Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
CarlMarius
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 22 mei 2008, 12:57

Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#1 Bericht door CarlMarius » maandag 02 mei 2011, 21:05

Normaal gesproken neem ik als ik op vakantie ga naar Thailand altijd een directe vlucht vanaf Amsterdam naar Bangkok (EVA air).
Omdat ik in Juli vertrek scheelt het best wel een hoop euro's om via Frankfurt te vliegen. Was nu voor een ticket 820 euro kwijt i.p.v. de 1000 euro die normaal gesproken betaal als ik met EVA air vlieg.
Nu heb ik een vlucht geboekt met de Lufthansa. Ik vertrek 's-ochtends vanaf Schiphol naar Frankfurt. In de loop van de avond vertrekt vanuit Frankfurt het toestel naar Bangkok. Ik moet dus wel 10 uur wachten in Frankfurt maar vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Ga de stad wel verkennen. Wat ik mij echter afvraag is :
Worden onze koffers in Frankfurt van het ene vliegtuig in het andere vliegtuig getransporteerd of moet je bij aankomst in Frankfurt je koffers ophalen en later die avond weer opnieuw inchecken ? Lijkt mij van niet maar weet het niet zeker. Heeft iemand een idee ? Wie kan mij verder zijn ervaringen met Lufthansa vertellen ?
Is de service te vergelijken als met die van EVA air ?
Ik ben in ieder geval weer blij dat ik naar Thailand ga. :D

groetjes CarlMarius

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#2 Bericht door prajak » dinsdag 03 mei 2011, 01:00

Ik heb deze route jarenlang gedaan. Lufthansa AMS-Frankfurt, en met Thai verder. Overstap was een uur of drie. Ik zag de koffers in AMS de band opgaan en ze kwamen er in BKK weer uit. Of dat nu nog zo is ? De mensen aan de balie zien op het scherm dat je doorvliegt naar BKK. De labels op de koffers geven Frankfurt aan EN BKK en dat kun je zelf controleren aan de incheckbalie in AMS, je ziet de dame/heer het label uitprinten en aan de koffers hangen. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken of vraag het anders even aan de incheckbalie.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#3 Bericht door Akang » dinsdag 03 mei 2011, 01:40

Heb je al eens bij airberlin gekeken zij vliegen vanuit duseldorf, weet niet of dat heel ver reizen is voor je?
Maar dat zijn meestal ook aanzienlijk goedkopere vluchten, revhtstreeks en dan hoef je niet heel lang te wachten in Frankfurt, wat natuurlijk een keer neit zo erg is maar wellicht in de toekomst wel storend...
Even the longest journey starts with the first step...

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#4 Bericht door elst99 » dinsdag 03 mei 2011, 03:13

Evt.kun je ook van Ams. naar Duss. vliegen met Airberlin en dan direkt door naar Bangkok, zijn als je goed oplet en je kunt je op hun site abonneren, goedkope vluchten.
Wij vliegen morgen en in september weer terug met XL stoelen voor 1100 Euro met 2 peronen incl. 30 kg bagage p.p. heen en terug. Prima service!
En evt. parkeer je op Düsseldorf is ook stukken goedkoper als op Schiphol.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

CarlMarius
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 22 mei 2008, 12:57

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#5 Bericht door CarlMarius » dinsdag 03 mei 2011, 08:09

Ik heb alle prijzen al vergeleken maar deze optie was voor het hoogseizoen de voordeligste.
Airberlin of Emirates vanaf Dusseldorf of Etihad of Qatar vanaf Brussel kwamen allen duurder uit.
Voor 820 euro vlieg ik dus vanaf Schiphol naar Frankfurt. Aangezien ik in de randstad woon denk ik nog niet zo'n slechte optie.
Alleen de 10 uur wachten moet ik op de koop toe nemen maar maakt mij niets uit. Een maand Thailand in het verschiet maakt veel dingen goed !
Ik vraag iop Schiphol wel wat er met de koffer gebeurt. Komt wel goed.

Hans B
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: zondag 06 februari 2011, 12:24

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#6 Bericht door Hans B » woensdag 04 mei 2011, 17:26

CarlMarius schreef:Ik heb alle prijzen al vergeleken maar deze optie was voor het hoogseizoen de voordeligste.
Airberlin of Emirates vanaf Dusseldorf of Etihad of Qatar vanaf Brussel kwamen allen duurder uit.
Voor 820 euro vlieg ik dus vanaf Schiphol naar Frankfurt. Aangezien ik in de randstad woon denk ik nog niet zo'n slechte optie.
Alleen de 10 uur wachten moet ik op de koop toe nemen maar maakt mij niets uit. Een maand Thailand in het verschiet maakt veel dingen goed.
Enkele weken geleden heb ik geboekt bij Egypt Air (AMS-CAI-BKK) € 575.
Wachttijd op Cairo heen 2 uur, terug 4 uur.
Ik kon toen nergens iets goedkopers vinden.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#7 Bericht door Gardensafari » woensdag 04 mei 2011, 18:44

Niet bedoeld als reklame, maar op dit moment heeft de KLM een actie:

Vlucht
Bangkok 2) van €838 voor €680 >
Singapore 3) van €971 voor €708 >
2) boeken kan t/m 15 mei
3) boeken kan t/m 31 mei

€ 680 voor een rechtstreekse vlucht is niet gek!

Meer info? KLIK HIER
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#8 Bericht door ron » donderdag 05 mei 2011, 08:28

Beetje laat,maar mischien kan er nog iemand van profiteren...........

NU OF NOOIT: Non stop Bangkok € 599

Profiteer van de laagste prijzen van Nederland!

333TRAVEL heeft extra stoelen ingekocht voor een wel heel speciaal tarief. Naast de allerlaagste prijs van Nederland, krijgt u ook nog ons gratis Ticket Plus pakket!

Deze actie is alleen geldig van woensdag 3 mei 12.00 uur tot vrijdag 5 mei 12.00 uur, dus wees er snel bij want... OP = OP.
Retourticket Bangkok

Air Berlin v.a. € 599
China Airlines v.a. € 649


Gr.Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#9 Bericht door unforgiven » donderdag 05 mei 2011, 10:10

Dit soort geleuter interesseert mij niets maar meneer CarlMarius vliegt voor 820 euro via Frankfurt en moet daar 10 uur wachten en hij vond dit de laagste prijs...niet helemaal lekker zeker..ach kom een bak koffie doen voor de troost... :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#10 Bericht door pong » donderdag 05 mei 2011, 11:24

heb deze zelfde reis (maar nooit met zo lang wachten-als je wat slimmer boekt hoeft dat helegaar niet) diverse keren gemaakt, was een tijd zelfs frequent-flyer met LH en kon daardoor ook nog in de lounge voor bisnis. Omdat ze ook net (helaas-net afgelopen) nog een axi hadden voor retour BKK voor slechts 629 heb ik die geboekt voor binnenkort. (SIN was maar 499!).
dus maar weer eens dat lesje beginners-hoe gaat het met dat gevlieg
1.als je incheckt (je moet dat eerst doen bij een masjien-daarna je koffer afgeven) wordt je gevraagd of je wil doorlabelen (dus naar BKK] of je koffer nog wil hebben of FRA. Dus: kan-of niet, helemaal zelf te kiezen. terug net zo.
2.de airport van FRA is nogal groot en zit wat rommeliger in elkaar als Schiphol. Er zijn 2 terminals, maar alles van LH gebruikt 1-maar daar zijn aparte pieren (dat heeft Shol ook). Je verlaat naar BKK deSchengenzone-dus ook als je direkt overstapt, dan moet je pas in FRA door de pascontrole heen. Bij AAN vanaf AMS als je de stad ingaat is er verder helemaal geen controle-je moet wel door de kelder met bagage ophalen heen, maar je kan dus gewoon doorlopen. Bovendien opnieuw door de sfateycheck (dat heeft niets met douane te maken)-en dat kan wel ff duren (als bisnis mag je daarlangs via priority). Zoals elke airport op deze hele wereld is alles tot in de puntjes bepijld en bewegwijzerd, ook in het engels, zijn ze echt wel gewend aan mensen die van niets weten en altrijd bereid tot hulp.
3.naar de stad: er gaan 2 soorten treinen vanaf 2 verschillende station-delen, ook alweer (duitsers zijn altijd echt grondig) goed bewegwijzerd vanaf de exit. je moet de S-BAHn hebben (soort sprintertrein) en NIET het verderop gelegen FERN bahnhof (dat is voor lange afstand). Die treinen rijden elke 10-15 min. en stoppen OF op het HBF (=hauptbahnhof, centraal)=BOVEN OF gaan een tunnel in, stoppen op HBF-TIEF (dus in een tunnel) en dan nog enkele haltes onder het echte centrum (zoals Galluswarte)=dus veel handiger als wij dat hier hebben. Soort combi van trein+metro. Duurt rond de 15-20 minuutjes.
het beste koop je een TAGESKARTE bij de automaten-er is een aparte knop voor stad Frankfurt (kost iets van 8-9 euries, meen ik) en dan mag je dus, zoals de naam al zegt, de hele dag in de hele stad reizen, ook in tram, bus, metro etc. Is ietsje duurder als 2x enkel-maar stukken gemakkelijker. je kan bvb gewoon een tramritje maken en zo de stad wat bekijken (er gaan enkele trams over de MAIN-bruggen, die zijn wel leuk, in het zuiddeel v.d. stad is een leukere uitgaanswijk. IN het HBF is een zeer goed voorzien toeristen-info-buro, met allemaal kaarten en info. Op het kleine kantoor van DB in de airport kan je ook vaak al wel routekaarten krijgen.
Alleen opletten dat je weer op tijd terugbent op de airport=flughafen, minimaal 1 uur tevoren door de controle heen, dus vertrek uiterlijk 2 uur voor je plane vanaf de stad retour.
Het gebied rond/voor het HBF in FRA staat wat slecht bekend-''rotlichtviertel''=net als hier in A'dam. Veel Turkse shwarma, gokpaleizen, kotsbars en bars met animierdames. Daar wacht je maar beter mee tot in Thailand-veel aardiger en goejekoper. Iets verderop ligt de ''messe=soort RAI/Jaarbeurs'' als er geen messe is is het daar doodsaai.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#11 Bericht door pong » donderdag 05 mei 2011, 11:27

oh-ik ben het eigenlijk wat zat elke keer van elke airline te zeggen dat het best goed is-maar LH is dat dus. Niet uitstekend-maar net ietsje beter als KLM. 747 voor de lange ruk, net als KLM wat ouwerwets (niet van die screentjes met games/movies die ieder zo hyp lijkt te vinden). SLaap gewoon. Het hangt er volgens mij meer vanaf hoeveel mensen er zijn (vol of niet) dan dat of je 4 of 5 pinda's of gele of blauwe stoelen hebt.

CarlMarius
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 22 mei 2008, 12:57

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#12 Bericht door CarlMarius » vrijdag 06 mei 2011, 01:24

unforgiven schreef:Dit soort geleuter interesseert mij niets maar meneer CarlMarius vliegt voor 820 euro via Frankfurt en moet daar 10 uur wachten en hij vond dit de laagste prijs...niet helemaal lekker zeker..ach kom een bak koffie doen voor de troost... :mrgreen:
Hahaha, je hebt gelijk. Zonde van het geld. Drink bij aankomst wel een biertje en proost op je gezondheid. Groetjes CarlMarius

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#13 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 06 mei 2011, 07:32

ron schreef:Beetje laat,maar mischien kan er nog iemand van profiteren...........

NU OF NOOIT: Non stop Bangkok € 599

Profiteer van de laagste prijzen van Nederland!

333TRAVEL heeft extra stoelen ingekocht voor een wel heel speciaal tarief. Naast de allerlaagste prijs van Nederland, krijgt u ook nog ons gratis Ticket Plus pakket!

Deze actie is alleen geldig van woensdag 3 mei 12.00 uur tot vrijdag 5 mei 12.00 uur, dus wees er snel bij want... OP = OP.
Retourticket Bangkok

Air Berlin v.a. € 599
China Airlines v.a. € 649


Gr.Ron

Voor de liefhebber:

AMS - SIN - BKK via Singapore Airlines Euro 727,00
AMS - SIN - CNX via Singapore Airlines Euro 727,00

Super services en goed shoppen in T3 in Singapore.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#14 Bericht door Gardensafari » vrijdag 06 mei 2011, 07:36

Veel van die bijzondere aanbiedingen zie je alleen als je geabonneerd bent op een nieuwsbrief of iets dergelijks.
Via Google en andere zoekmachines komen deze bijzondere tarieven vaak niet aan het licht.
Dus als je wilt gaan vliegen kun je het hele internet afstruinen, zonder die aanbiedingen tegen te komen.
En de aanbiedingen die je wel tegenkomt op het internet, blijken in de parktijk vaak niet te boeken :evil:
En daar maken bijna alle airlines zich schuldig aan :( :(
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vliegen met Lufthansa via Frankfurt

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 06 mei 2011, 07:41

Maken we daar toch een speciaal draadje van dat gepind kan worden en opgeschoond
Alle aanbiedingen die de leden krijgen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”