 schreef:Ga maar gauw terug naar Nederland, kun je dat misschien van de ondergang redden, alhoewel ze zijn er nu wel achter dat een groot gedeelte van het ambtenarencorps eruit kan en ook de eerste en tweede kamer kunnen met 1/3 minder, zouden we dan toch een verstandige regering hebben?
Ach ja de een gaat met veel geld naar Dubai en de ander met een uitkering naar Oost-Thailand en beiden bemoeien zich met politiek, ja het is wat! :crazy:
Hebben ze jouw daarover geinformeerd? Over de vluchten en de bankrekeningen op de Kaaimaneilanden of is dit duimzuigers werk? Kan me toch niet voorstellen dat dit in The Nation of Bangkokpost staat!
Graag de "Bronmelding"
Wat ben je ook een ondoordachte persoon als je zulke domme dingen, waar je geen fluit vanaf weet en die bovendien geheel onwaar zijn, opschrijft. Altijd maar aanvallen op personen en bij voorkeur op mij, het moet toch eens ophouden zeg!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verkiezing in Thailand

#251 Bericht door printen44 » maandag 11 juli 2011, 15:38

Elst99, waarschijnlijk kan je de loon-prijsspiraal nog herinneren van de jaren zeventig en tachtig. Je kreeg leuke loonsverhogingen, ik dacht dat het soms 400 gulden per maand was, en wat was je blij. Maar daarna stegen de prjjzen en de loonsverhogingen verdwenen voor het grootste gedeelte als sneeuw voor de zon.

In Phayao zal het minimum loon met 68% stijgen als de 300 baht dagloon werkelijkheid wordt. Maar dat is nog niet alles. In zeven jaar wil de nieuwe regering dat minimum dagloon tot 1000 baht laten stijgen. Daar kan geen werkgever in Thailand bekostigen. Nu hebben de werkgeversorganisaties al aangekondigd dat zij die loonverhogingen niet zullen betalen. Dat moet de nieuwe regering doen. Maar er is helemaal geen dekking voor dat plan.

In al hun wijsheid wil men nu de twee-wekelijkse loterij gaan uitbreiden en die opbrengt als dekking gebruiken voor de verhoging van dat minimumdagloon. Ook wil men nu wat vaart achter de zgn. "online-lottery" zetten. Dat is zoals in Nederland het geval is, dat je bij de winkelier een lot besteld en betaald en dat een apparaat dat lot of loten uitspuugt.

Maar men vergeet dat de loterijverkopers in Thailand ook vaak invaliden zijn. Die en andere loterijverkopers komen dus massaal op straat te staan. Met andere woorden, om maar de verkiezingsbeloftes te kunnen waarmaken, wringt men zich in alle bochten om het economisch tot werkelijkheid te brengen.

Vandaag las ik dat, als men dat minimum dagloon gaat verhogen en men heeft daar geen dekking voor, dat Thailand jaarlijks 5 miljard baht op de kapitaalmarkt moet lenen om de lonen te kunnen betalen en de prijzen kunstmatig laag te houden. Tot de zeepbel barst.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verkiezing in Thailand

#252 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 15:49

Ruud er is geen onwaarheid aan te pas gekomen, het zijn je eigen woorden dat je een gedeeltelijke wao-uitkering genoot, ik zal het voor je opzoeken in de analen van TF.
Maar jouw suggestieve uitlatingen over politieke tegenstanders is zoiets van kinderlijk en daar blijf ik tegen ageren en dat heb ik al vele malen netjes gedaan maar dat helpt dus niet! Zolang je dat niet op een volwassen manier doet, zul je aan mij een gedegen tegenstander hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verkiezing in Thailand

#253 Bericht door RuudThai » maandag 11 juli 2011, 15:55

elst99 schreef:Ruud er is geen onwaarheid aan te pas gekomen, het zijn je eigen woorden dat je een gedeeltelijke wao-uitkering genoot, ik zal het voor je opzoeken in de analen van TF.Maar jouw suggestieve uitlatingen over politieke tegenstanders is zoiets van kinderlijk en daar blijf ik tegen ageren en dat heb ik al vele malen netjes gedaan maar dat helpt dus niet! Zolang je dat niet op een volwassen manier doet, zul je aan mij een gedegen tegenstander hebben.
Nee, je maakt er weer een eigen verhaal van want ik ging zonder uitkering naar Thailand toe. Die kreeg ik - en volkomen onverwacht - pas na een jaar verblijf hier. Dat heb ik al een paar keer verteld, ook toen jij allang lid was.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Verkiezing in Thailand

#254 Bericht door vleespet » maandag 11 juli 2011, 16:56

RuudThai schreef:
elst99 schreef:Ruud er is geen onwaarheid aan te pas gekomen, het zijn je eigen woorden dat je een gedeeltelijke wao-uitkering genoot, ik zal het voor je opzoeken in de analen van TF.Maar jouw suggestieve uitlatingen over politieke tegenstanders is zoiets van kinderlijk en daar blijf ik tegen ageren en dat heb ik al vele malen netjes gedaan maar dat helpt dus niet! Zolang je dat niet op een volwassen manier doet, zul je aan mij een gedegen tegenstander hebben.
Nee, je maakt er weer een eigen verhaal van want ik ging zonder uitkering naar Thailand toe. Die kreeg ik - en volkomen onverwacht - pas na een jaar verblijf hier. Dat heb ik al een paar keer verteld, ook toen jij allang lid was.
Ruud je hoeft je hier niet te verontschuldigen voor het feit dat je een uitkering krijgt (die krijg je echt niet zomaar)en vooral al niet tegen iemand die vol met vooroordelen zit. :thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verkiezing in Thailand

#255 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 18:08

Ik zit helemaal niet met vooroordelen het zijn feiten meneer Vleespet, dat ze jou niet goed in het geheugen liggen, dat is jou probleem.
Ik vind dat als je constant mensen die niet in jouw politieke plaatje passen denegrerend benoemd op een wijze die zeeeer irritant overkomt ik dat best naar voren mag brengen.
En inderdaad het was eerst een ww uitkering en dat is na een juridisch gevecht (wat jezelf niet verwacht had) omgezet in een gedeeltelijke wao.
Maar daar daag je me nu vooruit, om me te beschuldigen van leugens en dingen die ik niet zou kunnen weten. Het zijn je eigen woorden!!!!!
Je onvrede misschien daardoor vertaal je naar de politiek op een ontevreden kinderlijke wijze.
En zonder inkomen kom je Thailand niet binnen en zeker niet als je nog geen pensioen hebt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”