WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#61 Bericht door menan » zaterdag 23 april 2011, 09:33

Dus de oplossing is heel simpel. Room eerst de bovenlaag af, laat de vervuiler betalen (banken), stop de rechtse hobbies van Wilders (kiezers bedriegen en rechts verrijken en moslimpje en zgn links pesten), stop die achterlijke aankoop van de JSf, stop de hypotheekaftrek (voor iedereen), stop die bonuscultuur en stop de zelfverrrijkinging binnen welzijns- en woonsectoren e.d. en kijk dan wat er aan schuld over blijft en verdeel dat evenredig over alle Nederlanders. Dit is niet links en niet rechts, maar gewoon fatsoen. Want je schaamt je toch heden ten dage om uit te leggen hoe het in Nederland aan toe gaat.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#62 Bericht door joepattaya » zaterdag 23 april 2011, 12:12

Ik zeg het nog maar een keer: Tegen de tijd dat ik 68 ben (want dat is blijkbaar de pensioengerechtigde leeftijd per 1-1-2025) bestaat er geen AOW meer en is mijn pensioen dusdanig ver afgekalfd dat daar ook geen zak van over is.

Oftewel, op het moment dat ik zover ben, pak ik mijn boeltje en ga mijn opwachting maken bij het expat-repatrierings-centrum op Schiphol en wacht vervolgens op een plaatsje in een hospice waar je binnen 2 weken langzaam, zeker en menselijk aan je einde wordt geholpen.

Ben ik nou gek of wat?

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#63 Bericht door Borowolf » zaterdag 23 april 2011, 13:49

Ben ik nou gek of wat?
Volgens mij nog niet. Maar ja, resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. :mrgreen:

Op het moment dat je op Schiphol gaat vragen waar het "expat-repatrierings-centrum" zich bevindt moet je me nog maar eens bellen met deze vraag.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#64 Bericht door elst99 » zaterdag 23 april 2011, 14:13

Was het lucratiever om met je uitkering naar Thailand te vertrekken? Ja! Was het verstandig? In sommige gevallen NEE! Er zijn waarvan ik weet velen, die geen ziektekostenverzekering hebben, dus een hoop risico lopen.
Hier een huisje huren of gekocht hebben, zonder de zekerheid te hebben om aan de inkomensgrens die Thailand stelt te voldoen in de toekomst.
Het rijden hier in een SUV is belangrijker als wat voor een verzekering dan ook, er zijn (niemand hoeft zich aangesproken te voelen) kinderen op de wereld gezet, zonder de zekerheid of het verblijf, of ooit weer naar Nederland terug realiseerbaar is.
Laten we wel wezen, iedereen is vrijwillig naar Thailand vertrokken, waar de sociale voorzieningen en klasse verschil extreem is en toch gekozen voor Thailand?
Nu moeten er maatregelen genomen worden en echt bezuinigd worden en wie gillen er het hardst?
Kom op zeg! Mijn man had een verantwoordelijke baan had 6000 man aan het werk, moest veel op reis om opdrachten binnen te halen om de "Meute" aan het werk te houden.
Veel heeft hij van het familieleven moeten missen, feestdagen, verjaardagen en zelfs wel is de kerst om opdrachten binnen te halen, maakte weken van soms wel 80 uur, mag hij iets meer verdienen als 2x modaal? Was soms maanden van huis!
Hoeveel van de mensen hebben voor hun pensioen gezorgd? Zeg nu niet daar hadden ze geen geld voor, de meesten zitten wel zondag op het voetbalveld of gaan naar uit wedstrijden en betalen dan de huur maar een maand later. Las laatst nog in de Volkskrant, dat de meeste mensen geen idee hebben wat voor een pensioen ze opgebouwd hebben!!!!!
Er was zelfs een Nederlandskamp in Zuid-Afrika met de wereldkampioenschappen, dat waren heus niet de beter betaalden die daar zaten. Maar sociaal moet iedereen wel wezen, heb al is eerder de vraag gesteld, wie doet reëel wat hier in Thailand aan de armoede? Daar heb ik nog nooit een antwoord op gehad! En of dat links of rechts is, bezuinigen moeten we!
Links zegt dat rechts niet sociaal is, maar zijn ze dat dan zelf wel?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#65 Bericht door RuudThai » zaterdag 23 april 2011, 17:25

elst99 schreef:"t is toch echt zo, kijk maar op je kalender! ;)
Ik ben noch gelovig, noch bijgelovig [|( . Gewoon een Darwinatheist dus [|)
En derhalve heb ik niets met vrijdag de dertiende of met een zwarte kat die mijn pad kruist of onder een ladder doorlopen en dat soort onnuchtere nonsens. :mrgreen:

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#66 Bericht door Borowolf » zaterdag 23 april 2011, 17:50

RuudThai schreef:
elst99 schreef:"t is toch echt zo, kijk maar op je kalender! ;)
Ik ben noch gelovig, noch bijgelovig [|( . Gewoon een Darwinatheist dus [|)
En derhalve heb ik niets met vrijdag de dertiende of met een zwarte kat die mijn pad kruist of onder een ladder doorlopen en dat soort onnuchtere nonsens. :mrgreen:
En zo is het maar net! Ik heb zelfs meer dan 20 jaar op nummer 13 gewoond. En ik heb het huis in de crisis kunnen verkopen. Het duurde wel een jaartje maar ok. Ah, ik ben wel gescheiden daar. Dat was wat minder maar alles bij elkaar opgeteld kom ik toch op 13 uit en daar is dus niks mis mee.

Maar nu alle gekheid op een stokje, Ruud. Je hebt toch wel zo'n wit touwtje om het stuur van je auto en een sticker tegen het dak aan geplakt gekregen? Want anders kunnen er de meest vreemde dingen met de auto (en jou) gebeuren, hoor! :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#67 Bericht door RuudThai » zaterdag 23 april 2011, 18:00

Borowolf schreef:Maar nu alle gekheid op een stokje, Ruud. Je hebt toch wel zo'n wit touwtje om het stuur van je auto en een sticker tegen het dak aan geplakt gekregen? Want anders kunnen er de meest vreemde dingen met de auto (en jou) gebeuren, hoor! :mrgreen:
Natuurlijk is iets dergelijks gebeurd! En aan de binnenspiegel hangen allerlei attributen die de auto + inzittenden door Boeddha laten beschermen tegen wereldse verkeersellende.
Maar de auto staat niet op mijn naam doch op die van mijn Thaise echtgenote. Wat heb ik dan in te brengen? Ja, alleen maar geld om die auto te betalen, maar dat telt hier niet.... ;) :lol:

Ojee, dit was even off-topic. Maar wie is daarmee begonnen? Natuurlijk weer die elst99, altijd maar weer die elst99! ;) :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#68 Bericht door elst99 » zondag 24 april 2011, 00:44

Ja het blijft een vervelende griet, probeer er iets aan te doen, maar voor mijn man hoeft het niet, die zegt ben er nu 48 jaar aangewend, moet ik me weer aan gaan passen, laat maar!
Het was maar een plaagstootje hoor! En toen ik daadwerkelijk ging kijken was het inderdaad op vrijdag.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#69 Bericht door RuudThai » zondag 24 april 2011, 17:25

elst99 schreef:Ja het blijft een vervelende griet, probeer er iets aan te doen, maar voor mijn man hoeft het niet, die zegt ben er nu 48 jaar aangewend, moet ik me weer aan gaan passen, laat maar!
Het was maar een plaagstootje hoor! En toen ik daadwerkelijk ging kijken was het inderdaad op vrijdag.
Nou, van een griet spreek je als die de leeftijd van plusminus 20 nog niet is gepasseerd, ik denk meer aan de benaming "krasse knar" [8) :lol: .
En ik snapte het plaagstootje wel hoor; vandaar ook dat knipoogje en zo .
Tenslotte wordt dat 13 weer gecompenseerd doordat juli maand 7 is: het ongeluksgetal tegenover het geluksgetal, zal iedere bijgelovige weten uit te leggen ;) .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#70 Bericht door Jeanette » zondag 24 april 2011, 20:53

Als je 13-7-2012 optelt (en 16 weer optelt) kom je op 7
Dat is hier

http://home.wanadoo.nl/a.heer/Enneagramtypen.htm

.....een levensgenieter.

Met je geboortedatum ben je een 5 en dat is een waarnemer. (voor wat het waard is) 8-)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#71 Bericht door joepattaya » maandag 25 april 2011, 03:01

Eigenlijk en als ik het goed op de keper beschouw, dan hoeft niemand zich echt druk te maken.
De Nederlandse regering kan wel bepalen dat je met een 6e van het Nederlands minimum inkomen uit de voeten moet kunnen, maar de Thaise regering stelt wel de inkomenseis op THB 40,000 / THB 65,000 per maand.
Accepteert Nederland dat haar ingezetenen zich liever vestigen in Thailand, dan dient ditzelfde Nederland zich ook te conformeren aan de inkomenseis van dat betreffende land.

Toch? Of ben ik nog steeds niet gek?

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#72 Bericht door Borowolf » maandag 25 april 2011, 03:22

Accepteert Nederland dat haar ingezetenen zich liever vestigen in Thailand, dan dient ditzelfde Nederland zich ook te conformeren aan de inkomenseis van dat betreffende land.
Tja, daar sla je volgens mij de spijker op de kop. Maar volgens mij denkt men niet zo. Deze discussie in Nederland gaat niet over ons maar over buitenlanders die bij ons gewerkt hebben en weer terug gegaan zijn naar huis (Turken, Marokkanen e.d). Wij zijn slechts een minderheid die dan de dupe dreigt te worden of (want dat klinkt wat zielig) te maken krijgen met andere omstandigheden. En daar zullen we op in moeten spelen. Voor een aantal van ons zal dat dan betekenen dat ze terug naar gaan naar Nedeland. Ik waarschijnlijk ook als ik de leeftijd van 80 of meer ga halen want dan zijn mijn centjes waarschijnlijk op.

Anderzijds wordt de soep vaak niet zo heet gegeten als hij word opgediend. De vergrijzing neemt alsmaar toe en volgens mij is een van de oplossingen om mensen te laten verzorgen in landen waar arbeid nog goedkoop is. Zodra men in die richting gaat denken is het probleem voor ons opgelost.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#73 Bericht door RuudThai » maandag 25 april 2011, 10:55

joepattaya schreef:Eigenlijk en als ik het goed op de keper beschouw, dan hoeft niemand zich echt druk te maken.
De Nederlandse regering kan wel bepalen dat je met een 6e van het Nederlands minimum inkomen uit de voeten moet kunnen, maar de Thaise regering stelt wel de inkomenseis op THB 40,000 / THB 65,000 per maand.
Accepteert Nederland dat haar ingezetenen zich liever vestigen in Thailand, dan dient ditzelfde Nederland zich ook te conformeren aan de inkomenseis van dat betreffende land.

Toch? Of ben ik nog steeds niet gek?
Nee, de gewone WAO/WIA-ers hoeven zich niet druk te maken, behalve dat kleine groepje speciale WIA-ers. Tenminste......, nog niet, want Wilders ligt op de loer om alle uitkeringen naar het buitenland de nek om te draaien :shock: .
Maar die kans wordt allengs minder, ik zie het begin van het einde voor de PVV naderen:
Uit de RNW Wereldkrant van vandaag:

Alleen VVD spint garen bij regeringsdeelname

Van het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV staan alleen de
liberalen op winst in de peiling van Maurice de Hond. De VVD zou 36 zetels in de Tweede
Kamer krijgen als er nu verkiezingen zouden zijn, vijf zetels meer dan nu in werkelijkheid.
De PVV komt uit op 21 zetels, een verlies van drie plekken in de Kamer. Het CDA zakt van 21 naar veertien zetels.
-----------
Totaal heeft de regeer/gedoogcoalitie nu dus nog maar 71 zetels, 5 tekort voor de meerderheid. Ik hoop dat dat tot uiting komt bij de verkiezing voor de Eerste Kamer op 23 mei a.s.... [|) [|) [|)

En Nederland hoeft geen enkele rekening te houden met de vestigingseisen/visumvereisten van een ander land buiten de EU. Mocht er dus gekort worden op uitkeringen naar het buitenland, dan zullen er mogelijk Nederlanders in Thailand niet meer aan de inkomenseisen voldoen. Dat is voor hen gewoon pech gehad, helaas! :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#74 Bericht door prajak » maandag 25 april 2011, 15:20

Wat zou er gebeuren als NL de AOW voor ons in TH verlaagt naar zeg 20% van wat het nu is. Onder het mom van "goedkoop land". De mensen zonder hoog pensioen of een vette bankrekening moeten hier dan weg, niet omwille van visumregels maar vanwege de kosten van levensonderhoud.

Moet je dan naar NL terug ? Er is de EU. NL kan de AOW niet beperken in EU landen. Goed, het gebeurt, het treft mij, als aanname, en ik vind Portugal wel aardig. Ik denk dat ik dan recht heb op een zorgpolis van welk land ?, een herstel van de AOW, mijn spaarcenten staan dan op een leuk eiland, maar zou je daar dan recht hebben op aanvullende bijstand als het inkomen te laag is ? Of moet je terug naar Kikkerland ?

Ik denk er niet aan, heb een goed pensioen naast de AOW straks. Maar ik ken mensen die er dan minder goed voor zullen staan.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#75 Bericht door RuudThai » maandag 25 april 2011, 17:00

prajak schreef: NL kan de AOW niet beperken in EU landen. Goed, het gebeurt, het treft mij, als aanname, en ik vind Portugal wel aardig. Ik denk dat ik dan recht heb op een zorgpolis van welk land ?, een herstel van de AOW, mijn spaarcenten staan dan op een leuk eiland, maar zou je daar dan recht hebben op aanvullende bijstand als het inkomen te laag is ? Of moet je terug naar Kikkerland ?
Bij mijn weten wordt aanvullende bijstand (en gewone bijstand ook) alleen verleend aan in Nederland ingeschreven personen.
Maar dan kun je gewoon terug naar Nederland. Daar is toch niks mis mee? Een beetje duurder, een beetje minder mooi weer, maar ze hebben er wel alle soorten kaas, wijn, bier en wat al dies meer zij! [|)

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”