Verkiezing in Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Verkiezing in Thailand

#256 Bericht door baco101 » maandag 11 juli 2011, 18:35

elst99 schreef:En zonder inkomen kom je Thailand niet binnen en zeker niet als je nog geen pensioen hebt.
wat een onzin
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verkiezing in Thailand

#257 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 18:37

Ik bedoel dus met een jaarvisum!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verkiezing in Thailand

#258 Bericht door Ben » maandag 11 juli 2011, 18:42

elst99 schreef:Ik bedoel dus met een jaarvisum!
Je zal bedoelen JIJ komt niet binnen zonder geld .

zonder geld kan je ook een jaar visum krijgen :giggle2:

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Verkiezing in Thailand

#259 Bericht door baco101 » maandag 11 juli 2011, 18:45

elst99 schreef:Ik bedoel dus met een jaarvisum!
wat bedoel je met een jaar visum?

een non immigrant visum, deze is 12 mnd(je kan er 15 mnd uithalen) geldig je moet alleen elke 90 dgn ff een visum run doen

Ik heb in nederland gewoon een non immigrant O(gebaseerd op huwelijk) aangevraagd en er werd niet gevraagd om inkomen. later bij de extension of stay wel.

maar niet op voorhand.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verkiezing in Thailand

#260 Bericht door Ben » maandag 11 juli 2011, 18:50

baco101 schreef:
elst99 schreef:Ik bedoel dus met een jaarvisum!
wat bedoel je met een jaar visum?

een non immigrant visum, deze is 12 mnd(je kan er 15 mnd uithalen) geldig je moet alleen elke 90 dgn ff een visum run doen

Ik heb in nederland gewoon een non immigrant O(gebaseerd op huwelijk) aangevraagd en er werd niet gevraagd om inkomen. later bij de extension of stay wel.

maar niet op voorhand.
Goed wakker baco 101 :clap:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verkiezing in Thailand

#261 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 19:19

Ja ik bedoel een non-imm jaarvisum, 0 mulltyple, ik heb dat al 14 jaar en moet dus bij mijn pasfoto, 130 € pensioenpapieren en aow papieren doen en kopie ticket.
En zoals Ruud zich in Thailand ging vestigen, moet je een extension to stay hebben en daar moet je inkomen e/o geld op de bank laten zien, maar vooral ook inkomsten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Verkiezing in Thailand

#262 Bericht door baco101 » maandag 11 juli 2011, 20:09

elst99 schreef:Ja ik bedoel een non-imm jaarvisum, 0 mulltyple, ik heb dat al 14 jaar en moet dus bij mijn pasfoto, 130 € pensioenpapieren en aow papieren doen en kopie ticket.
En zoals Ruud zich in Thailand ging vestigen, moet je een extension to stay hebben en daar moet je inkomen e/o geld op de bank laten zien, maar vooral ook inkomsten.
weet niet hoe ruud zich in thailand heeft gevestigd maar ik heb nog lang niet de pensioen gerechtigde leeftijd bereikt.
je moet geen extension of stay hebben je kunt met een multiple entry non immigrant O ook gewoon elke 90 dgn een visum run doen en elke 15 mnd een nieuw visum aanvragen kan ook.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Verkiezing in Thailand

#263 Bericht door Khemkhaeng » maandag 11 juli 2011, 20:19

Ik was inmiddels gestopt te posten in dit topic maar deze kon ik echt niet laten prachtig gemaakt!!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XGzpure2GmM[/youtube]

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verkiezing in Thailand

#264 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 20:21

Dat doen wij dus ook, omdat we niet permanent in Thailand wonen en hebben dus een O retirement mult. entry, We hebben een paar jaar een mult.extention to stay gehad, maar iedere keer die veranderingen en het legaliseren en omdat we toch reizen in Azië en er zo wie zo uitgaan doen we dat niet meer, maar bij onze aanvraag moeten wel iedere keer onze pensioenpapieren en een laatste afschrift van je bank als ik me niet vergis. Moeten het eind van de maand weer aanvragen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#265 Bericht door jumbo » dinsdag 12 juli 2011, 02:24

printen44 schreef:Elst99, waarschijnlijk kan je de loon-prijsspiraal nog herinneren van de jaren zeventig en tachtig. Je kreeg leuke loonsverhogingen, ik dacht dat het soms 400 gulden per maand was, en wat was je blij. Maar daarna stegen de prjjzen en de loonsverhogingen verdwenen voor het grootste gedeelte als sneeuw voor de zon.

In Phayao zal het minimum loon met 68% stijgen als de 300 baht dagloon werkelijkheid wordt. Maar dat is nog niet alles. In zeven jaar wil de nieuwe regering dat minimum dagloon tot 1000 baht laten stijgen. Daar kan geen werkgever in Thailand bekostigen. Nu hebben de werkgeversorganisaties al aangekondigd dat zij die loonverhogingen niet zullen betalen. Dat moet de nieuwe regering doen. Maar er is helemaal geen dekking voor dat plan.


Vandaag las ik dat, als men dat minimum dagloon gaat verhogen en men heeft daar geen dekking voor, dat Thailand jaarlijks 5 miljard baht op de kapitaalmarkt moet lenen om de lonen te kunnen betalen en de prijzen kunstmatig laag te houden. Tot de zeepbel barst.
De nieuwe regering met de loonstijgingen gaan betalen???? Da's weer een hele nieuwe invalshoek.... en een nagenoeg onmogelijke...

De bedrijven kunnen eea compenseren, zonder de prijzen aan te passen, middels de nieuwe lagere corporate tax rates. Maar dat betekend direct dat er minder inkomsten voor de staat zijn... oooopssss
Daarnaast zijn er veel multinationals in Thailand die hun winsten al afromen naar tax vriendelijkere staten, waardoor de kosten van de loonstijgingen toch uit een andere bron betaald moeten worden als 'tax cuts' en dat zullen dan in eerste instantie, zoals in ons bedrijf, aflvoeiiende werknemers niet vervangen ofwel minder arbeiders en de zelfde efficiency en dus een hogere druk per overblijvende werknemer, ergo ze krijgen meer geld maar moeten harder werken..... leuke extraatje...hahahaha

Midden tot kleine bedrijven/toeleveranciers kunnen dat overigens niet doen en zullen dus personeel moeten ontslaan en of doorberekenen naar de grotere multinationals die dus met het vervolg in de maag zitten en alsnog de prijzen moeten optrekken...?? Externe invloeden kan je moeilijk bestrijden..

Gelukkig is er wat rek tov de buren, voor degenen die denken dat de Multinationals de koffer morgen pakken, daarnaast zijn er substantiele (miljarden) investeringen gedaan en kan je niet zomaar je fabriek overplaatsen naar een ander land omdat het personeel ook een leercurve moet ondergaan. Al dit vergt een 10-tal jaren.... Dus de MNC's kijken het aan, zijn wellicht wat voorzichtiger met nieuwe investeringen, maar gaan nog niet weg.

De nivellering van het minimumloon over heel Thailand heeft nog een ander gevolg, veel arbeiders migreren nu omdat het loon in Bangkok hoger is, dat hoeft nu ook niet meer.

5 miljard thb benaderd bij lange na niet de kosten uit de plannen die ze hebben...
de PTP en YS lopen er een beetje verloren bij met hun plannen, geen brandstof subsidie en de volgende dag weer wel.. geen amnestie en dan weer een onderzoek... geen roden in het kabinet maar wel rode coalitiepartners aantrekken die echt niet voor noppes komen, die willen prominent aanwezig zijn....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Verkiezing in Thailand

#266 Bericht door pong » dinsdag 12 juli 2011, 02:50

als je gewoon econmisch denkt kan dat maar een ding betekenen: gierende uit de klauwen lopende inflatie. Ala Vietnam-inflatie 20-24% en de VND=dong wordt om de 3-4 maand afgewaardeerd tov die US$-nu al ruim 20.000 (3-4 jaar terug nog net 10.000). Dan zijn die 300 baten er feitelijk maar 150 waard enz. Nergens heeft een van die hoge roojen ook maar 1 woord daarover gezegd....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#267 Bericht door jumbo » dinsdag 12 juli 2011, 03:25

Dus waarschijnlijk komen we terug op de werkelijke inhoud van de kreten als geuit tijdens de verkiezingen; verkiezingsbeloftes die geen gestand worden gedaan.
Zo niet dan wordt het inderdaad zeuren...
Maar er is een lichtpuntje, als de euro in elkaar klapt door Italie en Portugal en de US als logisch gevolg en vanwege interne redenen dan zit iedereen op hetzelfde moment in een crisis en heeft niemand wat te klagen, kwestie van planning en timing :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verkiezing in Thailand

#268 Bericht door printen44 » donderdag 14 juli 2011, 17:11

Het minimum dagloon van 300 baht in januari van volgend jaar lijkt op losse schroeven te komen staan.

De economen van Phue Thai pleiten nu voor een fasering die per regio gebonden is. De verhoging zou dan varieren van 6 baht tot 43 baht per dag, per regio verschillend.

De ommezwaai komt naar dreiging van werkgevers om veel illegalen binnen te halen voor een lager loon en de Thaise werknemers te ontslaan. Zeker in bedrijfstakken waar veel ongeschoold werknemers werkzaam zijn.

"Die onzinnige verkiezingsbelofte wordt als een molensteen om onze nekken gehangen en wij prijzen ons de exportmarkt uit met de 300 baht als minimumdagsalaris". Aldus de voorzitter van de werkgeversvereniging van Thailand.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verkiezing in Thailand

#269 Bericht door RuudThai » donderdag 14 juli 2011, 17:32

printen44 schreef:Het minimum dagloon van 300 baht in januari van volgend jaar lijkt op losse schroeven te komen staan.

De economen van Phue Thai pleiten nu voor een fasering die per regio gebonden is. De verhoging zou dan varieren van 6 baht tot 43 baht per dag, per regio verschillend.

De ommezwaai komt naar dreiging van werkgevers om veel illegalen binnen te halen voor een lager loon en de Thaise werknemers te ontslaan. Zeker in bedrijfstakken waar veel ongeschoold werknemers werkzaam zijn.

"Die onzinnige verkiezingsbelofte wordt als een molensteen om onze nekken gehangen en wij prijzen ons de exportmarkt uit met de 300 baht als minimumdagsalaris". Aldus de voorzitter van de werkgeversvereniging van Thailand.
Ik heb het voor de verkiezingen al geschreven: de beloftes van Pheu Thai zijn ongeloofwaardig en er is geen dekking voor. Wel goede sier maken met loze praatjes maar nadat ze daarmee de kiezers hadden verleid en hadden gewonnen gaan ze nu terugtrekken.
Waar heb ik dat toch meer gezien...? Oja natuurlijk, De Grote Geblondeerde Kiezersbedrieger in Nederland !
Overigens blijft meidje Yingluck nog eventjes bungelen want de Verkiezingscommissie heeft haar nog niet toegelaten tot het parlement wegens ingediende bezwaren door burgers. Ze heeft wat regels overtreden en daar moet een onderzoek naar worden ingesteld. Als ze daarvoor een gele of rode kaart krijgt zal Pheu Thai naar een andere premier moeten uitkijken. :neus: :Whistle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#270 Bericht door jumbo » vrijdag 15 juli 2011, 01:58

Laten we hopen dat ze er door komt en dan gewoon met kabinet, meerderheid en PTP op haar toch al platte neus kan vallen anders wordt het een regelrecht bloedbad.
De roden hebben al diverse keren met dreigementen aangaande revolte (!), ook wel bekend als 'red democracy', aangegeven hun democratisch verworven recht met hand, tand en geweld te zullen verdedigen.
Plots komt bij me op dat rood nooit onbewust kan zijn uitgekozen door hen, het is tenslotte de kleur van bloed en onderdrukking...

De handrem genaamd politiek en alle rechtszaken die er uitvolgen remt Thailand in zijn ontwikkeling en misschien wel voorgoed...
De Philippijnen zijn een goed voorbeeld over hoe politiek een bloeiende natie, op dat moment de krachtigste in Azie, om zeep kan helpen...

Ik hoorde gisteren nog een vooraanstaande econoom van een universiteit die op korte termijn een exodus van de multinationals aangaf....die mensen hebben toch weinig gevoel met de echte wereld... [|( [|(
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”