Verkiezing in Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Verkiezing in Thailand

#1 Bericht door Mart » donderdag 05 mei 2011, 12:05

Volgens onderstaande bron, waarschijnlijk 8 Juli 2011

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution

Opinie peiling in de Isaan:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... -northeast
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Verkiezing in Thailand

#2 Bericht door vleespet » donderdag 05 mei 2011, 14:45

Mart schreef:Volgens onderstaande bron, waarschijnlijk 8 Juli 2011

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution

Opinie peiling in de Isaan:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... -northeast
Als het moet belooft Abhisit wel 100% loonsverhoging (over populisme gesproken) gelukkig weten de inwoners van de isaan wat ze hebben aan de democraten uit ervaring.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verkiezing in Thailand

#3 Bericht door RuudThai » donderdag 05 mei 2011, 15:03

vleespet schreef:
Mart schreef:Volgens onderstaande bron, waarschijnlijk 8 Juli 2011

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution

Opinie peiling in de Isaan:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... -northeast
Als het moet belooft Abhisit wel 100% loonsverhoging (over populisme gesproken) gelukkig weten de inwoners van de isaan wat ze hebben aan de democraten uit ervaring.
Ik heb hier al eerder mijn twijfels uitgesproken m.b.t. opiniepeilbureaus, voor welke partij dat ook gunstig zou uitvallen.
Een tijdje geleden gaf een andere peiling (inderdaad, van een ander bureau) aan, dat Bhumjaithai hier in de Isaan wel eens 50 % van de stemmen zou kunnen halen!
't Ligt er natuurlijk ook aan wie de opdrachtgever voor de peiling is...... :roll: ;)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verkiezing in Thailand

#4 Bericht door printen44 » donderdag 05 mei 2011, 15:09

vleespet schreef:
Mart schreef:Volgens onderstaande bron, waarschijnlijk 8 Juli 2011

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution

Opinie peiling in de Isaan:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... -northeast
Als het moet belooft Abhisit wel 100% loonsverhoging (over populisme gesproken) gelukkig weten de inwoners van de isaan wat ze hebben aan de democraten uit ervaring.
Bij een opiniepeiling van geheel Thailand, krijgt de Phue Thai 36% van de stemmen, de democraten 47% en de rest gaat naar de overige partijen.

Het Zuiden en Bangkok is overwegend Democratische partij, het Noorden ongeveer de helft en de Isan heet de Democratische partij ongeveer 30% aanhang.

Volgens waarnemers krijgt geen enkele partij de absolute meerderheid en moet er een coalitie gevormd worden. In de Phue Thai Partij zal dan waarschijnlijk al een scheuring ontstaan zijn, i.v.m. de invloed van Thaksin en andere conflicten.

De meeste waarnemers houden het op een voortzetting van de huidige regering.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 06 mei 2011, 02:10

vleespet schreef:
Mart schreef:Volgens onderstaande bron, waarschijnlijk 8 Juli 2011

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution

Opinie peiling in de Isaan:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... -northeast
Als het moet belooft Abhisit wel 100% loonsverhoging (over populisme gesproken) gelukkig weten de inwoners van de isaan wat ze hebben aan de democraten uit ervaring.

Aan de andere kant (en van de andere kant) belooft Mr.T. dat armoede binnen de korste keren is uitgeroeid en dat iedere Thai binnen 6 maanden na zijn aantreden weer geld in zijn zak heeft MITS hij premier is, anders kan het niet natuurlijk. :roll: :roll:
Als Mr.T. werkelijk zoveel geeft om de Thai, waarom dan niet iets van het doekje oplichten??

Overigens beloofde Abhisit geen 100% loonsverhoging maar een gefaseerde toename van het minimum loon met 25%
@Vleespet ; Top Charoen ooit al eens van gehoord of ben je zo geindoctrineerd door jeugd en slechte ervaringen (door alweer verkeerde keuze's) dat het meer onder de reeds kalende pan zit?? Of kan een van mijn NY Yankee petjes uitkomst bieden?? Sta er graag 1 aan je af.. om van dat gereutel verschoond te blijven.... [|)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Verkiezing in Thailand

#6 Bericht door Pieter » vrijdag 06 mei 2011, 04:07

Vanmiddag pers conferentie premier zal waarschijnlijk beslissing om de kamer te ontbinden uitstellen
reden : het is op dit moment niet wijs om de koning zo vlak na zijn operatie hiermee lastig te vallen

(over het koningshuis er niet bijhalen voor de verkiezing gesproken)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verkiezing in Thailand

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 06 mei 2011, 04:43

The prime minister has checked with the Royal Palace on the appropriateness of the issuing of the Royal Decree on House Dissolution, Democrat MP Sirichok Sopha said on Friday.
"Everything will be done in accordance with the royal precedents," he said in reference to concern about imposing a strain of His Majesty recuperating from a surgery.
Sirichok said he believed the House would be dissolved this week as promised by PM Abhisit Vejjajiva.
Government House officials said should the decree be issued this afternoon, Abhisit would address the nation before his departure at 4.25 pm to attend the Asean Summit in Jakarta. In case the decree was delayed, he would make a speech from the Indonesian capital.
The Nation

Welke is jouw bron Pieter?? Afbeelding
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Verkiezing in Thailand

#8 Bericht door Mart » vrijdag 06 mei 2011, 06:24

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... king-today

Published: 6/05/2011 at 11:27 AM

The royal decree seeking a House dissolution will be forwarded to His Majesty the King today by Prime Minister Abhisit Vejjajiva before he leaves for Indonesea to attend the Asean Summit.

Mr Abhisit said he would hold a press conference on a dissolution when he returns from Indonesia on Monday, May 9.

In the meantime, people should stop commenting on the matter to the media, he said.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Verkiezing in Thailand

#9 Bericht door vleespet » vrijdag 06 mei 2011, 14:46

jumbo schreef:
vleespet schreef:
Mart schreef:Volgens onderstaande bron, waarschijnlijk 8 Juli 2011

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... issolution

Opinie peiling in de Isaan:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... -northeast
Als het moet belooft Abhisit wel 100% loonsverhoging (over populisme gesproken) gelukkig weten de inwoners van de isaan wat ze hebben aan de democraten uit ervaring.

Aan de andere kant (en van de andere kant) belooft Mr.T. dat armoede binnen de korste keren is uitgeroeid en dat iedere Thai binnen 6 maanden na zijn aantreden weer geld in zijn zak heeft MITS hij premier is, anders kan het niet natuurlijk. :roll: :roll:
Als Mr.T. werkelijk zoveel geeft om de Thai, waarom dan niet iets van het doekje oplichten??

Overigens beloofde Abhisit geen 100% loonsverhoging maar een gefaseerde toename van het minimum loon met 25%
@Vleespet ; Top Charoen ooit al eens van gehoord of ben je zo geindoctrineerd door jeugd en slechte ervaringen (door alweer verkeerde keuze's) dat het meer onder de reeds kalende pan zit?? Of kan een van mijn NY Yankee petjes uitkomst bieden?? Sta er graag 1 aan je af.. om van dat gereutel verschoond te blijven.... [|)
Ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken, maar ik ben bang dat jouw petje mij niet gaat passen (een bekrompen geest heeft niet zoveel ruimte nodig)
Heb je misschien nog iets liggen waar je ego in past dan houd ik mij aanbevolen. ;)
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verkiezing in Thailand

#10 Bericht door printen44 » vrijdag 06 mei 2011, 15:29

Het gaat ook boven mijn pet, dat Vleespet alleen over de Democratische partij schrijft. In negatieven zin. Ik begreep dat Vleespet al jaren in Thailand komt en dan moet hij toch nu wel weten dat alle politieke partijen corrupt zijn en dat verkiezingsbeloften van alle partijen van elke geloofwaardigheidszin en werkelijkheidszin gespeend zijn. En dat alle partijen kiezers omkopen om toch vooral op die partij te stemmen.

Een voorbeeld" "Honest Joe" Thaksin beloofde dat elke Thai op zijn zestigste met pensioen kan gaan, al zijn partij aan de macht zo komen. Het pensioen zou dan 100.000 baht per jaar zijn. Hij deed die belofte op een van zijn "phone-ins". Als je dat geloofd ben je toch van alle werkelijkheidszin gespeend.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verkiezing in Thailand

#11 Bericht door prajak » vrijdag 06 mei 2011, 15:51

Ach, hoe zal het geheugen van de mensen zijn als ze het rode potlood mogen hanteren ? Is dat kort of lang ?

Kort, dan bedoel ik die aardige meneer die ze net vandaag een telefoonkaart heeft gegeven van 500 baht. Het zijn meestal meneren in dit land, in een glimmend pak, met luxe schoentjes keurig ingevet tegen de verfoeilijke modder van die rode straatjes, een paar hulpen om hem heen want stel je voor dat die Honda motosaai een spat achterlaat of die rothond zijn tanden in de strak gestreken vouwen zet. Je ziet het smoel van die meneer op grote foto's langs de straat staan, met de wijze vader er naast, meneer Zandbak, ja, hij staat hier al op foto's met de arm om de lokale hotemetoot heen, deze keer zonder de hermelijnen mantel om zijn schouders. Alom tegenwoordig in die kleine gemeenschapjes waar men stemt zoals de dorpsoudste het belangrijk vindt.

Of lang, en dan bedoel ik de golf van werkgelegenheid die de huidige regering van de landelijke heer Rutte aan de buurt heeft geschonken. Een golf van werk waar hele dorpen van hebben geprofiteerd door werkgelegenheid. Alleen al in mijn directe omgeving is kilometers autoweg verbreed en riool aangelegd en nog veel meer werken van publiek nut waar honderden mensen een boterham aan hadden en nog lang zullen hebben.

Hoe zal hun geheugen zijn en hoe zal de invloed zijn van lokale hotemetoten, pushers, luidsprekerpraters, mensen die IN het stemhokje komen meekijken terwijl de lokale politiemeneer een dutje doet, al dan niet gestimuleerd door geestrijk vocht en een envelop ?

Wat een lid al opmerkte, en mensen die hier langer wonen allemaal al jaren weten, mensen hier hebben NIETS te verwachten van politici in dit land behalve een fooi nu en vergeetachtigheid straks. Mooie verhalen die vergeten zijn als men op het pluche zit.

Vind je het gek dat men voor poen gaat ? Nee, ik niet.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Verkiezing in Thailand

#12 Bericht door vleespet » vrijdag 06 mei 2011, 15:56

printen44 schreef:Het gaat ook boven mijn pet, dat Vleespet alleen over de Democratische partij schrijft. In negatieven zin. Ik begreep dat Vleespet al jaren in Thailand komt en dan moet hij toch nu wel weten dat alle politieke partijen corrupt zijn en dat verkiezingsbeloften van alle partijen van elke geloofwaardigheidszin en werkelijkheidszin gespeend zijn. En dat alle partijen kiezers omkopen om toch vooral op die partij te stemmen.

Een voorbeeld" "Honest Joe" Thaksin beloofde dat elke Thai op zijn zestigste met pensioen kan gaan, al zijn partij aan de macht zo komen. Het pensioen zou dan 100.000 baht per jaar zijn. Hij deed die belofte op een van zijn "phone-ins". Als je dat geloofd ben je toch van alle werkelijkheidszin gespeend.
Helemaal mee eens Printen,maar in Thailand zijn er 2 soorten corruptie.
Als je lid bent van de democratische partij dan ben je niet strafbaar corrupt,ben je lid van een andere partij dan ben je wel strafbaar en wordt je ook veroordeeld.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verkiezing in Thailand

#13 Bericht door printen44 » vrijdag 06 mei 2011, 18:09

Vleespet, ik kijk naar de Thaise politiek, als naar een wat slechte soap. Ik blijf soms gillen om al die politici hier, Democraten, Thaksin-aanhangers en wat meer van die lui. Ik vind het mooi leesvoer wat in de Bangkok Post staat en nog beter leesvoer wat in andere kranten hier staat.

"Honest Joe" Thaksin kwam aan het bewind en verrijkte zich. Pietje Democraat kwam aan het bewind en verrijkte zich, De "vaardige kok" kwam en had al een redelijke reputatie van verrijken en in zijn premierschap werd ie nog rijker. De "sukkel" van een zwager van "Honest Joe" Thaksin wist niet beter of de premierstoel gaf aanleiding tot halen, hebben en houden.

Met andere woorden, "Honest Joe" Thaksin en al die anderen gaven in principe geen moer voor het stemvee, als ze er maar zelf beter van werden.

Maar Thaise politiek is net "Goede Tijden, Slechte Tijden", het gaat maar eindeloos door en heb je een jaartje wat afleveringen gemist, binnen een paar afleveringen weet je alles weer.

Jouw streven voor een beter toekomst voor de bevolking van de Isan is loffelijk, maar denk maar niet dat welke politici, van welke partij ook, daarvan wakker ligt. Ook niet jou bewondering voor "Honest Joe" Thaksin en zijn partij. Die gebruiken alleen de Isan-bevolking als stemvee. Trouwens dat doen alle partijen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Verkiezing in Thailand

#14 Bericht door joepattaya » zaterdag 07 mei 2011, 05:02

Dus VOORDAT Appie naar Indonesie vertrekt, zal hij het "House" ontbinden. Lekker veilig.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Verkiezing in Thailand

#15 Bericht door RuudThai » zaterdag 07 mei 2011, 14:55

Inmiddels lijkt het dat de verkiezingen of op 26 juni dan wel op 3 juli zullen plaatsvinden, dit volgens de Bangkok Post van vandaag: http://www.bangkokpost.com/news/politic ... -the-house
Het is of kan worden vertraagd doordat de koning nog moet herstellen van een kleine ingreep, maar dat zal een dagje of zo kunnen schelen. En er moet nog een wet die al door het parlement is goedgekeurd van toepassing worden verklaard voor de komende verkiezingen, nl. dat uit de kiesdistricten 375 parlementsleden worden gekozen (per district 2 of 3) en de landelijke lijst (in 8 landsdelen verdeeld) 125 vertegenwoordigers moet opleveren. Die verhouding is nu 380/100. Dus 20 opvreters erbij..... ;)

Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de koning zou overlijden voordat hij het stuk over de ontbinding van het parlement kon ondertekenen. Moet er dan gewacht worden op de nieuwe vorst(in)?

Wat corruptie betreft: je wordt net zo goed vervolgd voor verkiezingscorruptie als je MP voor de Democraten bent als voor Peua Thai of een andere partij. Alleen werd het vele malen vaker geconstateerd bij Peua Thai dan bij de Democraten, logisch ook, want die strooiden zo opvallend met Thaksin's geld dat het wel moest uitkomen.....
Maar, hoop doet leven, in het bovengenoemde artikel in de BKKpost staat het volgende zinnetje:
"He (de woordvoerder van de Democrat Party) welcomed Pheu Thai Party's call for an election watchdog to monitor fraud and vote-buying." [|) [8)
't Zal mij benieuwen, zeker nu dat door de vetbetaalde thaksinmarionetten wordt voorgesteld :oops: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”